Citat:
Ursprungligen postat av
Starback
Snälla du. Bedrägerier mot åldringar i vinningssyfte av de typ som Bush har iscensatt är alltid brottsliga. Sen att olika tolkningar alltid finns ser vi bland annat i denna tråd.
Möjligheten att överklaga finns alltid för båda parter. Ofta nog dömer en högre instans tvärtom.
Jag förstår inte kopplingen mellan ditt inlägg och mitt som du citerar. Jag är inte det minsta intresserad av ditt svammel om bedrägerier mot åldringar eftersom dessa sällan bygger på att bedragaren betalar flera miljoner till den bedragna.
Det mitt inlägg handlade om var jävssituationen mellan Esbjörns fullmaktshavare och hans ombud som har en lång affärsmässig och privat relation sinsemellan. Det innebär att de har ett jävsförhållande eftersom det kan ifrågasättas om fullmaktshavaren är objektiv i sin roll.
Det ligger i Esbjörns intresse att avsluta denna tvist med så små ekonomiska förluster som möjligt samtidigt som både hans fullmaktshavare och ombud riskerar att ha avvikande intressen. Det går inte att komma ifrån att en onödig förlängning av tvisten gynnar dessa personer men missgynnar Esbjörn.
Det finns inget som tyder på att ombudet kan få sin Facebook strategi om Esbjörns lättsinne att hålla, den föll redan på psykologens intyg. Än mindre har vi sett värderingen som skulle styrka ocker.
Det finns i praktiken ingenting som styrker ombudets uttalanden till media. Binninge säger till Aftonbladet för en månad sedan att han har en värdering som bevisar att Ebba Busch har begått ocker mot Esbjörn. Men denna värdering har ännu inte lämnats in till tingsrätten. Det innebär att Binninge har gjort sig skyldig till förtal. För man får faktiskt inte fara fram med osanning i media, inte ens som en strategi för att vinna en rättstvist.