Citat:
Är själv inte så insatt i nationalekonomiska och företagsekonomiska frågor. Men Stenlund är ett bra tillskott till Swebb-tv. Såna har killar får man aldrig höra eller se i MSM.
Så befolkningen skall alltså sövas ner med intetsägande information. Ett utmärkt bevis för detta är ju Matikainens intervju från Vällingby. Rena paraden av fåntrattar. Matikainen frågade om :
Ex : " Ja, de har det inte lätt alltså , men de gör det bra", " Jag skulle inte göra det bättre" , " Ja, jag känner mig trygg i Sverige"
Så befolkningen skall alltså sövas ner med intetsägande information. Ett utmärkt bevis för detta är ju Matikainens intervju från Vällingby. Rena paraden av fåntrattar. Matikainen frågade om :
Ex : " Ja, de har det inte lätt alltså , men de gör det bra", " Jag skulle inte göra det bättre" , " Ja, jag känner mig trygg i Sverige"
Tycker de du kallar fåntrattar är intressanta. De är slumpmässigt utvalda av Swebbtv. De svarar utifrån sin horisont.
De är vad som antagligen helt cyniskt kallas valboskap av en rad politiska partier.
O det ligger i dessa partiets intresse att hålla deras horisont låg o distrahera med annat. Det är där Mello, Robinsson, Så mycket bättre samt Idol kommer in i bilden. Samt 24/7 sport tv.
Svt, SR, DN mfl har ju gått ut med kampanjer om att kritisk journalistik är farlig. Det är fejk news. Det är rasistiskt. Det är SD propaganda. Det är rysk påverkan.
Frågan är vad som krävs för att få till en ändring? Vad krävs för att få folk att revoltera mot ideer som att pojkar o flickor är lika o kön är en upplevd ide o inte något biologiskt.
Att folk med mer pigmenterad hud ska ha rätt till possitiv särbehandling pga av att Sverige är rasistiskt o har en påhittad historia av slaveri. Att få Svt att ställa de mest basala frågor om samhällsutvecklingen. Att få en bred åsikt o krav på en hushållning av skattemedlen.