2021-02-12, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ebba har visat värderingen som låg till grund för köpet.

Esbjörn har visat noll värderingar, trots att han har tillgång till minst fyra.

Vem är det som kör med whataboutism?

Men, det är väl Ebba som säger att hon har två värderingar. Och du sa ju att vi skulle bortse från vad hon säger, eller hur!

Så, var är Esbjörns värderingar? Han fick ju en gjord den 15e januari. Ebbas påstådda från förra året är väl helt ointressanta, eller?

Var är Esbjörns värderingar? Han påstår sig ha gjort tre nyligen. Varför visar han inte dem?

Varför undrar du inte det?

igen? Du upprepar dig bara. och försöker kasta tillbaka whataboutism. Hur tänkte du nu?

Jag vill ju gärna ha Esbjörns värderingar med...
Du vill bara inte reflektera över mina synpunkter...

Skrev ju detta
"Visst - det känns också konstigt att Binninge hänvisar till värderingar - självklart dags att leverera.
Men nej, det tillhör inte exakt detta vi pratar om här."
2021-02-12, 10:34
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
igen? Du upprepar dig bara. och försöker kasta tillbaka whataboutism. Hur tänkte du nu?

Jag vill ju gärna ha Esbjörns värderingar med...
Du vill bara inte reflektera över mina synpunkter...

Skrev ju detta
"Visst - det känns också konstigt att Binninge hänvisar till värderingar - självklart dags att leverera.
Men nej, det tillhör inte exakt detta vi pratar om här."

Ebba har visat värderingen.
Esbjörn har inte gjort det.

Du ifrågasätter Ebba, men inte Esbjörn.

"Dags att leverera", ja det kan man lugnt säga. Varför ifrågasätter du inte varför han inte gör det?
Ebba har redan levererat. Trots att hon inte behöver. Det är Esbjörn som hävdar fel. Inte Ebba.

Det är exakt det vi pratar om här.
2021-02-12, 10:36
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Detta hade jag missat. Vilken upptäckt!

Det är helt uppenbart två olika namnteckningar. B-et är helt olika skrivet, liksom avslutningen. Esb verkar teckna prickarna över ö-et med en sväng från det avlutande n-et. Hans egen namnteckning på kontraktet ser ut att vara väl inövad (han är ju över 80 år!), den är elegant och driven. Han har använt sig av den under hela livet, den sitter i ryggmärgen. Namnteckningen på brevet saknar det lätta "flyt" som finns i namnteckningen på kontraktet. Medan namnteckningen på kontraktet är flyhänt och elegant ser brevets namnteckning stolpig och tillkämpad ut.

Jag gissar:

Att han helt plötsligt skulle skriva på ett helt annat och lite "barnsligare" sätt är inte alls sannolikt. Dessutom tror jag att han själv skulle undertecknat ett sådant brev med både förnamn och efternamn, kanske t.o.m. med hela namnet. Att han själv skulle ha undertecknat ett sådant brev med enbart förnamnet är väldigt underligt.
Det står 50/50 mellan kursgårdsmadam och fullmaktsgeneralen. De kan också ha hjälpts åt att skriva brevet och förfalska förnamnet men de har inte klarat av att förfalska hela namnteckningen så därför blev det bara förnamnet.

Expressen har blurrat efternamnet tyvärr vet ej om någon sitter på oblurrat
2021-02-12, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Fiktivt, spekulativt resonerande:

- Hej, värderare! Nu förhandlar vi, och min säljare vill ha mer än vad vi tyckte var rimligt i första vändan. Jag vill gärna ha huset, vad tycker du är absolut max att betala?

- Kanske så mycket som 4-å-1, men försök hålla det lägre, det är mycket att göra!

- OK, tack.

Fast forward...

- Hej. värderare! Det har gått alldeles på tok med affären. Hela havet stormar...
- Lugn, jag har läst Expressen. Något är förstås fel på annat håll.
- Jag behöver ha din värdering skriftligt, för nu blir det mudder!
- OK, jag skriver ut ett dokument, jag står för allt jag sagt.
- Tack. Hoppas det inte blir mer tjafs.

