2021-02-12, 15:41
Avstängd
Kulturmarxists avatar
Det är mycket gnäll om självkörning här och i annan debatt. Ni måste begripa att Tesla bilarna är förberedda för självkörning. När allt funkar (inom 2 år) så är det bara att börja abonnera på tjänsten. Att köpa en bil idag som INTE är varken el eller förberedd för FSD idag är "Its like riding on a horse and talking in a flip-phone"

När det kommer till tex facebook och liknande så tror jag Tesla integrerar deras egna app till detta med och "facebook is lame" kommer att få konkurrens på riktigt. - Den enda konkurrens FB och twitter har idag är att de konkurrerar med sig själva och lägger en satans massa energi på att stänga ner folk och konkurrenter istället för att förbättra den egna produkten. De (och fler) är allstå inne i en narcisstisk kontraproduktiv loop. Folk kommer att hålla kontakten med vännerna med Teslas app framöver ser jag i kristallkulan och de numera obsoleta bankirerna hålls utanför lekplatsen med Dogecoin och Bitcoin. Banker som institution är i realiteten helt menlös idag. De har och fyller ingen funktion framöver precis som tex marknadsförare, reklamare och annat prästerskap.
Citera
2021-02-12, 16:21
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
New York Post

Hur i helvete är Tesla ett pyramidspel? Du kan hävda att de är ett bolag med övervärderad aktiekurs om du vill, men det har ju ingenting gemensamt med ett pyramidspel överhuvudtaget.

Och detta är inte rykten på samma sätt som du whinar om att Tesla blir uppblåst av rykten? Nu sitter du ju själv och försöker trycka ner Tesla med likadana ogrundade rykten.

Bitcoin förbrukar inte mer energi än hela Argentina. Det är bitcoin-mining som förbrukar bautamycket energi. Bitcoins som redan finns i cirkulation har ju redan blivit minade och har därför en högst negligerbar miljöpåverkan.

Dessutom så har ju hipsters visat sig väldigt ivriga att svära lojalitet mot företag som Apple och Starbucks trots deras miljöpåverkan. Återigen: Ingen kommer bry sig om att Tesla investerat/konverterat en del av sina likvida medel i bitcoin om två veckor och om du tror att detta kommer vara det som äntligen kraschar Tesla och gör de bankrutt så är du dum i huvudet.

??????????
Que??

Ja, Tesla har varit öppna med att deras slutgiltiga mål är att kontrollera hela produktionskedjan för sina fordon. Men jag har inte hört något om att de skulle ha som mål att vara med i någon sorts kabal av företag som styr världen i skuggorna genom att påtvinga alla en global valuta och förtrycka demokrati.

Du låter som nån mongoloid vänsterpartist när du helt förblindad av hat greppar efter varje litet halmstrå som bevis för att Tesla både är ett luftslott med inkompetent ledning utan någon chans att tjäna pengar och samtidigt ondskefulla genier som snart har tagit kontroll över hela planeten.
Bra skrivet! Denna tråden är tyvärr full med mongolider som är förblindade av hat mot Tesla.
När man sedan bevisar de fel så blir det tyst ett tag, tills nästa desperata försök att smutskasta Tesla kommer, då är de igång igen.
Det är ganska skrattretande om jag ska vara ärlig. Hur lång tid ska det ta tills de inser att de har fel undrar jag.
Citera
2021-02-12, 16:54
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Bra skrivet! Denna tråden är tyvärr full med mongolider som är förblindade av hat mot Tesla.
När man sedan bevisar de fel så blir det tyst ett tag, tills nästa desperata försök att smutskasta Tesla kommer, då är de igång igen.
Det är ganska skrattretande om jag ska vara ärlig. Hur lång tid ska det ta tills de inser att de har fel undrar jag.
Men ni avslöjar er själva hela tiden. Ni kallar andra för öknamn och ägnar hela inlägg åt att smutskasta andra debattörer.

Ni är typiska globalistiska EU-troll. Ni försöker förstöra svenskarnas mötesplatser på Internet genom att helt lämna ämnet och istället hoppa på andra skribenter. Globalisterna är rädda för att t.ex svenskar skall börja skapa något eget och därför försöker man slå sönder våra forum med personpåhopp. Det är vad EU och globaliseringen gjort av Sverige.

Det hänger ihop med Tesla och Musk eftersom de representerar en typ av företag som försöker ta över kontrollen från regeringar. Musk är ofta framme när det gäller att kritisera myndigheter. SpaceX tar över från NASA. T.o.m. VW verkar ha börjat vika sig och behandlar Musk med sikesvantar.

Vanligt folk har inte en chans att påverka något när företagen kommer upp i den storleken. Nu bidrar vi svenskar till de 30 EU-miljarder som Tesla blir med och delar på för att göra "batteriforskning" i Giga Berlin. Det vore mycket bättre om EU lade de pengarna på att ge folk billig el och billiga elbilar så skulle nog Musk och andra forska fram bättre batterier själva. Nu ger vi bara bort pengarna utan andra krav på resultat än "forskning". Det blir inget elbilsåkande av det. Det blir bara pengar till storföretagen. Teslas aktiekurs hålls uppe genom artificiella metoder. Bensinbilsköparna i USA betalar tillstånd som går till Tesla, annars skulle Tesla gå med förlust. De säljer färre bilar än Volvo.

Det är inte meningen det skall bli elbilsåkande. Telsa är en extremt smal produkt, dåligt byggd, överdatoriserad, felinriktad mot extrema prestanda. FSD på fel spår, kommer inte att fungera inom överskådlig framtid.

Oljearaber äger en hel del i Tesla. Det handlar om att hålla vettiga, billiga elbilar borta, tyvärr.
Senast redigerad av wwr 2021-02-12 kl. 16:57.
Citera
2021-02-12, 18:01
Medlem
Citat:
Vad har du bevisat då?
Jag ställde en fråga om Tesla gjorde egna batterier ?
Vad gör du själv?
Länkar till kanske en framtids film på You Tube när Tesla rullar igång sin "Egna Produktion" av batterier som inte finns ..
Att Teslas överlägsna små pojkar måste kalla andra för mongolider som ställer relevanta frågor tycker jag är jävligt lågt, men den attyden jobbar ni tydligen efter ...
Citera
2021-02-12, 18:21
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men ni avslöjar er själva hela tiden. Ni kallar andra för öknamn och ägnar hela inlägg åt att smutskasta andra debattörer.

Ni är typiska globalistiska EU-troll. Ni försöker förstöra svenskarnas mötesplatser på Internet genom att helt lämna ämnet och istället hoppa på andra skribenter. Globalisterna är rädda för att t.ex svenskar skall börja skapa något eget och därför försöker man slå sönder våra forum med personpåhopp. Det är vad EU och globaliseringen gjort av Sverige.

Det hänger ihop med Tesla och Musk eftersom de representerar en typ av företag som försöker ta över kontrollen från regeringar. Musk är ofta framme när det gäller att kritisera myndigheter. SpaceX tar över från NASA. T.o.m. VW verkar ha börjat vika sig och behandlar Musk med sikesvantar.

Vanligt folk har inte en chans att påverka något när företagen kommer upp i den storleken. Nu bidrar vi svenskar till de 30 EU-miljarder som Tesla blir med och delar på för att göra "batteriforskning" i Giga Berlin. Det vore mycket bättre om EU lade de pengarna på att ge folk billig el och billiga elbilar så skulle nog Musk och andra forska fram bättre batterier själva. Nu ger vi bara bort pengarna utan andra krav på resultat än "forskning". Det blir inget elbilsåkande av det. Det blir bara pengar till storföretagen. Teslas aktiekurs hålls uppe genom artificiella metoder. Bensinbilsköparna i USA betalar tillstånd som går till Tesla, annars skulle Tesla gå med förlust. De säljer färre bilar än Volvo.

Det är inte meningen det skall bli elbilsåkande. Telsa är en extremt smal produkt, dåligt byggd, överdatoriserad, felinriktad mot extrema prestanda. FSD på fel spår, kommer inte att fungera inom överskådlig framtid.

Oljearaber äger en hel del i Tesla. Det handlar om att hålla vettiga, billiga elbilar borta, tyvärr.
Vad pratar du om? Globalistiskt EU troll som förstör svenskarnas mötesplats på internet?
Varför ignorerar du allt som hatt kaninen skrev? Du har inget svar på det va? Så du måste byta ämne. LOL
Citera
2021-02-12, 18:29
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Vad har du bevisat då?
Jag ställde en fråga om Tesla gjorde egna batterier ?
Vad gör du själv?
Länkar till kanske en framtids film på You Tube när Tesla rullar igång sin "Egna Produktion" av batterier som inte finns ..
Att Teslas överlägsna små pojkar måste kalla andra för mongolider som ställer relevanta frågor tycker jag är jävligt lågt, men den attyden jobbar ni tydligen efter ...
Definera "inte finns". Det enda som "inte finns" är massproduktion av batterierna. Men deras "pilot plant" som bygger de nya batterierna är fortfarande en av världens största batterifabriker. Men det räcker inte för framtiden. Video jag länkade är produktionen av deras egna batterier från just deras pilot plant. Så vad är det exakt som inte finns??

Ni ställer absolut relevanta frågor, problemet är att ni inte accepterar relevanta svar. Ni vill verkligen inte tro på något jag säger. Det är jävligt tröttsamt. Man kan tro att ni inte upptäckt Google eller Youtube. Gör lite research, lyssna på earnings call, kolla Musks hela karriär och vad han uppnått. Allt jag säger är offentlig information.

Batterierna finns inte till salu i någon produktionsbil *än* men det betyder inte att de inte existerar!
Citera
2021-02-12, 18:33
Medlem
Citat:
Vad pratar du om? Globalistiskt EU troll som förstör svenskarnas mötesplats på internet?
Varför ignorerar du allt som hatt kaninen skrev? Du har inget svar på det va? Så du måste byta ämne. LOL
Han hade ju väldigt dålig koll på Tesla för vara en anhängare, påstår att det är ett rykte att Tesla köpt bitcoins och länkar till en borttagen artikel?
Citera
2021-02-12, 18:45
Medlem
Citat:
Definera "inte finns". Det enda som "inte finns" är massproduktion av batterierna. Men deras "pilot plant" som bygger de nya batterierna är fortfarande en av världens största batterifabriker. Men det räcker inte för framtiden. Video jag länkade är produktionen av deras egna batterier från just deras pilot plant. Så vad är det exakt som inte finns??

Ni ställer absolut relevanta frågor, problemet är att ni inte accepterar relevanta svar. Ni vill verkligen inte tro på något jag säger. Det är jävligt tröttsamt. Man kan tro att ni inte upptäckt Google eller Youtube. Gör lite research, lyssna på earnings call, kolla Musks hela karriär och vad han uppnått. Allt jag säger är offentlig information.

Batterierna finns inte till salu i någon produktionsbil *än* men det betyder inte att de inte existerar!
Tagga ner lite va ?
Det finns många batterier som är på G som har skapats men som inte finns i produktion ännu .
Viss skillnad kanske ?
Men ett geni som dig vet kanske bättre ?
Citera
2021-02-12, 18:47
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Han hade ju väldigt dålig koll på Tesla för vara en anhängare, påstår att det är ett rykte att Tesla köpt bitcoins och länkar till en borttagen artikel?
Fattar inte varför länken inte fungerade men den här länken fungerar för mig iallafall:

https://nypost.com/2021/02/09/reddit...uy-was-a-hoax/

Värt att tillägga att iallafall jag inte har sett Tesla officiellt kommentera det påstådda bitcoin-köpet.
Senast redigerad av Hatt-Kaninen 2021-02-12 kl. 18:50.
Citera
2021-02-12, 18:55
Medlem
Purovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Fattar inte varför länken inte fungerade men den här länken fungerar för mig iallafall:

https://nypost.com/2021/02/09/reddit...uy-was-a-hoax/

Värt att tillägga att iallafall jag inte har sett Tesla officiellt kommentera det påstådda bitcoin-köpet.

Du verkar inte riktigt förstå vad som skrivs i artikeln du länkade till 🙂
Citera
2021-02-12, 19:05
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Tagga ner lite va ?
Det finns många batterier som är på G som har skapats men som inte finns i produktion ännu .
Viss skillnad kanske ?
Men ett geni som dig vet kanske bättre ?
Tro mig, jag är fullt medveten om hur många batterier som påstås är på G. Varje dag ploppar det upp nya påståenden om nästa generations superbatterier. Vad har det med Tesla att göra?

Jag vill gärna veta exakt vad det är du försöker säga. Du tror att videon jag länkade var fake? Att Tesla inte alls kommer sälja bilar med deras egna batterier?
Citera
2021-02-12, 19:06
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Han hade bra koll, förutom det med bitcoin. Allt annat stämde.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback