Citat:
Ursprungligen postat av
Klanledaren
Ska du använda "den gröna" fotosyntesen som motvapen nu? Låter mest som du är negativt inställd till fusionskraft med ditt energi svammel.
Det handlar bara om en kemisk process. Förbränningsmotorn kan tillföra nödvändig energi om så behövs. Det gäller att komma på någonting om 1 år, 10 år eller 50 år. Du slår ner på forskning som inte passar in med agendan mot fossila bränslen när du förnekar en vetenskaplig artikel från Stanford University.
Pajas.
OK, så du förstår inte energiprincipen. Det var kanske inte helt oväntat. Med tanke på nivån dina inlägg.
På vilket sätt trodde du då att du kan tillföra något i en diskussionen som ytterst handlar om hur energi ska produceras utan skadlig klimatpåverkan?
Eftersom du skriver på ett sätt som förefaller förvirrat så kan du kanske göra ett försök att prestera ett par klargöranden.
– På vilket sätt är fotosyntesen "ett motvapen"? Mot vad?
– Det kanske var för djupt för dig, men jag
"slog inte ner på forskningen". Jag påpekade bara att det som du länkar till för att fungera behöver energi. Kanske i motsvarande mängd som den som erhölls när dom fossila bränslena förbrändes. På vilket sätt tycker du att det är bättre att förbränna fossila bränslen för att senare använda motsvarande energimängd som man fått ut för att eliminera koldioxiden, än att låta bli att förbränna fossila bränslen från början?
Om du inte förstår energiprincipen så förstår jag att du inte kan svara.
Gläns lite nu, och visa att du intellektuellt kan överträffa vad din språkliga förmåga skvallrar om genom att prestera något som är läsbart och begripligt! Om du inte kan så behöver du inte...
–