Citat:
Det lär väl inte bara vara borttagande av gammal loggremsa det rör sig om som fristående fenomen:
För vart är hennes projekt hon arbetade med?
Med tanke på det engagemang hon sägs lägga ner på cacher, med tanke på tidigare verk så lär väl nåt saknas?
Av nån anledning.
Speciellt om det skulle bli nåt extra och att det berör mordplatsens koordinat.
Har alla ackord i åtanke, gitarr för signering och fågelholk i åtanke som förstördes likt flera andra.
https://www.bildtagg.se/bild/4bkxgz06mz6p1iym5ejcw54
https://www.bildtagg.se/bild/uggms76j2ht0prkz0e3ukd
För övrigt undrar jag om LWs dialog kan ses oavbruten svit nånstans?
Alltså dialog mellan LW och H då hon vill hon ska radera fuskloggar.
L är rätt formell i dialogen på GC-sidan:
Logga de du varit med på, övriga kan du behålla om du varit närvarande.
Hon säger att hon vet att H inte varit med eftersom hon varit där ensam med H.
H skriver surt till JG om "kärleksfulla promenader".
... och så hetsar de vidare att LW är psykiskt sjuk och att man aldrig kan veta vad hon ska ta sig till, det är lite läskigt, att hon är obehaglig etc etc
Men;
Den text som H slänger in på Viber till JS 8 april förefaller något rumphuggen och malplacerad i sammanhanget. Den har ju ingenting med att LW varit närvarande vid sina cacher och de facto inte H.
Därav fråga, se spoiler.
H till JS:
" Och det är naturligtvis fritt fram att ta avstånd från vem man vill. Du krävde dessutom att även han skulle göra samma sak (vet du tror han inte ville ha kontakt, men du vet inte allt). Fast det var inte jag som svek dig - även om jag förstår att det är skönare att lägga skulden utanför sig själv. Det var han och du själv som svek ert äktenskap, helt utan min medverkan. Han hade inte kommit till
mig om ert äktenskap varit bra. Jag tog emot någon som kom från något som slocknat. Jag är inte arg. Jag bara tar ingen skit som inte är min. Sveket gjorde ni helt och hållet själva. Nu har ni resultatet. Det är den bistra verkligheten. Skyll Inte ert eget tillkortakommande på nån annan."
Från L om det inte var uppenbart."
JS: Förstod det
svara inte
Vi kan prata om innehållet sen
Om du vill
H: Svarar inte på något mer. Helt säkert"
För vart är hennes projekt hon arbetade med?
Med tanke på det engagemang hon sägs lägga ner på cacher, med tanke på tidigare verk så lär väl nåt saknas?
Av nån anledning.
Speciellt om det skulle bli nåt extra och att det berör mordplatsens koordinat.
Har alla ackord i åtanke, gitarr för signering och fågelholk i åtanke som förstördes likt flera andra.
https://www.bildtagg.se/bild/4bkxgz06mz6p1iym5ejcw54
https://www.bildtagg.se/bild/uggms76j2ht0prkz0e3ukd
För övrigt undrar jag om LWs dialog kan ses oavbruten svit nånstans?
Alltså dialog mellan LW och H då hon vill hon ska radera fuskloggar.
L är rätt formell i dialogen på GC-sidan:
Logga de du varit med på, övriga kan du behålla om du varit närvarande.
Hon säger att hon vet att H inte varit med eftersom hon varit där ensam med H.
H skriver surt till JG om "kärleksfulla promenader".
... och så hetsar de vidare att LW är psykiskt sjuk och att man aldrig kan veta vad hon ska ta sig till, det är lite läskigt, att hon är obehaglig etc etc
Men;
Den text som H slänger in på Viber till JS 8 april förefaller något rumphuggen och malplacerad i sammanhanget. Den har ju ingenting med att LW varit närvarande vid sina cacher och de facto inte H.
Därav fråga, se spoiler.
H till JS:
" Och det är naturligtvis fritt fram att ta avstånd från vem man vill. Du krävde dessutom att även han skulle göra samma sak (vet du tror han inte ville ha kontakt, men du vet inte allt). Fast det var inte jag som svek dig - även om jag förstår att det är skönare att lägga skulden utanför sig själv. Det var han och du själv som svek ert äktenskap, helt utan min medverkan. Han hade inte kommit till
mig om ert äktenskap varit bra. Jag tog emot någon som kom från något som slocknat. Jag är inte arg. Jag bara tar ingen skit som inte är min. Sveket gjorde ni helt och hållet själva. Nu har ni resultatet. Det är den bistra verkligheten. Skyll Inte ert eget tillkortakommande på nån annan."
Från L om det inte var uppenbart."
JS: Förstod det
svara inte
Vi kan prata om innehållet sen
Om du vill
H: Svarar inte på något mer. Helt säkert"
Citat:
" Och det är naturligtvis fritt fram att ta avstånd från vem man vill. Du krävde dessutom att även han skulle göra samma sak (vet du tror han inte ville ha kontakt, men du vet inte allt). Fast det var inte jag som svek dig - även om jag förstår att det är skönare att lägga skulden utanför sig själv". Det var han och du själv som svek ert äktenskap, helt utan min medverkan. Han hade inte kommit till
"Fast det var inte jag som svek dig"
Jo, Lena, det var det. Som vän och vigselförrättare. Som kvinna och medmänniska. Som kristen och pastor. Men mest svek du dig själv och dina barn.
"Jag förstår att det är skönare att lägga skulden utanför sig själv"
Precis vad L själv gjorde. Hon tog inget ansvar för vad hon själv gjort.
0 självkritik eller självinsikt.
"Jag bara tar ingen skit som inte är min."
Men det var hennes skit men hon vägrade ta ansvar för den ändå.
"Det var han och du själv som svek ert äktenskap, helt utan min medverkan. Han hade inte kommit till
mig om ert äktenskap varit bra. Jag tog emot någon som kom från något som slocknat."
Var det vad hon kommit fram till efter år av terapi?
En älskarinnas ursäkt och försvarstal?
Jag skulle vilja veta vad Equmeniakyrkan tycker om det här. Är det vad man kan förvänta sig av en vigselförrättare från det samfundet? Tycker de att det är OK med utomäktenskapligt sex? Vad grundar de det på i så fall? Som pastor var Lena en företrädare för det samfundet. Jag vet att ingen är perfekt och att man inte ska döma (för att inte själv bli dömd) men det vore intressant att veta var Equmeniakyrkan står. Jag kan inte passera en Equmeniakyrka utan att tänka på Lena och undra vad som händer bakom fasaden i den kyrkan. De har förlorat all trovädighet för mig p.g.a. Lena och deras feghet när det gäller att uttala sig om sin pastor.