2021-02-15, 18:13
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Eftersom Ebba har dragit det hela till tinget efter att skriftligen hotat med tinget om Esbjörn inte gör som hon vill har affären hamnat i stå. Esbjörn ska inte betala tillbaka några pengar förrän tinget säger att så ska ske.

Det var Binninge som drog detta till tinget då det ej blev en förlikning Dagen då Esb vände i dörren och stängde den. (syns i tinget hälsningar Binninge) blev det då.
2021-02-15, 18:24
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Ebba Busch i DN häromdagen (bakom betalvägg givetvis)
"- Jag har inte tänkt låta andras ekonomiska intressen och försök till att omyndigförklara honom vara det avgörande här, så behandlar man inte en äldre man. Jag har inte tänkt lämna honom i sticket."

Först ville alltså Ebba Busch driva igenom husköpet för sitt och sina barns skull, hemlösa inför den kommande kalla vintern hette det.
Sen ville Ebba Busch driva igenom husköpet för principens skull, hon skulle inte stå rättslös.
Nu ska Ebba Busch driva igenom det för Esbjörns skull, för att skydda han mot gamarna runt omkring han, tillse att han inte blir omyndigförklarad, hon ska inte lämna han i sticket.

Ebba Busch kanske borde återvända till skolbänken för vi har inte omyndigförklarat folk i Sverige sedan 80-talet, det har de vise männen här inne förklarat för oss många gånger, kanske läser inte Ebba Busch tråden tillräckligt noggrant.
Ebba Busch säger att hon inte ska lämna Esbjörn i sticket. Är det ett livslångt åtagande från hennes sida eller bara ett temporärt tills affären är avslutad, det framgår inte. En journalist med intresse för sitt värv hade ju ställt den frågan, nu är det bara ytterligare ett uttalande som Ebba Busch med enkelhet backar från så fort det blir skarpt läge.

När jag läser ditt inlägg kan jag tycka att:
1 jag tyckte i början att Esb hade varit en gris och satt henne i den pos hon är i.
2 jag tyckte oxå att hon hade rätt i sak och att Det hade gått och lösa om dom träffats
3 jag tycker det finns flera personer som ej står bakom Esb vilja i dag
Hur man kan påstå att han ej vet vad en försäljning är sen får honom att ge bort allt i till MPL?
Vem är den som är mest utsatt nu jag vet faktiskt inte men EB hade ett avtal Esb och nu vill hans inre krets ta huset och kanske båda lgh från honom.
Detta har fått mig att ändra åsikt vem som är räven här.
Dom vill ej häva köpet endast få det ogiltigt och iom det få EB att betala för kalaset, det tycker jag är fel.
2021-02-15, 18:27
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Så polismisshandel är alltså misshandel med en polis som gärningsman?

För gemene man och som Expressen benämner det, så ja.
2021-02-15, 18:31
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Jasså. Du vill inte höra ord som "bedrägeri" eller "åldringsbrott"? Har du inte insett att det är därför jag använder just dessa ord. Man ska kalla en gris för en gris och en spade för en spade. Man kan inte linda in vad skit som helst.

Nej man kan inte det och jag hoppas verkligen att det kommer fram, vad skit Binninges anhang lindat in.
Det om något är både bedrägeri, åldringsbrott och så jävigt, att domstolen borde avsätta Binninge som ombud!
2021-02-15, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
🤔 Om MPL undertecknat den fullmakten som ombud, måste hennes generalfullmakt i original finnas vidlagd Binninges fullmakt.
Han uttalade sig som ombud till tingsrätten redan i november, men den hon lämnat till tingsrätten om sig själv som god man är daterad december?
Om Esbjörn undertecknat Binninges fullmakt, hur ser hans namnteckning ut på den?

Det kan ju också finnas en tidigare fullmakt utställd på MPL i november. Som jag har fattat det så måste man lämna ifrån sig en originalfullmakt i vissa sammanhang medan det kan räcka med en kopia i andra sammanhang. Men t.ex. domstolar och banker vill ha fullmakten i original. Så MPL kan nog ha försett sig med ett antal fullmakter.

Ja, jag är också väldigt intresserad av hur Esbs namnteckning ser ut på fullmakten/fullmakterna.
2021-02-15, 18:43
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Eftersom Ebba har dragit det hela till tinget efter att skriftligen hotat med tinget om Esbjörn inte gör som hon vill har affären hamnat i stå. Esbjörn ska inte betala tillbaka några pengar förrän tinget säger att så ska ske.

