2021-02-12, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Finns ju tyvärr fortsatt nötter som inte klarar att själva tillgodogöra sig den enklaste och mest kända information.

Så, vad vet vi då om hur det gick till innan avtalet skrevs under? Jo,

Esbjörn kontaktades av en gemensam bekant till Ebba och honom och tillfrågades om han ville sälja huset.

Esbjörn gick efter det till Ebba och drack kaffe, käkade bullar och diskuterade husförsäljning.

Därefter gjordes en besiktning av huset och två värderingar.

Sjönära anlitades för ett skrivaruppdrag för att ta fram ett formriktigt avtal för försäljningen.

Besiktning, värdering och skrivaravtal har gjorts på Ebbas uppdrag.

Esbjörn har tagit del av värderingen och besiktning. Värderingen sa 4.2 mille och Esbjörn har själv satt priset till 3.9 miljoner med hänsyn till att han inte tänkte vidta några åtgärder för städning av fastigheten.

Ebba har haft kontakt med sin bank och säkrat betalning inför köpet.

Esbjörn, Ebba och ett vittne träffades i huset för att skriva under avtalet, vilket de gjorde.

Vi vet också att det inte har framkommit någonting, inte en enda grej, som tyder på att något oegentligt skulle ha förekommit innan avtalsskrivningen. Vi vet också att ingen, särskilt inte Esbjörn, har kommit med några konkreta anklagelser om oegentligheter innan avtalet skrevs under.

Vi vet alltså att försäljningen har följt en helt normalt och fullt korrekt process med alla normalt ingående delar som alla genomförts av välkända oberoende företag och det finns ingen klander mot något av det heller.

Att vissa idioter blundar för allt ovanstående, låtsas att det inte finns, och använder den lögnaktiga okunskapen till att hitta på och påstå saker som vi verkligen inte vet något om och som inget ens antyder, är bara riktigt absurt, riktigt korkat, faktiskt.

Nu senaste tillskottet av denna fiktiva berättelse
"Esbjörn har tagit del av värderingen och besiktning."

Snart "vet vi " väl att Esbjörn tog två kanelbullar, tackade nej till påtår, men tar gärna sitt kaffe med socker och en skvätt mjölk. Esbjörn sa också att det var gott kaffe. Det "vet vi"....

Och med samma värdering av fakta - så "vet vi" att Ebba tjatade, och tjatade. Eller hur.
Nu behöver det inte vara något oegentligt att tjata, så i sak är väl ovanstående korrekt, men inte riktigt uttömmande.

Edit. ja precis, vad är det värdet på den andra värderingen?
Sen fantastiskt - Esbjörn får i augusti ta del av en värdering som skrivs i Oktober....
Senast redigerad av Garre74 2021-02-12 kl. 09:19.
2021-02-12, 09:17
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Och där dök de två värderingarna upp igen, varav vi har sett beloppet på den ena. Vad visar den andra?

Att ständigt håna, kasta tillmälen och kalla andra för lögnare, idioter, nötter, korkade osv är knappast till gagn för Ebbas sak. Inte heller att spy galla över vilt främmande människor och skrika Pedofil flera gånger på varje sida. Tror snarare det får motsatt verkan. Att man inte gillar Ebba betyder givetvis inte att man per automatik ”hatar” henne, detta missbrukade ord. Men många av de som stöder Ebba tycks drivna av hat och ilska.

KDs lilla ökning senast kanske ryms inom statistiska felmarginalen. Inte mycket att jubla över. Blir intressantare framåt nästa val när Ebba kommer att grillas hårt och hon ska försöka försvara sig med simpla ”med berått mod”-angrepp och gråtmilda uttalanden om köer till äldreomsorgen och sin mormor.

Jag gav en utförlig beskrivning av vad som skett innan avtalsskrivning, har inte någonstans skrivit något om pedofili, men det är vad du kommenterar.

Ja du är tveklöst en av idioterna. Och ja, så länge du blundar för fakta, enbart kommenterar icke sakfrågan och bör dig åt som en idiot, så kommer jag kalla dig idiot. Om du är pedofil har jag ingen aning om men du verkar väldigt intresserad av ämnet eftersom du drar upp det hela tiden.

Var är Esbjörns tre värderingar? Varför frågar du inte efter dem?
2021-02-12, 09:21
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74

Snart "vet vi " väl att Esbjörn tog två kanelbullar, tackade nej till påtår, men tar gärna sitt kaffe med socker och en skvätt mjölk. Esbjörn sa också att det var gott kaffe. Det "vet vi"....

Och med samma värdering av fakta - så "vet vi" att Ebba tjatade, och tjatade. Eller hur.
Nu behöver det inte vara något oegentligt att tjata, så i sak är väl ovanstående korrekt, men inte riktigt uttömmande.

Att du inte vet något eftersom du inte förmår tillgodogöra dig något är inget nytt.
Det vi noterar är att vi är några här som regelbundet tillför fakta i ärendet.

Och sedan är ni några som bär er åt som icke läskunniga bortskämda femåringar som inte får sin vilja igenom.

Jo, vi VET ovanstående angående besiktning och värdering. Det hade du också gjort och du hade också vetat hur vi kan veta det om du inte var en sån idiot.
2021-02-12, 09:24
Medlem
Citat:

Ja, vet inte vad de här långa textharangerna ska tjäna till där man spekulerar i vad som hänt i kronologisk ordning, allt baserat på vad som stått i skvallerpressen + Ebbas Facebook-inlägg.

Varför lägga ner massor med tid på att gissa vad som har hänt där det enda syftet tycks vara att ställa Ebba i en god dager? Har folk inget vettigare för sig? Ingen familj att ta hand om och jobb att sköta? Är det KD själva som beordrat om det här närmast spammandet av tråden?

Vad vi som läser Flashback tycker och tror har förstås ingen betydelse. Fastighetsaffären kommer att avgöras i domstol.

Själv är jag intresserad av politik och läser därför här några minuter då och då.

Kan inte påminna mig om att jag någonsin sett något liknande när det gäller att försvara en person och smutskasta meningsmotståndarna på samma gång. Fascinerande men mest tragiskt.
2021-02-12, 09:28
Medlem
Citat:
Jag gav en utförlig beskrivning av vad som skett innan avtalsskrivning, har inte någonstans skrivit något om pedofili, men det är vad du kommenterar.

Ja du är tveklöst en av idioterna. Och ja, så länge du blundar för fakta, enbart kommenterar icke sakfrågan och bör dig åt som en idiot, så kommer jag kalla dig idiot. Om du är pedofil har jag ingen aning om men du verkar väldigt intresserad av ämnet eftersom du drar upp det hela tiden.

Var är Esbjörns tre värderingar? Varför frågar du inte efter dem?

Klassisk whataboutism. LOL
"Var är Esbjörns tre värderingar?"

Är det svårt att kunna ta in att det känns lite konstigt med att Ebba hade två värderingar, men vi bara sett en... att värderingen skrev den 8/10 känns också som att det hela handlar om en efterhandskonstruktion. Men vi vet inte.

Ser du skillnaden? Förstår du var du fallerar?
Det KÄNNS om en efterhandskonstruktion med en värdering skriven flera månader efteråt.
Inte att vi VET att det är en efterhandskonstruktion.

Visst - det känns också konstigt att Binninge hänvisar till värderingar - självklart dags att leverera.
Men nej, det tillhör inte exakt detta vi pratar om här.
2021-02-12, 09:31
Medlem
Citat:
Att du inte vet något eftersom du inte förmår tillgodogöra dig något är inget nytt.
Det vi noterar är att vi är några här som regelbundet tillför fakta i ärendet.

Och sedan är ni några som bär er åt som icke läskunniga bortskämda femåringar som inte får sin vilja igenom.

Jo, vi VET ovanstående angående besiktning och värdering. Det hade du också gjort och du hade också vetat hur vi kan veta det om du inte var en sån idiot.

Men vet du att Esbjörn fick ta del av värdering och besiktning, så skicka den kunskapen, sprid den offentligt så allt kan ta del av denna (okända) fakta. *hit me*

Du vinner ingenting på att hänvisa - "finns i tråden".
2021-02-12, 09:36
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Ja, vet inte vad de här långa textharangerna ska tjäna till där man spekulerar i vad som hänt i kronologisk ordning, allt baserat på vad som stått i skvallerpressen + Ebbas Facebook-inlägg.

Varför lägga ner massor med tid på att gissa vad som har hänt där det enda syftet tycks vara att ställa Ebba i en god dager? Har folk inget vettigare för sig? Ingen familj att ta hand om och jobb att sköta? Är det KD själva som beordrat om det här närmast spammandet av tråden?

Vad vi som läser Flashback tycker och tror har förstås ingen betydelse. Fastighetsaffären kommer att avgöras i domstol.

Själv är jag intresserad av politik och läser därför här några minuter då och då.

Kan inte påminna mig om att jag någonsin sett något liknande när det gäller att försvara en person och smutskasta meningsmotståndarna på samma gång. Fascinerande men mest tragiskt.

Om du vill bortse från allt som framkommer i media. Vad gör du då i denna tråden? Har du inget vettigare för dig?
2021-02-12, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Här är underskriften på ånger brevet och från avtalet
är det bara jag som tvivlar?
https://imgur.com/a/YSM09dZ

Det är ca två veckor mellan

Detta hade jag missat. Vilken upptäckt!

Det är helt uppenbart två olika namnteckningar. B-et är helt olika skrivet, liksom avslutningen. Esb verkar teckna prickarna över ö-et med en sväng från det avlutande n-et. Hans egen namnteckning på kontraktet ser ut att vara väl inövad (han är ju över 80 år!), den är elegant och driven. Han har använt sig av den under hela livet, den sitter i ryggmärgen. Namnteckningen på brevet saknar det lätta "flyt" som finns i namnteckningen på kontraktet. Medan namnteckningen på kontraktet är flyhänt och elegant ser brevets namnteckning stolpig och tillkämpad ut.

Jag gissar:

Att han helt plötsligt skulle skriva på ett helt annat och lite "barnsligare" sätt är inte alls sannolikt. Dessutom tror jag att han själv skulle undertecknat ett sådant brev med både förnamn och efternamn, kanske t.o.m. med hela namnet. Att han själv skulle ha undertecknat ett sådant brev med enbart förnamnet är väldigt underligt.

Det står 50/50 mellan kursgårdsmadam och fullmaktsgeneralen. De kan också ha hjälpts åt att skriva brevet och förfalska förnamnet men de har inte klarat av att förfalska hela namnteckningen så därför blev det bara förnamnet.
2021-02-12, 09:41
Medlem
trngws avatar
Citat:

Är det svårt att kunna ta in att det känns lite konstigt med att Ebba hade två värderingar, men vi bara sett en... att värderingen skrev den 8/10 känns också som att det hela handlar om en efterhandskonstruktion. Men vi vet inte.

Det KÄNNS om en efterhandskonstruktion med en värdering skriven flera månader efteråt.

Visst - det känns också konstigt att Binninge hänvisar till värderingar - självklart dags att leverera.

Ebba har visat värderingen som låg till grund för köpet.

Esbjörn har visat noll värderingar, trots att han har tillgång till minst fyra.

Vem är det som kör med whataboutism?

Men, det är väl Ebba som säger att hon har två värderingar. Och du sa ju att vi skulle bortse från vad hon säger, eller hur!

Så, var är Esbjörns värderingar? Han fick ju en gjord den 15e januari. Ebbas påstådda från förra året är väl helt ointressanta, eller?

