2021-02-13, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Nog för att jag inte litar ett smack på de ryska officiella siffrorna, men detta låter väldigt mycket. Är det verkligen möjligt?

480 000 överdödlighet i 2020 hävdar AB/Meduza/Rosstat . Detta innebär drygt 8ggr de officiellt covid-döda 2020 (57 000). 8 ggr!!!

Ifall man skulle räkna alla dessa 480 000 som covid-dödsfall skulle det innebära drygt 3200 per capita. Som jämförelse ligger på ca 1200 nu och tätbefolkade belgien som är kända för att överrapportera covid-dödsfall ligger på ca 1900 nu.

(Det slår mig nu att UK hade hiskelig överdödlighet i våras men jag orkar inte leta upp de siffrorna som jämförelse)

Du räknar inte med den kraschade sjukvård Ryssland lär ha haft som dödat många som hade överlevt annars.
Citera
2021-02-13, 12:24
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Utan tvekan. ""JA"". Varför. Det finns äldre artiklar som garanterat betydligt fler läst.
Google har ingen vidare trovärdighet längre. Snarare så man kan vända på det
och fråga vad de ej manipulerar?! Det är deras hela affärsmodell.
Du köper dig positioner i rankingen. Länder får bestämma vad du får och icke får se.
Molding opinion. Så som att om du ser en video på Youtube rörande covid, så får du Svensk Statlig covidreklam på köpet, osv.

Det var en retorisk fråga. Argumentationen är på samma sätt varför inte kreationism inte finns med i biologiläromedel, eftersom evolution-vetenskapsmän manipulerat sig in i undervisningsmaterial så man bara kan läsa om Darwins teorier".
Citera
2021-02-13, 12:24
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbordet
Du förstår inte hur EudraVigilancedatabasen fungerar. Tycker själv att det vore rimligt att du gjorde det när du länkar massa statistik därifrån.

I korthet: Databasen består inte av klarlagda biverkningar utan reaktioner som skulle kunna kopplas till ett aktuellt läkemedel.

Ett exempel: En 40-årig man begår självmord. Han har fått Covidvaccin två veckor tidigare. Han står dessutom på en mängd andra psykofarmaka. Då det är ett oklart dödsfall rapporteras det som ett "serious adverse event". De olika läkemedlen som mannen står på listas i rapporten. Nu skapas det en uppdatering i databasen där det för covidvaccinet (och alla de andra läkemedlen som mannen står på) kopplas ett dödsfall till vaccinet.

Detta betyder naturligtvis inte att vaccinet i sig har bidragit till dödsfallet. Förstår du nu hur du inte kan använda databasen på det sätt som du gör?

Förskjutning. Du tolkar, och säger att jag tycker något. Fast jag inte har inte sagt någonting.
Bara rapporterat siffrorna.
Citera
2021-02-13, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av captengrogg
Ska bli intressant om kinas verkliga siffror kommer att komma ut, tror det är samma story där.

Skulle gissa på över 2 miljoner döda i Kina.

Hong Kong tillhör ju Kina (och är en diktatur) så sifforna är nog betydligt mycket över officiella siffror. Hong Kong använde ju dessutom pandemin som ursäkt för att slå ner demonstrationer brutalt. Skulle inte förvåna mig om många som dödats av diktaturen förklaras med "Han dog av Covid 19".
Citera
2021-02-13, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Nog för att jag inte litar ett smack på de ryska officiella siffrorna, men detta låter väldigt mycket. Är det verkligen möjligt?

480 000 överdödlighet i 2020 hävdar AB/Meduza/Rosstat . Detta innebär drygt 8ggr de officiellt covid-döda 2020 (57 000). 8 ggr!!!

Ifall man skulle räkna alla dessa 480 000 som covid-dödsfall skulle det innebära drygt 3200 per capita. Som jämförelse ligger på ca 1200 nu och tätbefolkade belgien som är kända för att överrapportera covid-dödsfall ligger på ca 1900 nu.

(Det slår mig nu att UK hade hiskelig överdödlighet i våras men jag orkar inte leta upp de siffrorna som jämförelse)

Den officiella dödssiffran var ju 79.000 döda - ej 57.000 som du skrev.

Så det blir 6ggr så många döda som man har rapporterat.

En hiskelig siffra den också, men ändå är 6 mindre än 8..
Citera
Medlem
Varför förstår inte förnekare att vi hade haft mångdubbelt mer döda i corona utan restriktioner?
Citera
Medlem
Citat:
Förskjutning. Du tolkar, och säger att jag tycker något. Fast jag inte har inte sagt någonting.
Bara rapporterat siffrorna.

Men siffrorna du rapporterar är meningslösa. Hoppas du förstår det nu.
Citera
2021-02-13, 12:34
Medlem
Citat:
Vet ej hur det ser ut i dag. Men för 10+ år sedan var medellivslängden män 30 år!
Helt galet lågt. Så instämmer angående folkhälsa.

Om man köper en flaska vodka i stället för en påse wokgrönsaker så
kan man gissa på fullspektra vitamin och miniralbrist.

Men det är en del av befolkningen. Ryssland är inte direkt genomfattigt längre.
Men de som är "white trash" kan ju dö på Wuhan nivå.

Fakta verkar inte vara din starka sida. År 1997 var medellivslängden för män i Ryssland 57,5 år, vilket är den lägst noterade siffran. Den har långsamt stigit sedan dess, men är ännu inte tillbaks på 80-talets nivåer.
Citera
2021-02-13, 12:34
Medlem
https://www.worldometers.info/coronavirus/

2,4 miljoner döda globalt.
Alla överdödlighetssiffror från världen över pekar på det dubbla!!!
Citera
2021-02-13, 12:36
Medlem
Citat:
Gissar att statistiken som visar på att äldre, sprutavrättades av "Furer Löven"
är meningslösa ochså.

Det är ju inte bevisat. Bara en hypotes. Beror på hur man tolkar siffrorna.

Nej det handlar inte om hur man tolkar siffrorna. Krävs bara en förståelse för hur databasen fungerar. Du har inte förstått detta och verkar inte heller vilja göra det.
Citera
2021-02-13, 12:37
Medlem
3 promille av Rysslands befolkning har dött i covid trots omfattande restriktioner, visar hur farligt detta är.
Citera
2021-02-13, 12:38
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Du räknar inte med den kraschade sjukvård Ryssland lär ha haft som dödat många som hade överlevt annars.
Jag räknar inte på den men jag har dem i åtanke. Det är möjligt men svårt att tro på ändå.

I UK har överdödligheten sedan mars varit ca 100 000, vilket är ungefär lika många som officiellt covid-döda: https://www.theguardian.com/world/2021/feb/02/uk-excess-death-toll-since-start-of-covid-pandemic-passes-100000

Per capita påstås alltså överdödligheten i ryssland per capita år 2020 vara mer än dubbelt så stor som i UK. Jo det är kanske möjligt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in