Citat:
För er som inte är insatta i bakgrunden vad gäller mordet på Annie och varför Abbe blev så hatad så kan ni höra här hur Annie hårdnat till mot Abbe när han slingrat sig från att betala på bilen de köpt i hennes namn. Hon gör klart för honom att han ska fixa fram pengar annars kommer hon sätta dit honom så det svider. Hennes pappa beskrev hur hon gick från att vara nedtryckt av hans typiska psykopat-svartsjuka och ständiga misshandel till att plötsligt hårdna till för att få ett avslut på all skit med Abbe och få sina pengar, för en bil som Abbe verkar ha lurat till sig och antagligen var hela syftet med relationen ända från början.
Jag har en stor respekt för en kvinna som utsatts för dödshot, misshandel och mordförsök och ändå pratar så som hon gör här. Han låter faktiskt häpen och lite rådvill i hur han ska göra. Han slingrar sig och byter ämne, kör "amendurå!?" osv men när det står klart för honom att hon eventuellt kan anmäla honom till polisen så bestämmer han sig för att de ska ses samma dag, så att hon "ska få pengarna" som han inte kunnat fronta på tre månader.
Hon var väl död inom 24h efter detta samtal om jag fattat det rätt?
Jag har enorm respekt för en tjej som Annie som står upp för sig själv. Man hör i rösten att hon tar fighten och har fått kraft att säga emot. Så oerhört tragiskt att någon som hon är död, och någon som Abbe är i livet. Låter som en bra tjej.
Från 22:12
https://soundcloud.com/rattegangspodden/s05e02
Jag har en stor respekt för en kvinna som utsatts för dödshot, misshandel och mordförsök och ändå pratar så som hon gör här. Han låter faktiskt häpen och lite rådvill i hur han ska göra. Han slingrar sig och byter ämne, kör "amendurå!?" osv men när det står klart för honom att hon eventuellt kan anmäla honom till polisen så bestämmer han sig för att de ska ses samma dag, så att hon "ska få pengarna" som han inte kunnat fronta på tre månader.
Hon var väl död inom 24h efter detta samtal om jag fattat det rätt?
Jag har enorm respekt för en tjej som Annie som står upp för sig själv. Man hör i rösten att hon tar fighten och har fått kraft att säga emot. Så oerhört tragiskt att någon som hon är död, och någon som Abbe är i livet. Låter som en bra tjej.

Från 22:12
https://soundcloud.com/rattegangspodden/s05e02
Läste hela FUPen när den kom. Flera dagars läsning på över 5000 sidor. Hon mördades samma natt hon hade satt ner foten mot honom. Finns inspelat hur det samtalet lät. Det kunde han INTE gå med på.
Annie är indicerad med tramadol men det finns ingen spruta i lägenheten.
Han tog telefonen. Han köpte handfängsel innan som aldrig hittades.
Var längesedan jag läste så kan ha fel i detaljer men det var en stark indiciekedja tycker jag.
Alla andra gånger han ville in till Annie så bröt han sig in men inte denna kvällen. Nejdå. Han bara ”väntade snällt” enligt Abbe. Jo tjena.
Hans DNA på kranen i badkaret. Bara dotterns DNA på jordgubbarna
Tyvärr behandlade de fallet som självmord och släppte brottsplatsen fri så det blev nog många bevis som gick förlorade.
Han mördade henne för att han inte ville tappa ansiktet eller makten
När hon tog tillbaka kontrollen så flippade han