2021-02-12, 16:03
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Synd att byggkvalitén är så dålig på en så pass dyr handkontroll att massor av folk 3 månader in redan har stick drift och trigger knappar som ger upp efter bara några få timmar. Även class action på gång angående detta.

Överlag har Sonys kvalité gått ned sig rejält gällande PS5 både mjukvarumässigt och byggmässigt.

PS5 känns i nuläget som ett rejält hafsverk tyvärr.

Barnsjukdomar.

DualSense har bättre byggkvalité än Dual Shock 4 och påminner om en dyrare Apple produkt.
Citera
2021-02-12, 19:43
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Synd att byggkvalitén är så dålig på en så pass dyr handkontroll att massor av folk 3 månader in redan har stick drift och trigger knappar som ger upp efter bara några få timmar. Även class action på gång angående detta.

Överlag har Sonys kvalité gått ned sig rejält gällande PS5 både mjukvarumässigt och byggmässigt.

"Massor". Dom flesta har inte stick drift. Det är som med alla andra tekniska fel ett fåtal som har dom men som låter mer än de som inte har dom.

Sen är Sony inte ensamma. Både Nintendo OCH. ja Microsoft har liknande lawsuits.

https://www.gamesradar.com/microsoft-wants-the-xbox-controller-drift-lawsuit-to-be-settled-out-of-court/

Det här känns mest som en Amerikansk grej då dom ska stämma allt möjligt i det landet. Varma kaffekoppar. Superlimm i håret.

Sen detta med stick drift är något som funnits länge på varje konsol och kontroll. De felsta påverkar dock inte. Beror väl dels på tillverkningen där vissa har oturen och få en defekt vara. Men sen är det nog många som också helt enkelt inte klarar av och hantera en enkel jävla kontroll. Har under mina 10 olika konsoler och säkert det dubbla kontroller genom åren haft problem med stick drift EN gång. Och det är joycons på min switch. Joyconsen är förövrigt den absolut sämsta kontrollen jag haft. Gillar min switch men just detta failade dom totalt med. (Pratar då inte i hividsak om driften ens utan annat men det blir väl offtopic).
Citera
2021-02-12, 22:09
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
"Massor". Dom flesta har inte stick drift. Det är som med alla andra tekniska fel ett fåtal som har dom men som låter mer än de som inte har dom.

Sen är Sony inte ensamma. Både Nintendo OCH. ja Microsoft har liknande lawsuits.

https://www.gamesradar.com/microsoft-wants-the-xbox-controller-drift-lawsuit-to-be-settled-out-of-court/

Det här känns mest som en Amerikansk grej då dom ska stämma allt möjligt i det landet. Varma kaffekoppar. Superlimm i håret.

Sen detta med stick drift är något som funnits länge på varje konsol och kontroll. De felsta påverkar dock inte. Beror väl dels på tillverkningen där vissa har oturen och få en defekt vara. Men sen är det nog många som också helt enkelt inte klarar av och hantera en enkel jävla kontroll. Har under mina 10 olika konsoler och säkert det dubbla kontroller genom åren haft problem med stick drift EN gång. Och det är joycons på min switch. Joyconsen är förövrigt den absolut sämsta kontrollen jag haft. Gillar min switch men just detta failade dom totalt med. (Pratar då inte i hividsak om driften ens utan annat men det blir väl offtopic).

Handkontrollen varit ute i 3 månader och det är oroande många som har problem med både Trigger och stick drift finns flera trådar på tex resetera och reddit där ca 20% redan har uppgett problem med sin dualsense i olika omröstningar vilket är oroande på en så pass dyr handkontroll.

Sedan är det bedrövligt att Sony i många fall inte ens tar stick drift på garanti och i vissa fall tar de även betalt för frakten om man lyckas få iväg den till någon av deras repartionscenter.

Att Nintendo och MS har eller haft liknade problem ger ju liten tröst.
Citera
2021-02-13, 09:58
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelvinter
Kör sony med samma pissiga taktik på 5'an att man måste betala för Plus, för att kunna lira multiplayer?

vadå pissiga? microsoft och nintendo gör ju samma sak. inget nytt direkt. sen får man ju gratis spel varje månad.
Citera
2021-02-13, 13:11
Medlem
Faanvachills avatar
Hämtade ut min PS5 Digital edition häromdagen. Har en standard som är på igång också som jag kommer att sälja vidare till inköpspris.
Citera
2021-02-13, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faanvachill
Hämtade ut min PS5 Digital edition häromdagen. Har en standard som är på igång också som jag kommer att sälja vidare till inköpspris.

Sjysst! På Blocket eller?
Citera
2021-02-13, 13:42
Medlem
Dan88s avatar
Citat:

Dyra digitala spel på PS5. Standard priset är över 800 kr.

Skivor är billigare och så kan du sälja vidare.
Citera
2021-02-13, 14:04
Medlem
Faanvachills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamabaum
Sjysst! På Blocket eller?
Kommer antagligen kolla runt bland vänner om det finns någon som är intresserad. Vill inte att den hamnar i händerna på någon ”scalper” på blocket.
Citera
2021-02-13, 14:11
Medlem
Citat:
Kommer antagligen kolla runt bland vänner om det finns någon som är intresserad. Vill inte att den hamnar i händerna på någon ”scalper” på blocket.

Förståligt. Hedervärt att du säljer den vidare utan egen förtjänst
Citera
2021-02-13, 15:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Dyra digitala spel på PS5. Standard priset är över 800 kr.

Skivor är billigare och så kan du sälja vidare.

Kör man spelet helt från skivan, eller laddas en del av spelet ner på SSD:n?
Citera
2021-02-13, 15:42
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonicoclolasos
Kör man spelet helt från skivan, eller laddas en del av spelet ner på SSD:n?
Hela spelet installeras på ssdn. Skivan fungerar bara som kontroll på att du har licens efter du installerat.
Citera
2021-02-13, 16:27
Medlem
Citat:

Du gillar verkligen PS5 va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in