Citat:
Ursprungligen postat av
Jeropatra
Det går åt helvete. Har åkt på en jävla depression och kan knappt sova om nätterna. Ja jag är tystlåten. Jag pratar med mig själv hela tiden och folk på jobbet måste tro att jag har blivit schizofren. Går röster i huvudet hela tiden.
Har inte följt tråden men jag kan ge dig några bra idéer om hur du kommer ur incel-livet.
Det är eg ganska enkelt.
Nr 1 är att du måste vilja det (skaffa förhållande gissar jag att du är ute efter?) mer än något annat.
Det ska gå före allt.
Äta chips eller träna?
Se en film eller ta en promenad?
Hänga med polare eller spela dataspel?
Du ska veta att ALLA val du gör i livet, ger ett motdrag.
-Vill du gå ner i vikt?
Ät inte godis/skräp, för det får konsekvenser som är kontraproduktivt för dig. (precis som att ditt sätt att leva har lett till där du är idag)
Vill du ha en dejt?
-Börja med att prata med nån i 10sekunder, sen 30sek, sen 1minut, osv osv.
Om du har två val att välja på så välj alltid "The yes way", alltid alltid.
Om nån polare bjuder ut på krogen och du inte känner för det, så går du ändå.
Om en tjej börjar prata med dig (varsomhelst/närsomhelst) så fortsätt prata med henne så länge du kan! Oavsett om hon är attraktiv eller ej, träna på alla!
Träna på de som är vana, buss/taxichaffisar, hon i kassan i mataffären, servitrisen, ja alla.
Träna träna träna.
Det finns kurser att gå där du tvingas in i situationer som kommer va scary.
Gå en sån. Det är 5-10K som kommer få dig att inse det du tror om dig själv inte stämmer, men man måste gå skiten för att fatta.
Förändra allt du vill förändra i livet genom att skriva ner dina mål.
Vill du ta kontroll över ditt tankesätt, dina vanor och ditt umgöngesliv, då köp en bok i varje ämne och läs.
Varje bok kommer få dig att växa en aning och ihop med hands on träning (mat, gym, snacka med tjejer) så kommer det gradvis bli bättre, även om det kommer bakslag på vägen.
Är du deprimerad nu så ta tag i det, på enklast möjliga sätt.
1-Sov 8h/natt, lägg dig helst samma tid varje kväll)
2-Träna varje dag (att gå i 20min räknas in men kör helst promenader+springa och styrketräna. Minst 3dgr/vecka för styrketräna och springa, men gå 20min kan du göra varje dag.
3- Ät mat som du vet att du mår bra av.
4- Om det behövs så läkare/psykolog och medicin, men märk väl att det här kommer på plats 4 i sammanhanget!!
Om du börjar idag och tar ett litet steg varje dag mot den människa du vill vara, så kommer du kunna se tillbaka på den här dagen om ett år och se hur jvla långt du har kommit.
Om du jämför dig idag med hur långt du kommit om 1mån, 6mån, 1år, så kommer det kännas som 3 små steg, men om du för enkel dagbok så kommer du se att de egentligen har kommit 1mil och inte 3steg på det första året.
Eat, sleep, repeat tills du når det du vill ha.