Citat:
Är det ett tecken på hög intelligens att ständigt strö ut aggressioner, syrlighet och förolämpningar över internet?Jag är tjatig när det gäller tidningen Skydd & Säkerhet men jag tycker den funkar lite som ett lackmuspapper för dumhet. Läser man artikeln och tycker Engström uttalar sig suspekt är man per definition svagbegåvad. Och det är alltid bra att veta om den man diskuterar med är oförmögen att tillgodogöra sig text.
Finns det en korrelation ? Är den positiv eller negativ ...?
Jag överlåter det åt betraktaren.
Är ovanstående något som imponerar så att betraktaren tycker att ständiga aggressioner/påhopp över internet visar på kraftfullhet, mod och styrka?
Ja, kanske blir man imponerad - om man är 9-15 år gammal - hade nog imponerat på Lunarstorm när det begav sig.
Andra tycker säkert att det mest visar på en karaktärsbrist om man blir aggressiv när andra tycker annorlunda.
Det är skönt att kunna ha en mogen diskussion med vuxna människor och en del här faller ju som tur är i den kategorin.
Vet inte varför det skulle vara ointressant att SE dyker upp i en artikel med rubriken "han mördade Palme" om han själv kallat till sig journalisten för att göra artikeln. (som jag sa innan kan ju SE faktiskt ha föreslagit rubriken och journalisten accepterat den, men som sagt SE-teorin faller ju inte om det inte är så)
Han använder vi/oss-form om mördaren, vi tar några steg efter mannen och *Pang* -"din djävel."
Dessutom ger han ju en förklaring till motivet som skulle vara logisk just om han är GM.
Journalisten som gör artikeln säger i en intervju att han tror att SE mördade Palme - och att SE kände sig "lättad" efter att de gjort artikeln.
Men vi har ju också den lilla väskan som SE har och han placerar sig själv 5-6 sekunder från dådet (samt stämpelklockan).
Detta ihop med LJ:s samt YN:s observationer där det för YN ingår en liknande väska mm. gör att det tvärtom vore konstigt om inte artikeln kan diskuteras i den här tråden utan att det ska kastas en massa förolämpningar.