2021-02-13, 13:14
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Vet ej hur det ser ut i dag. Men för 10+ år sedan var medellivslängden män 30 år!
Helt galet lågt. Så instämmer angående folkhälsa.

Om man köper en flaska vodka i stället för en påse wokgrönsaker så
kan man gissa på fullspektra vitamin och miniralbrist.

Men det är en del av befolkningen. Ryssland är inte direkt genomfattigt längre.
Men de som är "white trash" kan ju dö på Wuhan nivå.

Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det jag fetat i din text visar att du helt saknar förmåga att förstå vad du läser när det gäller statistik.

Därför bör du helt sluta posta statistikuppgifter eftersom de är så uppenbart felaktiga.

Du som läser någon statistik från severustheemperor bör inte ta uppgifterna på allvar.

Citat:
Du är så full av skit........
Jag har lämnat länk till EUs databas när jag angett siffror därifrån. Hittar du något fel så
är jag tacksam, så att jag kan ändra på det!

Det är därför man lämnar en länk!
Det är ju några som förklarat för dig på vilket vis du inte förstår vad du läser i EU:s databas och det tycks inte hjälpa, så nej, jag tänker inte lägga tid på förklara vad du gör för fel.

Att du lyckats trolla fram en medelålder på 30 år för ryska män styrker som sagt min uppfattning om din oförmåga att presentera korrekt covid-statistik i tråden.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Fast man undervisar darwin fel. Även i icke kreationism skolor, så tillskriver
man "mening" och ej slump till Darwins teorier.

Så är det mening eller slump att vi dras med en regering som utrotar de gamla?

Jag tog detta som ett exempel. Vetenskapsteori kan vara förirrande, att sortera det som beskriver verkligheten bättre än det som inte hör hemma i vår världsuppfattning. Att äta vissa vitamintillskott och liknande skulle vara bättre än vaccin tillhör sådan kunskap som en massiv majoritet av vetenskapen inte stödjer.
Senast redigerad av raskens 2021-02-13 kl. 13:21.
Citera
Medlem
Talespins avatar
Extremt många som blir dåliga av vaccinen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/100-tal-vardpersonal-sjuka-efter-vaccinering-regionen-stoppar

Då vet vi inte ens vad det kan bli för långsiktiga konsekvenser om 1-2 år.
Citera
2021-02-13, 13:19
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/100-tal-vardpersonal-sjuka-efter-vaccinering-regionen-stoppar

Folk stannar hemma för lite snuva och lätt feber, nåntingsom få skulle gjort under normala betingelser. Du ska ställa detta mot att ca 10% av helt friska personer får långtidseffekter och blir sjukskrivna mer än 4 veckor av Sjukdomen. Om det är nånting du borde fundera över är vilka långtidseffekterna blir av sjukdomen.
Citera
2021-02-13, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Problemet är att Sverige gick emot WHO:s rekommendationer. Man vägrade konsekvent att vidta åtgärder mer än några symboliska. Informationen fanns och facit såg vi i Italien men FHM tonade ner faran. Nu är det som det är, hoppet står till vaccinet.
Nej, Sverige följde WHO:s rekommendationer om öppna gränser långt in i pandemin.
Citera
2021-02-13, 13:27
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Nej, Sverige följde WHO:s rekommendationer om öppna gränser långt in i pandemin.

Det är nog ett av FHM:s största misstag, plus att man inte infört obligatorisk karantän för alla som kommer in i landet.
Citera
2021-02-13, 13:28
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Möjligheten återstår att viruset kan ha sitt ursprung i ett labb.
Den tanken är skrämmande men skulle förklara de otaliga märkliga symptom samt långvariga symptom som covid-19 orsakar.

Ett uttalande att labbteorin är väldigt osannolik lugnar inte mig något speciellt när Kina vägrar lämna fakta till WHO
--------

Kinesiska myndigheter undanhåller betydelsefull information från WHO:s forskare, rapporterar Wall Street Journal.

WHO:s forskare ska ha bett om detaljerad information om de första covidfallen i Wuhan – men fått nej av myndigheterna.

”Inte uteslutit några hypoteser”
WHO-gruppen har nu varit i Wuhan i tre veckor. Teorin om att viruset ska ha uppstått i ett labb har tidigare vädrats i gruppen, men häromdagen gjorde WHO-företrädarena och deras kinesiska motsvarigheter ett gemensamt uttalande om att labbteorin är väldigt osannolik.

Tidigare på fredagen sa WHO:s generalsekreterare Tedros Adhanom Ghebreyesus att de inte har uteslutit några förklaringar till hur viruset uppstod.

– Vissa har undrat om vi uteslutit några hypoteser. Jag har pratat med medlemmar i teamet, och svaret är att alla hypoteser fortfarande är öppna, sa WHO-toppen vid en pressbriefing enligt Reuters

https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-kina-vagrar-lamna-ut-fakta-till-who/

Kan mycket väl vara tillverkat i ett labb, men då tänker jag samtidigt att det är för klent och oberäkneligt för att vara någon form av tillverkad slutprodukt.

Möjligen att det smitit ut i en del av en process eller tillhör ett påbörjat projekt. Naturen självt med alla sina variationer av organismer kan mycket väl utveckla denna typ av smitta.
Citera
2021-02-13, 13:28
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Folk stannar hemma för lite snuva och lätt feber, nåntingsom få skulle gjort under normala betingelser. Du ska ställa detta mot att ca 10% av helt friska personer får långtidseffekter och blir sjukskrivna mer än 4 veckor av Sjukdomen. Om det är nånting du borde fundera över är vilka långtidseffekterna blir av sjukdomen.

WORD

Men det är ju ändå klantigt att vaccinera en jävla massa sjukvårdspersonal i klump då man vet att många får sjukdomskänning och lite feber i en/två dagar efter sticket, och då ska man ju vara hemma.
Citera
2021-02-13, 13:29
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin

Så vad mer står det i länken???

– Det är det vanliga, lite frössen, ont i kroppen och feber, säger Tina Mansson Söderlund, vaccinsamordnare i Region Gävleborg.

– Problemet är att vi har vaccinerat så många på samma arbetsplatser, därför pausar vi. Det beror inte på vaccinet. Man är lite rädd för helgen och bemanningen, säger hon.

– De uppvisar precis de symptom som finns beskrivna när man vaccinerar, säger Tina Mansson Söderlund.

Finns det några förväntade biverkningar av vaccinen?
Vaccinframställningstekniken har vad jag förstår använts för att framställa vaccin till djur utan att några långsiktiga biverkningar konstaterats.
Citera
2021-02-13, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är nog ett av FHM:s största misstag, plus att man inte infört obligatorisk karantän för alla som kommer in i landet.
Jag håller med om att det var ett misstag, men misstaget var på Europanivå. FHM:s agerande var 100% i enlighet på rådande rekommendationer från WHO och EU.
Citera
2021-02-13, 13:32
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
WORD

Men det är ju ändå klantigt att vaccinera en jävla massa sjukvårdspersonal i klump då man vet att många får sjukdomskänning och lite feber i en/två dagar efter sticket, och då ska man ju vara hemma.
Det måste man ju hålla med om, men man slutade ju att vaccinera så att det löste sig ju.
Citera
2021-02-13, 13:34
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag håller med om att det var ett misstag, men misstaget var på Europanivå. FHM:s agerande var 100% i enlighet på rådande rekommendationer från WHO och EU.
Så här jag också uppfattat det, men samtidigt förstod nästan alla andra utom Regeringen i Sverige och FoHM att det inte var så smart att följa dessa råd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in