2021-01-06, 21:29
Avstängd
MrBabyBoys avatar
Det går ej att äta svamp varje dag och få ut nåt av det. Du måste äta med typ 3-4 veckors uppehåll. Kroppen har nån slags mekanism som gör att du inte kan flumma på svamp varje dag..
Citera
2021-01-06, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brixham
Har köpt ett grow kit från Zamnesia. Inte fått det än. Aldrig odlat förut. Det ska stå ljust men inte dirket solljus. Räcker ens ljuset i jan-feb?

Hmm.. Tror inte de ska stå i nåt speciellt ljus vad jag minns. Hade de på golvet nedanför fönstret nära elementet på en värmeplatta så de inte möglade. Men tror inte de ska ha ljus. Läs guiden du får med noga och följ de steg som står.
Citera
2021-01-23, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBabyBoy
Det går ej att äta svamp varje dag och få ut nåt av det. Du måste äta med typ 3-4 veckors uppehåll. Kroppen har nån slags mekanism som gör att du inte kan flumma på svamp varje dag..

Varför svarar man på något man inte vet något om? Han frågar om microdosering. Man trippar inte på det
Citera
2021-01-23, 03:18
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyHumphrey
Känns slösigt.. Det är inte så att toppisar växer i hagen ...skojja, det gör det men inte på ett år till... eller någon som vet om det finns fortfarande? Jag har inte funnit på mina ställen i år

Magiskamolekyler.se har en uträknare som ger 60st medelstora toppisar vikten 2,5g..
En mikrodos på 150mg ger ca 16 doser.. tar man 1/dag eller morgon/kväll (?). Det blir 8 respektive 16 dagars kur.. Känns inte mycket nej.. någon som kan bekräfta dessa uträkningar?

Det blir ju 3,75, en vän som har fått bra feedback från att microdosera sa att han brukar ta ca 3stycken, så det låter ju rimligt.
Citera
2021-01-23, 09:47
Medlem
HeyHumphreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Det blir ju 3,75, en vän som har fått bra feedback från att microdosera sa att han brukar ta ca 3stycken, så det låter ju rimligt.
Har laborerat med detta sedans inlägget.. Började med 4st/var tredje dag,, det var tämligen mycket, blir ibland mini-trippar.. Testade sen 3st/ 1 gång i veckan och känns betydligt mer rätt mängd för MD-effekter... Är väl individuellt med som allt annat..
Citera
2021-02-13, 01:19
Medlem
Citat:
Har laborerat med detta sedans inlägget.. Började med 4st/var tredje dag,, det var tämligen mycket, blir ibland mini-trippar.. Testade sen 3st/ 1 gång i veckan och känns betydligt mer rätt mängd för MD-effekter... Är väl individuellt med som allt annat..
Hur funkar det för dig? Effekter? Har själv problem med ångest m.m. och funderat på att mikrodosera. Vad tror du? Värt att testa?
Citera
2021-02-13, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inco.gnito
Hej!
Har funderat ett tag nu på att börja mikrodosera svamp, men är en nybörjare i ämnet och behöver lite hjälp på vägen!

Först och främst så vill jag gärna veta vilken sorts svamp som är bäst att mikrodosera enligt er? Samt hur mycket som ska tas av just denna svamp.

Sen är det frågan om man kan dricka alkohol under tiden man mikrodoserar, eller om effekten försvinner av detta, jag har läst en del artiklar och dylikt men har inte fått något bra svar på detta.

Sist så undrar jag vad som händer fysikst/psykiskt när man slutar mikrodosera? Låt oss säga att jag testar detta i ca. 2 månader och sedan slutar, vad händer efter det? Kommer livet vara grått och trist eller får man ett nytt sätt att se på livet pga att man kanske blivit "upplyst" under mikrodoseringen? Förstår att det är olika för alla men vill gärna höra vad ni erfarna mikrodoserare har att säga om saken!

Blir glad för alla tips och råd!
Tack på förhand

Hur går det för dig? Har själv ångest m.m. och funderat på samma sak som dig... har du kommit igång?
Citera
2021-02-13, 07:44
Medlem
HeyHumphreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finta48
Hur funkar det för dig? Effekter? Har själv problem med ångest m.m. och funderat på att mikrodosera. Vad tror du? Värt att testa?
Detta har varit revolutionerande för mig..livsavgörande faktiskt.. men jag har även tagit tag i mycket annat samtidigt. Men ska nog inte förlita sig på någon substans allena. Och det jag har märkt är att det kan komma smått jobbiga upplevelser likt det kan göra under makrodos,, om man tagit 1 svamp för många. Helt i sin ordning dock..

Mitt tips börja med 3st/v sen öka mängd successivt tills du hittar din mikro-nivå (ska vara knappt kännbar) - var konsekvent och ge varje dosering 3-4 veckors chans att leverera..

Som sagt, finns anledning till att de kallas för magiska svampar, men finns skäl till handahas med respekt och en något vetenskaplig aproach..
Citera
2021-02-13, 14:05
Medlem
Citat:
Detta har varit revolutionerande för mig..livsavgörande faktiskt.. men jag har även tagit tag i mycket annat samtidigt. Men ska nog inte förlita sig på någon substans allena. Och det jag har märkt är att det kan komma smått jobbiga upplevelser likt det kan göra under makrodos,, om man tagit 1 svamp för många. Helt i sin ordning dock..

Mitt tips börja med 3st/v sen öka mängd successivt tills du hittar din mikro-nivå (ska vara knappt kännbar) - var konsekvent och ge varje dosering 3-4 veckors chans att leverera..

