Citat:
Försök hålla isär diskussionerna eller låt de vuxna vara ifred. Jag har diskuterat en värdering. Alltså när man utifrån olika parametrar försöker uppskatta vilket pris något skulle betinga vid en öppen budgivning. Jag har besökt fastigheten och gjort en värdering som en tjänst åt en god vän. Det handlade om ett försäkringsärende kan man säga. Men jag vill inte gå in på fler detaljer. Baserat på det jag såg då uppskattar jag idag värdet till 8 miljoner kronor och drar därmed slutsatsen att Stor-Esse blivit grundlurad av Stureplan-Buschan.
Du yrar vidare om avtal. Jag har inte sagt något om avtal. Det är en separat fråga.
Du yrar vidare om avtal. Jag har inte sagt något om avtal. Det är en separat fråga.
Påstår du att avtal inte har skett? Det är hittills inte ens en fråga som är aktuell i TR.
På vilket sätt skulle då din värdering påverka om avtal har skett? Du har inte visat minsta skymt utav kunskap eller erfarenhet i dessa frågor hittills. Ge oss något i varje fall.
Med din expertis kan väl du redogöra för om accept har skett, om ett avtal har slutits, om nytt avtal erbjudits och om accept av detta skett samt om alla rekvisit är giltiga eller inte i detta fall?
Det borde inte vara några problem alls för någon som sysslar med avtal och fastigheter i den omfattningen som du verkar göra.
Du kan väl sedan redogöra för om och i så fall varför dina värderingar (som nu tydligen gjordes för ett par år sedan, redogör gärna för om en ev värdering som du gjort i närtid skulle ha någon påverkan på detta avtal)?
Du borde inte ha några problem med detta om du har någon insikt i avtalsrätt och sysslar med internationella fastighetsaffärer.