Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-12, 23:33
  #649
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vad är troligast? Att de valt att inte ha annonser eller att det ligger en djup konspiration bakom?

Det var bara ett exempel Helge. Poängen är att jag tror att vissa personer i WEF, dom som verkställer reset planen kör över medborgarna nu.
Citera
2021-02-12, 23:41
  #650
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Det var bara ett exempel Helge. Poängen är att jag tror att vissa personer i WEF, dom som verkställer reset planen kör över medborgarna nu.

Vad har det med annonser på tuben att göra?

Jag håller till en liten del med dig. Vi är nog ense om det fundamentala huruvida makten vill ha mer och kontrollera oss, men de överliggande teorierna som kletas på är ganska usla oftast.
Citera
2021-02-12, 23:42
  #651
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vad har det med annonser på tuben att göra?

Jag håller till en liten del med dig. Vi är nog ense om det fundamentala huruvida makten vill ha mer och kontrollera oss, men de överliggande teorierna som kletas på är ganska usla oftast.

Bra att vi är på samma sida. Vi får se vad som händer framåt, men jag tror att vi blir lurade av dom superrika. Dom vill ha ett nytt system och nu kör dom igång det.
Citera
2021-02-12, 23:50
  #652
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Bra att vi är på samma sida. Vi får se vad som händer framåt, men jag tror att vi blir lurade av dom superrika. Dom vill ha ett nytt system och nu kör dom igång det.

Jag tror inte att de rika vill sabba något som uppenbarligen fungerar. Hur tror du att de blev rika?

Visst kan det kanske komma lite mer socalistiska policybeslut i kölvattnet, men inget jag som gammal dissident oroar mig om.

De enda viktiga besluten framöver är att ha ett fritt internet, fri åsiktsbildning och fri mötesfrihet. Om de börjar ge sig på de fundamenten så kommer jag att stå vid din sida.
Citera
2021-02-12, 23:53
  #653
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vad har det med annonser på tuben att göra?

Jag håller till en liten del med dig. Vi är nog ense om det fundamentala huruvida makten vill ha mer och kontrollera oss, men de överliggande teorierna som kletas på är ganska usla oftast.

Oligarkerna behöver "covid 19" för att verkställa sitt nya system. Dom hade turen att det dök upp en pandemi från Kina med start Januari 2020 Nu kör dom pandemilagar för att backa dom medborgare som kommer protestera när dom går all in. Ser vi redan att det händer. Globala målen inför 2030 ska igenom till varje pris. Dom säljer in det som något som alla tjänar på men gynnar mest dom själva. Det är smarta personer det här och dom har mest pengar så dom gör som dom vill. Nu är det det här dom vill. Får vi se vart det landar.
Citera
2021-02-13, 00:00
  #654
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Oligarkerna behöver "covid 19" för att verkställa sitt nya system. Dom hade turen att det dök upp en pandemi från Kina med start Januari 2020 Nu kör dom pandemilagar för att backa dom medborgare som kommer protestera när dom går all in. Ser vi redan att det händer. Globala målen inför 2030 ska igenom till varje pris. Dom säljer in det som något som alla tjänar på men gynnar mest dom själva. Det är smarta personer det här och dom har mest pengar så dom gör som dom vill. Nu är det det här dom vill. Får vi se vart det landar.

Ja nu har du kletat på de där teorierna igen. Håll dig till fundamentet istället.
Citera
2021-02-13, 00:04
  #655
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ja nu har du kletat på de där teorierna igen. Håll dig till fundamentet istället.

Om allt återgår till normalläge när vaccinerna svarar så är ju teorin fel. Får se.
Citera
2021-02-13, 00:15
  #656
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Om allt återgår till normalläge när vaccinerna svarar så är ju teorin fel. Får se.

Nej inte nödvändigtvis. Policybeslut och reformer tar tid innan vi kan se en mätbar effekt. Det kan ta flera år innan vi ser någon skillnad. Men var vaksam på vilka förslag som läggs fram eller klubbas igenom i Riksdagen och i EU parlamentet.
Citera
2021-02-13, 11:55
  #657
Medlem
Gabriel Knights avatar
Har artikeln om att man befarar klimatnedstängningar också med The Great Reset att göra?
I vart fall skriver man att det tydligen har höjts röster kring en "klimatnedstängning" av världen och citerar Mariana Mazzucato mfl som likt Klaus Schwab kräver totalitära lösningar på klimatproblemet, likt det WEF föreslår.
Jag vet inte hur ni tycker men jag blir mer och mer oroad kring hur dårarna vill förändra världen från en fri värld till en sluten totalitär värld inom några år. Vi ser ju att allt fler världsledare verkar gilla förslaget om The Great Reset och menar att det måste genomföras till varje pris med både pandemin och klimatet som förevändningar. Tyvärr ser jag väldigt få invändningar kring det hela så framtiden ser mörk ut. Tyvärr blir det nog som sir David Attenborough en gång sa att mänskligheten kommer att utrota sig själv och kackerlackan kommer att regera världen i framtiden.


https://spectator.us/topic/ready-cli...s-environment/
Citat:
Are you ready for the climate lockdowns?


The possibility of climate lockdowns is already being floated by some of our greatest thinkers. They see a confluence of global crises as an opportunity. The perfect storm caused by COVID-19 and the resulting global economic meltdown offers a chance to take what they see as bold and dramatic action to save the planet. The Biden administration will certainly use the consequences of COVID to push through some green legislation, but just as before, it will not be enough in the eyes of progressives. There must always be more.
-------
Mariana Mazzucato, in MarketWatch last September:
‘Under a “climate lockdown”, governments would limit private-vehicle use, ban consumption of red meat, and impose extreme energy-saving measures, while fossil-fuel companies would have to stop drilling. To avoid such a scenario, we must overhaul our economic structures and do capitalism differently.’
--------

Karl Lauterbach, an MP for the German Social Democratic party wrote in Die Welt last December that ‘we need measures to deal with climate change that are similar to the restrictions on personal freedom [imposed] to combat the pandemic.’

------

How would governors and the federal government impose climate lockdowns? Simple: by declaring that climate change is an immediate public health and national security crisis, and using the same authority granted to them by public health departments to implement them under the same guidelines they did for COVID-19. Bernie Sanders and AOC announced a bill suggesting as much yesterday!
Citera
2021-02-13, 12:04
  #658
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Nej inte nödvändigtvis. Policybeslut och reformer tar tid innan vi kan se en mätbar effekt. Det kan ta flera år innan vi ser någon skillnad. Men var vaksam på vilka förslag som läggs fram eller klubbas igenom i Riksdagen och i EU parlamentet.

Sant. Man blir fundersam till varför World Economic Forum, med miljardärer och dom stora politiska ledarna bjuder in en tonåring. Greta Thunberg Är glasklart att hon är med bara för att hon stödjer deras affärsidé - klimathot. Tonårstjej når ut till målgruppen perfekt. Tonåringar och deras föräldrar går i fällan.
Citera
2021-02-13, 15:30
  #659
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Har artikeln om att man befarar klimatnedstängningar också med The Great Reset att göra?
I vart fall skriver man att det tydligen har höjts röster kring en "klimatnedstängning" av världen och citerar Mariana Mazzucato mfl som likt Klaus Schwab kräver totalitära lösningar på klimatproblemet, likt det WEF föreslår.
Jag vet inte hur ni tycker men jag blir mer och mer oroad kring hur dårarna vill förändra världen från en fri värld till en sluten totalitär värld inom några år. Vi ser ju att allt fler världsledare verkar gilla förslaget om The Great Reset och menar att det måste genomföras till varje pris med både pandemin och klimatet som förevändningar. Tyvärr ser jag väldigt få invändningar kring det hela så framtiden ser mörk ut. Tyvärr blir det nog som sir David Attenborough en gång sa att mänskligheten kommer att utrota sig själv och kackerlackan kommer att regera världen i framtiden.


https://spectator.us/topic/ready-cli...s-environment/

Intressant text. Klimat lockdowns Kommer nog att fortsätta ungefär som nu framåt under 20 talet med lockdowns pga virus, klimat eller något annat.
Citera
2021-02-13, 22:28
  #660
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Intressant text. Klimat lockdowns Kommer nog att fortsätta ungefär som nu framåt under 20 talet med lockdowns pga virus, klimat eller något annat.

Ja detta gick ju helt som planerat, nästan lättare än förväntat. Politikerna t.o.m. tävlade om vilka som skulle agera mest nickedockor och göra det rätta. Fan vad vi är smarta, smarta som smartphone, smart city, smart society, smart world. Sanningen är att det är endast de dummaste som kommer på sådan här skit och får för sig att försöka genomföra det. Kan vara krav på att man är inavlad och därtill hade en svår uppväxt, mycket pekar på detta. Frihet det är vackert det men bara åt vissa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback