2021-02-14, 18:04
Medlem
vittne-xs avatar
Mytomanerna har julafton i försöken att värdera rucklet.
De stora mäklarfirmorna som är godkända av bankerna för att kunna ge lånebesked tar c:a 2000:- för en värdering. Här har Ebba enligt egen utsago haft 2 firmor som legat i spannet 4,2mkr, vi kan med säkerhet anta att hon talar sanning, för när det sen blir förhandling i TR ska dokumenten fram, skulle Ebba ha slirat på denna punkt med 4,2 mkr skulle hon bli totalt rökt. Har hon skriftligt underlag är istället alla "experterna" här samt Binninge rökta.

Varken Binninge eller en hel drös av s.k "mäklare" har kunnat påvisa större värde i praktiken, utan kommer hela tiden med läge-läge-läge, och drar till med fastigheter som sålts nära med 2-3ggr större arealer, toppskick på kåk etc, man jämför alltså päron med äpplen. Någon inlaga till TR från Binnige har inte gjorts, så har inte heller Ebba gjort än, och därför har vi nu 900 sidor ren skit i ämnet.

Tvärt emot fantasipriserna finns eller fanns det en tomt vid samma sjö i samma detaljplan på 9600m2 med bästa sydvästläge som tidigare legat ute på 2.200.000:-, när vi ska babbla jämförelser..
https://www.riksmaklaren.se/objekt/CMTomt4Q2IO32E872AG2TD

Det intressanta med mäklare som påstår sig vara för "god man", är att dom överlag annars aldrig kollar upp historiken närmare när person y kommer med en generalfullmakt för person Z, utan kör bara på.
Finns en hel del fall med just "justerade fullmakter" bara de senaste året.
En av de bättre gick så lång att man mjölkade en pensionär fram till hennes död, när sen livförsäkringen skulle betalas ut anade F-bolaget oråd, först lades fallet ned men togs upp igen när Skl hade kollat dokumenten närmare, idag är det NFC som utför sådana uppdrag.

https://www.nvp.se/Arkiv/Artiklar/2013/05/Lurade-aldre-dam-pa-miljoner

La tidigare upp jämförelser på namnteckningarna - som borde synas närma samt gärna äldre dokumentation.
Citat:
Ursprungligen postat av fiatigerlilja
Surrealistiskt att hon påstår att hon stämt Esbjörn för hans skull, för att hon ”inte vill lämna honom i sticket”! Hon är ju galen på riktigt!
Om vi antar att Ebba anar samma sak som vi misstänker, är just stämningen mot Esbjörn hans räddning om han är utsatt för falskspel/justeringar med fullmakter etc, här kan en domstol kräva in både mer dokumentation och be NFC att utröna äktheten i vissa dokument. Vi har redan svart på vitt med det tidigare avtalet Matz-Esb 4/27 delar som sen skulle bli 1/1-för att blåsa de övriga släktingarna vid framtida bouppteckning, som dock stred mot det juridiska. Hela cirkusen efter det att Esb skrev på och hur Monica och Binninge smidde planerna på fb, pekar i en mycket otrevlig riktning för Esb.
Senast redigerad av vittne-x 2021-02-14 kl. 18:15.
2021-02-14, 18:04
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag läste det fetade och svarar så här: jag påstår inget om avtal. Jag påstår något om värdering. Vad du sen svamlar om, det vet nog bara gud och din psykiater. Ta dina schizomediciner.

Du påstår något om värdering...hmm!
Du avslöjade just dig själv.
2021-02-14, 18:20
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Esbjörn, vid god vigör, kör bil och har flera bostäder samt bor tydligen till och från hos en pensionatsvärdinna.

Pensionatsvärdinnan har tidigare charmat äldre ensamma män utan barn och fått ärva dessa.
Hon tror det ska bli likadant med Esbjörns fastighet.
MEN, om Esbjörn säljer och sätter sprätt på pengarna så kan hon inte ärva honom.

Esbjörn har en brorsson, denne har en andel i huset,
(kommer inte ihåg hur stor men absolut inte 1/2 eller 1/8 utan har sett betydligt mindre siffra.)
Brorsonen kräver inte ut sin del och använder hellre inte huset alls.
Brorsonen väntar ut att Esb går bort och kommer ju då få hela fastigheten.
MEN, om Esbjörn säljer och sätter sprätt på pengarna så kan han inte ärva honom.

Esbjörns grannar vill gärna att han säljer då de är trötta på att alla bilvrak och husets exteriör drar ner deras område.

Huset är som media skriver en släktgård enbart ett hus i dåligt skick och utan vatten och avlopp.
(eller som en del säger det finns men inte godkänt)

Det behövs läggas ned stora summor på huset samt V/A samt städa tomt mm mm

Ingen har visat intresse för detta hus på många år.

Men nu får både pensionatstanten och brorosen veta vad som pågår.
Dom kanske inte ens känner till varandra eller varandras inväntan på att få fastigheten?
Pensionatstanten tar sig till banken och ber de skicka tillbaka handpenningen vilket de inte gör.

Media som håller ögonen på politiker och speciellt de som inte röstar som de gör börjar nu skriva.

Det är inte EBBA som gör fel utan pensionatstanten och brorsonen.
Jag skulle också börja svamla om jag drabbades av pensionatstantens ilska och brorsonen höjda ögonbryn.
Har brorsonen ens yttrat sig som pensionatstanten gjort?
Advokaten som dragits in av pensionatstanten (?) har dåligt rykte.

Låt Esbjörn sälja huset, ge andelen till brorsonen och bli kallad persona non grata av pensionatstanten som känner sig lurad.
Ebba har gjort rätt och ska inte behöva backa bara för att hon är kvinna/blond/söt/partiledare.
Hon är en mor som vill låta sina barn bo i samma område som sin pappa.
Farbror Esbjörn kan komma och hälsa på på somrarna och dricka kaffe och se så fint Ebba kommer att göra.

Nej, brorsonen har inte längre någon andel i huset, han överlät den till Esb, så gjorde även övriga som ärvt delar av stugan. Så Esb ägde 100% av stugan.

Brorsonen har ett papper på att han skall få huset efter Esb död, men det registrerades ej vid tillfället, och hade det gjorts hade det bara gällt i två år...(typ).
2021-02-14, 18:33
Medlem
Monika Pernroth Lüllmaa har ett stort antal flyktingar adopterade. Är det bidragsbedrägeri?
En av dem har adress till Etiopiens ambassad
Har hon tvångsövertagit deras liv och bidrag också och skickat ut dem ur landet?

https://www.merinfo.se/person/Oregistrerad/Roman-Alemayehu-Pernroth-Abebe-1980/bseen-53dmy
2021-02-14, 18:44
Medlem
En annan av importerade flyktingarna Monika Pernroth Lüllmaa maniskt importerar till sitt barnhem driver i sin tur
ett projekt som håvar in miljoner från Uppsala .
Aftab Husseins Pernroth
Vad är det här för skämt?Kärringen plundrar hela Uppsala stad på bidrag.

”Vårt land befinner sig i en spännande expanstonsfas, fler och fler vill bosätta sig och utveckla Sverige.”

https://starkatillsammans.com/

Och nu har hon tvångsövertagit Esbjörns identitet och driver förtalsdrev med en pedofil mot KD Ebba
2021-02-14, 19:15
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
När gjordes den värderingen och varför?
Var det planen att få Ebba på kroken?
Jag kan inte gå in på detaljer. Det är konfidentiellt. Har redan sagt för mycket.
2021-02-14, 19:17
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Jag vet att du vet att Esb kan sälja till vilket pris han vill. Ringer det någon klocka?

Avtal verkar ha skett i detta fall, varför pratar du om en värdering som har noll och intet värde för om avtal skett i detta fall?
Du börjar skriva helt obegripligt. Du har alltså förstått nu att jag talar om en värdering, du är missnöjd med detta och vill istället att jag ska börja tala om avtal. Är det inte lättare att diskutera ämnen som båda parter vill diskutera? Jag är säker på att många vill diskutera avtal med dig här. Varför är du så oändligt nyfiken på vad just jag har att säga i frågan? Har många fans här men du måste vara ett av mina största.
2021-02-14, 19:18
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Du påstår något om värdering...hmm!
Du avslöjade just dig själv.
Jag förstår inte ditt inlägg. Ja, jag har påstått något om värdering. Vad är det jag avslöjat menar du?
2021-02-14, 19:25
Medlem
Xius avatar
Citat:
Du börjar skriva helt obegripligt. Du har alltså förstått nu att jag talar om en värdering, du är missnöjd med detta och vill istället att jag ska börja tala om avtal. Är det inte lättare att diskutera ämnen som båda parter vill diskutera? Jag är säker på att många vill diskutera avtal med dig här. Varför är du så oändligt nyfiken på vad just jag har att säga i frågan? Har många fans här men du måste vara ett av mina största.

Varför tar du upp din egen värdering som är några år gammal hela tiden? Det framstår bara som märkligt, då den inte har någon som helst påverkan på detta ärende.

Att du gör personangrepp, istället för att svara på sakfrågor gör inte heller att du framstår som mer kunnig inom detta område.

Jag kan bara notera att du inte svarat på några av mina frågor. Nästa gång så citera inte mig om du inte tänker bemöta mitt inlägg. Du slösar min tid.
2021-02-14, 19:29
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Varför tar du upp din egen värdering som är några år gammal hela tiden? Det framstår bara som märkligt, då den inte har någon som helst påverkan på detta ärende.

Att du gör personangrepp, istället för att svara på sakfrågor gör inte heller att du framstår som mer kunnig inom detta område.

Jag kan bara notera att du inte svarat på några av mina frågor. Nästa gång så citera inte mig om du inte tänker bemöta mitt inlägg. Du slösar min tid.
Jag tar upp den eftersom att den är relevant. Vad pratar du själv om? Har du ens varit på plats? Sluta fylla tråden med meningslösheter. Du har inte bidragit med ett enda vettigt ord i den här tråden. Det är rent oxygenslöseri du ägnar dig åt.
2021-02-14, 19:31
Medlem
Citat:
Jag kan inte gå in på detaljer. Det är konfidentiellt. Har redan sagt för mycket.
Det är risken med att vara en glappkäft.
2021-02-14, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Några 12milj försäljningar har jag inte hittat i närheten sista 10 åren, det tar vi med en stor nypa salt.
8milj värderingen för flera år sedan, njaäääe tror inte de du.
Men hittade detta intressanta hus från i höstas på AB som var 8milj.

Marielund, Uppsala
WIDERLÖV&CO

Pris: 7 950 000 kronor. Antal klick: 8 805. Mäklare: Widerlöv&co.
Den mest klickade bostaden ligger drygt 20 minuters bilfärd från centrala Uppsala. Huset som byggdes 1919 är 186 kvadratmeter och rymmer sju rum fördelat på två plan. Det ligger två balkonger på översta våningen, och en veranda på den nedre. Utöver huvudhuset består fastigheten av ett mindre hus med sovloft, ett stort garage och ett eget spa med bastu, dusch och bubbelpool. Tomten på 6 777 kvadratmeter rymmer en stor trädgård med plats för flera uteplatser.
05 OKTOBER 2020 KL. 12.49
AFTONBLADET

Länk till bild

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GaGGb9/20-talsvilla-i-marielund-klickas-mest-i-uppsala

Mycket vackert hus men med betydligt mycket större tomt och mycket större bostadsyta.
Men visar ändå hur Ebbas hus kan bli efter sanering, renovering, samt vatten och avlopp installerats.
Då kan möjligtvis värdet ha blivit såpass högt, men köp ca 4milj + åtgärder till detta skick ca 3-4milj till och det blir ju inte fix & färdigt på många år.
Det är lååååångt ifrån fastighetens skick och värde i nuläget, inte ens husets taxeringsvärde stämmer med verkligheten då taxeringsvärdet på detta hus bedömts på normvillan.
Normvillan har 2 glas fönster, är vinterisolerad, har vatten & avlopp, badrum & kök med normal standard och underhållits med jämna mellanrum t.ex takbyte, målning, osv.
Huset får troligen inte ens rivas och om det rivs kan inte bygglov för nybyggnation ges, då strandskyddet sätter stopp för detta och det utlopps område för mindre vattendrag vid tomten även det ska skyddas.
Grannfastigheten Marielund 71 har ett marknadsvärde på ca 6.5milj, men har skick och läge som motiverar detta och den skillnaden att där är egen strandtomt, Ebbas fastighet är strandnära.
Vägen ner till stranden som SVT körde äger grannfastigheten på andra sidan vägen, stranden är allmän ej privat och bryggan tillhör samfälligheten.

Titta nu runt lite själv gällande Marielund och fastigheterna där omkring.

grannfastigheten (en fastighet emellan) såldes för 8 miljoner för 10 år sedan! vad tror du det är värt idag? värderad till 12 miljoner i värderingsdata idag, deras pris idag stämmer inte alltid ibland är det ngt mindre ibland mkt mer. men något vi kanske kan vara överens om är att priserna stigit i området en hel del sen januari 2011 sen fastigheten såldes för 8 milj.

Den fastigheten du hänvisar till på länken till Aftonbladet vad tror du den hade kostat om det var det huset på fastigheten Esbjörn hade? då pratar vi nog uppåt 12-14 miljoner..

har ingen aning om vad du hänvisar för till för marknadsvärdering när du påstår att grannfastigheten har ett visst värde??, tror du på fullaste allvar att sådana gratisverktyg som ploppat upp på nätet stämmer med verkligheten? varför tror du vi mäklare (mäklarbyråerna) betalar för att ha riktiga värderingsverktyg, där man ser alla fastigheter och vad de sålts för?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in