2021-02-12, 16:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Det är en massa frågor vilka hon knullat och när var hur.
Läs hennes förhör så ser du att hon vill inte svara på knull frågor.

Hon skulle ha tigit sig igenom förhöret ist
Du har aldrig läst FUP så därmed vet du inte sammanhang av det jag citerat och det berör inte några runkfrågor.
Så lägg ner, du är helt ute och cyklar och inbillar sig tillföra nåt.

Använd det du försvarar.
Rt.
Citera
2021-02-12, 17:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
LW blev inte hotad för att hon ville lämna relationen. Hon blev hotad när hon ville berätta om den för HD. Älskarinnor blir inte mördade när de inser att de blir lurade och utnyttjade och avslutar relationen. Älskarinnor blir mördade när de hotar med att berätta för frun.
Du menar att det är bättre att göra det med finess?
Inte ställa krav, lyda SD och gå bakom ryggen.
För annars kan man bli mördad.
Det är därför fru Davidsson överlever?
Repeterar frågan du undvek igår:

Hur ställer du dig till H?
Hon släpar ju fortfarande runt på SD trots att det är uppenbart hur vidrig han är.
Är hon helt retarded eller vad fattas den damen?

Hon har JS som nån som tröstar, som hon har roligt med som Geocachare. De åker på resor för event.
En som hon är förtrolig med, som lyssnar på hennes vedermödor som offer.

Hon ser till att logga cacher bortom hotellet de ligger på och att JS inte ska logga cacher när han sen hälsar på henne.
Hon byter till Telegram så att de ska få prata ostört utan SDs ögon.

Hon har sex med JS bakom ryggen på SD trots att hon varken flyttat el skilt sig och trots att de lovat varandra öppenhet om nån hittar nån.
De umgås och har sex i smyg.

Hon gör en identisk kopia av SD och LW.
Senast redigerad av develi 2021-02-12 kl. 17:50.
Citera
2021-02-12, 17:59
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du menar att det är bättre att göra det med finess?
Inte ställa krav, lyda SD och gå bakom ryggen.
För annars kan man bli mördad.

Repeterar frågan du undvek igår:

Hur ställer du dig till H?
Hon släpar ju fortfarande runt på SD trots att det är uppenbart hur vidrig han är.
Är hon helt retarded eller vad fattas den damen?

Hon har JS som nån som tröstar, som hon har roligt med som Geocachare. De åker på resor för event.
En som hon är förtrolig med, som lyssnar på hennes vedermödor som offer.

Hon ser till att logga cacher bortom hotellet de ligger på och att JS inte ska logga cacher när han sen hälsar på henne.
Hon byter till Telegram så att de ska få prata ostört utan SDs ögon.

Hon har sex med JS bakom ryggen på SD trots att hon varken flyttat el skilt sig och trots att de lovat varandra öppenhet om nån hittar nån.
De umgås och har sex i smyg.

Hon gör en identisk kopia av SD och LW.

Jag menar att det är bättre att inte vara älskarinna åt någon. Att inte tillåta att någon behandlar en som en "bajstrasa". Att ha självrespekt. Men L hade inte respekt för någon, inte ens för sig själv.

Gällande HD så har jag ingen aning om varför hon gör som hon gör.

Men jag tycker att det blir missvisande när du skriver "har" istället för "hade".
Citera
2021-02-12, 18:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag menar att det är bättre att inte vara älskarinna åt någon. Att inte tillåta att någon behandlar en som en "bajstrasa". Att ha självrespekt. Men L hade inte respekt för någon, inte ens för sig själv.

Gällande HD så har jag ingen aning om varför hon gör som hon gör.

Men jag tycker att det blir missvisande när du skriver "har" istället för "hade".
Jag vill veta varför du inte spyr galla över H.
Jag vill veta varför du hycklar nåt så förbannat i den här frågan och likt H projicerar all skuld på LW.

H har nämligen inte minsta självrespekt hon heller.
Hon knullar med Sillen som gift med SD.

Hon ljuger och undanhåller sanning och påstår att JS enbart är en fin vän som stöder henne och ger henne tröst.
Nån som hon kan roa sig med på GC äventyr och komma bort från en trist, grå och svårmodig vardag.

Precis som SD sa till henne när han var så uthungrad av sexbrist och uttråkad då frun var ett tråkigt, tomt skal som sjuk.
Det gifta megaoffret behövde tröst.

Edit.
Var JS ens skild när hon bodde kvar i huset och var otrogen med honom?
Citat:
FL: Om vi säger såhär, har du varit ärlig mot Stefan vad det gäller den relationen?
H: Nej, inte helt.
FL: Nej. Varför inte då?
H: Eeh, därför att jag skämdes. Eeh för att jag hade sex med Jonas före jag hade flyttat ifrån
Stefan.
Senast redigerad av develi 2021-02-12 kl. 18:37.
Citera
2021-02-12, 18:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Hon hade skriftligt där han erkände att han hotat henne och barnen. Anledningen till att hon inte anmälde honom var att hon kunde använda det som hot för att få både SD och HD att göra som hon ville.

Det är väl en tolkning som du gör?
Det tror inte jag.

Det blir förstås spekulationer.
För det första tror hon på inget vis att han kommer att sätta det i verket. Men också att det inte finns bevis, inget svart på vitt. Han kommer slingra sig ur det precis som han alltid gör (blodigt akrobatsex precis överallt eller testa växlar nära mordplatsen. Eller varför inte vattna på natten (i mörkret för att han för ovanlighetens skull släckte utebelysningen).

Vad var det nu CvB sa om SD:

A150/634
" Stefan är en fruktansvärd manipulativ människa, om han talar om för dig att det inte finns en onsdag i 20 minuter, så finns det inte längre, han är outstanding på att manipulera folk. "

Man bör vända på det; det är väl SD som använder dödshoten för att få som han ville?

A 150/635
"Det var i samband med att dom försökte få ihop Lena Wesström och M som hon berättade
att hon inte vågade, hon sa ibland att hon är trasig och måste läka först, men efteråt kom det
fram via andra att hon var till och med dödshotad.
"
//
"C tolkar det såsom att Lena Wesström var rädd på grund av det här, när hon hade ett
påbörjat förhållande med JS tror C det var, "C*oco_c", han fick ju inte
berätta för andra att dom var ihop, det var väl för rädslan att det kunde hända Lena något eller
barnen.
"

Citat:
Hon skrev typ: "Den här har jag bakat åt oss om du vågar smyga hit." Du har läst deras konversationer och vet att det var detsamma som att han skulle komma annars skulle hon berätta om dem för HD och polisanmäla honom.
Det var hon som krävde. Din saga om något annat är bara dina fria fantasier.

Det här har vi redan pratat om.
Och nu när både HD och Lena var starka nog att söka sig ut ur hans grepp, var SD verkligen rädd för vad Lena kunde ta sig till. Hon vari inte längre rädd för att det kunde ta slut, dvs hon var inte rädd för att avslöja allt. Därför vill han tysta henne; inför resan och för evigt. "Allt ska bli så bra nu".

Citat:
"Ja, vad skulle Lena ha gjort för att stoppa resan menar du?
Det är jag väldigt nyfiken på att veta."

Du vet att hon hade ett färdigskrivet email till HD. Hon hade bara behövt klicka på "sänd" så hade HD fått åka raka vägen till psyk istället för till USA.

Jag är inte så säker på att Lena någonsin skulle skicka någon av de utkast hon skrivit och sparat.

A150/636

"Efter det här, när ni träffades nästa gång, pratade ni om det Lena Wesström hade skickat till
dig?
Nej, egentligen inte berättar C och förklarar att det kanske var hennes sätt att bearbeta
genom att tömma sig genom att skriva. Hon kunde ibland skriva många saker efter varandra i
chatten och då C skulle svara, så kunde hon fundera över hans svar och fick lång tid
att bemöta vad han skrev. Det var kanske ett sånt sätt, dom pratade ganska lite om situationen
och hur det var
"

A 168/463
"Lena Wesström
han påstår att får hon ens veta att vi har kontakt så går hon. Jag är säker på att hon inte gör det
28 jan 2018 19:25
"

A168/299
Lena till EM
"två veckor senare upptäckte hon det. Allt nsytades upp. Hon fick veta exakt hur mycket och länge
ohc ofta och fräckt vi träffats, hur han lämnat ut henne på det mest förnedrande sätt, vad han
berättat för intima detaljer om henne. Hon åkte hem till mamma ett par timmar. Två dagar senare
köpte hon ny bäddmadrass och dagen därpå låg de med varnadra igen. Han är nu belagd med
livstids kontaktförbud med mig. Tvingad unfrienda och blocka på alla sociala medier, förbjuden prata
med mig även i offentlig miljö med andra omkring. Och de fortsätter som om inget hade hänt. Hon
på sätt och vis äntligen nöjd. Nu får hon gehör för allt hon pekar på, allt hon velat kräva i åratal får
hon nu. Förutom att han fortsätter träffa mig. Vi chattar varje dag. Med extrema sekretessmedel.
Träffas nästan varje dag. Har även sex då och då. Ful/ständigt sjukt.
"

Citat:
Hon hade bestämt att han skulle komma. Punkt. Det var inget att diskutera. LW kunde inte ta ett nej. Det vet du. Dina sagor har inget i en ABoK-tråd att göra.

"Punkt" är inget argument. Inte heller att kalla mina teorier sagor.
Tvärtom ser jag sådana ord som brist på argument för det man tror.

Jag har visat varför jag har min tro genom att citera det Lena skriver under kvällen till SD.
Ingen vet vad som exakt hände den där kvällen.

Kanske du har rätt. Lena ville ofta att SD skulle komma till henne och använda sina hot för att få hans närhet.

Jag har en teori att hon väntar honom, det finns tydliga tecken på det. Varför skulle hon upprepa, oj, sent, slutat sent och förklara att paketinslagningen nog är klar inom en timme? Hemma nu? frågar hon också, klockan är då 22:55:14.

Kl 23:22:38, dvs mycket tidigare än vad Lena sagt sig vara färdig, kommer SD. Det är nämligen då Lena inte läser meddelandet från JJ.
Bara en minut senare går Lena ut från bostaden, kl 23:23:43.

Kanske svartnade det i SDs huvud när Lena skickade bilden på remsan, men jag tror att det var bestämt att de skulle mötas på kvällen. Han har lockat henne med lena ord, kanske nämnt något om att han vill ses innan resan, men hans avsikt är en helt annan. Han har med sig sitt vapen, har redan bestämt var det ska ske. Bakom planket.

Det är ingen slump att Lena har haft en cache där, har en opublicerad och planerad" Home Soft Home". Lena vet att SD och HD inte kan ta en FTF på den. De kommer vara i USA då.

"Sov gott" skriver han inte alls mycket senare än Lena "somnat" för gott.
Citera
2021-02-12, 18:50
Medlem
frun.[/quote]

Nja, vid tiden för mordet visste HD det mesta redan, hade en älskare och HD/SD var separerade. HD hade kvar sin sympati hos SD. Vad tror du någon mer månad av otrohet med LW betydde efter 6 års otrohet? HD var betydligt mer bekymrad över sina cacher. Fokuset hade flyttats.
Citera
2021-02-12, 18:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Vän även med hans fru? När stoppade det någonsin LW? Hon var "vän" även med HD.

"CvB säger att det aldrig varit något annat än vänskap mellan honom och Lena." Suck. Tror du att han skulle ha erkänt något annat om han inte var tvungen? Bara för att han säger det så betyder det inte att det måste vara sant.

A150/610

"C beskriver den som att dom var väldigt bra kompisar. Rätt så öppna mot varandra,
dom, hade inga hemligheter för varandra. Absolut ingen sexuell relation, C är lyckligt
gift och det respekterade hon. Lena W var även bra kompis med hans fru.
"
//
"C uppger på en förtydligande fråga att han och Lena W hade inte någon form av
kärleksrelation eller sex någon gång.
"
"

Till skillnad mot SD så hade CvB inga hemliga kommunikationskanaler, RT osv. När frun påpekade att hon blev misstänksam visade CvB sina konversationer för frun, mot SD som "raderar löpande" och som använder automatisk raderingsinställning i Telegram.

Jag tror att de flesta människor ser mycket allvarligt på ett mord. Jag tror därför att de flesta oskyldiga (till mordet) personer gör sitt allra bästa för att vara sanningsenliga. Det för att de vill att mordet ska lösas, de tycker att det är förfärligt. De vill inte heller bli misstänka för mordet genom att bli påkomna med lögner. I vart fall kan en otrohet mot en fru, kännas som något man inte vill ska komma fram på det här viset, men å andra sidan om något skulle komma fram att man har ljugit, kan ljuset kastas mot en själv. Där vill man inte vara.

Obs att detta är en tråd där det är tillåtet att spekulera, vilket vi alla gör i stort sett. Inte ens mördaren vet exakt alla svaren. T ex kan han inte veta exakt vad Lena tänkte eller kände, även om han kände henne väl. Egentligen vet kanske inte ens Lena vad hon kände eller ville i vissa lägen. Det gäller oss alla. Vi kan vara fyllda med konfliktfyllda känslor, eller bli osäkra på vad vi känner utan att veta varför. Så kan det även vara för SD i många situationer.

Vet SD själv varför han inte klarar av att lämna Lena?
Vet han varför han väljer att utplåna henne istället för att bara avsluta, erkänna för HD?

Citat:
"(och kanske också samtal med Lena om att hans fru och han gick och la sig tidigt?)" Du kan inte låta bli att dikta ihop en liten saga också? Han har sagt att han var arbetslös och chattade med L på nätterna. Ingenting om att han lade sig tidigt.

Jag tror inte att de mördade L. Jag tycker bara att det är intressant att du som vägrat tro på att L kontaktade gifta män på nätterna nu väljer att citera från just det. Och givetvis bortförklara och försvara beteendet. Jag ser det som ett utmärkt exempel på Ls bristande sociala kompetens och empati. Vanliga människor förstår att man inte bombarderar en gift man med meddelanden på nätterna. Det handlar om respekt. Något som L tydligen inte hade en aning om vad det var.

A150/611
Förhör CvB
"C är en person som lägger sig tidigt. C brukar lägga sig vid 22-tiden och läser cirka en timme,
sen släcker han lampan. Han går upp tidigt på morgnarna, även fast han inte jobbar.
"

A168/236
Messengerchat mellan CvB och Lena

"CvB
Fick avslag för cachen pga politiska skäl Q). Ska kolla imorgon under dagen hur jag kan göra om
den. Nu kan du sova lugnt @.i.. Svara inte nu så Lena väcks @
22 jun 2017 03:08
"

Citat:
Vadå utfrysning/mobbning? Givetvis ville inte HD se röken av henne. JG sympatiserade med HD och var lojal mot henne. SD var tvungen att spela med för att det skulle se ut som om han valt HD. De var tre vuxna personer som själva hade rätt att umgås med vem de ville. Och att inte umgås med någon de inte ville. Där hade LW bara sig själv att skylla.

Det betyder inte att man kan kräva att Lena inte får komma på event (där de deltar) eller att andra personer ska ta avstånd från Lena.

Lena ställde krav som kanske inte alltid var befogade, men att det blir ett sådana splittringar i två läger runt Lena och SD är ändå lite ovanligt. Som jag ser det, handlar det om vad personer får höra.

A150/609
Förhör CvB

"En annan anledning Lena W öppnade sig för honom var att när deras
förhållande uppdagades var det många som vände Lena W ryggen i geocachingsammanhang.
I Christians sätt att se på det var det två personer i den relationen och Lena W tyckte det var
jobbigt att bli utfryst.
"

Man kan ju bara hålla med här. Hur kommer det sig att människor vänder Lena ryggen, när det ändå är faktiskt SD som varit otrogen mot sin fru? Sin sjuka fru, ska man tillägga.
Mycket skumt om du frågar mig.

Citat:
Det stämmer visst. L gick hos flera terapeuter men så fort de ifrågasatte varför hon fortsatte relationen med SD, som hon snackade så mycket skit om, och tyckte att hon skulle bryta så ville inte L vara med längre och bytte terapeut.

Vilken terapihjälp tror du att hon hade kunnat få som skulle ha hjälpt när hon vägrade släppa SD?

"Terapin var väl en del i varför Lena mådde bättre under våren på länge?"

Det tror jag inte. Jag tror att det berodde på att HD begärt skilsmässa och flyttat.

Lena hoppades möjligen in i det sista, men när skilsmässan blev faktum blev hon varse.

Ruggig läsning när man ser HUR mycket hjälp Lena sökte.
Här ser man TYDLIGT och KLART att Lena förstår allvaret. Hon säger uttryckligen på pricken ett år innan sin död att får hon inte hjälp snart, kan inte vänta ett år för då finns hon inte längre.
Vilket blev sant.

Jag läser här att Lena VET vad hon behöver = verktyg att lämna.
Det för att hon VILL lämna.
Hon förstår att hon behöver hjälp och söker med ljus och lykta överallt. Trasslar sig förbi steg i kön.

A 168/295

Lena till EM
(läs nerifrån och upp)

"Lena Wesström
Om du vill säga att han är sjuk och ett svin och att jag måste gå, så säg det till nån annan. Jag vet.
Orkar inte höra. Darrar i ångest och ber om hjälp att ta itu med det som är orsaken till mina
symptom. Nrä jag fått verktyg ska jag gå
18 maj 2017 15:58

Lena Wesström
Du benöver itne säga nåt alls. Verkligen inte. Det bara kom
18 maj 2017 15:57

Lena Wesström
Puh,d et var det. Jösses, vilken urladdning!
18 maj 2017 15:57

Lena Wesström
Och på tisdag ska jag få träffa min pensionerade läkare. Hon kommer att I en övergångsperiod
fortsätta följa de patienter hon hade. Men bara komma in då och då. Kändes evighetslänge när jag
fick tiden. Men nu är den snart. Hon är ju allmänläkare på företagshälsovården, men har dubbla
examina och har tidigare vareit överläkare på psyk, som psykiater. Hon har ett enormt stort
förtroende från psyk fortfarande. och hos försäkringskassan. Min förhoppning är att hon ska se och
förstå och hjälpa mig få hjälp mycket snart

18 maj 2017 15:56

Lena Wesström
Jag har varit tre gånger hos honom nu. så upprättande!
18 maj 2017 15:54

Lena Wesström
I desperation kontaktade jag en person som faktiskt är en bekant, en pastoskollega. Han är
Lukasterapeut. Ringde honom för att rådfråga. När han lyssnat sa han kom till mig på sjukhuset.
HAn är även sjukhuspastor. Om du vill, så räcker jag dig en livboj, nåt att hålla i fram tills du får
hjälp.
Du kan avsluta de andra processerna om du vill. Du går sönder
18 maj 2017 15:54

Lena Wesström
Ett par veckor senare kom kallelse till basbedömning. Hon hade flyttat fram mig i kön. Var där för
drygt en vecka sen. Hon skulle dra mitt ärende i konferens igår. I allra bästa fall tar de in mig för
läkarbedömning. KANSKE kan jag få beslut om LOV (terapi genom landstinget, har redan blivit
lovad pålats på St Lukas om jag får beslut) innan utredning, i så fall med hänvisning till svårt lidande
och stora svårigheter att klara av min tillvaro
18 maj 2017 15:53

Lena Wesström
Pratade mig förbi första hindret (som är att jag ska börja på VC). Hon fattade precis allt. Att jag har
koll. Att jag är tillräckligt utbildad, erfaren och smart och redan har awerkat startsträckan,
Hon satte upp
mig som "egenammäld". Men det skulle vara flera månader till första basbedömingen. OM den
skulle leda till utredning skulle den kunna BÖRJA tidigast om drygt ett år!!! Jag förklarade att det går
inte, jag finns inte då om jag inte fått hjälp innan

18 maj 2017 15:51

Lena Wesström
18 maj 2017 15:49

Lena Wesström
Berättade för min närmaste arbetsledare och fick precis all förståelse iv ärlden, även för
förnedringen i att inte kunna gå
18 maj 2017 15:49

Lena Wesström
När allt brakade samman i april och han vände mig ryggen och en av våra gemensamma närmaste
vänner också gjorde det och tog HANS parti, då rasade allt. Jag skulle just gå upp till 50%, men gick
istället ned till noll
18 maj 201715:49

Lena Wesström
Men hon konstaterade till slut att jag inte är redo att lämna S, coh då har hon inte mycket att göra.
18 maj 2017 15:48

Lena Wesström
Och så har jag gått hos en kurator på Centrum mot våld, en bra
18 maj 2017 15:47

Lena Wesström
18 maj 2017 15:46

Lena Wesström
sen har jag träffat en fatnastisk präst några gånger i vinter
18 maj 201715:45

Lena Wesström
Då hade jag gått ett par gånger hos vårdcentralens kurator. Ung, rar tjej, såg ut som nyexad, typ 24.
VAd skulle hon säga till mig? Men jag var tvungen, försäkringskassan ... Sen arbetspsykolog genom
jobbet. Hon var bra. och doktorn fantastisk. Me hon gick i pension i frebruari

18 maj 2017 15:45

Lena Wesström
HAr tvingats snurra runt i alal möjliga instanser sen i somras. Vårdcentralen har hyrläkare, när jag
fick min fjärde nya läkare sa företagshälsovårdens psykolog ifrån och ordnade så jag fick träffa
företagsläkaren istället
18 maj 2017 15:44

Lena Wesström
Intensivt
18 maj 2017 15:43

Lena Wesström
HAr sökt hjälp
18 maj 2017 15:43
"
Citera
2021-02-12, 19:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nja, vid tiden för mordet visste HD det mesta redan, hade en älskare och HD/SD var separerade. HD hade kvar sin sympati hos SD. Vad tror du någon mer månad av otrohet med LW betydde efter 6 års otrohet? HD var betydligt mer bekymrad över sina cacher. Fokuset hade flyttats.
Har fokus flyttats? Från SD eller vad menar du?
Primärfokus är att återförenas med SD, mer tydligt kan hon inte säga det i förhör.
Bland allt svammel.

Hon är drivande, han krånglar och ändamålet är att förenas med SD, en nystart där LW inte är med och stör.

Att hon däremot inte är lika tydlig till sin omgivning framgår dock, speciellt om att resans vara eller icke vara beror på henne, att hon är så osäker och att SD bara är en god vän.
Att det var primärt för GC.

Nåt hon försöker sig på med FHL 2019 men han tar henne tillbaka via sms och vad hon de facto sagt tidigare i förhör 2018 och i direkt anslutning till mordet.
Citera
2021-02-12, 20:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
LW blev inte hotad för att hon ville lämna relationen. Hon blev hotad när hon ville berätta om den för HD. Älskarinnor blir inte mördade när de inser att de blir lurade och utnyttjade och avslutar relationen. Älskarinnor blir mördade när de hotar med att berätta för frun.

