2021-02-08, 17:31
Medlem
Marimus avatar
Är det någon som har gjort en prövning i Engelska 6? Jag stirrar mig blind på delar av den muntliga examinationens instruktioner:

• Två samtida romaner av engelskspråkiga författare ska redovisas, där du kan välja fritt bland författarna. Du ska presentera litterära analyser av romanerna, där du redogör, diskuterar, kommenterar och drar slutsatser om innehåll och detaljer […]

I den rekommenderade kurslitteraturen tar de inte upp litterära analyser alls. Jag har gjort en sådan tidigare i Engelska 7, fast där var instruktionerna väldigt röriga eftersom man då hänvisade till 4 olika instruktioner samtidigt.

Jag ska höja mig från ett C till ett A och undrar om jag ska "redogöra, diskutera, kommentera och dra slutsatser om innehåll och detaljer" eller om jag ska följa någon slags mall (som inte har hänvisats) om hur en litterär analys går till.

Jag vill helst inte falla på något betyg för att läraren inte anser att jag utfört en korrekt litterär analys helt enkelt, så vill inte behöva "höfta".

Men har mailat studerandeservice att det kanske är lämpligt att se över dessa instruktioner. För övrigt har jag mailat läraren också, flera gånger förra veckan, men denna har (i vanlig ordning) inte svarat.
Citera
2021-02-10, 11:54
Medlem
JyCke774s avatar
Någon som har koll på hur mycket på en munta man lär klara för att klara sig? Hade precis en som gick så dåligt som möjligt. Vilket känns väldigt segt när man ändå har lagt ner svinmycket timmar på å klara uppdragen och laborationerna, men får total brainfreeze i ett sånt här skede.
Citera
2021-02-11, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohboui
Hej, har du kvar uppdragen ifrån Naturkunskap 1b, Psykologi 1, administration 1, och historia 1b?

Fick du hjälp med historia?
Citera
2021-02-11, 14:46
Medlem
Hayworthians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JyCke774
Någon som har koll på hur mycket på en munta man lär klara för att klara sig? Hade precis en som gick så dåligt som möjligt. Vilket känns väldigt segt när man ändå har lagt ner svinmycket timmar på å klara uppdragen och laborationerna, men får total brainfreeze i ett sånt här skede.

Hade en munta för en månad sedan där jag stakade mig och tyckte jag helt och hållet var värdelös. Men jag fick godkänt. De får ta att alla inte är självsäkra på muntor helt enkelt. Hur gick det? Fick du godkänt?
Citera
2021-02-12, 15:01
Medlem
Marimus avatar
Skrev precis prövning i Religion 1.

När man skriver en prövning har man enbart kurslitteraturen i Hermods litteraturlista att gå efter, inga studieguider eller rekommenderade källor på internet.

Det var totalt 22 frågor, vissa mycket specifika. Av dessa 22 frågor var det 6 stycken svar som efterfrågades som kurslitteraturen inte tar upp.

Exempelvis "Vilka är bokens folk" och "Varför anses kristendomen vara försoning religion? [sic!]

Extremt frustrerande med tanke på att jag måste ha ett A.

Men jag kommenterade iallafall att kurslitteraturen inte hänvisar till detta och såg till att ta med mycket detaljer och religiösa uttryck i nyanserade svar på den resterande delen av provet. Jag hoppas det håller.
Citera
2021-02-12, 21:10
Medlem
generalconcretes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tufwesss
Någon som har ledarskap och organisation uppdragen och kan tänka sig att dela med sig? Kan inte komma in på min kurs än.

Är det fortfarande aktuellt kan du skicka ett PM till mig.
Citera
2021-02-12, 21:11
Medlem
generalconcretes avatar
Någon som läst Ledarskap och organisation och kan hjälpa till med uppdragen?
Citera
2021-02-12, 21:22
Medlem
generalconcretes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartphoneB15
Hej,

Ja "bara" det muntliga kvar...Supernervös. Men det e bara att ta det lungt. =)
Tack för svar i alla fall

Hej! Såg att du läst ledarskap och organisation. Kan du tänka dig dela med dig av dina svar på uppdrag 2 och 3? Sitter fast på uppdrag 2 och det känns som om hjärnan har nått en återvändsgränd - lite som du beskrev i ditt inlägg inför uppdrag 3.

Vore oerhört tacksamt!!!
Citera
2021-02-13, 14:46
Medlem
Hejsan! Läser spanska 3 nu och undrar om någon skulle kunna skicka uppdragen till mig eller skriva dem i tråden? Hade varit skönt att få titta på dem och fundera lite innan jag ska börja med dem. Tack på förhand!
Citera
2021-02-14, 17:31
Medlem
JyCke774s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hayworthian
Hade en munta för en månad sedan där jag stakade mig och tyckte jag helt och hållet var värdelös. Men jag fick godkänt. De får ta att alla inte är självsäkra på muntor helt enkelt. Hur gick det? Fick du godkänt?
Haha, nej. Något trött blev man..
Citera
2021-02-14, 23:55
Medlem
Ska läsa SVENSKA 3 (distans Hermods) nu till februari.
Någon som har uppdragen? tips? är den jobbig? äre nå muntligt?
Citera
2021-02-15, 04:49
Medlem
EBTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nocct
Ska läsa SVENSKA 3 (distans Hermods) nu till februari.
Någon som har uppdragen? tips? är den jobbig? äre nå muntligt?
Skulle gärna ha förslag på ämnen för den vetenskapliga uppsatsen. Alla förslag på hermods låter helt katastrofalt tråkiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in