2021-01-27, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EBT
Låter utmärkt. Tack så mycket!

Någon som har uppdragen till dessa kurser?: (behöver ej svar, enbart frågorna)

Näthandel 1
Information och kommunikation 1

Såg tyvärr inte tills nu.

Uppdrag 1:

Fråga:
Fråga 1

Läs noga igenom kursmålen för Näthandel 1. Målen finner du i Kursbiblioteket.

Besvara därefter följande frågor:

a) Vad handlar kursen Näthandel 1 om?

b) Vad har jag för nytta av det jag lär mig i kursen?

c) Vem är du (en kort presentation)? Vad har du för intressen?

d) Vad har du för mål och ambitioner i denna kurs? Vad siktar du på för betyg?

OBS! Du anger dina personliga betygsmål enligt följande: A-B, B-C, C-D eller D-E.

-

Fråga:
Fråga 2

a) Att ha sin verksamhet förlagd till nätet, helt eller delvis, har stora fördelar för många företag. Redogör för några sådana fördelar som nämns teoretiskt i läroboken, både för varu- och tjänsteproducerande företag.

b) Beskriv Näthandelns utveckling, hur såg det ut förr och hur ser det ut idag.

Använd skrivrutan eller bifoga en fil.

-

Fråga:
Fråga 3

Tänk dig att du har en klädaffär i centrum i staden där du bor. Kläderna du säljer vänder sig till män och kvinnor som drar storlekar över 44. Nu har du bestämt dig för att skapa en hemsida för din affär.

Ta fram syftet med hemsidan.

Skapa en hemsida i valfritt program där du visar hur den ska se ut. Titta gärna på andra hemsidor för att få inspiration.

Ta fram någon/ några artiklar, priser, logotyoch annat som finns på en hemsida. Exempel på program är Word, Powerpoint och Visma Avendo Website.
Citera
2021-01-28, 08:38
Medlem
Pinkfleshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faralm9911
Hej
Vem var din lärare i biologi 2, är det Ingert Krook???

Hej! Nej, det är någon som heter Elisabeth. Hur var din examination?
Citera
2021-01-28, 08:40
Medlem
Pinkfleshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YasminHM
Hej!
Jag börjar snart på fysik 2 med Per Ahlen Hermods. Men jag undrar om ni kan skriva vad ni tycker om han. Jag siktar mot ett A men det e flera som sa att det är omöjligt med Per Skriv gärna vad ni tycker om han.

Tjejen, jag har också Per. Inget att vara rädd eller nervös över. Siktar du mot en A så kommer du få ett A
Citera
2021-01-28, 09:10
Medlem
Brukade föredra kvinnliga lärare över manliga lärare i skolan. Dom brukade oftast vara mer omtänksamma och var oftast positiva och försökte hjälpa dig mer och inte titta på dig som en idiot.

På Hermods är det helt annorlunda. Varje kurs som jag haft med en manlig lärare har varit 100000% bättre. Dom är så sjukt trevliga, först när dom lägger kommentarer under varje uppgift, sedan när man har muntliga så känns det som att dom låter dig komma iväg med mer fel som du kanske har, och fortfarande godkänner dig.
Citera
2021-01-30, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedlite95
Brukade föredra kvinnliga lärare över manliga lärare i skolan. Dom brukade oftast vara mer omtänksamma och var oftast positiva och försökte hjälpa dig mer och inte titta på dig som en idiot.

På Hermods är det helt annorlunda. Varje kurs som jag haft med en manlig lärare har varit 100000% bättre. Dom är så sjukt trevliga, först när dom lägger kommentarer under varje uppgift, sedan när man har muntliga så känns det som att dom låter dig komma iväg med mer fel som du kanske har, och fortfarande godkänner dig.

Hade nästan varit bättre att du skickade din hyllning till Hermods.
Angående ME så handlar det mer om att betygskriterierna är satta på en viss nivå och ingen lärare ska döma dig på annat sätt än efter dem kriterierna. Man märker väldigt tydligt att det är kriterierna dem tittar på, sen får du vara hur kunnig eller okunnig du vill på ME bedömningen görs ändå efter kriterierna, så nej lärarna har inte överseende diverse fel på ME utan gör en helhets bedömning.
Citera
2021-01-30, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YasminHM
Hej!
Jag börjar snart på fysik 2 med Per Ahlen Hermods. Men jag undrar om ni kan skriva vad ni tycker om han. Jag siktar mot ett A men det e flera som sa att det är omöjligt med Per Skriv gärna vad ni tycker om han.

Jag hade Per Ahlen också för fyra månader sedan. Jag fick A efter mycket pluggande efter jag insåg som dig att det skulle vara nästan omöjligt. Han är sträng och pratar knappt med studenten, men han är rättvis. Jag var väldigt orolig när examinationen började också. Jag har tagit nästan 11 kurser hos Hermods och fick A på allt. Mina råd är att försöka lösa uppdragen på ditt eget sätt och titta efter betygskriterierna. Lyssna inte på dem som säger att vissa lärare är orättvisa. Det viktigaste när det gäller Fysik 2 är att inte fokusera på lurigaste problemen i boken utan försöka förstå grundläggande saker och kunna redogöra t.ex. för vad ljus är, hur induktion fungerar och
dubbelspaltsexperimentet.
Senast redigerad av JackedUpAlg 2021-01-30 kl. 14:55.
Citera
2021-01-30, 17:25
Medlem
Någon som har haft Andreas Josefsson i Matematik 2C? Hur går det muntliga till?
Citera
2021-01-31, 06:28
Medlem
Är det någon som har läst tyska 4 och kan berätta om vad man fick göra på den muntliga examinationen? Jag är rädd att jag ska behöva prata spontant utan att ha tid att förbereda mig.
Citera
2021-02-02, 19:13
Medlem
Hej! Är det någon som har haft Karin Alfredsson i Biologi? Har muntliga om några veckor
Senast redigerad av Silverringar 2021-02-02 kl. 19:23.
Citera
2021-02-05, 09:47
Medlem
Pinkfleshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverringar
Hej! Är det någon som har haft Karin Alfredsson i Biologi? Har muntliga om några veckor

Är det Biologi 1 du läser?
Citera
2021-02-07, 15:09
Medlem
JyCke774s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackedUpAlg
Jag hade Per Ahlen också för fyra månader sedan. Jag fick A efter mycket pluggande efter jag insåg som dig att det skulle vara nästan omöjligt. Han är sträng och pratar knappt med studenten, men han är rättvis. Jag var väldigt orolig när examinationen började också. Jag har tagit nästan 11 kurser hos Hermods och fick A på allt. Mina råd är att försöka lösa uppdragen på ditt eget sätt och titta efter betygskriterierna. Lyssna inte på dem som säger att vissa lärare är orättvisa. Det viktigaste när det gäller Fysik 2 är att inte fokusera på lurigaste problemen i boken utan försöka förstå grundläggande saker och kunna redogöra t.ex. för vad ljus är, hur induktion fungerar och
dubbelspaltsexperimentet.

Fick du några räkneuppgifter på din muntliga?
Citera
2021-02-08, 17:25
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4ware
Är det någon som har läst tyska 4 och kan berätta om vad man fick göra på den muntliga examinationen? Jag är rädd att jag ska behöva prata spontant utan att ha tid att förbereda mig.

Ja du ska nog presentera någon tidningsartikel som du läst.

Välj en tysk tidningsartikel, läs om den och sammanfatta den och forma sedan en åsikt om vad du tycker eller något slags etiskt problem eller dilemma i den och försök sedan att minnas detta manuskriptet och ta gärna hjälp eller bryt ned det på ett sådant sätt att du vet att det är ganska grammatiskt korrekt. Du ska tänka det som att du pratar med läraren om en tidningsartikel du läst och tyckte var intressant.

Hade muntliga examinationer i Tyska 2, 3 och 4. De innefattade en del grammatik, att läraren efterfrågar ett verb och dess böjning i en mening. Sedan läser man även någon sida från läroboken som läraren sidhänvisar till på tyska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in