2021-02-14, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarieMM
Ja! Om inte Edward vore så knasig skulle hans familj säkert gå på massor av bröllopsfester, operaföreställningar, konserter och teateruppsättningar. De skulle resa utomlands, fram och tillbaka .
Eller nej, just det... Glömde att det pågår en pandemi och att allt sådant där är inställt. De missar nog inte så mycket genom att hänga i sin trädgård!

Jag har hört att Adam Alsings barn beklagar att deras far inte isolerade sig lite mer.

Ne men barnen hade kunnat leka med vänner, varit utomhus mer och sett mer saker än trädgården. De hade kunnat leva ett normalt liv.
Sen förstår jag inte vad Alsing har med saken att göra.
Citera
2021-02-14, 07:22
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Ne men barnen hade kunnat leka med vänner, varit utomhus mer och sett mer saker än trädgården. De hade kunnat leva ett normalt liv.
Sen förstår jag inte vad Alsing har med saken att göra.

Det finns någon teori om att barn kan få Corona, men att dom inte för smittan vidare på något sätt?

Vet inte så noga, för jag är måttligt intresserad då jag själv har haft den där pesten och borde ha antikroppar tills man blir vaccinerad.
Citera
2021-02-14, 07:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Nä, men barnen får väl leka ute på gården. Han har väl rätt stor tomt gissar jag. Men visst det är inte helt friskt att vara så hypokondrisk.
Det är inte bara när det gäller Kinasnuvan som Edward är helt orimlig. Senaste poddavsnittet handlade om cigarrer, något han sade sig i stort sett helt ha lagt av med sedan han fick barn. Han funderade emellertid på att försiktigt börja puffa på en cigarr ibland nu när barnen börjat bli lite äldre. Om han då tar en cigarr i biblioteket några gånger om året om barnen ligger och sover på ovanvåningen på andra sidan huset så spekulerade Edward i att det möjligen kunde ske säkert.

Samma sak med gräsklippningen, när far klipper gräset får inte barnen vara ute i trädgården eftersom Edward läst att sten kan hamna i klippbladen och slungas säkert trettio meter, vilket han betraktar som en ren dödsfälla för ett barn.

Edward borde läsa mindre. Han borde rent allmänt hållas borta från vetenskap och studier eftersom han inte kan hantera det. Alternativt, vilket kanske vore bättre, medicineras för sin psykiska ohälsa.
Citera
2021-02-14, 12:01
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Det är inte bara när det gäller Kinasnuvan som Edward är helt orimlig. Senaste poddavsnittet handlade om cigarrer, något han sade sig i stort sett helt ha lagt av med sedan han fick barn. Han funderade emellertid på att försiktigt börja puffa på en cigarr ibland nu när barnen börjat bli lite äldre. Om han då tar en cigarr i biblioteket några gånger om året om barnen ligger och sover på ovanvåningen på andra sidan huset så spekulerade Edward i att det möjligen kunde ske säkert.

Samma sak med gräsklippningen, när far klipper gräset får inte barnen vara ute i trädgården eftersom Edward läst att sten kan hamna i klippbladen och slungas säkert trettio meter, vilket han betraktar som en ren dödsfälla för ett barn.

Edward borde läsa mindre. Han borde rent allmänt hållas borta från vetenskap och studier eftersom han inte kan hantera det. Alternativt, vilket kanske vore bättre, medicineras för sin psykiska ohälsa.
Tror nog att Edward borde tänka mer på sin generella hälsa än att vara Covid-hispig. Han har ju tidigare varit lite 1800-tals konservativ och en intressant person och har en hel del historiskt kunnande. Han kan ju vara riktigt karismatisk men jag tycker att han med tiden blivit allt mer dekadent. Tror absolut han har alkoholproblem. Man kan ju vara alkoholist och dricka fina sorter, man behöver inte vara en bänkalkis.

Han borde helt klart ta tag i hälsan innan det är försent, fortsätter han som han gör nu så kommer han garanterat gå ur tiden i förtid. Även en vanlig säsongsinfluensa kan leverera våran gode herr Blom till hans skapare.
Citera
2021-02-14, 12:30
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Tror nog att Edward borde tänka mer på sin generella hälsa än att vara Covid-hispig. Han har ju tidigare varit lite 1800-tals konservativ och en intressant person och har en hel del historiskt kunnande. Han kan ju vara riktigt karismatisk men jag tycker att han med tiden blivit allt mer dekadent. Tror absolut han har alkoholproblem. Man kan ju vara alkoholist och dricka fina sorter, man behöver inte vara en bänkalkis.

