2021-02-14, 19:29
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fourhundredstrokes
Polisen har tagit hans mobil och spårat hans rörelse under den påstådda händelsen men hittar inget. Så förmodligen en saga det här. Men misshandlad har han iaf blivit för jag såg honom idag och det var inget smink kan jag lova.

Måste bara påtala att de som talar om smink är de som tror att "kidnappningen" ägt rum. Vi som är skeptiska, iaf de flesta av oss, gissar att han åkt på några få lättare smällar frivilligt.

Vill även påminna om att det inte är en "kriminell" person vi talar om utan en riktig praktidiot till pajas.
Citera
2021-02-14, 19:32
Medlem
theshades avatar
För er som inte är insatta i bakgrunden vad gäller mordet på Annie och varför Abbe blev så hatad så kan ni höra här hur Annie hårdnat till mot Abbe när han slingrat sig från att betala på bilen de köpt i hennes namn. Hon gör klart för honom att han ska fixa fram pengar annars kommer hon sätta dit honom så det svider. Hennes pappa beskrev hur hon gick från att vara nedtryckt av hans typiska psykopat-svartsjuka och ständiga misshandel till att plötsligt hårdna till för att få ett avslut på all skit med Abbe och få sina pengar, för en bil som Abbe verkar ha lurat till sig och antagligen var hela syftet med relationen ända från början.

Jag har en stor respekt för en kvinna som utsatts för dödshot, misshandel och mordförsök och ändå pratar så som hon gör här. Han låter faktiskt häpen och lite rådvill i hur han ska göra. Han slingrar sig och byter ämne, kör "amendurå!?" osv men när det står klart för honom att hon eventuellt kan anmäla honom till polisen så bestämmer han sig för att de ska ses samma dag, så att hon "ska få pengarna" som han inte kunnat fronta på tre månader.

Hon var väl död inom 24h efter detta samtal om jag fattat det rätt?

Jag har enorm respekt för en tjej som Annie som står upp för sig själv. Man hör i rösten att hon tar fighten och har fått kraft att säga emot. Så oerhört tragiskt att någon som hon är död, och någon som Abbe är i livet. Låter som en bra tjej.

Från 22:12

https://soundcloud.com/rattegangspodden/s05e02
Senast redigerad av theshade 2021-02-14 kl. 19:35.
Citera
2021-02-14, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Det tror jag inte alls det. Jag har bara svarat på ett halvt dussin inlägg där jag skrivit om både bilbatterier och dess poler, och eluttag och har skiftat begrepp fram och tillbaka och skrev fel i all hast. Det förstår du nog själv men grattis till att du vet skillnaden mellan likström och växelström. Det är mer än de flesta här gör som tror att ett bilbatteri kan fungera som tortyrredskap.

För den som är intresserad så kan det vara intressant att veta att en bil med sina 12V trots allt räknas som en starkströmsanläggning. Du som kan det här bättre än mig kan ju förklara varför det är så.

Du sa det själv, starkströmanläggning. Inte högspänningsanläggning. 12V hör väl till klenspänning vill jag minnas, inte ens lågspänning med andra ord.
Citera
2021-02-14, 19:33
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChaosInc
Du sa det själv, starkströmanläggning. Inte högspänningsanläggning. 12V hör väl till klenspänning vill jag minnas, inte ens lågspänning med andra ord.

Exakt. Klassas som starkströmsanläggning helt enkelt för att det kan börja brinna. I övrigt är 12V som du säger lågspänning och ofarligt/obetydligt för en människa.
Citera
2021-02-14, 19:38
Medlem
Citat:
Exakt. Klassas som starkströmsanläggning helt enkelt för att det kan börja brinna. I övrigt är 12V som du säger lågspänning och ofarligt/obetydligt för en människa.

Fast nu sa jag ju iof klenspänning, INTE lågspänning.

Ett bilbatteri kan aldrig åsamka en skada invärtes. Det går bara inte. Däremot skulle det under rätt förutsättningar kunna orsaka brännskador på huden.

För övrigt klassas inte en bil som en starkströmsanläggning. Möjligen en elbil, med tveksamt även då.

Kan ALLA bara släppa det här nu?
Senast redigerad av ChaosInc 2021-02-14 kl. 19:55.
Citera
Medlem
Pallar inte läsa, kan någon sammanfatta vad som hänt?
Nån som äntligen gett A en lusing, eller är det ett nytt patetiskt försök att få uppmärksamhet från hans sida?
Citera
Medlem
Protienpulvers avatar
Nu har han lagt upp på Instagram igen 🤦‍♀️
Citera
2021-02-14, 19:39
Medlem
Citat:
Efter tips i tråden så lyssnar jag nu på rättegångspodden om Annies död.

Fy helvete alltså så otroligt jävla skevt vårt rättsväsende är. Att han först blev dömd för mordet och sen frikänd i HR är ju i nivå med Linda Chen-fallet.
Värt att notera är att han och Mats Alm hade samma advokat också.
Citera
2021-02-14, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Protienpulver
Nu har han lagt upp på Instagram igen 🤦‍♀️

Jag följer inte honom så kan inte se. Vad säger han?
Citera
2021-02-14, 19:44
Medlem
Protienpulvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag följer inte honom så kan inte se. Vad säger han?

https://ibb.co/khwTnyq
Citera
2021-02-14, 19:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Protienpulver
https://ibb.co/khwTnyq

Visste att polisen skulle köra den.
Citera
2021-02-14, 19:50
Medlem
Citat: