Citat:
Ursprungligen postat av
smokeonthewater
Hon hade skriftligt där han erkände att han hotat henne och barnen. Anledningen till att hon inte anmälde honom var att hon kunde använda det som hot för att få både SD och HD att göra som hon ville.
Det är väl en tolkning som du gör?
Det tror inte jag.
Det blir förstås spekulationer.
För det första tror hon på inget vis att han kommer att sätta det i verket. Men också att det inte finns bevis, inget svart på vitt. Han kommer slingra sig ur det precis som han alltid gör (blodigt akrobatsex precis överallt eller testa växlar nära mordplatsen. Eller varför inte vattna på natten (i mörkret för att han för ovanlighetens skull släckte utebelysningen).
Vad var det nu CvB sa om SD:
A150/634
"
Stefan är en fruktansvärd manipulativ människa, om han talar om för dig att det inte finns en onsdag i 20 minuter, så finns det inte längre, han är outstanding på att manipulera folk. "
Man bör vända på det; det är väl SD som använder dödshoten för att få som han ville?
A 150/635
"
Det var i samband med att dom försökte få ihop Lena Wesström och M som hon berättade
att hon inte vågade, hon sa ibland att hon är trasig och måste läka först, men efteråt kom det
fram via andra att hon var till och med dödshotad."
//
"
C tolkar det såsom att Lena Wesström var rädd på grund av det här, när hon hade ett
påbörjat förhållande med JS tror C det var, "C*oco_c", han fick ju inte
berätta för andra att dom var ihop, det var väl för rädslan att det kunde hända Lena något eller
barnen."
Citat:
Ursprungligen postat av
smokeonthewater
Hon skrev typ: "Den här har jag bakat åt oss om du vågar smyga hit." Du har läst deras konversationer och vet att det var detsamma som att han skulle komma annars skulle hon berätta om dem för HD och polisanmäla honom.
Det var hon som krävde. Din saga om något annat är bara dina fria fantasier.
Det här har vi redan pratat om.
Och nu när
både HD och Lena var starka nog att söka sig ut ur hans grepp, var SD verkligen rädd för vad Lena kunde ta sig till. Hon vari inte längre rädd för att det kunde ta slut, dvs hon var inte rädd för att avslöja allt. Därför vill han tysta henne; inför resan och för evigt. "Allt ska bli så bra nu".
Citat:
Ursprungligen postat av
smokeonthewater
"Ja, vad skulle Lena ha gjort för att stoppa resan menar du?
Det är jag väldigt nyfiken på att veta."
Du vet att hon hade ett färdigskrivet email till HD. Hon hade bara behövt klicka på "sänd" så hade HD fått åka raka vägen till psyk istället för till USA.
Jag är inte så säker på att Lena någonsin skulle skicka någon av de utkast hon skrivit och sparat.
A150/636
"
Efter det här, när ni träffades nästa gång, pratade ni om det Lena Wesström hade skickat till
dig?
Nej, egentligen inte berättar C och förklarar att det kanske var hennes sätt att bearbeta
genom att tömma sig genom att skriva. Hon kunde ibland skriva många saker efter varandra i
chatten och då C skulle svara, så kunde hon fundera över hans svar och fick lång tid
att bemöta vad han skrev. Det var kanske ett sånt sätt, dom pratade ganska lite om situationen
och hur det var"
A 168/463
"
Lena Wesström
han påstår att får hon ens veta att vi har kontakt så går hon. Jag är säker på att hon inte gör det
28 jan 2018 19:25"
A168/299
Lena till EM
"
två veckor senare upptäckte hon det. Allt nsytades upp. Hon fick veta exakt hur mycket och länge
ohc ofta och fräckt vi träffats, hur han lämnat ut henne på det mest förnedrande sätt, vad han
berättat för intima detaljer om henne. Hon åkte hem till mamma ett par timmar. Två dagar senare
köpte hon ny bäddmadrass och dagen därpå låg de med varnadra igen. Han är nu belagd med
livstids kontaktförbud med mig. Tvingad unfrienda och blocka på alla sociala medier, förbjuden prata
med mig även i offentlig miljö med andra omkring. Och de fortsätter som om inget hade hänt. Hon
på sätt och vis äntligen nöjd. Nu får hon gehör för allt hon pekar på, allt hon velat kräva i åratal får
hon nu. Förutom att han fortsätter träffa mig. Vi chattar varje dag. Med extrema sekretessmedel.
Träffas nästan varje dag. Har även sex då och då. Ful/ständigt sjukt."
Citat:
Ursprungligen postat av
smokeonthewater
Hon hade bestämt att han skulle komma. Punkt. Det var inget att diskutera. LW kunde inte ta ett nej. Det vet du. Dina sagor har inget i en ABoK-tråd att göra.
"Punkt" är inget argument. Inte heller att kalla mina teorier sagor.
Tvärtom ser jag sådana ord som brist på argument för det man tror.
Jag har visat varför jag har min tro genom att citera det Lena skriver under kvällen till SD.
Ingen vet vad som exakt hände den där kvällen.
Kanske du har rätt. Lena ville ofta att SD skulle komma till henne och använda sina hot för att få hans närhet.
Jag har en teori att hon väntar honom, det finns tydliga tecken på det. Varför skulle hon upprepa, oj, sent, slutat sent och förklara att paketinslagningen nog är klar inom en timme? Hemma nu? frågar hon också, klockan är då
22:55:14.
Kl
23:22:38, dvs mycket tidigare än vad Lena sagt sig vara färdig, kommer SD. Det är nämligen då Lena inte läser meddelandet från JJ.
Bara en minut senare går Lena ut från bostaden, kl
23:23:43.
Kanske svartnade det i SDs huvud när Lena skickade bilden på remsan, men jag tror att det var bestämt att de skulle mötas på kvällen. Han har lockat henne med lena ord, kanske nämnt något om att han vill ses innan resan, men hans avsikt är en helt annan. Han har med sig sitt vapen, har redan bestämt var det ska ske. Bakom planket.
Det är ingen slump att Lena har haft en cache där, har en opublicerad och planerad" Home Soft Home". Lena vet att SD och HD inte kan ta en FTF på den. De kommer vara i USA då.
"Sov gott" skriver han inte alls mycket senare än Lena "somnat" för gott.