2021-02-15, 21:22
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Nä verkligen inte. Men i vittneskonfrontationen hade ju LP fått förhandsinfo, plus att PU sagt sig vara övertygade om dennes skuld för LP, hon litade ju på dem. Plus att CP's ruskiga blick antagligen påminde om den skräckslagna blick vittnet AB gav strax efter mordet. Jag tror hon såg AB och inte CP. Men jag kan ha fel, så klart.

Jag tror inte att LP såg AB. Han kastade sig mer lr mindre in i Dekorimas portprång, hade helskägg o befann sig troligen på lite för stort avstånd från mordplatsen. LPs vittnesmål är intressant, men man vet ju inte hur rätt lr fel det är. Jag tror hon ärligt själv trodde det var CP hon såg, alltså vill jag inte utesluta att hon såg en man som hade ett iaf någorlunda likt utseende. SE passar mkt dåligt med hennes beskrivning förutom uttrycket "ljus blick" vilket hon sa i ett senare förhör, o likheten med CP får väl sägas vara närmast minimal.
Citera
2021-02-15, 21:31
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
Vad tänker du om att SE säger att han gick längs ute mot trottoarkanten mot Sveavägen och att det också liknar hur den förföljande mannen gick enligt Fauzzis observation ?
http://www.itdemokrati.nu/page38.html

En intressant detalj. Men var finns den uppgiften, att SE gick på andra sidan om reklampelaren?

NF:s observation sker vid den norra reklampelaren, belägen strax efter utgången från Skandia, om man går i vittnets riktning. Är det inte den södra reklampelaren som avses ifråga om SE? Den som ligger strax före Dekorima, om man går från Skandia. Det ser ut att vara en 60 meter mellan de två.
Citera
2021-02-15, 21:40
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
En intressant detalj. Men var finns den uppgiften, att SE gick på andra sidan om reklampelaren?

NF:s observation sker vid den norra reklampelaren, belägen strax efter utgången från Skandia, om man går i vittnets riktning. Är det inte den södra reklampelaren som avses ifråga om SE? Den som ligger strax före Dekorima, om man går från Skandia. Det ser ut att vara en 60 meter mellan de två.
SE säger själv att han först gick vid trottoarens ytterkant, för att sedan vid den södra reklampelaren snedda in mot insidan av trottoaren:
(FB) Skandiamannen
Senast redigerad av Draifos 2021-02-15 kl. 21:42.
Citera
2021-02-15, 21:44
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Nja inte hans polisteori, till och med GW avfärdade den. Den andra däremot känns "logisk", som RG uttryckte det. Förmodligen har RG fått djupare info om människan Engström inför filminspelningen och förstått att han var kapabel att begå dådet. Sådan info som vi andra också kanske får möjlighet att ta del av i närtid.

Men det som väger tyngst förstås är att KP - efter flera års utredande - anser att SE uppfyller villkoren för en misstänkt och som borde utretts redan 1986. Paret KP/HM har djupa kunskaper i ämnet SE och riktar inte misstankarna mot honom på skoj.

Polis och åklagare var övertygade om att CP var GM och fortsatte efter frikännandet i HR att hävda att det var polisiärt uppklarat.

Var har de rätt nu utan några som helst bevis?

Är det intuition som ska leda en åklagare?

Djupa kunskaper?
Har du sett presskonferensen?
Frågestunden efter?
Vilken j-a privatspanare som helst är bättre insatt i MOP.

Har RG fått betydande insikt?
Han är en j-a underhållare.
Är det för att han är kändis vi ska sätta tillit till honom?

Detta är CP 2.0.

Men nu utan något alls mer än fria fantasier och hjärnspöken.
Citera
2021-02-15, 21:46
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AggeAgent
Precis, men detta är min egen tolkning när jag läser förhören med AH och KJ. SE förespråkade framstupa sidoläge vilket matchar bra in på förhören med både AH och KJ som beskriver någon som kommer fram och ryckrr i benen och tjatar om framstupa sidoläge, men båda tjejerna verkar snäsa av honom. Detta tror jag är upprinnelsen till SE högst kritiska beskrivning av AHs handlade i kommande intervjuer och brev (till Sven Anér, som jag dock inte läst själv).

AH hindrade SE från att vara så delaktig i ”räddningsaktionen” som han önskade, eftersom 17 åriga AH hindrade honom.

Varför skulle SE vara så kritisk till AHs handlande annars? Eller om SE var GM, varför skulle han ens bry sig om att kritisera henne?

Har du länk till förhören?

Om ingen annan kan hänföras till "sidostupa sidoläge" var det SE.

Detta är het lava.
Citera
2021-02-15, 21:48
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios
Polis och åklagare var övertygade om att CP var GM och fortsatte efter frikännandet i HR att hävda att det var polisiärt uppklarat.

Var har de rätt nu utan några som helst bevis?

Är det intuition som ska leda en åklagare?

