Citat:
Ursprungligen postat av
Starback
Märkligt egentligen vad ni krisdemokrater här binder ris åt egen rygg. Ni fattar visst inte att en juridisk seger för Ebba i denna bedrägerisoppa skulle vara förödande för ert parti.
Jag tror att skadan redan är skedd, oavsett vad rättegången kommer utvisa. Om Ebba får rätt i en rättegång, är det klart att de som är emot henne, kommer försöka spinna vidare utifrån det faktumet. Om hon inte får rätt, kommer de försöka utnyttja det. Rent mediamässigt kan hon inte vinna. Spelet är riggat.
Det är dock intressant hur många på Esbjörnsidan tänker. De har en superklar bild över Ebba. Hon är antikrist, hon är sekt, hon är ondskan personifierad, hon är bedragerska, lögnerska och jag vet inte vad. Vi som tror mer på hennes bättre rätt, blir utmålade med diverse nedsättande argument.
Det enda konkreta ni har kommit med, är att Ebba inte backat, fast hon lovat. Det är den enda lilla fakta som fastnat. Sedan överöses vi med "fakta" om vad som sagts och gjort mellan Ebba och Esbjörn. Fakta som inte har någon som helst förankring i verkligheten (dvs mediareportage, myndighetdokument etc) har inte hänt. Led det ni säger i bevis och jag tror på att det hänt.
Spekulationer för att försöka lista ut vad som hänt javisst, men när enda syftet är att smutskasta för smutskastandets skull, då blir det bara trist att lägga ner tid på att följa tråden.
Det där med smutskastning och nedvärderande epitet gäller tyvärr inte bara Esbjörnsidan. Kan vi inte höja nivån lite? Eller är målet att det ska bli en skitkastartråd?