Såhär går det till, utan minsta problem i massor av sammanhang. (Ett av de vanligaste är "Kan jag få ditt anbud skriftligt?")

Att komplettera muntliga utsagor med intyg är inga som helst problem. Om nu någon trodde det.

Javisst, självklart snillen spekulerar - det låter sannolikt.

Eller kanske vi kan roa med en annan?
- Hej. värderare! Som du vet fick jag huset en bit under din lägsta uppskattning men det har gått alldeles på tok med affären. Hela havet stormar...
- Jag behöver ha din värdering skriftligt, och ta absolut inte något intervall utan bara din lägsta uppskattning för nu blir det mudder!
- OK, jag skriver ut ett dokument, jag ska stå för den om det blir åka av. du kan lita på mig, vi är tjenis.

Jag skrev tydligt, det känns som en efterhandskonstruktion. Men vet inte.
Och vad - om man vill göra allt rätt, i en affär för x antal miljoner, då fanimej begär man saker skriftligt. *punkt*
2021-02-12, 10:48
Medlem
trngws avatar
Citat:

- Hej. värderare! Som du vet fick jag huset en bit under din lägsta uppskattning men det har gått alldeles på tok med affären. Hela havet stormar...
- Jag behöver ha din värdering skriftligt, och ta absolut inte något intervall utan bara din lägsta uppskattning för nu blir det mudder!
- OK, jag skriver ut ett dokument, jag ska stå för den om det blir åka av. du kan lita på mig, vi är tjenis.

Och vad - om man vill göra allt rätt, i en affär för x antal miljoner, då fanimej begär man saker skriftligt. *punkt*

Så var är då Esbjörns värderingar? Kan ju inte vara några problem att visa upp dem om dina fantasier ovan skulle vara sanna!

Snacka om whataboutism...
2021-02-12, 10:48
Medlem
Citat:
Ebba har visat värderingen.
Esbjörn har inte gjort det.

Du ifrågasätter Ebba, men inte Esbjörn.

"Dags att leverera", ja det kan man lugnt säga. Varför ifrågasätter du inte varför han inte gör det?
Ebba har redan levererat. Trots att hon inte behöver. Det är Esbjörn som hävdar fel. Inte Ebba.

Det är exakt det vi pratar om här.

i denna lilla reflektion som bollas är det just din totalt ensidiga vinkling att allt är sant från Ebba med inga konstigheter alls. Allt är glasklart.

Jag reflekterar - ifrågasatte även Esbjörn och skrev det kändes konstigt att Binninge inte levererar.
När skrev du senast något sådant om Ebba?

"... känns konstigt att Ebba..."? En gång? Ingen gång?

Totalt meningslöst - det är som trollande bara.
2021-02-12, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Expressen har blurrat efternamnet tyvärr vet ej om någon sitter på oblurrat

Aha! Det vore väldigt intressant att se hur det ser ut.
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Detta hade jag missat. Vilken upptäckt!

Det är helt uppenbart två olika namnteckningar. B-et är helt olika skrivet, liksom avslutningen. Esb verkar teckna prickarna över ö-et med en sväng från det avlutande n-et. Hans egen namnteckning på kontraktet ser ut att vara väl inövad (han är ju över 80 år!), den är elegant och driven. Han har använt sig av den under hela livet, den sitter i ryggmärgen. Namnteckningen på brevet saknar det lätta "flyt" som finns i namnteckningen på kontraktet. Medan namnteckningen på kontraktet är flyhänt och elegant ser brevets namnteckning stolpig och tillkämpad ut.

Jag gissar:

Att han helt plötsligt skulle skriva på ett helt annat och lite "barnsligare" sätt är inte alls sannolikt. Dessutom tror jag att han själv skulle undertecknat ett sådant brev med både förnamn och efternamn, kanske t.o.m. med hela namnet. Att han själv skulle ha undertecknat ett sådant brev med enbart förnamnet är väldigt underligt.

Det står 50/50 mellan kursgårdsmadam och fullmaktsgeneralen. De kan också ha hjälpts åt att skriva brevet och förfalska förnamnet men de har inte klarat av att förfalska hela namnteckningen så därför blev det bara förnamnet.

Finns den generalfullmakt Esbjörn utfärdat inlämnad någonstans?
Den som bl.a använts för att få psykolog utredning och använts vid ansökan om god man.
Skulle vara intressant att få se på bild, inte bara för att se Esbjörns underskrift utan också vem som fått fullmakten.
Monica Pernroth eller Monika Lüllmaa samt om någon ojävig bevittnat.

https://www.demensforbundet.se/att-vara-anhorig/lag-och-ratt/generalfullmakt/

https://www.maklarsamfundet.se/nyheter/fullmakter-vid-kop-eller-forsaljning-av-fastighet-och-bostadsratt
Medlem
Citat:
Så var är då Esbjörns värderingar? Kan ju inte vara några problem att visa upp dem om dina fantasier ovan skulle vara sanna!

Snacka om whataboutism...

IGEN.. du förstår verkligen inte whataboutism?
2021-02-12, 10:59
Medlem
Citat:
Hon har tappat från 3 till 4 plats i Novus mätningar som jag följt. Det är inte precis något ras. Tvärtom ligger hon trots sin förtroendenedgång senaste halvåret extremt högt för att vara partiledare för ett så pass litet parti, och har gjort under lång tid. Något som även påpekas regelbundet av de politiska kommentatorerna, inte minst Mats Knutson.

Om denna affär har någon som helst inverkan så har den säkert dragit ned initialt, men när sanningen kommer fram lär det bli motsatt effekt, inte minst med alla sympatier hon kommer få vad det lider. Partisympatierna har som sagt redan börjat klättra igen.

Om du vill jämföra med "etablerade" partier så titta på de fyra partiledarna från L, V och MP hur de ligger till ...
Som jag sa, Ebba ligger extremt bra till i jämförelse med övriga småpartier.
Japp, hon tappar i alla mätningar vilket bekräftar nedgången, det okristliga agerandet i husaffären får anhängare att tappa tron på henne, anmärkningsvärt dock att så många tycker illa om henne, väldigt likt stödet Åkesson har och det är anmärkningsvärt, men hon försöker ju göra KD till ett extremistparti likt V och SD. För övrigt så brädade ju Sjöstedt Busch med hästlängder när det gällde förtroende, hade han varit kvar så hade hon legat på en 5e plats i Novus mätning! Sen är det så att hon genom sin nytagna positionering som stödparti åt SD får stöd från just SD väljarna, det är inte orimligt att en majoritet av de som stödjer Åkesson också uttalar stöd för Ebba Busch efter hennes vägval.

Beror ju helt på vad sanningen visar sig vara. Skulle det visa sig att den är mindre smickrande för Busch så kommer L framstå som ett parti med stort folkligt stöd i jämförelse, Busch kommer att dra med sig hela partiet om så blir fallet.

Alla "nya" partiledare har ju väldigt svagt stöd.
2021-02-12, 11:01
Medlem
nova68s avatar
Citat:

🤔 Finns inte intervall med på -/+ 200.000:-?
Då stämmer vad "snillen spekulerar" bättre om hur det gått till, när hon begärde in sin ena värdering skriftligt och inte din roande, eller hur
2021-02-12, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Finns den generalfullmakt Esbjörn utfärdat inlämnad någonstans?
Den som bl.a använts för att få psykolog utredning och använts vid ansökan om god man.
Skulle vara intressant att få se på bild, inte bara för att se Esbjörns underskrift utan också vem som fått fullmakten.
Monica Pernroth eller Monika Lüllmaa samt om någon ojävig bevittnat.

https://www.demensforbundet.se/att-vara-anhorig/lag-och-ratt/generalfullmakt/

https://www.maklarsamfundet.se/nyheter/fullmakter-vid-kop-eller-forsaljning-av-fastighet-och-bostadsratt

trngw lade in en länk till MPLs ansökan. Vad jag vet så har inte själva fullmakten lagts ut i tråden.

(FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81

När man läser MPLs, alias MPs, ansökan om att bli förordnad som God man så verkar det som om fullmakten utfärdats i namnet M*nica Pernr*th. *= o.

Jag skulle också vilja se hur fullmakten är utformad, om den har bevittnats och i så fall vem/vilka som bevittnat namnteckningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in