Citat:
Ursprungligen postat av
Tvond
Synd att byggkvalitén är så dålig på en så pass dyr handkontroll att massor av folk 3 månader in redan har stick drift och trigger knappar som ger upp efter bara några få timmar. Även class action på gång angående detta.
Överlag har Sonys kvalité gått ned sig rejält gällande PS5 både mjukvarumässigt och byggmässigt.
PS5 känns i nuläget som ett rejält hafsverk tyvärr.
"Massor". Dom flesta har
inte stick drift. Det är som med alla andra tekniska fel ett fåtal som har dom men som låter mer än de som inte har dom.
Sen är Sony inte ensamma. Både Nintendo OCH. ja Microsoft har liknande lawsuits.
https://www.gamesradar.com/microsoft-wants-the-xbox-controller-drift-lawsuit-to-be-settled-out-of-court/
Det här känns mest som en Amerikansk grej då dom ska stämma allt möjligt i det landet. Varma kaffekoppar. Superlimm i håret.
Sen detta med stick drift är något som funnits länge på varje konsol och kontroll. De felsta påverkar dock inte. Beror väl dels på tillverkningen där vissa har oturen och få en defekt vara. Men sen är det nog många som också helt enkelt inte klarar av och hantera en enkel jävla kontroll. Har under mina 10 olika konsoler och säkert det dubbla kontroller genom åren haft problem med stick drift EN gång. Och det är joycons på min switch. Joyconsen är förövrigt den absolut sämsta kontrollen jag haft. Gillar min switch men just detta failade dom totalt med. (Pratar då inte i hividsak om driften ens utan annat men det blir väl offtopic).