Citat:
Ursprungligen postat av
Fullblitz
Ebba Busch i DN häromdagen (bakom betalvägg givetvis)
"- Jag har inte tänkt låta andras ekonomiska intressen och försök till att omyndigförklara honom vara det avgörande här, så behandlar man inte en äldre man. Jag har inte tänkt lämna honom i sticket."
Först ville alltså Ebba Busch driva igenom husköpet för sitt och sina barns skull, hemlösa inför den kommande kalla vintern hette det.
Sen ville Ebba Busch driva igenom husköpet för principens skull, hon skulle inte stå rättslös.
Nu ska Ebba Busch driva igenom det för Esbjörns skull, för att skydda han mot gamarna runt omkring han, tillse att han inte blir omyndigförklarad, hon ska inte lämna han i sticket.
Ebba Busch kanske borde återvända till skolbänken för vi har inte omyndigförklarat folk i Sverige sedan 80-talet, det har de vise männen här inne förklarat för oss många gånger, kanske läser inte Ebba Busch tråden tillräckligt noggrant.
Ebba Busch säger att hon inte ska lämna Esbjörn i sticket. Är det ett livslångt åtagande från hennes sida eller bara ett temporärt tills affären är avslutad, det framgår inte. En journalist med intresse för sitt värv hade ju ställt den frågan, nu är det bara ytterligare ett uttalande som Ebba Busch med enkelhet backar från så fort det blir skarpt läge.
När jag läser ditt inlägg kan jag tycka att:
1 jag tyckte i början att Esb hade varit en gris och satt henne i den pos hon är i.
2 jag tyckte oxå att hon hade rätt i sak och att Det hade gått och lösa om dom träffats
3 jag tycker det finns flera personer som ej står bakom Esb vilja i dag
Hur man kan påstå att han ej vet vad en försäljning är sen får honom att ge bort allt i till MPL?
Vem är den som är mest utsatt nu jag vet faktiskt inte men EB hade ett avtal Esb och nu vill hans inre krets ta huset och kanske båda lgh från honom.
Detta har fått mig att ändra åsikt vem som är räven här.
Dom vill ej häva köpet endast få det ogiltigt och iom det få EB att betala för kalaset, det tycker jag är fel.