Citat:
Ursprungligen postat av
kraftfoder
.......Som privatperson, tja:
Go, Ebba, go!
Men som partiledare anser jag att det är skadligt för henne.
Ebba har kort och gott gjort en dålig affär, i det avseendet att hon inte hade en susning om att den gamla gubben hade 4 adresser för sina räkningar, problem med kronis, problem med kvinnor i sin närhet som satt på generalfullmakt viket inte finns registrerat någonstans samt en sniken brorson med ett avtal som var konstruerat för att undvika skatt efter det gamla systemet. Bara här fanns alltså 2 fraktioner som i framtiden vid Esbjörns bortgång per automatik hade kommit i direkt konflikt med varandra, vad som nu hänt är att Ebba påskyndade denna process och blev själv indragen i detta ärende.
Ebba letade boende, Esbjörns "vänner" hade egna intressen, Esbjörn själv har bevisligen haft andra ideer än vad hans "vänner" förutsatte sig att han skulle göra, plus en brorson som trodde att han hade ett juridisk bindande avtal. Vi kan också notera att Ebba körde försiktighetsprincipen med 2 värderingar samt anticimex och tog ändå in mäklare, trots att Esbjörn inte ville detta, så det blev endast ett skrivuppdrag.
Jag har sett sådana här konflikter många ggr tidigare med snikna arvingar, speciellt när särkullbarn blir indragna.
Att det är skadligt för Ebba såsom politiker är helt beroende av hur medierna presenterat problemet. Här finns det ett klart politiskt intresse att utnyttja ärendet för att solka ner Ebba då medierna idag anser att hon är för nära SD. Jag såg samma sak när Ny Demokrati existerade, där den stående ordern på de flesta tidningsredaktioner var att krydda den skit som fanns på politikerna, medan ledande facksnubbar och sossar grisade vilt i stan, minns 2 facksnubbar från S som togs på bar gärning på K-holmen med en uppraggad prostituerad, då fick AB bråttom att finna en motvikt och bearbetade en viss person här på fb, med resultatet att Littorin-affären kom till.
Ebba kommer att få rätt i domstol, vilket pressen vet om, dom håller redan på att hitta på "moraliska vinklar" för att dölja sitt klavertramp, den stora förloraren blir Esbjörn, såvida han inte redan nu ser om sitt hus, en riktig advokat och en stämning mot Expressen och Binninge har goda utsikter då Esbjörn inte är en offentlig person, och damerna med kursgårdar och flyktinghjälp är också värda sin del i en sådan process.