2021-02-15, 19:12
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Så du menar alltså på fullt allvar att bara för att man lyckats få offrets namnteckning på ett papper, så är det helt ok att råna denna?
Helt otroligt korkat resonerat.

Och vadå ta emot handpenningen? Det är ju faktiskt Ebba som fört över pengarna till Esb konto. Esb har ju inte "tagit emot" några pengar.

Hur var det med namntecknandet på papper för att råna en åldrande man?
Hur många fullmakter, ombud, fake jurister, värderare, nära anhöriga, psykologer och mäklare, företräder egentligen Esbjörn och ska ha del av kakan?
Nää dåå Esbjörn har absolut inte tagit emot någon handpenning enligt köpeavtalet........
2021-02-15, 19:13
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Men enligt hos den där Monica Pernroths Facebook inlägg så vill hon ju skydda Esbjörn, som hon skriver så anser dom ju att Ebba Busch har vilselett Esbjörn att avyttra.
Med det faktaunderlaget som vi har så är hennes ord lika starkt som Ebba Buschs i det här fallet.
Sen om det är sant eller inte vet varken du eller jag. Vi kan tro (killgissa) men det är inte samma sak som sanningen hur mycket man en tror på det.

Jag påstår mig inte veta vem som är boven eller om det ens finns någon bov, som jag skrivit så många gånger förut så saknar jag tillräckligt med fakta för att veta med säkerhet.

Det du säger är helt rätt och jag säger att det är min tanke men kanske kommer saken i dager och hoppas det är sanningen som kommer fram oavsett.
Det enda som får mig att fundera är att MPLs inlägg kom innan det blev i media känt och planen låg klar redan då: "skicka detta till media för att få EB att backa".
Därav min tanke, att detta ej kommer från Esb utan från M-gård då dom är väninnor sen länge.
2021-02-15, 20:12
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Du vet ju inte att det du skriver är sant, kan ju lika gärna vara den version du framför Martinator som hör hemma på ett konspirationsforum. Vi saknar otroligt mycket information bekräftad från båda lägren.

Om du enkom utgår från att allt Ebba Busch säger och gjort är sant så okej, men det finns faktiskt en annan version och Ebba Buschs version är faktiskt inte utan att man kan ifrågasätta rätt mycket av den.

Esbjörn har blivit stämd inför domstol för att ha behållit handpenningen, men utan att fullgöra sitt åtagande enligt köpeavtalet.
Eller finns någon alternativ verklighet?
2021-02-15, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Esbjörn har blivit stämd inför domstol för att ha behållit handpenningen, men utan att fullgöra sitt åtagande enligt köpeavtalet.
Eller finns någon alternativ verklighet?
Nu förstår jag hur dina alster kan se ut som dom gör med de vanföreställningar du har. Jag tror att dina kompisar har skämsmössan på just nu för din skull.

Först kan vi klargöra att även om Esbjörn hade betalat tillbaka handpenningen hade Ebba Busch stämt han för att han inte fullgjort sitt påskrivna avtal, för att det över huvud taget skulle bli tal om någon hävning av avtalet så hade de behövt haft ett möte för att göra upp detaljerna.

Det som stämningen gäller är att få lagfarten godkänd och köpet genomfört till fullo, vinner hon som kommer hon kunna avhysa Esbjörn med fogden eller polisen och lagfarten kommer inte längre ligga vilande då utan ägandeskapet övergår till fullo formellt till Ebba Busch.

Den ekonomiska ersättningen kommer antagligen lösas i och med domstolens utfall. Om Ebba Busch vinner kan han med enkelhet tillse att hon fullgör betalningen minus de kostnader som Esbjörn orsakat. Skulle Esbjörn vinna mot förmodan så kan han räkna av sina kostnader och betala tillbaka den del av handpenningen som återstår.

Med reservation med att någon formell term inte stämmer så är flödet korrekt, vill förekomma de vise männen i tråden!
2021-02-15, 20:36
Medlem
Citat:
Nu förstår jag hur dina alster kan se ut som dom gör med de vanföreställningar du har. Jag tror att dina kompisar har skämsmössan på just nu för din skull.

Först kan vi klargöra att även om Esbjörn hade betalat tillbaka handpenningen hade Ebba Busch stämt han för att han inte fullgjort sitt påskrivna avtal, för att det över huvud taget skulle bli tal om någon hävning av avtalet så hade de behövt haft ett möte för att göra upp detaljerna.

Det som stämningen gäller är att få lagfarten godkänd och köpet genomfört till fullo, vinner hon som kommer hon kunna avhysa Esbjörn med fogden eller polisen och lagfarten kommer inte längre ligga vilande då utan ägandeskapet övergår till fullo formellt till Ebba Busch.

Den ekonomiska ersättningen kommer antagligen lösas i och med domstolens utfall. Om Ebba Busch vinner kan han med enkelhet tillse att hon fullgör betalningen minus de kostnader som Esbjörn orsakat. Skulle Esbjörn vinna mot förmodan så kan han räkna av sina kostnader och betala tillbaka den del av handpenningen som återstår.

Med reservation med att någon formell term inte stämmer så är flödet korrekt, vill förekomma de vise männen i tråden!

Varifrån ska fogden avhysa Esbjörn, får han inte bo kvar på Odalgården om han inte har kvar fastigheten? Du kan ta mig tusan ha rätt för en gångs skull!
2021-02-15, 20:40
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Ursäkta att jag hoppar in i er tråd men när hon betalade handpengen var det enligt avtalet dom båda har skrivit på, med villkoren att hon SKULLE betala honom. Hade hon ej betalat honom hade hon begått avtalsbrott!

Välkommen in. Kaffe? Eller kanske popcorn?

Jo, så är det ju. Det som är avgörande här, är ju hur dom kom fram till ett avtal. Esb själv säger att han blev pressad till att skriva på. Sant, eller inte, det vet nog bara Ebba. Och även det kan vara lite tveksamt. Hon kan ju ha förhandlat så som hon är van från jobbet. Vilket kan te sig helt normalt för henne, men fruktansvärt för någon utanför politikersfären.
Så, hade dom verkligen en gemensam överenskommelse? Eller var det Ebba som hade en "gemensam" överenskommelse?

Och sist det vi diskuterade. Kan man verkligen säga att Esb tagit emot pengarna, bara för att Ebba skickat dom? Jag tycker inte det.
Om du sträcker fram en sedelbunt åt mig och jag tar den ur din hand, då har jag tagit emot den. Om du kastar den på mig så den landar vid mina fötter, så har jag ju inte tagit emot den. Lite så.

Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Jag hänger med, men håller inte med dig fullt ut. Om du mig ovetandes sätter in pengar på mitt konto, har jag tagit emot dom först när jag upptäckt att de finns där och inte gör något åt saken. Försöker jag omedelbart returnera pengarna, har jag inte tagit emot dom.

Flyttar jag pengarna till annat konto är det solklart att jag tagit emot dom.

Returnera pengarna var ju det första Esb försökte göra, när han fick veta att pengarna fanns på hans konto. Så då har ju alltså inte tagit emot dom då? Han gick dock bet.

Nu har det ju också gått så lång tid, att jag anser pengarna vara emottagna. Det jag vände mig emot, vara att han från första början hade tagit emot pengarna. Och tycker inte att man kan säga just så.

Ja självklart. Flyttar han eller använder dom på något vis, då har han ju tagit emot dom.

Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Hur var det med namntecknandet på papper för att råna en åldrande man?
Hur många fullmakter, ombud, fake jurister, värderare, nära anhöriga, psykologer och mäklare, företräder egentligen Esbjörn och ska ha del av kakan?
Nää dåå Esbjörn har absolut inte tagit emot någon handpenning enligt köpeavtalet........

Hänger inte riktigt med på vad du menar?
Om du tror att jag supportrar hyenorna på Esb-sidan, så tror du gruvligt fel. Dom verkar var bindgalna hela bunten, och kan vad mig anbelangar, dra åt helvete hela bunten. Jag räknar dock inte in Matz i den bunten.
2021-02-15, 20:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Tror du att man värderar fastigheter för något som kanske kommer att hända i framtiden eller som det ser ut idag? Den som köper huset vill väl helst ha en toalett och vatten i kranen idag och inte om kommunen eventuellt drar dit det om några år?

Detta är inget som kanske kommer att hända, detta är fakta av vad som kommer att hända!
Men du kanske inte har en hiss som går ända upp så då förstår jag din tvekan till att priser ibland stiger av vad som komma skall.
2021-02-15, 20:51
Medlem
Visst skall rätt vara rätt men man kan ändå fråga sig vad skall gubben med alla pengar till egentligen. Han tycks ha ärvt fastigheten och inte bott där, det sägs också att han har sålt två fastigheter till. Han måste vara helt nedlusad med pengar och hur mycket kan han få med sig till dom sälla jaktmarkerna eller in förbi Sankte Per som ändå kräver någon procent för att öppna porten?

Jag är dåligt informerad, tycker bara att allt verkar så onödigt, är det släktingar som är rädda om kommande arv eller är det "goda" föreningar som fikar efter saftiga legat efter testamente?

Alltsammans är så skumt.
2021-02-15, 21:25
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Alla kan inte alla termer. Varsågod.

Den muntliga förberedelsen är det första sammanträdet i tingsrätten. Syftet är att reda ut målet och se till så att båda parterna och rätten förstår vad saken gäller. Vid den muntliga förberedelsen kommer möjligheterna att träffa en förlikning diskuteras. För det fall parterna inte vill förlikas kommer tingsrätten sätta ut tid för huvudförhandling (HUF).

Blir intressant
Mitt korta svar måhända uppfattades som nonchalant, tack för att du förtydligade.
Skall, som du skrev, bli intressant.
2021-02-15, 22:24
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Jo, så är det ju. Det som är avgörande här, är ju hur dom kom fram till ett avtal. Esb själv säger att han blev pressad till att skriva på. Sant, eller inte, det vet nog bara Ebba. Och även det kan vara lite tveksamt. Hon kan ju ha förhandlat så som hon är van från jobbet. Vilket kan te sig helt normalt för henne, men fruktansvärt för någon utanför politikersfären.
Så, hade dom verkligen en gemensam överenskommelse? Eller var det Ebba som hade en "gemensam" överenskommelse?

Och sist det vi diskuterade. Kan man verkligen säga att Esb tagit emot pengarna, bara för att Ebba skickat dom? Jag tycker inte det.
Om du sträcker fram en sedelbunt åt mig och jag tar den ur din hand, då har jag tagit emot den. Om du kastar den på mig så den landar vid mina fötter, så har jag ju inte tagit emot den. Lite så.

Returnera pengarna var ju det första Esb försökte göra, när han fick veta att pengarna fanns på hans konto. Så då har ju alltså inte tagit emot dom då? Han gick dock bet.

Nu har det ju också gått så lång tid, att jag anser pengarna vara emottagna. Det jag vände mig emot, vara att han från första början hade tagit emot pengarna. Och tycker inte att man kan säga just så.

Ja självklart. Flyttar han eller använder dom på något vis, då har han ju tagit emot dom.

Om du tror att jag supportrar hyenorna på Esb-sidan, så tror du gruvligt fel. Dom verkar var bindgalna hela bunten, och kan vad mig anbelangar, dra åt helvete hela bunten. Jag räknar dock inte in Matz i den bunten.

Vad det gäller vem som vet så var det ett vittne med enligt Esb. hon kan ju faktiskt både vittna om namnteckningen och om det skulle förekommit något tjat mm.
Att han fick pengarna och att han skulle försökt skicka tillbaka dom tror jag är en sanning med modifikation då den där M- gård hade försökt enligt hennes skrivblad och där finns det flera tveksamheter hur det gick till.
EB säger sig ej ha nekat en Ö-kommelse och varför det ej blev av vet vi egentligen ej men ord mot ord så vi får väl se om något kommer fram, typ ett rek kvitto från Esb skulle hjälpa dom att få lite mer tilltro.I alla fall från mig

Och det var ju Binninge som drog öronen åt sig då EB ej vek undan och ställde krav på kontraktsbrytande enligt avtalet.
Att skrämma EB och få henne att backa var ju deras plan innan det ens blev officiellt i media.
2021-02-15, 23:37
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Det kommer att byggas exklusiva bostadsrätter och exklusiva hyresrätter vilket i slutändan gör att området rusar i priser, även närheten till Uppsala höjer ju då priserna än mer.
Tanken är att Marielund ska bli ett överklassområde, ett område för välbeställda, allt detta har Ebba total koll på.

Så att värdera Esbjörns fastighet till 5.5 milj till 6 milj är bara en rimlig värdering.

Vem tänker på det? och var har du fakta på din värdering som du nu har skrivit så många gånger.
2021-02-16, 00:47
Medlem
nova68s avatar
Citat:

Jodå, nog har Esbjörn tagit emot pengarna o var nöjd, men Majkgård försökte skicka tillbaka dom.
10 dar efter Esbjörn fått dom, var hon in på banken och försökte komma åt hans konto.
Iskalla handen från banken!
Sen vet vi inte om dom är kvar eller flyttade, av Esbjörn eller MPL eller Binninge.

Håller med dig om Matz, han räknas inte in bland hyenor och batikhäxor runt Esbjörn.
Dom är inte riktigt som dom ska, nä!

En pangmadam och stor fastighetsägare i området, ärvt det av ensamma gamla män bl.a. driver en kursgård där Esbjörn bor.
En konstnär med stort behov av att adoptera ensamkommande och skydda mångkulturen, med i RO, fått Esbjörns generalfullmakt.
En pedofil och stalker som förespeglar sig vara jurist och 85 åriga mamma äger ”lagfirman”, med i RO Esbjörns ombud i stämningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in