Nu nej. Men han hade ju en teoretisk möjlighet att rätta till saker och ting, innan hans kumpaner gick till Expressen.
2021-02-15, 18:48
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Jodå, det vet jag. Jag drev över lite för att påvisa det absurda i att bara för att man har en namnteckning på ett papper, så har allt lagligt till.

Jag motsätter mig däremot att Esb tagit emot pengarna. Eller har det framkommit något om att han tagit ut dom? Jag har tyvärr inte orkar med denna mastodonttråd på ett tag.
Har han tagit ut dom, då har han ju såklart tagit emot dom. Men det är ju annars inte lätt för mottagaren att stoppa en överföring.

Jag kan ju väldigt enkelt föra över pengar till ditt konto. Dom kommer att finnas där, men det betyder ju inte att du tagit emot dom. Jag kan ju inte direkt anmäla dig för stöld. Ungefär som om jag skulle slänga in min spade på din gård, sen anmäla dig för stöld av den.

Hänger du med i mina funderingar?

Dock så borde han ju vid det laget kunnat fått hjälp att betala tillbaka, det håller jag med om. Borde ha skett från första början, men hyenorna Esb-sidan verkar ha haft andra planer.

Jag hänger med, men håller inte med dig fullt ut. Om du mig ovetandes sätter in pengar på mitt konto, har jag tagit emot dom först när jag upptäckt att de finns där och inte gör något åt saken. Försöker jag omedelbart returnera pengarna, har jag inte tagit emot dom.

Flyttar jag pengarna till annat konto är det solklart att jag tagit emot dom.
2021-02-15, 18:50
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Han vill inte befatta sig med dessa pengar helt enkelt. Han tycker som många av oss andra att det är smutsiga pengar eftersom dom kommer ifrån en bedragare.

Speciellt om det är smutsiga pengar, så måste man göra transaktionen så ogjord det går. Att göra ingenting när man vet att pengarna finns där, är att acceptera överföringen.
2021-02-15, 19:00
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
En köpare måste inte betala in en handpenning! Det är brukligt att man gör det o att man då betalar in det till mäklarens klientkonto.

Nu sätter Ebba in dem direkt på Esbjörns konto istället. Varför?
Det står i avtalet som båda skrivit under.
2021-02-15, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
När jag läser ditt inlägg kan jag tycka att:
1 jag tyckte i början att Esb hade varit en gris och satt henne i den pos hon är i.
2 jag tyckte oxå att hon hade rätt i sak och att Det hade gått och lösa om dom träffats
3 jag tycker det finns flera personer som ej står bakom Esb vilja i dag
Hur man kan påstå att han ej vet vad en försäljning är sen får honom att ge bort allt i till MPL?
Vem är den som är mest utsatt nu jag vet faktiskt inte men EB hade ett avtal Esb och nu vill hans inre krets ta huset och kanske båda lgh från honom.
Detta har fått mig att ändra åsikt vem som är räven här.
Dom vill ej häva köpet endast få det ogiltigt och iom det få EB att betala för kalaset, det tycker jag är fel.
Men enligt hos den där Monica Pernroths Facebook inlägg så vill hon ju skydda Esbjörn, som hon skriver så anser dom ju att Ebba Busch har vilselett Esbjörn att avyttra.
Med det faktaunderlaget som vi har så är hennes ord lika starkt som Ebba Buschs i det här fallet.
Sen om det är sant eller inte vet varken du eller jag. Vi kan tro (killgissa) men det är inte samma sak som sanningen hur mycket man en tror på det.

Jag påstår mig inte veta vem som är boven eller om det ens finns någon bov, som jag skrivit så många gånger förut så saknar jag tillräckligt med fakta för att veta med säkerhet.
2021-02-15, 19:03
Medlem
Citat:
Han vill inte befatta sig med dessa pengar helt enkelt. Han tycker som många av oss andra att det är smutsiga pengar eftersom dom kommer ifrån en bedragare.
Lustigt att INGEN gjort någon anmälan om bedrägeri.... Jag menar så som du målar upp det borde det var öppet mål för vilken brännvinsadvokat som helst. Eller så finns det inget bedrägeri och därför har ingen anmälan gjorts och den som anmälde skulle framstå som "helt jäva dum i huvudet".
2021-02-15, 19:05
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Vatten och avlopp är som sagts tidigare i tråden redan klappat och klart från Uppsala Stads sida, de kommer att satsa stort på hela området runt sjön.
Vad innebär "satsa stort"? Vad ska kommunen göra? Finns det någon källa på när kommunalt vatten och avlopp kommer dit och vad vill de i övrigt göra?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in