2021-02-16, 08:29
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det lär väl inte bara vara borttagande av gammal loggremsa det rör sig om som fristående fenomen:
För vart är hennes projekt hon arbetade med?

Med tanke på det engagemang hon sägs lägga ner på cacher, med tanke på tidigare verk så lär väl nåt saknas?
Av nån anledning.

Speciellt om det skulle bli nåt extra och att det berör mordplatsens koordinat.
Har alla ackord i åtanke, gitarr för signering och fågelholk i åtanke som förstördes likt flera andra.

https://www.bildtagg.se/bild/4bkxgz06mz6p1iym5ejcw54
https://www.bildtagg.se/bild/uggms76j2ht0prkz0e3ukd

För övrigt undrar jag om LWs dialog kan ses oavbruten svit nånstans?
Alltså dialog mellan LW och H då hon vill hon ska radera fuskloggar.
L är rätt formell i dialogen på GC-sidan:
Logga de du varit med på, övriga kan du behålla om du varit närvarande.
Hon säger att hon vet att H inte varit med eftersom hon varit där ensam med H.

H skriver surt till JG om "kärleksfulla promenader".

... och så hetsar de vidare att LW är psykiskt sjuk och att man aldrig kan veta vad hon ska ta sig till, det är lite läskigt, att hon är obehaglig etc etc

Men;
Den text som H slänger in på Viber till JS 8 april förefaller något rumphuggen och malplacerad i sammanhanget. Den har ju ingenting med att LW varit närvarande vid sina cacher och de facto inte H.

Därav fråga, se spoiler.
H till JS:

Citat:
" Och det är naturligtvis fritt fram att ta avstånd från vem man vill. Du krävde dessutom att även han skulle göra samma sak (vet du tror han inte ville ha kontakt, men du vet inte allt). Fast det var inte jag som svek dig - även om jag förstår att det är skönare att lägga skulden utanför sig själv". Det var han och du själv som svek ert äktenskap, helt utan min medverkan. Han hade inte kommit till
mig om ert äktenskap varit bra. Jag tog emot någon som kom från något som slocknat. Jag är inte arg. Jag bara tar ingen skit som inte är min. Sveket gjorde ni helt och hållet själva. Nu har ni resultatet. Det är den bistra verkligheten. Skyll Inte ert eget tillkortakommande på nån annan."

"Fast det var inte jag som svek dig"
Jo, Lena, det var det. Som vän och vigselförrättare. Som kvinna och medmänniska. Som kristen och pastor. Men mest svek du dig själv och dina barn.

"Jag förstår att det är skönare att lägga skulden utanför sig själv"
Precis vad L själv gjorde. Hon tog inget ansvar för vad hon själv gjort.

0 självkritik eller självinsikt.

"Jag bara tar ingen skit som inte är min."
Men det var hennes skit men hon vägrade ta ansvar för den ändå.

"Det var han och du själv som svek ert äktenskap, helt utan min medverkan. Han hade inte kommit till
mig om ert äktenskap varit bra. Jag tog emot någon som kom från något som slocknat."

Var det vad hon kommit fram till efter år av terapi?

En älskarinnas ursäkt och försvarstal?

Jag skulle vilja veta vad Equmeniakyrkan tycker om det här. Är det vad man kan förvänta sig av en vigselförrättare från det samfundet? Tycker de att det är OK med utomäktenskapligt sex? Vad grundar de det på i så fall? Som pastor var Lena en företrädare för det samfundet. Jag vet att ingen är perfekt och att man inte ska döma (för att inte själv bli dömd) men det vore intressant att veta var Equmeniakyrkan står. Jag kan inte passera en Equmeniakyrka utan att tänka på Lena och undra vad som händer bakom fasaden i den kyrkan. De har förlorat all trovädighet för mig p.g.a. Lena och deras feghet när det gäller att uttala sig om sin pastor.
Citera
2021-02-16, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
18 november 2018 är det någon som loggar in på L*nas konto igen. Men jag försöker förstå på vad sätt. 7 oktober 2018 står det att det är via Google Apps for Work, dvs L*nas googlekonto. Men den 18 november står det Android, och det gäller c:geo, så på nått sätt har det med hennes geocashingkonto att göra. Men varför står det Android? Hur ska man tolka det i det här sammanhanget?