Som sagt, finns anledning till att de kallas för magiska svampar, men finns skäl till handahas med respekt och en något vetenskaplig aproach..

Tack för svar. På vilket sätt blev det livsavgörande? Alltså, vad förändrades så radikalt menar du? =)

Tack för tips! Följdfråga på tipsen. menar du att jag endast skall äta en svamp om dagen? Vilken svamp rekar du samt vem köper du ifrån? Är det någon säljare på flugsvamp som du kan rekommendera?
Citera
2021-02-13, 22:04
Medlem
HeyHumphreys avatar
Citat:
Tack för svar. På vilket sätt blev det livsavgörande? Alltså, vad förändrades så radikalt menar du? =)

Tack för tips! Följdfråga på tipsen. menar du att jag endast skall äta en svamp om dagen? Vilken svamp rekar du samt vem köper du ifrån? Är det någon säljare på flugsvamp som du kan rekommendera?
Det känns som att det är exakt det som SSRI borde vara. Det tar udden av förlamande negativitet och onödig social oro.. men färgar inte världen i regnbågar...

Jag körde först 4st loppisar, självplockade, 4st/var tredje dag. Alltså;

Måndag, 4st.
Tisdag. -
Onsdag, -
Torsdag 4st.
Fredag -
Lörd...

...men kände det var för mycket.. (individuellt). Gick över till 3st varje måndag (eller valfri dag). Testa dig fram under successiva former!

Har aldrig köpt svamp, alltid plockat och torkat själv. Men hittar du någon på FS med bra omdömen så är det nog bara att tuta och köra..

Kolla tidigare i tråden hur mycket 3-4st väger i mg. Går att räkna ut annars dock..
Citera
2021-02-14, 11:56
Medlem
Citat:
Det känns som att det är exakt det som SSRI borde vara. Det tar udden av förlamande negativitet och onödig social oro.. men färgar inte världen i regnbågar...

Jag körde först 4st loppisar, självplockade, 4st/var tredje dag. Alltså;

Måndag, 4st.
Tisdag. -
Onsdag, -
Torsdag 4st.
Fredag -
Lörd...

...men kände det var för mycket.. (individuellt). Gick över till 3st varje måndag (eller valfri dag). Testa dig fram under successiva former!

Har aldrig köpt svamp, alltid plockat och torkat själv. Men hittar du någon på FS med bra omdömen så är det nog bara att tuta och köra..

Kolla tidigare i tråden hur mycket 3-4st väger i mg. Går att räkna ut annars dock..

Tack så hjärligt för dina svar.

Jag har haft SSRI i cirka 8:a år. blev tvungen att sluta med dem i somras p.g.a. av biverkan i form av muskelryckningar, annars tyckte jag att SSRI (escitalorpam 20 mg) tillsammans med fysiskaktivitet fick mig att må/fungera bra i vardagen. Cirka 3 veckor efter jag slutade med läkemedlet började jag må fruktansvärt och gör så även idag (6 månader). Testar just nu MAOI - Aurorix men den verkar inte fungera (4 veckor). Har således försökt läsa på om alternativa behandlingingar, typ mikrodos av svamp/LSD/ketamin.

Kan väl också säga att mina största problem just nu är: Ångest, socialångest, oro för framtiden (sjukskriven nu) grubblar mycket, negativa tankebanor m.m.

Hur bör jag känna mig efter en mikrodos? Hur lång tid tar det innan man känner effekt? Hur mår man under dagrana man inte mikrodoserar?

Sorry, många frågor men sjukt tacksam för dina svar. Kanske kan detta rädda/vara till hjälp för mig också...
Citera
2021-02-14, 12:31
Medlem
HeyHumphreys avatar
Citat:
Tack så hjärligt för dina svar.

Jag har haft SSRI i cirka 8:a år. blev tvungen att sluta med dem i somras p.g.a. av biverkan i form av muskelryckningar, annars tyckte jag att SSRI (escitalorpam 20 mg) tillsammans med fysiskaktivitet fick mig att må/fungera bra i vardagen. Cirka 3 veckor efter jag slutade med läkemedlet började jag må fruktansvärt och gör så även idag (6 månader). Testar just nu MAOI - Aurorix men den verkar inte fungera (4 veckor). Har således försökt läsa på om alternativa behandlingingar, typ mikrodos av svamp/LSD/ketamin.

Kan väl också säga att mina största problem just nu är: Ångest, socialångest, oro för framtiden (sjukskriven nu) grubblar mycket, negativa tankebanor m.m.

Hur bör jag känna mig efter en mikrodos? Hur lång tid tar det innan man känner effekt? Hur mår man under dagrana man inte mikrodoserar?

Sorry, många frågor men sjukt tacksam för dina svar. Kanske kan detta rädda/vara till hjälp för mig också...
Förstår. Har bara testat SSRI men kände bara dåliga effekter av det.. ännu fler när slutade.

Eventuellt skulle du kunna testa en makrodos först. Är nog en fördel. Bara den upplevelsen kan vara livsförändrande allena. 20st toppisar är lagom. Läs i sånna fall på om set och settings, för det är av stor vikt.

Första gången du tar svamp, oavsett mikro eller makrodos, kommer du antagligen känna eufori blandat med ångest (ångest går dock över sbabbt) och en slags behaglig lenhet.. blir nästan ännu bättre efteråt. Vid mikrodosering går euforikänslor till stora delar över med tiden, men det här flowet finns kvar. Ibland kan man uppleva migrän och overklighetskänslor.

All konventionell forskning kring psilocybin och mikrodosering menar mest på att dosen bör vara i minsta laget, verkligen knappt kännbar.. det ska verka på sub-nivå...kan hålla med där efter mina tester.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in