2021-02-16, 16:07
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Varumärket Edward Blom har verkligen devalverats det senaste året. Från TV4 soffan och Melodifestivalen till isolering hemma i villan. Som kändis måste Edward synas och höras mer annars riskerar han att gå från B till C-kändis.

Ja, det är ju inte utan att man börjar fundera över hur AB Familjen Blom, med dess utgifter, dels fasta och plötsliga som kommer med att vara husägare samt deras mycket digra mat & dryckeskonto.

Vidare har de en avsevärd fabless för det aristokratiska och konservativa i hela sin livsföring. Den dyraste stilen att leva igenom.
Kläder, möbler, livsstil mm

Kort sagt. Det kostar!! Plenty. Varje dag. Varje månad!!
Hur kommer degen in?

Citera
2021-02-16, 16:17
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Ja, det är ju inte utan att man börjar fundera över hur AB Familjen Blom, med dess utgifter, dels fasta och plötsliga som kommer med att vara husägare samt deras mycket digra mat & dryckeskonto.

Vidare har de en avsevärd fabless för det aristokratiska och konservativa i hela sin livsföring. Den dyraste stilen att leva igenom.
Kläder, möbler, livsstil mm

Kort sagt. Det kostar!! Plenty. Varje dag. Varje månad!!
Hur kommer degen in?

Han får mycket mat och dryck gratis, mot att visa upp det på sin instagram.
Beträffande hans inredning så ser det ut som något som går att plocka ihop på en loppis på några timmar.
Citera
2021-02-16, 16:29
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Ta bara en sån sak som att han vägrar dricka kranvatten eftersom han nojar över vad som finns i ”rören”. Han dricker enbart buteljerat vatten och inte det billigaste märket. Helst Borjomi från Georgien.

Denna hypokondri spär ju också på utgifterna.
Citera
2021-02-16, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Beträffande hans inredning så ser det ut som något som går att plocka ihop på en loppis på några timmar.
Ja, jag är lite chockerad över hur billig hans inredning ser ut att vara. Det går ju inte alls ihop med hans image i övrigt.
Citera
2021-02-16, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Varumärket Edward Blom har verkligen devalverats det senaste året. Från TV4 soffan och Melodifestivalen till isolering hemma i villan. Som kändis måste Edward synas och höras mer annars riskerar han att gå från B till C-kändis.
Jag reagerade på att man på Nordengren & Epstein igår hade en matetnolog på tråden och talade om fastlagsbullen/semlans historia. Det var INTE Edward Blom! För några år sedan skulle han ju ha varit självskriven för den intervjun.
Citera
2021-02-16, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaptensvartpiller
Jag reagerade på att man på Nordengren & Epstein igår hade en matetnolog på tråden och talade om fastlagsbullen/semlans historia. Det var INTE Edward Blom! För några år sedan skulle han ju ha varit självskriven för den intervjun.

Tja, kanske för att Edward Blom var med i Nordengren & Epstein strax före jul, eller när det nu var men i december antar jag, och talade om glöggens historia... Man kan inte ha med samma person för ofta.
Citera
2021-02-17, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarieMM
Tja, kanske för att Edward Blom var med i Nordengren & Epstein strax före jul, eller när det nu var men i december antar jag, och talade om glöggens historia... Man kan inte ha med samma person för ofta.
Den missade jag. Uppfattat.
Citera
2021-02-17, 12:13
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Han får mycket mat och dryck gratis, mot att visa upp det på sin instagram.

Bara tapeterna, som han har talat om flera ggr, är nån old classic sketdyr historia. Har glömt namn, men han och hustru Kinn blev inspirerade efter ett besök på Walldermarsudde i Prins Eugens hem. Och i den andan är detta hem uppbyggt. Lite jävla skitdyrt allting, då det är av värde för Blom/Kinn att leva sin stil fullt ut.
Inget jävla loppis där ....!! En orgie för Antikrundan att få gå runt i.

