Citat:
Ursprungligen postat av
Rokushiki
Edward Blom letar efter en säker och rymlig bil som aldrig går sönder för under 100k på facebook. Poängterar givetvis att han inte kommer börja använda den innan han får vaccin.
Jaja, så det var inte värre krav än så? Billig i inköp, stor och rymlig, aldrig gå sönder, inte behöva service, tål ömsom tuffa tag i fjädringen och att pensionärsköras i 50 km/h på motortrafikleden, ha en speciell färg och samtidigt vara miljövänlig och bensinsnål, gärna elektrisk så att Greta blir glad. Fullt rimliga krav för en begagnad rosthink. Jag trodde att Edwards krav var aningen större än så, exempelvis att inredningen skulle vara i mahogny, att det skulle finnas en kran med brunsås bredvid ratten och att motorn skulle låta som Ernst Rolf vid gaspådrag. Det blir nog bra det här. Han kan ju åtminstone sitta och varva motorn hemma på uppfarten när världen pågår utanför grindstolparna, ty hemma hos Familjen Blom är det fortfarande lockdown för båd´ stora och små.
Jag noterade för övrigt att Edward har blockat mitt smurfkonto från Instagram. Det var iofs ett trollkonto men det heter ju inte Trolle Trollsson eller så, och jag har inte varit otrevlig. Jag har knappt skrivit till honom alls, bara vid ett tillfälle när jag i god ton påtalade ett sakfel som han hade gjort sig viktig över i podden. Jag fick aldrig något svar och sedan var Edwards konto borta från mina IG-följningar. När jag sökte efter honom stod det att kontot inte kunde hittas. Efter kontroll med en annan webbläsare som inte var inloggad på Instagram så visade det sig att Edward inte alls tagit bort sitt konto utan tvärtom raderat min kommentar och blockat mig. Snarstucken fan, den där Blom.