Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
Har inte opinionen legat ganska stabil?
Det har väl inte varit några stora rörelser att tala om, bland de partier du nämner. (Möjligen fick KD en temporär rörelse).
Visst spelar relationen med SD roll. Det håller jag med om. Märktes ju när ABK antydde att man skall ha något med vänsterpartiet SD att göra. Då signalerade M-väljarna tydligt vad de ansåg om att ha med vänstern att göra. Det var inte positivt.
Men det kan vara så att du är för fixerad vid migrationsfrågor. För vanligt folk finns mängder av andra frågor. Och dom är kanske inte lika villiga som du att koppla alla frågor till migration. Vi som inte är väldigt unga vet ju att det fanns frågor när vi hade försumbar migration.
Nej det har rört sig mycket mellan de 3 partier jag resonerade kring sedan valet. KD har rasat efter att de röstade för afghanlagen, och sedan ökat när Ebba fikade med Åkesson (Vilket som nu skedde först). SD ökade kraftigt fram till förra hösten uppe runt 24 % för att sedan minska när M ökade istället genom att förespråka SD-politik och få utrymme för det i media. Men mellan de nya blocken har det inte hänt så mycket, det är därför jag menar att det finns en sådan grupp väljare som hoppar mellan M, KD och SD i OU.
Ja det fanns det men eftersom ni boomers förstörde allt med er bidragsinvandring så präglas nästan alla frågor av migrationen idag. Direkt när det gäller mord, skjutningar, överfallsvåldtäkter, rånade barn, bomber, överfulla fängelser, könsstympningar, hedersförtryck, klaner, islamism/politisk Islam, havererad skola, judeförföljelser, rasism etc. Men även indirekt i alla frågor som berör budgeten för att migrationen slukar alla pengar. Det enda som inte direkt är kopplat till asylmigrationen är energi, miljö och klimat. Även identitetspolitik, HBTQ-frågor och radikalfeminism.