Han borde helt klart ta tag i hälsan innan det är försent, fortsätter han som han gör nu så kommer han garanterat gå ur tiden i förtid. Även en vanlig säsongsinfluensa kan leverera våran gode herr Blom till hans skapare.

Edward Blom är inte konservativ. Det är en förställd personlighet sedan barndomen. Detta är något som går att utläsa mellan raderna i hans självbiografiska bok "I full blom". Edward är en mycket skör människa där den egna övervikten utgör en psykologisk öm punkt. Enligt Edward är kroppsvikt något nästan naturgivet. Det är något som inte går att banta eller träna bort. Fetma är tydligen inskrivet i hans genetik.

1800-tals fjantandet är ett sätt att rikta uppmärksamheten från övervikten till det kufiska (Edwards psykologiska sköld och rustning). Edward Blom är politiskt liberal. Det finns flera utsagor i hans självbiografiska bok som gör att man kan sluta sig till detta. Han hatar att man delar upp mänskligheten i samhällsklasser, han älskar frihet med mera.
Citera
2021-02-14, 13:48
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:

Det där med cigarren låter väl bra, låt han röka en cigarr i biblioteket och dricka en glas konjak till. Barnen kan ju då vara på ovanvåningen så de inte får i sig röken, det är ju bra. Det här med gräsklipparen haha vet att jag läst det tidigare i tråden. Där överdriver väl herr Blom en smula med att det skulle vara farligt.
Citera
2021-02-14, 15:17
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
"kanske inte far så illa" är en sån dålig ursäkt. Jag tror Edward kommer ångra detta om några år.
Nej han har sjunkit rejält i mina ögon nu, okej om ens hypokondri förstör ens eget liv men när det går ut över hela familjen tycker jag att man har passerat gränsen. Jag hoppas verkligen han söker psykologhjälp.
Fast du vet ju inte hur hans barn ser på det. Trivs de i hemmet så låt de vara där. Jag har aldrig som barn umgåtts med andra barn har varken varit på dagis eller så. Så tycker inte det är så fel. Sedan så det här med hypokondri är ju inte så bra men det är ju något annat.
Citera
2021-02-14, 15:19
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:

Ja, han har ju sina idéer och visst det är ju löjligt. Men vad gör det? Barnen behöver inte vara ute under gräsklippningen eller vara nära när Edward puffar på sina cigarrer.
Citera
2021-02-14, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Det finns någon teori om att barn kan få Corona, men att dom inte för smittan vidare på något sätt?
Vet inte så noga

Självklart kan barn föra vidare Corona, även om de själva inte blir särskilt sjuka. Det är ju därför barn länge uppmuntrats att inte umgås med t ex mor- och farföräldrar och andra äldre släktingar.
Här får du veta mer:
https://www.expressen.se/debatt/morkertalet-ar-enormt-for-coronasmittade-barn
Överkurs:
https://www.facebook.com/photo?fbid=484695175874695&set=gm.333123564691811
Citera
2021-02-14, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Så osmaklig kommentar!

Hemskt ledsen om du fann mitt inpass osmakligt. Jag kanske har hängt för mycket på Flashback.
Men, det är väl just detta det kokar ner till – om alla skulle hålla sig isolerade skulle smittspridningen (och därmed dödsfallen) upphöra.
Citera
2021-02-14, 19:37
Medlem
Arne Bajses avatar
Varumärket Edward Blom har verkligen devalverats det senaste året. Från TV4 soffan och Melodifestivalen till isolering hemma i villan. Som kändis måste Edward synas och höras mer annars riskerar han att gå från B till C-kändis.
Citera
2021-02-16, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Varumärket Edward Blom har verkligen devalverats det senaste året. Från TV4 soffan och Melodifestivalen till isolering hemma i villan. Som kändis måste Edward synas och höras mer annars riskerar han att gå från B till C-kändis.

Det kommer att dröja innan han visar sig ute igen. Först skall minst 70% inklusive Edward vara vaccinerade innan han lämnar hemmet.Det som förvånar mig är att inte Edward är rädd för att äta så mycket som är onyttigt och dricka alkohol förmodligen varje dag. Det är snarare hans sätt att äta och dricka som gör att han kommer dö för tidigt inte Corona.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in