2020-08-05, 23:42
Medlem
Både ryssen och greken har nog varit i staterna och tränat i månader, så vi kan nog se dem som spikade. De var ju med i den där amerikaniserade plojturnering för ett tag sen. Och jag gissar att de varit däröver sedan dess, pga rese-restriktionerna.
Citera
2020-08-06, 00:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Tjena grabbar(och tjejer i den mån de huserar i tråden)!

Tror faktiskt du är enda tjejen här. Plus möjligtvis hon som blir jätteledsen när man är dum mot Djokovic och Serbien.

Citat:
Har Nadals återbud till USO med skada, Corona, eller med något annat att göra?

Corona, men givet att RG är runt hörnet så kan det vara lite taktiskt också.

Citat:
Inga oroande besked från ryssen va? Vi kan väl förvänta oss att han går in i turneringen?

Vore najs om ryssen kom igång igen. I princip är det rätt intressant, alla utvilade och en känsla av att allt kan hända. Men utan Fedal och andra, och framförallt utan publik? Visst, Novak är favorit på pappret, men givet läget vet man aldrig, kan bli en final mellan Pablo Carreno-Busta och Raonic.

Tror knappast jag kommer kolla nåt.

Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Både ryssen och greken har nog varit i staterna och tränat i månader, så vi kan nog se dem som spikade. De var ju med i den där amerikaniserade plojturnering för ett tag sen. Och jag gissar att de varit däröver sedan dess, pga rese-restriktionerna.

Enligt deras Twitter var Medvedev i St. Tropez så sent som 27e förra månaden, och The Greek God i London (tror jag) den 2 augusti.

Thiem, Medvedev, Tsitsipas är väl de största hoten mot Djoko. Zverev är osäker, och han sätter jag ändå i en lägre liga.
Citera
2020-08-06, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Tror faktiskt du är enda tjejen här. Plus möjligtvis hon som blir jätteledsen när man är dum mot Djokovic och Serbien.

Corona, men givet att RG är runt hörnet så kan det vara lite taktiskt också.

Vore najs om ryssen kom igång igen. I princip är det rätt intressant, alla utvilade och en känsla av att allt kan hända. Men utan Fedal och andra, och framförallt utan publik? Visst, Novak är favorit på pappret, men givet läget vet man aldrig, kan bli en final mellan Pablo Carreno-Busta och Raonic.

Tror knappast jag kommer kolla nåt.

Enligt deras Twitter var Medvedev i St. Tropez så sent som 27e förra månaden, och The Greek God i London (tror jag) den 2 augusti.

Thiem, Medvedev, Tsitsipas är väl de största hoten mot Djoko. Zverev är osäker, och han sätter jag ändå i en lägre liga.

Aha, se där, de tycks resa runt i princip utan restriktioner då.

Man kan ju inte säga att schemat blivit idealt. De kör alltså Cinci 1000 och USO direkt efter varandra (fast final på fredagen i Cinci), sedan en veckas vila följt av Rom 1000 och RG direkt efter varandra. 6000 poäng med en veckas vila! Kommer bli tufft för Djokovic och resten av toppen som är anmälda och lär gå långt i varje turre.
Citera
2020-08-06, 15:09
Bannlyst
Citat:
Aha, se där, de tycks resa runt i princip utan restriktioner då.

Man kan ju inte säga att schemat blivit idealt. De kör alltså Cinci 1000 och USO direkt efter varandra (fast final på fredagen i Cinci), sedan en veckas vila följt av Rom 1000 och RG direkt efter varandra. 6000 poäng med en veckas vila! Kommer bli tufft för Djokovic och resten av toppen som är anmälda och lär gå långt i varje turre.

Om de nu kommer att spela samtliga turneringar enligt det schemat lär det slita, jösses.

Medvedev och Dimitrov har varit lite busiga och lekt med sina snabba bilar.

https://www.expressen.se/sport/tennis/stjarnorna-i-blasvader-stoppades-av-polis/?referrer=rotator-item-5
Citera
2020-08-06, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Om de nu kommer att spela samtliga turneringar enligt det schemat lär det slita, jösses.

Medvedev och Dimitrov har varit lite busiga och lekt med sina snabba bilar.

https://www.expressen.se/sport/tennis/stjarnorna-i-blasvader-stoppades-av-polis/?referrer=rotator-item-5

Aha, ångesten över dagen då nyheterna om det där skulle släppas lär ju bidraget till Dimitrovs deppiga sängliggande. Han ska över till staterna och lira iaf. Och är väl immun nu, så borde ju inte behöva bry sig så mycket om Corona längre.
Citera
2020-08-06, 16:35
Avslutad
Citat:
Novak verkar ha klarat sig lindrigt. Grigor, däremot, tycks inte ha klarat sig nå vidare. Verkar ha gått ned helt för räkning. Antagligen till stor del mentalt pga situationen. Depression, verkar det som.

De här kändisarna blir ju mer inlåsta än andra.

I den här tråden är verkligen allting mentalt. Får Ymer spö av Djokovic är det nerverna som är för dåliga, spelskickligheten är tydligen ointressant som faktor.

Förvisso kan man få lite depp-vibbar av Dimitrov, men Coronan är trots allt en reell sjukdom. Han beskrev tex hur han förlorade smaken, vilket ju är typiskt. Blir man rejält smittad är det nog mer tur (plus, naturligtvis, vikt och ålder osv) som avgör om man inte får symptom eller hamnar i respirator, snarare än mental styrka.

Angående Kyrgios kan jag delvis tycka han gör rätt i att skippa och varna för skiten. Däremot har han varit onödigt aggressiv mot alla som vågat tycka att han överdriver. Här är vad han tweetade till Coric för att han tyckte Kyrgios skulle bete sig på banan innan han börjar kritisera andra:
You should care. Do you have rocks in your head? Again, you can stand up for your mates, I’m just trying to hold them accountable. When I said what I said, I didn’t intend to bother. They are tennis players, they aren’t special. Just as I thought Coric intellectual level = 0 (Doughnut)
Again. Joking about a global pandemic. Shows your maturity level champion. Gonna be good to see you next, see if that peanut of a brain has grown.
But yes, a tad bored watching your boring ass tennis and personality bringing absolutely zero to the sport.
Kan bli spännande nästa gång han möter Zverev eller Coric.

Angående Kyrgios och USO kan man dock komma ihåg att han aldrig kommit längre en R3, vilket är jävligt dåligt för nån av hans kaliber.
Citera
2020-08-06, 17:43
Medlem
Vi kanske inte ska göra detta till en Corona-tråd, men jag tror att väldigt många fler haft Corona än vad man tror, eftersom att det är en så pass smittsam sjukdom. Ytterst få får andningsproblem eller andra svåra symptom. Vi måste såklart i viss mån agera som att varje människa tillhör dom som kommer få det. Dock är det ju en balans, och många agerar mer utifrån de låga riskerna än utifrån de potentiella konsekvenserna. Jag tenderar att i alla lägen välja vägen med större risk. Och det är därför jag tycker att spelarna ska få lira om de vill det. Och att Kyrgios mest gör billiga PK-poäng på ett synnerligen otrevligt sätt.

Sen är det ju precis som när det gäller andra influensor och förkylningar, att en del av symptomen beror på att man helt enkelt blir för stillasittande och äter för dåligt, och liknande när man har sjukdomen.

När det gäller Dimitrov på tennisplan är det ju dock sant att allt sitter mentalt. Han är ju i princip tekniskt fulländad. Jag har sett honom på riktigt, både spela match och träna. Hans skills och känsla är enastående! Men när han spelar match blir han rädd och feg.
Citera
2020-08-07, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl

Kan bli spännande nästa gång han möter Zverev eller Coric.

Ja, det var som attan vad Kyrgios är bitsk i sina tweets, han har svingat vilt hela sommaren. Han vill inte ha några polare kvar på touren.
Citera
2020-08-10, 14:12
Medlem
Nu hände det. Popyrin gör som landsmannen Kyrgios och skippar US Open. Det innebär att Andy Murray kommer in i lottningen på egna meriter. Andys WC går istället till en amerikan.

https://www.espn.com/tennis/story/_/id/29628538/alexei-popyrin-withdraws-us-open-mitchell-krueger-gets-wild-card-spot?platform=amp
Citera
2020-08-10, 20:11
Medlem
Citat:
Ja, det var som attan vad Kyrgios är bitsk i sina tweets, han har svingat vilt hela sommaren. Han vill inte ha några polare kvar på touren.

Han är helt klockren måste jag säga. Rätt i all kritik han ger.

Synd att han inte kunde vara lika klockren på tennisbanan också. Hade ju lätt plockat hem GS-titlar om han bara hade klarat vara lika aggressiv och fokuserad som på twitter
Citera
2020-08-11, 12:10
Medlem
Citat:

Han är rätt inkonsekvent med vad han säger och vad han gör också. Kritiserar att spelare går på nattklubb under pandemin, och sen gör han det själv.

Nick Kyrgios – Tennis’ Biggest Hypocrite
https://lastwordontennis.com/2020/08/03/nick-kyrgios-tennis-biggest-hypocrite/

"To conclude, the guy is unintentionally hilarious and the biggest hypocrite I’ve ever come across in all my years following tennis."
Citera
2020-08-12, 00:41
Medlem
Citat:
Han är rätt inkonsekvent med vad han säger och vad han gör också. Kritiserar att spelare går på nattklubb under pandemin, och sen gör han det själv.

Nick Kyrgios – Tennis’ Biggest Hypocrite
https://lastwordontennis.com/2020/08/03/nick-kyrgios-tennis-biggest-hypocrite/

"To conclude, the guy is unintentionally hilarious and the biggest hypocrite I’ve ever come across in all my years following tennis."

Skitsnack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in