https://www.bildtagg.se/bild/nl0i6ezhyhhyzmed52qaufvj

Inloggaren använder en Android. Hypotetiskt är Ls mobil inte förstörd. S kan ha stängt av platsinfo o tagit bort sim-kortet. Utredarna verkar tolka det som att mobilen har demolerats, men S föreslår själv i sitt brev till rätten att någon loggat in på hennes konton via hennes mobil genom att använda ett lokalt wifi-nät. Det får mig att tro att han sparat på mobilen och håller den gömd någonstans. En annan tanke är att han hade en spionspegling av hennes mobil eller att han direkt efter mordet klonade hennes mobil till någon annan enhet.

S behöver lögner o lite farlig spänning för att känna att han lever? Därför kunde han inte motstå att logga in på Ls konton? Det fanns flera att välja på och Avel upptäckte väl nyligen att S (vem annars?) varit igång senast 7 januari i år.
Vad ska lögnhalsen med sitt selektiva minne skylla på om det bevisas att det är just han som varit inne och rotat? Ville han sörja gamla tider? Hur kommer han in på hennes konton om han har så dåligt minne att han glömmer pinkod till egen mobil dra till jobbet o hämta puk efter tre misslyckade försök. Ett scenario han beskriver vid en FTF tagen 13 oktober -18.
Att han skriver om sin "glömska" 6 dagar efter inlogg på Ls konton blir genomskinligt. Alla vet att S har bra minne även om han i valda delar vill ge sken av att vara selektivt dement när han i andra loggar skryter om sitt minne och logiska förmåga.

Senast redigerad av Ulanna 2021-02-16 kl. 08:36.
Citera
2021-02-16, 09:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Den nyflyttade geleklumpen utan ryggrad har tydligen inte slutat leka med S. De tog FTF ihop på en multi by Swindian* häromdagen. Jänkaren skrev en kort text o inget om sin älskling, men S skrev en novell.
Häxan loggar samma datum, men i hennes långa text står det mest om att hon är ledig tre dagar o att hon rest till Uppsala med S.

S har lagt ut en bild på loggremsa där det står FTF av Yankeedud* o HerrTD.
H har åkt snålskjuts? Återgång till gamla rutiner?

Team Fusk en för alla - alla för en?

Geleklumpen: www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=dbe958c0-35f0-469e-9864-21c2d93f5274

S
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=c1b3b790-8437-4b7d-9a65-4d9815aa09fe
S loggbild
www.bildtagg.se/bild/29ygjjzanvdbgotsifou43cc

H
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=081f1f59-a745-4f3b-af92-a933d7a41076

Multin
www.geocaching.com/geocache/GC95CQZ_a-fight-against-humidity-3-out-of-the-ashes

Det är obegripligt att både HD och JG står vid SDs sida.

Efter alla svek som SD utsatt dom för.
Och som SD ljugit i förhör.
Jag kan inte begripa det på något sätt mer än att de måste vara manipulerade.

Jag hade hoppats på JG.
Citera
2021-02-16, 09:40
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är obegripligt att både HD och JG står vid SDs sida.

Efter alla svek som SD utsatt dom för.
Och som SD ljugit i förhör.
Jag kan inte begripa det på något sätt mer än att de måste vara manipulerade.

Jag hade hoppats på JG.

De måste ju veta om all skit han snackat om dem i förhör. Hur mycket han ser ner på dem. Varför vill de ha något med honom att göra, vare sig de tror att han är skyldig eller oskyldig till mordet?

Ingen kan manipulera dig om du inte själv tillåter det. Innerst inne vet man vad som är sant.
Citera
2021-02-16, 09:55
Medlem
Citat:
18 november 2018 är det någon som loggar in på L*nas konto igen. Men jag försöker förstå på vad sätt. 7 oktober 2018 står det att det är via Google Apps for Work, dvs L*nas googlekonto. Men den 18 november står det Android, och det gäller c:geo, så på nått sätt har det med hennes geocashingkonto att göra. Men varför står det Android? Hur ska man tolka det i det här sammanhanget?

https://www.bildtagg.se/bild/nl0i6ezhyhhyzmed52qaufvj

Android är operativsystemet.