Citera
2021-02-22, 11:56
Medlem
Rokushikis avatar
Edward Blom letar efter en säker och rymlig bil som aldrig går sönder för under 100k på facebook. Poängterar givetvis att han inte kommer börja använda den innan han får vaccin.

Citat:
Vi funderar på att skaffa bil, någon som har tips på vilken?
Får absolut inte kosta över 100.000, ska vara säker och rymma fem personer - varav en mycket stor - och massa bagage. Inte kräva reparationer, då vi bara blir blåsta av verkstäder. Hålla länge.
Gärna begagnad och repig men då måste man veta att man inte blir lurad - så den inte måste direkt till skroten vilket hände min systerdotter som köpte en hos en bilhandlare i Uppsala. Ingen av oss kan förhandla eller pruta. OK med svag motor, långsam acceleration och allt annat bilnördar anser vara ocoolt.
Ev. elhybrid för miljöns skull vore ju bra, men inte ett absolut krav då vi kommer köra ganska sällan med den: främst för att besöka våra föräldrar, små utflykter, någon årlig semester. (Gunillas krav är att den inte får vara vit och helst ska vara röd.)
En god vän föreslog Dacia - men säkerheten på modeller före 2018 kanske inte är så bra, och jag är tyvärr under medel i förarskicklighet så den bör vara krocksäker.
(Vi kommer inte börja använda den förrän jag fått vaccin så vi vågar oss ut bland folk, men vore bra att ha den beredd till dess.)
Citera
2021-02-22, 12:14
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Edward Blom letar efter en säker och rymlig bil som aldrig går sönder för under 100k på facebook. Poängterar givetvis att han inte kommer börja använda den innan han får vaccin.
Dom får köpa en Toyota Rav4 eller en Subaru Forester.
Citera
2021-02-22, 12:22
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Dom får köpa en Toyota Rav4 eller en Subaru Forester.
Fast Toyota RAV4 kan man inte klassa som en säker bil:

"Toyota RAV4 visar farligt beteende"

https://teknikensvarld.se/nyheter/bil-och-trafik/nya-toyota-rav4-underkand-i-algtestet-uppvisar-farligt-beteende/

https://www.expressen.se/premium/motor/farligt-upptradande-av-toyotas-suv-rav4/

https://www.bytbil.com/nyheter/toyota-rav4-visar-farligt-beteende-20566

Fast Edward kanske puttrar fram i vägrenen i 30 km/h?
Senast redigerad av Carl Serung 2021-02-22 kl. 12:25.
Citera
2021-02-22, 17:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Jaja, så det var inte värre krav än så? Billig i inköp, stor och rymlig, aldrig gå sönder, inte behöva service, tål ömsom tuffa tag i fjädringen och att pensionärsköras i 50 km/h på motortrafikleden, ha en speciell färg och samtidigt vara miljövänlig och bensinsnål, gärna elektrisk så att Greta blir glad. Fullt rimliga krav för en begagnad rosthink. Jag trodde att Edwards krav var aningen större än så, exempelvis att inredningen skulle vara i mahogny, att det skulle finnas en kran med brunsås bredvid ratten och att motorn skulle låta som Ernst Rolf vid gaspådrag. Det blir nog bra det här. Han kan ju åtminstone sitta och varva motorn hemma på uppfarten när världen pågår utanför grindstolparna, ty hemma hos Familjen Blom är det fortfarande lockdown för båd´ stora och små.

Jag noterade för övrigt att Edward har blockat mitt smurfkonto från Instagram. Det var iofs ett trollkonto men det heter ju inte Trolle Trollsson eller så, och jag har inte varit otrevlig. Jag har knappt skrivit till honom alls, bara vid ett tillfälle när jag i god ton påtalade ett sakfel som han hade gjort sig viktig över i podden. Jag fick aldrig något svar och sedan var Edwards konto borta från mina IG-följningar. När jag sökte efter honom stod det att kontot inte kunde hittas. Efter kontroll med en annan webbläsare som inte var inloggad på Instagram så visade det sig att Edward inte alls tagit bort sitt konto utan tvärtom raderat min kommentar och blockat mig. Snarstucken fan, den där Blom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in