2021-02-13, 06:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
SÅ BEKVÄMT att placera det utanför sk Kärnfamiljen. Eller hur?

En kärnfamilj främst HD eftersträvar. Bafatt.

Som en klok person tidigt skrev.

Vem drog längsta strået av

- Skilsmässan
- LWs död
Han är en märklig man och hon har ett skumt resonemang. Själva skilsmässan du nämner tror jag är en väckelserörelse när annat inte fungerat.
Han reagerade inte med svartsjuka ens.

FL2: Om du hade vart ärlig mot Stefan då och berättat om hur relationen med Jonas faktiskt såg ut, tror du att han hade varit svartsjuk då ?
H: Om jag hade sagt att jag hade varit otrogen en gång?
FL2: Och att du hade en pågående sexuell kontakt
H: Ja fast det var inte så mycket sexuell kontakt under tiden jag bodde hos Stefan, då var det vid ett eller max två tillfällen ehh jag tror inte vi hade, utan då var det liksom, ja vi
kramades gjorde vi .. åh gud jag behöver inte gå in på detaljer..Och hade jag valt att berätta det då, då hade det i princip varit som att jag ville säga att jag vill skiljas då.
FL2: Men tror du att han hade blivit svartsjuk?
MT: Nej han blev ju inte det sen så jag tror inte det. Får jag bara fråga, tror ni att vi håller på jättelänge till ?"
Senast redigerad av develi 2021-02-13 kl. 06:29.
Citera
2021-02-13, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han är en märklig man och hon har ett skumt resonemang. Själva skilsmässan du nämner tror jag är en väckelserörelse när annat inte fungerat.
Han reagerade inte med svartsjuka ens.

FL2: Om du hade vart ärlig mot Stefan då och berättat om hur relationen med Jonas faktiskt såg ut, tror du att han hade varit svartsjuk då ?
H: Om jag hade sagt att jag hade varit otrogen en gång?
FL2: Och att du hade en pågående sexuell kontakt
H: Ja fast det var inte så mycket sexuell kontakt under tiden jag bodde hos Stefan, då var det vid ett eller max två tillfällen ehh jag tror inte vi hade, utan då var det liksom, ja vi
kramades gjorde vi .. åh gud jag behöver inte gå in på detaljer..Och hade jag valt att berätta det då, då hade det i princip varit som att jag ville säga att jag vill skiljas då.
FL2: Men tror du att han hade blivit svartsjuk?
MT: Nej han blev ju inte det sen så jag tror inte det. Får jag bara fråga, tror ni att vi håller på jättelänge till ?"

Ekonomiskt utföll skilsmässan till HDs fördel, hon har en fordran på honom.

Ja, jag tror det var praktisk eller underlättade att allt ansvar låg hos andra. Inkluderande Allt.
Senast redigerad av Remark 2021-02-13 kl. 06:45.
Citera
2021-02-13, 08:02
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Kan bara inte tro att han ska ha smugit sig in i hennes bostad på morgonsidan, det är förenat med alltför stora risker.

13/5:

Förmiddag: LW i duschen. Bild skickas till SD.

15:57 LW åter i bostaden efter aktiviteter och cykeltur med sonen. Löpande bilder skickas till SD.

16:31 foton på dagens middag. Bilder skickas till SD.

LW sitter ute på altanen när hon blir påkallad uppmärksamhet angående cachen "Fru Markurells brev".

18:20 fotar petrör tillsammans med ny påskriven loggremsa till "Ord som beskriver världen". Cachen är placerad i stadsparken, alldeles i närheten av Markurell som hon ska titta till.
Bytet är alltså inte planerat utan beslutet tas spontant. - Besviken på SD som inte har hört av sig trots dagens bildbombning?

18:30 lämnar bostaden.

19:00 fotar nya remsan uppe i trädet och checkar "Fru Markurell". Flera bilder tas i stadsparken, fast ingen av dessa skickas till SD?

19:06 cyklar hemåt.

19:45 fotar den gamla remsan i bostaden.

14/5:

22:55:14 LW: "hemma nu?"

23:00:55 LW fotar den gamla remsan (irriterad över uteblivet svar?)

23:00:55 SD: "kom precis. Svarar på jobbmejl".

23:01:02 "har lite måsten".

23:01:13 (11 sekunder senare) LW skickar loggremsan; en FTF av SD. HD bör ha den loggad, hon med även om hon inte har varit delaktig i lösningen.

- Så, vad ville LW säga? Loggremsan hade alltså sparats från gårdagen - var den tänkt att visa upp för SD i samband med fikainbjudningen, det förefaller så.

Och så finns det folk som tror att hon gått vidare!
Citera
2021-02-13, 08:25
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Och så finns det folk som tror att hon gått vidare!

Om åklagaren fortsätter att hävda att motivet till mordet var svartsjuka från MGM's sida, så kommer resultatet med all sannolikhet att bli en repris av TR-domen, dvs. frikännande. SD kan mycket väl vara GM, men inte med den motivbild som ÅK anfört.
Citera
2021-02-13, 08:26
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ja, hur kunde det komma sig att hon räknade med att den nya cachen skulle förbli intakt när den förra fick nya koordinater, en bra bit därifrån? - Intressant fråga.

Så du uppfattar att hon anklagade sina vänner för stöld av lussekatterna? - Får inte alls det intrycket när jag läser deras konversation. Hon skämtar nog.

Flera av hennes cacher verkar ha varit utsatta för sabotage. Ord av SD att hålla i minnet: "jag är en sabbare ända in i själen."

Enligt vad hon skrev till FR verkar det inte ha varit ett skämt.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Som alltid när jag letar efter något hittar jag något annat intressant.
Sätter det på pränt, annars försvinner det bort var jag läste det...

Om en förstörd cache och hur Lena själv berättar om hur hon dundrade på mot B*eppe, vilket hon sedan skäms för. Hon tycker själv att hon var astydlig, men jag vet inte riktigt om jag håller med. Men hon förklarar sedan, men lite pinsamt är det nog, det kan jag hålla med om. Men Lena är ärlig och visar konversationen, vilket gör att FR själv kan blida sig en uppfattning:

A 168A/ 548
Läses nerifrån och upp

Lena messenger med FR

"Känns ändå lite konstigt. Ja, jag tog i. Men var ju astydlig att jag absolut inte kunde tänka mig att det var de. Vet inte varför han tillrättavisade där. Man kan Ju det, men jag tycker inte vi har den
relationen att vi säger så till varandra. Däremot kan han ju sura rejält om andra
29 dec 2017 20:06

FR
Du skulle varit med på planeringen för fad. Så många gånger som han sa ifrån mot Mats.
29 dec 2017 20:06

FR
Bara och be om ursäkt. Så släpper de nog det. Vet att Beppe kan bita ifrån när han känner sig
överkörd eller liknade.
29 dec 2017 20:05

Lena Wesström
Jag gasade upp. Men jag menade inte att platta till DEM
29 dec 2017 20:04

FR
Jaja. Sånt som händer.
29 dec 2017 20:04

Lena Wesström
Tror samma. Pinsamt
29 dec 2017 20:03

FR
Ingen ide att gräva mer där tror jag.

FR
Nä tror inte det. Kan inte tänka mig det. Det borde man ju veta om då rykten om vissa personers
beteende går snabbt i GC-världen.

Lena Wesström
(@)
29 dec 2017 20:02

Lena Wesström
han har inte svarat...

Lena Wesström
Sen uttryckte jag mig hårt och nedlåtande och kunde ju faktiskt inte veta om det var de. Och det var
dumt, borde hållit mig lugn och bara frågat. Eller kanske till oc hmed inte frågat alls?

Lena Wesström
Inte KAN det väl ha varit de som tog hem?!
29 dec 2017 20:01

Lena Wesström
Så nu sitter jag här och skäms
29 dec 2017 20:01

------------------------------------------------------------------------------

Lena Wesström till B*eppe
haha, jag hade inte en tanke på att ni skulle ha tagit med
er nåt sånt
Men kom på sen när jag dundrat på att tänk om det ändå
var så att ni uppfattade dem som bytessaker och jag
säger sådär, så pinsamt och olustigt!

B*eppe till Lena:
Tycker du får tänka på vad du skriver. Lite pinsamt är det
nog Lena ..

Lena Wesström till B*eppe:
Ojoj, ursäkta. På rikitgt
Men ärligt, är det inte konstigt? Kan absolut inte se
framför mig hur ni två tar med er två virkade lussekatter
hem från cachen?!

bra du sa ifrån, respekt för det beppe

Lena till B*eppe:
Den enda som finns kvar nu. Vem tusan fattar inte att det
hör till cachen?!
Ingen mera hade loggat, nån måste ha smugit dit utan
att skriva in sig
Eller gör jag nåt pinsamt nu?
var det ni som tyckte de var fina och tog hem? I så fall
håll till godo!

B*eppe svarar Lena:
Jag har inte tagit något från din gömma. Minns inte heller
hur det såg ut i det fina huset!

---------------------------------------------------------------------------------
Lena Wesström till FR:
Sen gjorde jag min tabbe: Dundrade på om att det var idioter som gjort det
29 dec 2017 20:00
--------------------------------------------------------------------------------------

Lena Wesström till B*eppe
När ni var vid min Lucia, tänkte du på om det låg några
virkade lussekatter på fatet? Det var två där när jag gjort
underhåll samma dag som ni var där. En låg på marken,
tillsammans med en massa annat som måste ramlat ned
när nån antagligen knuffat till hela skåpet, sannolikt nån
balansgrej. tog hem och tvättade och idag la jag tillbaka.
Då var fatet tomt! Vad tusan!?

---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------
Här har Lena klistrat in konversationen med B*eppe (ovan):

FR
Ah ok.
29 dec 2017 20:00

Lena Wesström
jag kontaktade beppe nu, här i fönstret bredvid och frågade om lussekatterna var kvar när de var
där, tänkte att de kunde vara nån tidsangivelse när de försvunnit
29 dec 2017 19:59

FR
Tror tyvärr inte. Speciellt vissa individer.
29 dec 2017 19:59

Lena Wesström
0a, VET att många inte läser sånt, men det ska man väl fatta ändå?!)
29 dec 2017 19:58

Lena Wesström
alltså, det är en luciacache, maxpimpat skåp, helt temaenligt. Vitmålat med rött luciaband. Lussefika
på ett silverfat, glitter och lysande ljusslinga, tomtar och stjärnor. Skylt på luckan att man ska lämna
lucias saker i skåpet
29 dec 2017 19:58

Lena Wesström
shit
29 dec 2017 19:57

Lena Wesström
hjälp

Lena Wesström
hahaha
29dec201719:57

Lena Wesström
nervöst

Lena Wesström
skrattar lite också

Lena Wesström
haha
29dec201719:57

Lena Wesström
bajs

Lena Wesström
jag har kanske ett temperamentproblem jag med
29 dec 2017 19:56

Lena Wesström
ojojoj
29dec201719:56

Lena Wesström
sitter här och skäms

Lena Wesström
gah!

Lena Wesström
och nu gjorde jag just bort mig för b*eppe
Citera
2021-02-13, 08:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
JG som är notorisk GC fuskare är med ryggmärgen emot LW som håller på reglerna. Dessutom vill han ha kompisar. Så till den milda grad att han kan gå med på allt.

Ryggrad som en daggmask.
HD: Helt ärligt så tycker jag att det är lite läskigt med henne just för att hon hennes sätt är så sjukligt. Vet aldrig vad hon tar sig till."

Helt ärligt undrar jag vems sätt som är sjukligt.
Jag tycker det är lite läskigt att H gör en copycat med JS.

Hon rekommenderar JG att förfalska foto:
H:, Ta fotot från någon annan gång ..... Går inte att kontrollera. Eller skriv att bild är mailad vilket är ett alternativ. Den mailen har bara jag och S tillgång till."

Hon förfasas över att LW tog bort cacher hon inte varit engagerad i. Kallar henne sjuk och farlig och JG hakar på:

8 maj.
H till SD: Vill du bli inskriven i Lenas wig?"

Förhör om wiggen:
"F I: Då fattar jag. Så att du har hittat. .. du har hittat det och då vill du skriva in hans namn
också som om han har varit där fast han inte har varit där?
H: Ja. Ja.
F I: Lite lurendrejeri kan man väl säga typ?
H: Ja.
Fl: Då har jag förstått
H: Ja."

Varför drar hon provokativt upp att fusklogga LWs wig mitt i grälet om hans otrohet varav han vägrar åka till USA och hon svarar" bollen ligger hos dig".

Det fusket går ju direkt i nedstigande led från cachekriget.

Varför just den?
”Lyssna till livet”.
Wig är en slinga att gå fram till burken med pauser för reflektion.

S:"När du står de där tvåminuterspauserna så kan du fundera på varför du måste både påstå att jag har förutfattade meningar och följer gamla saker som vi enats om att släppa och dels påstår att du inte anklagar mig för det."

HD responderar via LWs sida för wiggen:

"(..) Det finns GOTT om tid för reflektion och många tankar hinner passera i min hjärna.

Tänk hur annorlunda livet hade kunnat vara med andra förutsättningar."
Citera
2021-02-13, 08:36
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Om åklagaren fortsätter att hävda att motivet till mordet var svartsjuka från MGM's sida, så kommer resultatet med all sannolikhet att bli en repris av TR-domen, dvs. frikännande. SD kan mycket väl vara GM, men inte med den motivbild som ÅK anfört.

Precis! Jag tror inte ÅK vågar/vill ta upp det verkliga motivet. Av rädsla för att anklagas för att svartmåla offret och för att lägga skulden för mordet på LW. Hon kan i så fall inte längre luta sig mot expertvittnet om våld i nära relationer. LW mördades inte för att hon var på väg att lämna. Hon mördades för att hon vägrade lämna.
Citera
2021-02-13, 09:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Precis! Jag tror inte ÅK vågar/vill ta upp det verkliga motivet. Av rädsla för att anklagas för att svartmåla offret och för att lägga skulden för mordet på LW. Hon kan i så fall inte längre luta sig mot expertvittnet om våld i nära relationer. LW mördades inte för att hon var på väg att lämna. Hon mördades för att hon vägrade lämna.
😂

Nu slog du nog bottenrekord. Hahaha!
DEN slutpläderingen vill jag baske mig lyssna på.

Problemet med din retarderade motivbild är att oavsett hur mycket nån inte vill lämna en person så vrider det sig likt en bumerang rätt i skallen på mördaren.

Motivbild utgår oavsett från mördaren.
Senast redigerad av develi 2021-02-13 kl. 09:14.
Citera
2021-02-13, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82

Det är antagligen en cocktail av orsaker där också svartsjuka ingår. Vi börjar känna SD ganska bra vid det här laget. Han förlorar sin kontroll, han är kränkt (på väg att bli lämnad av två) och faktiskt, tror jag, klarar han inte av att LW startar en ny relation. ÅK är inte helt fel ute men hon skulle kunna vidga motivbilden.
Citera
2021-02-13, 09:18
Medlem
Citat:

Skulden ligger på GM så Hiding hade aldrig drömt om att stå i en rättegång och skuldbelägga ett offer.
GM har begått ett mord och ska dömas för det.
Citera
2021-02-13, 09:54
Medlem
Citat:

LW tyckte tvärtom att det var problemfritt att lämna. Han hade ingen kontroll över henne längre.
Citera
2021-02-13, 10:05
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det är antagligen en cocktail av orsaker där också svartsjuka ingår. Vi börjar känna SD ganska bra vid det här laget. Han förlorar sin kontroll, han är kränkt (på väg att bli lämnad av två) och faktiskt, tror jag, klarar han inte av att LW startar en ny relation. ÅK är inte helt fel ute men hon skulle kunna vidga motivbilden.
En ny relation?
SD har framfört i sitt försvar att LW haft 12-15 "relationer" dom sista 12 månaderna.Det betyder att han
blivit kränkt en 12-15 ggr?

Om jag ska killgissa i detta skvaller så skulle jag tro att,om LW stressat en inte helt stabil (sjuk) HD så har SD spårat ur.SD fick nog av att HD blandas in i deras förehavanden.

Med det sagt så vet jag inte,trots min killgissning vem mördaren e
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in