Google skiljer vidare på aktivitet i Android genom att benämna dem sökte på, besökte, visade, använde osv.

C:geo är nog att någon öppnar den Geocaching-appen och Startsidan är nog den förinställda startsidan i Google Chrome. Kan bli en sån aktivitet att man ”använde” istället för ”besökte” webbsidan då man öppnar Chrome-appen kanske.

Senaste aktiviteten är alltid högst upp i listan. Alltså bör Startsidan ha använts först.

Man kan logga in på myactivity.google.com om man vill kolla hur öppnande av appar och annat visas om man använder en Android-enhet.

Inte så mycket hypoteser i polisens protokoll kring denna händelse.
Jag har aldrig testat c:geo men det är väl en ledtråd att någon har samma intresse/mål med aktiviteten som 2018-10-07 då hennes tidslinje för några dagar innan mordet kollades.
Får kika vidare på det.
Citera
2021-02-16, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Inloggaren använder en Android. Hypotetiskt är Ls mobil inte förstörd. S kan ha stängt av platsinfo o tagit bort sim-kortet. Utredarna verkar tolka det som att mobilen har demolerats, men S föreslår själv i sitt brev till rätten att någon loggat in på hennes konton via hennes mobil genom att använda ett lokalt wifi-nät. Det får mig att tro att han sparat på mobilen och håller den gömd någonstans. En annan tanke är att han hade en spionspegling av hennes mobil eller att han direkt efter mordet klonade hennes mobil till någon annan enhet.

S behöver lögner o lite farlig spänning för att känna att han lever? Därför kunde han inte motstå att logga in på Ls konton? Det fanns flera att välja på och Avel upptäckte väl nyligen att S (vem annars?) varit igång senast 7 januari i år.
Vad ska lögnhalsen med sitt selektiva minne skylla på om det bevisas att det är just han som varit inne och rotat? Ville han sörja gamla tider? Hur kommer han in på hennes konton om han har så dåligt minne att han glömmer pinkod till egen mobil dra till jobbet o hämta puk efter tre misslyckade försök. Ett scenario han beskriver vid en FTF tagen 13 oktober -18.
Att han skriver om sin "glömska" 6 dagar efter inlogg på Ls konton blir genomskinligt. Alla vet att S har bra minne även om han i valda delar vill ge sken av att vara selektivt dement när han i andra loggar skryter om sitt minne och logiska förmåga.

Polisen måste verifiera 2018-01-07. Finns ju en brasklapp att Google spelar ett spratt. Men nåt mysko är det. Google-konton kontrollerade av tre personer(inkl polisen då) ska normalt inte lämna en sån ”logg” efter sig.

Han är så glad när han får en FTF och rapporterar så detaljrikt. Han lämnar typ huset med en halvt uppäten taco i handen, ej ändamålsenliga skor, punka på cykeln, ficklampssken vid parkeringen, nära nu, hjärtat slår osv osv i oändlighet.
I polisförhör blir det några stavelser i jämförelse när frågorna blir lite för tuffa.
Citera
2021-02-16, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Polisen måste verifiera 2018-01-07. Finns ju en brasklapp att Google spelar ett spratt. Men nåt mysko är det. Google-konton kontrollerade av tre personer(inkl polisen då) ska normalt inte lämna en sån ”logg” efter sig.

Han är så glad när han får en FTF och rapporterar så detaljrikt. Han lämnar typ huset med en halvt uppäten taco i handen, ej ändamålsenliga skor, punka på cykeln, ficklampssken vid parkeringen, nära nu, hjärtat slår osv osv i oändlighet.
I polisförhör blir det några stavelser i jämförelse när frågorna blir lite för tuffa.
Tror du som jag att Stefan kommer gå fri ?
Citera
2021-02-16, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
Tror du som jag att Stefan kommer gå fri ?

Jag är försiktigt optimistisk efter att ha läst överklagan.

Sen får gärna utredningens egen Tony Öörving släppa sargen och den afrikanska foxtroten ett tag och göra en sista ansträngning här vad gäller att verifiera en del datorhändelser. Vore ogenomtänkt av åklagaren att gå till förhandling utan att ha så sker.
Citera
2021-02-16, 11:49
Medlem
Citat:

Han beskriver även att han tar med sig en "padda" till FTF-loggningen. Paddan hade internetanslutning via kontantkort?

På tal om kontantkort. Var är simkortet som tillhörde lappen i S sopor? Telia måste ju kunna identifiera vilket nummer som är kopplat till koden på lappen. Utredningen har en tydlig bild på koden i FUP. Var mastas det numret under mordnatten?
Citera
2021-02-16, 12:00
Medlem
Citat:
Android är operativsystemet.

Google skiljer vidare på aktivitet i Android genom att benämna dem sökte på, besökte, visade, använde osv.

C:geo är nog att någon öppnar den Geocaching-appen och Startsidan är nog den förinställda startsidan i Google Chrome. Kan bli en sån aktivitet att man ”använde” istället för ”besökte” webbsidan då man öppnar Chrome-appen kanske.

Senaste aktiviteten är alltid högst upp i listan. Alltså bör Startsidan ha använts först.

Man kan logga in på myactivity.google.com om man vill kolla hur öppnande av appar och annat visas om man använder en Android-enhet.

Inte så mycket hypoteser i polisens protokoll kring denna händelse.
Jag har aldrig testat c:geo men det är väl en ledtråd att någon har samma intresse/mål med aktiviteten som 2018-10-07 då hennes tidslinje för några dagar innan mordet kollades.
Får kika vidare på det.

Jag är med på att Android är ett operativsystem, men var/osäker på hur jag skulle tolka det i det här sammanhanget. 7 oktober sker inloggningen via en tjänst, Google Apps for Work, dvs inget om operativsystem. 18 november nämns ingen tjänst, utan ett operativsystem. Tänker att även om inloggning skett från en mobil (android) så har ju inloggning skett via en viss tjänst. Blir mest förvirrad.
Citera
2021-02-16, 12:22
Medlem
Citat:
Jag är med på att Android är ett operativsystem, men var/osäker på hur jag skulle tolka det i det här sammanhanget. 7 oktober sker inloggningen via en tjänst, Google Apps for Work, dvs inget om operativsystem. 18 november nämns ingen tjänst, utan ett operativsystem. Tänker att även om inloggning skett från en mobil (android) så har ju inloggning skett via en viss tjänst. Blir mest förvirrad.

Skrev mest operativsystem för att guida de som har lite mindre koll. För det är just Android som är det viktiga här.
Om du är inloggad i Google-konto på Android-enhet så loggas Android-aktiviteter i My Activity. T.ex. öppning av appar och annat. Det är det som skett i november där. Alltså har ingen suttit vid nån Mac-dator eller liknande utan aktiviteten är direkt kopplad till en aktivitet i en enhet med Android som operativsystem.
Använder man t.ex. en Samsung med Android så kan man testa hur det funkar genom att logga in i myactivity.google.com då med sitt Google-konto.
Har för mig att uppdateringar av appar också syns i My Activity.
Citera
2021-02-16, 13:00
Medlem
Citat:
Skrev mest operativsystem för att guida de som har lite mindre koll. För det är just Android som är det viktiga här.
Om du är inloggad i Google-konto på Android-enhet så loggas Android-aktiviteter i My Activity. T.ex. öppning av appar och annat. Det är det som skett i november där. Alltså har ingen suttit vid nån Mac-dator eller liknande utan aktiviteten är direkt kopplad till en aktivitet i en enhet med Android som operativsystem.
Använder man t.ex. en Samsung med Android så kan man testa hur det funkar genom att logga in i myactivity.google.com då med sitt Google-konto.
Har för mig att uppdateringar av appar också syns i My Activity.

Tack Avel. Övertydlighet är bara bra. Det är i det små detaljerna som man förstår ev. skillnader/händelser. Så om den som loggat in även denna dag hade loggat in på gmail, så hade det också synts som aktivitet i Google Apps for Work, oavsett att det har skett via en mobil (android)? Det som egentligen skiljer är att inloggningen har använts till att öppna en annan app (c:geo), inte att gå in i någon googletjänst (mer än "Min plats")?

Då kommer en följdfråga: borde det inte ha synts i L*nas googlehistorik att någon loggat in på geo-cashing 7 oktober? Vad kan anledningen vara att det inte syns?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in