Var är Esbjörns värderingar? Han påstår sig ha gjort tre nyligen. Varför visar han inte dem?

Varför undrar du inte det?
Senast redigerad av trngw 2021-02-12 kl. 09:45.
2021-02-12, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Helt klart att det ligger ett politiskt drev i botten, de hoppas på någon mjukisreligiös i stället.
Kampanjen mot Littorin var extra ful, motiverades eftersom han var en offentlig person, men den fortgick även efter hans avgång.

Jädra vilket drev Anna Kindberg fick efter sig, när hon gläntat på dörren till SD, det var vidrigt att se!

- Titta så sur Anna ser ut!
- När man kan tänka sig att tala med SD, då blir man så sur!
- Med Annie är det helt annorlunda, titta vad glad hon är!
- Så glad blir man när man inte kan tänka sig att tala med SD!
- Annie ser mycket hellre att en sosseregering styr landet, än att att man pratar med SD, då blir man lika glad som hon.
- Anna borde göra som Annie, stänga dörren till SD, då skulle hon också bli glad, nästan lika glad som Annie.
- I annat fall är det avgång som gäller, det skulle inte göra Anna glad, men många Moderater skulle bli jätteglada!

Nu hoppas de byta ut Ebba, tror dock att de kommer att få tji där.
Ja,Johann Binninge har ju ett maniskt hat mot KD och uteslöts tydligen ur partiet i samband med att det uppdagades om hans sexuella övergrepp/våldtäkter mot barn.
Kompisen i Rättshaveristorganisationen Billy Butt likaså.

Se tråden om Johann Binninge
(FB) Vem är Johan Binninge?

http://mobil.shedlight.bloggplatsen.se/2010/12/14/4142294-bjasta-fladdriga-vittnen-och-evas-skuld/

https://noboytoy.wordpress.com/2010/09/08/valdtaktsman-foretrader-valdtaktsmisstankt/

Johann Binninges advokatkompis som hjälpt honom hålla sig undan Kronofogdemyndigheten har tidigare varnats av Advokatsamfundet pga sin hjälpsamhet till Johann Binninge i Assangeärendet. Ändå riskerar han återigen sin heder då han hjälper Johann Binninge att gömma tillgångar som Kronofogdemyndigheten ska utmäta.

https://sverigesradio.se/artikel/4548349
2021-02-12, 10:01
Medlem
trngws avatar
Ebba-hatarnas starkaste argument

"Om man bortser från allt Ebba sagt finns ingenting"

Ebba-supportrarnas starkaste argument

"Om man tar hänsyn till allt Esbjörn sagt finns ingenting"

Det är bara att gå igenom alla referenser i ärendet, tidningsartiklar och domstolsinlagor, så inser man snabbt att det som ovan ser ut som raljerande i praktiken är fakta.
2021-02-12, 10:01
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:

Fiktivt, spekulativt resonerande:

- Hej, värderare! Nu förhandlar vi, och min säljare vill ha mer än vad vi tyckte var rimligt i första vändan. Jag vill gärna ha huset, vad tycker du är absolut max att betala?

- Kanske så mycket som 4-å-1, men försök hålla det lägre, det är mycket att göra!

- OK, tack.

Fast forward...

- Hej. värderare! Det har gått alldeles på tok med affären. Hela havet stormar...
- Lugn, jag har läst Expressen. Något är förstås fel på annat håll.
- Jag behöver ha din värdering skriftligt, för nu blir det mudder!
- OK, jag skriver ut ett dokument, jag står för allt jag sagt.
- Tack. Hoppas det inte blir mer tjafs.

Såhär går det till, utan minsta problem i massor av sammanhang. (Ett av de vanligaste är "Kan jag få ditt anbud skriftligt?")

Att komplettera muntliga utsagor med intyg är inga som helst problem. Om nu någon trodde det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in