2021-02-14, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
För er som inte är insatta i bakgrunden vad gäller mordet på Annie och varför Abbe blev så hatad så kan ni höra här hur Annie hårdnat till mot Abbe när han slingrat sig från att betala på bilen de köpt i hennes namn. Hon gör klart för honom att han ska fixa fram pengar annars kommer hon sätta dit honom så det svider. Hennes pappa beskrev hur hon gick från att vara nedtryckt av hans typiska psykopat-svartsjuka och ständiga misshandel till att plötsligt hårdna till för att få ett avslut på all skit med Abbe och få sina pengar, för en bil som Abbe verkar ha lurat till sig och antagligen var hela syftet med relationen ända från början.

Jag har en stor respekt för en kvinna som utsatts för dödshot, misshandel och mordförsök och ändå pratar så som hon gör här. Han låter faktiskt häpen och lite rådvill i hur han ska göra. Han slingrar sig och byter ämne, kör "amendurå!?" osv men när det står klart för honom att hon eventuellt kan anmäla honom till polisen så bestämmer han sig för att de ska ses samma dag, så att hon "ska få pengarna" som han inte kunnat fronta på tre månader.

Hon var väl död inom 24h efter detta samtal om jag fattat det rätt?

Jag har enorm respekt för en tjej som Annie som står upp för sig själv. Man hör i rösten att hon tar fighten och har fått kraft att säga emot. Så oerhört tragiskt att någon som hon är död, och någon som Abbe är i livet. Låter som en bra tjej.

Från 22:12

https://soundcloud.com/rattegangspodden/s05e02

Läste hela FUPen när den kom. Flera dagars läsning på över 5000 sidor. Hon mördades samma natt hon hade satt ner foten mot honom. Finns inspelat hur det samtalet lät. Det kunde han INTE gå med på.
Annie är indicerad med tramadol men det finns ingen spruta i lägenheten.
Han tog telefonen. Han köpte handfängsel innan som aldrig hittades.
Var längesedan jag läste så kan ha fel i detaljer men det var en stark indiciekedja tycker jag.
Alla andra gånger han ville in till Annie så bröt han sig in men inte denna kvällen. Nejdå. Han bara ”väntade snällt” enligt Abbe. Jo tjena.
Hans DNA på kranen i badkaret. Bara dotterns DNA på jordgubbarna

Tyvärr behandlade de fallet som självmord och släppte brottsplatsen fri så det blev nog många bevis som gick förlorade.
Han mördade henne för att han inte ville tappa ansiktet eller makten
När hon tog tillbaka kontrollen så flippade han
Citera
2021-02-14, 19:56
Medlem
Protienpulvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Visste att polisen skulle köra den.

Citat:
Ursprungligen postat av Sicario
Fan vad ful turken är asså

Han säger att han fick två val

Prata

Eller

Anmäler dom honom för falskt larm

Då hade han sagt anmäl mig då
Citera
2021-02-14, 19:56
Medlem
AbuserUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Protienpulver
https://ibb.co/khwTnyq

Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Visste att polisen skulle köra den.

Haha vad visste du? Tror du dom skriver av misstankarna mot honom om han öppnar käften? Eller vad visste du?
Citera
2021-02-14, 19:58
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Protienpulver
https://ibb.co/khwTnyq
Ursäkta att jag frågar men vad hade han blivit misstänkt för när han ser ut så där?
Citera
2021-02-14, 19:59
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virgo1
Värt att notera är att han och Mats Alm hade samma advokat också.

Tack för den insikten. Ännu mer väsentligt är väl kanske att båda blev friade av svenska domstolar, alldeles oavsett försvaret. Det är något allvarligt fel med hur rätten tolkar "bortom rimligt tvivel". Det är nästan som att det måste finnas video på ett mord, med både mördarens och offrets ansikte synliga för att det ska vara klappat och klart. För vilken normalt tänkande människa som helst så är både Abbe Blattelito och Mats Alm så skyldiga de kan vara. "Bortom rimligt tvivel" borde innebära just att det inte finns någon annan rimlig förklaring än att den åtalade mördat offret.

Beter sig dessutom den huvudmisstänkte misstänkt både före och efter mordet, blir påkommen med att ljuga i förhör, säger saker som att "vi måste hålla oss till samma story" osv så förekommer inget rimligt tvivel. Självmord eller ofrivillig överdos är orimligt i fallet med Annie samtidigt som det förelåg mordhot från Abbe. I fallet med Linda var det samma sak och Mats satt och uppenbart ljög sig igenom vartenda förhör. Det är så oerhört deprimerande dåligt.

Indicier borde läggas större vikt vid. Bara en sådan sak som samtalet jag länkade till mellan Annie och Abbe där hon pressar honom på pengarna han är skyldig, och plötsligt är hon död av en "överdos" eller "självmord".

Sist vill jag bara kräkas på den försvarsadvokat som kan stå ut med sig själv i att försvara två mördare som han själv definitvt måste förstå är helt och hållet skyldiga. Kvinnomördare dessutom. Den ena mördade Annie för att slippa betala för en bil och Mats mördade väl Chen för att få ut livförsäkringen på henne? Vilket han som tur var inte fick eftersom förskringsbolag förhåller sig till verkligheten mer än svenska domstolar.

/End of rant
Citera
Medlem
RaveInTheGraves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Ursäkta att jag frågar men vad hade han blivit misstänkt för när han ser ut så där?
Förargelseväckande utseende
Citera
Medlem
Protienpulvers avatar
Citat:

För falskt larm.
Citera
2021-02-14, 20:00
Medlem
Hustlelifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Abbe sålde skiten med. Tidiga följare minns när han gick med ikea påsar av kuvert och postade i gula brevlådor runtom Uppsala och Stockholm.

Han hade som mest 1. 2 milj på kontot innan Swedbank sa upp hans konton. Då började jakten på målvakter. Och jakten på nya samarbeten En var en 28 årig kvinna som lät abbe skriva bilen på henne.
Ett annat samarbete var väl Jan Emanuel och hans företag..

Ja han sålde, fick inte med det i texten. men det var inte hans företag eller hemsida.
Citera
2021-02-14, 20:00
Medlem
Protienpulvers avatar
" Jag lovar er dom som ligger bakom det här kommer få sota " säger han blattelito 🤦‍♂️
Citera
2021-02-14, 20:01
Medlem
Citat:
Garanterat är det för att han ska iscensatt det själv för att få uppmärksamhet och därmed har polisens insatser använts i fel syfte.
Citera
2021-02-14, 20:07
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Läste hela FUPen när den kom. Flera dagars läsning på över 5000 sidor. Hon mördades samma natt hon hade satt ner foten mot honom. Finns inspelat hur det samtalet lät. Det kunde han INTE gå med på.
Var längesedan jag läste så kan ha fel i detaljer men det var en stark indiciekedja tycker jag.
Alla andra gånger han ville in till Annie så bröt han sig in men inte denna kvällen. Nejdå. Han bara ”väntade snällt” enligt Abbe. Jo tjena.

Tyvärr behandlade de fallet som självmord och släppte brottsplatsen fri så det blev nog många bevis som gick förlorade.

Jag länkade till Rättegångspodden där man får höra samtalet där hon sätter stopp.
Det fanns massor med sprutor i lägenheten och det tyckte jag var skumt. I podden hör man en polis berätta att det låg sprutor på köksbordet, i kylen, på toaletten, på vardagsrumsbordet, överallt. Jag tycker själv inte det låter som en typisk sprutnarkomans sätt att hantera sprutor. Då sitter man snarare på samma plats och gör samma ritual varje gång. När det är utspritt sådär så är det snarare för syns skull. "Kolla vad hon knarkade!"

Sen satt Abbe där när poliserna gick runt och jiddrade om självmord och han ville mest ta tramadolen som fanns kvar och dra och frågade polisen om han kunde ta tabletterna för "det var hans". Visade ingen upprördhet eller sorg eller något. Men nej inget brott har begåtts trots att mamman står bredvid och säger att hon är säker på att det har det.

Det är så jävla misskött av polis och rättsväsende från början till slut att jag känner mig helt matt.

Se på Abbe Blattelito. Ta en titt på honom och allt han gjort och försök begipa och acceptera att någon som honom kan mörda en fin tjej som Annie och sen kliva över hela det svenska rättsväsendet, som vi betalar skatt för att de ska fälla just sådana som honom och gå fri. Tji fick ni. Han gjorde det inte ens speciellt snyggt och hade kunnat fällas även med extrema beviskrav om man bara tagit folk på allvar och inte viftat bort det som en överdos/självmord bara för att det fanns narkotika med i bilden.

Känns ju rätt tragiskt att hoppas på att förortsblattarna ska skipa rättvisa en vacker dag men jag tror faktiskt att helt outbildade invandrarkids har bättre rättvisepatos än någon hovrätt i Sverige idag.

Edit: Här är länken igen med samtalet. Efter 22:12

https://soundcloud.com/rattegangspodden/s05e02
Senast redigerad av theshade 2021-02-14 kl. 20:11.
Citera
2021-02-14, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast

Sen åkte han till bankomaten med hennes kort och tog ut pengar medan hon kämpade för sitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in