Hur vet du det?
Har du statistikuppgifter som stöder dina antaganden?
Hur ofta blir älskarinnan mördad öht? Är det något att ens ta upp som en riskfaktor i statisitken???
Här handlar det nog om att Lena kan räknas som en person som en i nära relation.

Både HD och Lena klev plötsligt ur dyngan, började leva upp .

Men inte tillsammans med SD.
Tvärtom, började de leva upp i all hemlighet för SD, på varsitt håll, med varsin man.

Båda levde upp.
Inte roligt för SD, som blev ensam.

Han kontaktade då sin gamla gymnasieflört.
La ut allt på nätet för beskådan.

Det säger väl allt?
Hade han tagit av sig ringen då?
A var väl den han kunde tänka sig "efter" HD?

Samtidigt står han i garaget och slamrar hårt och aggressivt med saker så att grannar reagerar, hotar HD med att det inte blir någon resa, att han avsäger sig föräldraskapet.

Han mår inte bra där, de där dagarna innan mordet.
Citera
2021-02-12, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hur vet du det?
Har du statistikuppgifter som stöder dina antaganden?
Hur ofta blir älskarinnan mördad öht? Är det något att ens ta upp som en riskfaktor i statisitken???
Här handlar det nog om att Lena kan räknas som en person som en i nära relation.

Både HD och Lena klev plötsligt ur dyngan, började leva upp .

Men inte tillsammans med SD.
Tvärtom, började de leva upp i all hemlighet för SD, på varsitt håll, med varsin man.

Båda levde upp.
Inte roligt för SD, som blev ensam.

Han kontaktade då sin gamla gymnasieflört.
La ut allt på nätet för beskådan.

Det säger väl allt?
Hade han tagit av sig ringen då?
A var väl den han kunde tänka sig "efter" HD?

Samtidigt står han i garaget och slamrar hårt och aggressivt med saker så att grannar reagerar, hotar HD med att det inte blir någon resa, att han avsäger sig föräldraskapet.

Han mår inte bra där, de där dagarna innan mordet.

Mår inte bra, skriver du. Sån personlighetstyp som SD brukar inte må dåligt som vi andra kan göra. Antar att du menar att han är arg, uppfylld av vrede - och att han, liksom nån här i tråden menar - anser att det är Lenas fel. För hans eget fel kan det väl inte vara?
Citera
2021-02-12, 22:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Mår inte bra, skriver du. Sån personlighetstyp som SD brukar inte må dåligt som vi andra kan göra. Antar att du menar att han är arg, uppfylld av vrede - och att han, liksom nån här i tråden menar - anser att det är Lenas fel. För hans eget fel kan det väl inte vara?

Ja, det är vad jag tror.
Offerkofta.
Citera
2021-02-12, 22:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det du nämner är intressant och vad det är för reaktioner ger viss vägledning om vad det rör sig om ang hans (störda) personlighet, men svårt att utröna via messenger.
Stress? Frustration?

Mördare visar inte sällan ett förändrat beteende om mord finns i åtanke. Det kan handla om allt mellan grubbel, bli introvert, tillbakadragen och mer frånvarande till tecken på stress, frustration, irritation och oro.

Man kan se att han har ett beteende som pg i ett par dygn, att det berör resan, att det nämns gamla synder. Han vill inte åka. Tjurar.
Förutom att han projicerar på T, kaninburar, strössel, gör sig till offer och allt han krånglar med.
Det är more than meet The eye och det ÄR bara dagar från mord.

H säger att bollen ligger hos honom om resan ska bli av. Sen drar hon plötsligt in LWs wig, cyklar iväg och skriver drömskt om att livet skulle kunna se annorlunda ut.
På LWs sida för wig.
Vilket helt uppenbart är en hälsning till SD utifrån hans sista ord till henne.
På messenger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in