2020-11-22, 22:06
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raketer
https://www.statista.com/statistics/241488/population-of-the-us-by-sex-and-age/

Tack för dessa demografiska data. Sedan återstår den andra delfrågan om Incels-problematiken i USA och Sverige är likartad till omfattning.

Själv tror jag att det är för tidigt för att dra definitiva slutsatser ur statistiken. Först måste de män som idag är i par/familjebildande åldras ur sig, så att säga. Om något decennium eller två tror jag att vi kommer nås av larmrapporter av typ: En tredjedel av svenska män i 40-årsåldern är barnlösa.

Men det är så dags då det.
Citera
2020-11-22, 22:12
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Nä män slås inte alls en matematiskt, det är bara ett sätt att förklara för sig själv att man har rätt att vara en loser. Det kanske hade fugnerat som förklaring om propotionen män kvinnor var 5 -1 eller något liknande.

Som någon annan användare påpekade tidigare så finns samma incel problem på andra ställen i västvärlden som inte alls har detta mansöverskott. Det beror på att både män och kvinnor lärs ett felaktigt beteende och tänkande som inte fungerar.

För övrigt; Om man tror sig bli blir utkonkurrerad på brudfronten av en fd. getaherdrar från Afghanistan som inte kan klockan så kanske man ska ta sig en funderare på hur det kan komma sig.

Vi har inte samma uppfattning om matematik.

Utkonkurrerad? Blir man inte. Däremot kan far, bror och farbror se till att flickan inte får komma i närheten av den svenske pojke som hon är kär i.

Tack för meningsutbytet.
Citera
2020-11-22, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av REWall
Vi har inte samma uppfattning om matematik.

Utkonkurrerad? Blir man inte. Däremot kan far, bror och farbror se till att flickan inte får komma i närheten av den svenske pojke som hon är kär i.

Tack för meningsutbytet.

Bor du helt omgiven av araber som hindrar dig från interaktion med deras kvinnor som är de enda kvinnor som finns kring dig? Det är inte ens för 5% av kvinnorna som man skulle kunna räkna med sådana problem som du beskriver.
Citera
2020-11-23, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raketer
Nej, de kan inte vara incels. Kvinnor överöses av sexförslag från män. Bögar överöser varandra med sexförslag.

Okej, varför är det så tror du?
Citera
2020-11-23, 13:11
Medlem
lakritcs avatar
Jag definierar incellivet som ett liv i vilket man inte är en social och attraktiv man. Vill man bara ligga så finns det appar för det.
Citera
2020-11-23, 14:01
Medlem
Knaviuss avatar
Jag har lärt mig att det är viktigt att släppa förväntningar. Vi alla växte upp och trodde vi enkelt skulle få familj, barn och en plats som uppskattade medborgare men det verkar inte bli så. Det finns ingen gemenskap, i verkligheten man står ensam och måste lösa allt själv. Att göra livet så bra som möjligt för sig själv kan vara en idé.

Om "incel-livet" innebär att man hela tiden befinner sig i miljöer och bland folk där man inte är uppskattad och blir ratad så är det ju logiskt att byta miljöer och undvika dessa människor.
Citera
2020-11-23, 14:09
Medlem
getbusys avatar
Asså Boys kvinnor är så enkla, vill ni ha fitta så kör på detta receptet.

Tryck lite testosteron, använd "orten kläder" och skaffa "orten hår" med testosteronet kommer ni även få maxxat självförtroende.

Svårare än så är det inte, ni ser nu ut som valfri bad boy rapper som dom i smyg kollar på hemma och det rinner ur fittan på dom.
Citera
2020-11-23, 14:39
Bannlyst
Varför skulle någon vilja komma ur "Incel"-livet? Bästa livet man kan leva, man har fri tid att göra precis vad man vill, när man vill man äger sin egen dag utan någon käring som förväntar sig massa uppmärksamhet och omtanke?

Incel-livet är det bästa som har hänt mig!
Citera
2021-01-20, 20:28
Medlem
Hur går det för dig TS?

Ett sätt är att komma ut och göra saker och utsätta sig för människor. Börja med några nya rutiner och aktiviteter som gör att du måste interagera med människor alltså. Det gör också att du utsätts för nya intryck som i sin tur ger ringar på vattnet.

Tex gå lite kurser, börja med någon motionsaktivitet/sport, gå med i någon klubb, volontära/funktionära inom något som intresserar dig. Gå på stadsvandringar eller andra upplevelsegrejer med eller utan vänner. Börja gå till bibblan. Eller vad som helst! Börja sälja grejer som gör att du måste lämna in paket regelbundet, den typen av saker. Börja med en grej och lägg till allt eftersom/byt efter ett tag.

Är du tystlåten? Utmana dig själv genom att fälla någon kommentar eller interagera med folk du inte känner. Gör inget om det blir pinsamt ibland, det går över. Betyder inte att du behöver bli någon käck översocial människa, utan var bara dig själv.

Gå dock inte in med inställningen att du gör allt detta för att hitta någon, utan för att det berikar ditt liv, så kommer de sociala sammanhangen på köpet och vips kanske du träffar någon som du gillar. Det brukar faktiskt bli så att man träffar någon när minst anar det, som det så klyschigt sägs.

Inte optimalt med en pandemi som pågår, men kanske när det klingat av lite.

Att bli lite mer vältränad är nog alltid ett plus också, både för dig och de som ser dig, oavsett genetiska förutsättningar. Skadar inte iaf! Jobbigt att ta tag i bara hehe
Senast redigerad av Barkflotte 2021-01-20 kl. 20:36.
Citera
2021-01-29, 22:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Barkflotte
Hur går det för dig TS?

Ett sätt är att komma ut och göra saker och utsätta sig för människor. Börja med några nya rutiner och aktiviteter som gör att du måste interagera med människor alltså. Det gör också att du utsätts för nya intryck som i sin tur ger ringar på vattnet.

Tex gå lite kurser, börja med någon motionsaktivitet/sport, gå med i någon klubb, volontära/funktionära inom något som intresserar dig. Gå på stadsvandringar eller andra upplevelsegrejer med eller utan vänner. Börja gå till bibblan. Eller vad som helst! Börja sälja grejer som gör att du måste lämna in paket regelbundet, den typen av saker. Börja med en grej och lägg till allt eftersom/byt efter ett tag.

Är du tystlåten? Utmana dig själv genom att fälla någon kommentar eller interagera med folk du inte känner. Gör inget om det blir pinsamt ibland, det går över. Betyder inte att du behöver bli någon käck översocial människa, utan var bara dig själv.

Gå dock inte in med inställningen att du gör allt detta för att hitta någon, utan för att det berikar ditt liv, så kommer de sociala sammanhangen på köpet och vips kanske du träffar någon som du gillar. Det brukar faktiskt bli så att man träffar någon när minst anar det, som det så klyschigt sägs.

Inte optimalt med en pandemi som pågår, men kanske när det klingat av lite.

Att bli lite mer vältränad är nog alltid ett plus också, både för dig och de som ser dig, oavsett genetiska förutsättningar. Skadar inte iaf! Jobbigt att ta tag i bara hehe
Det går åt helvete. Har åkt på en jävla depression och kan knappt sova om nätterna. Ja jag är tystlåten. Jag pratar med mig själv hela tiden och folk på jobbet måste tro att jag har blivit schizofren. Går röster i huvudet hela tiden.
Citera
2021-01-29, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeropatra
Det går åt helvete. Har åkt på en jävla depression och kan knappt sova om nätterna. Ja jag är tystlåten. Jag pratar med mig själv hela tiden och folk på jobbet måste tro att jag har blivit schizofren. Går röster i huvudet hela tiden.

Aj, det låter inte bra. Ta hand om dig. Förstår att allt är extra skit just nu, men det vänder.

Mitt råd till dig är att utgå från att killar och tjejer i grunden är väldigt lika. Det alla skriver om intressen är klokt. När Corona försvunnit så bör du engagera dig i en förening. Behandla män och kvinnor lika. Ställ frågor, var social och behandla de du möter oavsett kön som dina jämlikar. Inga konstiga spel eller neggingar. En bra partner är någon man kan snacka med och skratta med. Börja i den änden. Tänk att du ska skaffa en vän snarare än ett ligg.
Citera
2021-01-29, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Varför skulle någon vilja komma ur "Incel"-livet? Bästa livet man kan leva, man har fri tid att göra precis vad man vill, när man vill man äger sin egen dag utan någon käring som förväntar sig massa uppmärksamhet och omtanke?

Incel-livet är det bästa som har hänt mig!
Det är antagligen därför du är ensam för att du inte har någon längtan att GE uppmärksamhet och omtanke. Ge = Erhålla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in