Djupa kunskaper?
Har du sett presskonferensen?
Frågestunden efter?
Vilken j-a privatspanare som helst är bättre insatt i MOP.

Har RG fått betydande insikt?
Han är en j-a underhållare.
Är det för att han är kändis vi ska sätta tillit till honom?

Detta är CP 2.0.

Men nu utan något alls mer än fria fantasier och hjärnspöken.
Förstår inte riktigt vad din inställning är, och vilken linje du egentligen driver här i tråden. Är du någon slags nihilist som menar att kunskap inte existerar och att det är omöjligt att komma fram till vad som är objektivt sant?
Senast redigerad av Draifos 2021-02-15 kl. 21:52.
Citera
2021-02-15, 21:52
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Det har väl varit tämligen sparsmakat i media? En barndomskamrat som berättat flyktigt, en granne och vapensamlarens ena dotter i SVT's "Palmemördaren"?

Det har ju inte stått nämnvärt i tidningarna överhuvudtaget, tycker jag. Är utpekandet felaktigt, är det ju en skandal. Jag tycker som sagt att exfruar, kamrater och kollegor från tidpunkten för mordet borde träda fram i mer djupgående intervjuer i tidningar och teve, till SE's försvar. Har verklligen inte PU/KP några äss i rockärmen som de undanhållit, bör ju PU öppnas igen. Någonting är konstigt med utpekandet och med SE. Jag får inte ihop det.

Man kan inte beställa TV-tid eller intervju, det fungerar inte så.
Sedan tror jag många drar sig för det för att det kan påverka ens relationer, karriär mm.

Vapenhandlarens dotter, en granne har ju varit med i SVTs "Palmemördaren" eller vad den hette som ställde sig tvivlande till utpekandet.

Speciellt vapenhandlarens dotter gjorde ett starkt och stabilt intryck i SVTs dokumentär.
Hon upplevdes som mer med i matchen än vad TP och KP någonsin varit i den här skandalen.
Citera
2021-02-15, 21:57
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Förstår inte riktigt vad din inställning är, och vilken linje du egentligen driver här i tråden. Är du någon slags nihilist som menar att kunskap inte existerar och att det är omöjligt att komma fram till vad som är objektivt sant?

?

För att anklaga någon för mord, i det här fallet ett mord på landets statsminister bör det finnas ett underlag för det myndighetsbeslutet i form av konkret bevisning, inte antaganden, killgissningar, intuition och fan och hans moster som de hittills lagt fram.

"hade vapen eftersom OP blev skjuten".

Rest my case.

Århundradets fucking jävla skandal.

Först CP, sedan SE.

Rättssäkerhet?
Citera
2021-02-15, 22:01
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nej, vi pratar om helt olika saker. Du har ju ännu inte förstått på vilka grunder han är misstänkt, eller hur?

Jo, av dessa skäl:

Städa undan Palmeutredningen och putsa till polisens rykte.

Så frön till ett politiskt narrativ i att Moderater är najsister och detsamma som SD och Hitler.

Rättsväsendet är korrupt.

Förklara för mig varför man drog fram offerlammet CP?

Detta är CP 2.0

Allt handlar om makten och eliten.

Det finns inte ett enda bevis.
Inget vittne pekar ut SE.
Inget mordvapen.
Ingen teknisk bevisning i form av DNA, krutstänk eller något annat alls.

Detta är CP 2.0

Säger som Sleepy Joe "come on man give me a break"
Senast redigerad av Herakleios 2021-02-15 kl. 22:03.
Citera
2021-02-15, 22:04
Medlem
matsqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven

Ja, 2:09 in i denna video ser man kvarteret från ovan, den norra reklampelaren ligger inte långt från Skandias entré så OM det var SE så gick han troligen norrut först ...
https://www.youtube.com/watch?v=m9OkNV9Q4TY
men matchen på att gå längst ut mot vägen känns för mycket för att vara en slump för mig ihop med väskan.

Däremot tycker jag Draifos resonemang om att han snappat upp saker och vävt in dem i sin story bör undersökas ...
Citera
2021-02-15, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios
Har du länk till förhören?

Om ingen annan kan hänföras till "sidostupa sidoläge" var det SE.

Detta är het lava.

AH och KJ förhör här:
http://www.itdemokrati.nu/page36.html

Kolla Bengt P konstiga förhör också. Snackar om framstupa sidoläge också, men han säger sig vara först framme på mordplatsen, trots att han körde runt på Sveavägen efter skotten..
Citera
2021-02-15, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Jag tycker nog att någon av LP,AH eller SG borde kunnat notera om det var SE som befann sig så nära. Speciellt om han kom ett tag efteråt.

LP? Vilka nämner hon över huvud taget. Hage och Glantz säger ju att det samlas folk runt omkring dem. Om nu Engström kan uteslutas som en av dem, vilka är de övriga? Eftersom det här är så pass klarlagt är det väl bara att räkna upp dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in