Citat:
Ursprungligen postat av
86spanare
It would be interesting to see who they hung out with playing bridge. Maybe other "forestry business executives" who live in Djursholm. You never know what connections there are. Like owners of "skogsbrukmaskiner" - Djursholm is a pretty small place...
SEs mamma verkar ha haft mycket kontakter i Djursholm och även hans exfru. Samt med VDn för Storliens Högfjällshotell, som var ledare för Stay Behind i Jämtland och Härjedalen, där de var väldigt aktiva. Lägg till hans vänskap med den amerikavänlige grannen och vapensamlaren, samt att han ramlade ut på mordplatsen för OP, just från Thulehuset, som var Stay Behinds högkvarter.
Jag skulle inte kalla det slump, jag skulle se det som indicier för att det skulle kunna vara så att SE var medlem i Stay Behind?
Det skulle ha passat SE som person att vara med i Stay Behind tillsammans med andra fiiina personer på högerkanten, tycker jag, efter det jag läst om Stig. Han ville gärna vara lite fin på olika sätt och som barnlös kan man tänka sig att han ville göra något viktigt och vara med och försvara det fria Sverige.
Jag tror dock absolut inte att SE var GM.
Jag läste nu en artikel i Aftonbladet, som berättade att åklagare K Peterson begärt information från säkerhetspolisen angående Stay Behind och AGAG aktionsgruppen Arla Gryning, i mars 2017 gjorde han det.