2021-02-11, 23:05
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Först och främst så hade det varit trevligt med källhänvisningar till detta, det är en del som är helt nytt för mig och det är vilda killgissningar från din sida.

Nedan är precis lika troligt scenario, observera att jag har använt din påhittade tidslinje och inte lagt vikt vid punktens sanningsgrad, punkt #5 i din version är rent hittepå, flera andra är gissningar.

1. Frågan från den gemensamma bekanta behöver ju inte ha varit om han är intresserad att sälja. Frågan kan ju lika gärna ha varit att de hade en bekant som är intresserad av din fastighet, du har säkert sett henne på TV, hon är känd.
2. Ebba Busch bjuder hem Esbjörn, låter han hälsa på barnen, pratar om sin situation, pratar om huset i allmänhet, om att hon bott i Marielund hela sitt liv. Kanske säger Ebba Busch att hon skulle kunnat tänka sig bo i Esbjörns hus, att hon kan fixa iordning det och att de kan fira jul där.
3. Dom tittar på huset tillsammans, Ebba Busch fortsätter att måla upp sin Carl Larsson bild av huset och har Esbjörn som en central del i sitt historieberättande.
4. Ebba Busch erbjuder sig att ta dit en firma som kan kolla på huset, se vad som behöver göras för att då det iordning som det var förut, när Esbjörn var ung.
5. Ebba Busch tar fram ett avtal som hon själv känner är rimligt och ber hennes kompis bror Theo Dietz snabbt ta fram ett avtal på hennes premisser och bara kolla det absolut viktigaste.
6. Ebba Busch förklarar för Esbjörn att hon ska hjälpa han att ta hand om huset och ber om personuppgifter och information kring fastigheten.
7. Ebba Busch träffar Esbjörn och säger att hon har hittat en lösning för huset, hon förklarar för Esbjörn att huset kommer att tas om hand och för att det ska ske så behöver han bara skriva under några papper.
8. Esbjörn kommer till huset och Ebba Busch har börjat att fixa det för att han ska kunna fira jul i ett fungerande föräldrahem/släktgård.

https://www.expressen.se/kultur/frukost-och-familjemys-i-ebbas-svenska-paradis/

Detta är en precis lika trolig version som det du skrev ihop.

Om du hade bemödat dig att läsa hela inlägget + det jag citerade så hade du sluppit göra bort dig igen.
2021-02-11, 23:07
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Om någon av mina länkar är döda, så peka mig på den så kanske jag kan fixa det. Men det var väl bara skitsnack från din sida förmodar jag.

Rent politiskt gick KD framåt i senaste demoskop och Ebba har under hela denna affären legat bra till i förtroendetoppen på 3-4 plats och betydligt högre än övriga partiledare i motsvarande storlek partier. Men det är väl inte heller något du har koll på. Även du sprider bara en massa dynga utan att ha koll på någonting. Det enda som är dött här är hjärncellerna i din skalle.

Trevligt språk du för... Låter inte riktigt som "KDS"
Har du varit medlem i KDU? hehe..

Ebbas fastighetsaffär är inget som lockar till varken henne eller partiet väljare, snarare tvärt om.
Även om jag är väldigt förtjust i Ebba på många sätt och vis, så inser de flesta att hennes fastighetsaffär inte gynnar varken partiet eller hennes sak.

Som privatperson, tja:
Go, Ebba, go!

Men som partiledare anser jag att det är skadligt för henne.
2021-02-11, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Om du hade bemödat dig att läsa hela inlägget + det jag citerade så hade du sluppit göra bort dig igen.
På riktigt, du sitter och hittar på massor sen presenterar du det som någon fakta kring hur många gånger de träffades. Helt orelevant när du bara hittar på. Jag läste ditt inlägg, skrattade som oftast, suckade och svarade. Ett försök till att få lite balans här inne men ni i Ebba Busch-sekten gör ett jäkligt bra jobb med att svämma över tråden med rena falsarier och hittepå.
2021-02-11, 23:14
Medlem
Citat:
Rent politiskt gick KD framåt i senaste demoskop och Ebba har under hela denna affären legat bra till i förtroendetoppen på 3-4 plats och betydligt högre än övriga partiledare i motsvarande storlek partier. Men det är väl inte heller något du har koll på. Även du sprider bara en massa dynga utan att ha koll på någonting. Det enda som är dött här är hjärncellerna i din skalle.
Ebba Busch rasar i förtroende, tappade 8% i senaste mätningen, det är inte bara förtroendet utan det kanske viktigare balansvärdet som går åt fel håll. Det är otroligt många som ser negativt på Ebba Busch nu, hon ligger i nivå med Jimmie Åkesson och det är en bedrift i sig för en representant från ett etablerat parti.

https://www.expressen.se/nyheter/kristersson-okar-utmanar-lofven-i-fortroendetoppen/
2021-02-11, 23:15
Medlem
braatthas avatar
Citat:
På riktigt, du sitter och hittar på massor sen presenterar du det som någon fakta kring hur många gånger de träffades. Helt orelevant när du bara hittar på. Jag läste ditt inlägg, skrattade som oftast, suckade och svarade. Ett försök till att få lite balans här inne men ni i Ebba Busch-sekten gör ett jäkligt bra jobb med att svämma över tråden med rena falsarier och hittepå.

På allvar du försökte inte ens men inte oväntat
Här är det som jag skrev om och den som jag svarade, men som du sa helt orelevant för dig och ändå svarar du

Fast du var bättre än LN6, för han svarade inte

Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Så du VET exakt hur många gånger frk EBT besökte Esbjörn innan han bearbetats klart?

Som vanligt så byter du nu taktik och angriper mig med en fråga, men jag ska försöka svara då ingen egentligen vet men en seriös chansning och med motivering ska du få.

Det är fler än en gång för det faller på sin egen orimlighet annars.
men troligen färre än 20, skulle jag ge en avancerad chansning så nio?

1) första besöket var inte EB med utan en väninna frågade Esb om han var intresserad att sälja (vilket han var) annars hade det inte gått vidare.
2 andra kontakten var när hon bjöd på dom bullar som det skrivs mycket om då var EB med
sen följer min chansning
!) andra gången. då dom tittar på huset mm
3) tredje gången då dom har hunnit tänka och smälta intrycket och hon säger kanske " jag vill besiktiga huset och få det värderat, och Esb säger jag vill inte ha en mäklare.
4) besiktning av Anticimex 2 dagar (kanske var han med båda gg) dvs 4 gg då
5) genomgång av köpeavtalets innebörd och vad som skulle ingå i detta.
6) kontroll av detta gemensamt och kanske justering om allt inte stämde.
7) kontraktskrivandets dag
8 ) dagen då dom var där och röjde då var han där.

så 8-9 är det troligen om min beräkning håller eller fler.
Hur många gånger tror du? Du får gärna motivera ditt svar.
2021-02-11, 23:22
Medlem
trngws avatar
En av de saker som gör att Ebba-motståndarna, för att ta ett lite mindre provokativt uttryck, hela tiden faller i trovärdighet, är det konstanta förnekandet av den fakta som framkommit i fallet och som länkats och refererats hundratals gånger i tråden.

För minsta lilla påpekande man gör om något som varit väl känt i månader efter artiklar i Expressen och Aftonbladet så kommer "hur vet du det?", "BEVISA DET?" "DET ÄR INTE SANT DU LJUGER" osv osv osv.

Det blir rätt patetiskt om man varenda gång man skriver ett inlägg skall lägga med länkar till samtliga artiklar och domstolsinlagor. Det är inte så det funkar i någon debatt.

Vill man delta i debatten och vara trovärdig, då läser man på och håller sig ajour med vad som framkommit i ärendet. Får man en referens följer man upp den. Saknar man en länk så kan man fråga om just den, och om man inte kan googla, ja, då ska man nog inte hoppa in i en debatt som denna innan man lärt sig googla.

Klarar man inte av att googla på hemlös och socialstyrelsen och hitta deras definition av den, då ska man kanske inte bara skita i det och kasta ur sig en massa killgissningar, för att inte säga rena lögner, när man redan fått förklarat för sig av någon som till och med faktiskt presenterat en fullt sökbar referens.

Det finns ett gäng i denna tråden som är fullständigt faktaresistenta, på dessa element har detta inlägg så klart ingen som helst inverkan. Värst är den sorten som läser igenom en journal som i stort sett genomgående ser en pensionär som i huvudsak är långt över genomsnittet i förmåga, som på sin höjd har en "subjektiv närminnesproblematik" och som i klartext anger att det inte finns någon demens. Men när han lägger en tom plastpåse i kylen utbrister - "Han är 100% dement". Jo, det har hänt, idag. Läs dagens inlägg får ni se. Det är den typen av ren idioti som en stor del av alla inlägg innehåller. Tyvärr.

Men vem vet, kanske finns det någon on the edge, som skäms, som tänker till, som fattar.

Jag vet att det är några i tråden som kommit in som "ebba-hatare" men "slutat" som Ebba-supporters, efter att de har tagit till sig information i tråden på ett sunt och normalt sett och förstått att bilden de fick i media var ren och skär lögn, och att det mesta snarare är tvärtom. Kudos till er. Ni vet vilka ni är!
2021-02-11, 23:32
Medlem
braatthas avatar
Citat:
En av de saker som gör att Ebba-motståndarna, för att ta ett lite mindre provokativt uttryck, hela tiden faller i trovärdighet, är det konstanta förnekandet av den fakta som framkommit i fallet och som länkats och refererats hundratals gånger i tråden.

För minsta lilla påpekande man gör om något som varit väl känt i månader efter artiklar i Expressen och Aftonbladet så kommer "hur vet du det?", "BEVISA DET?" "DET ÄR INTE SANT DU LJUGER" osv osv osv.

Det blir rätt patetiskt om man varenda gång man skriver ett inlägg skall lägga med länkar till samtliga artiklar och domstolsinlagor. Det är inte så det funkar i någon debatt.

Vill man delta i debatten och vara trovärdig, då läser man på och håller sig ajour med vad som framkommit i ärendet. Får man en referens följer man upp den. Saknar man en länk så kan man fråga om just den, och om man inte kan googla, ja, då ska man nog inte hoppa in i en debatt som denna innan man lärt sig googla.

Klarar man inte av att googla på hemlös och socialstyrelsen och hitta deras definition av den, då ska man kanske inte bara skita i det och kasta ur sig en massa killgissningar, för att inte säga rena lögner, när man redan fått förklarat för sig av någon som till och med faktiskt presenterat en fullt sökbar referens.

Det finns ett gäng i denna tråden som är fullständigt faktaresistenta, på dessa element har detta inlägg så klart ingen som helst inverkan. Värst är den sorten som läser igenom en journal som i stort sett genomgående ser en pensionär som i huvudsak är långt över genomsnittet i förmåga, som på sin höjd har en "subjektiv närminnesproblematik" och som i klartext anger att det inte finns någon demens. Men när han lägger en tom plastpåse i kylen utbrister - "Han är 100% dement". Jo, det har hänt, idag. Läs dagens inlägg får ni se. Det är den typen av ren idioti som en stor del av alla inlägg innehåller. Tyvärr.

Men vem vet, kanske finns det någon on the edge, som skäms, som tänker till, som fattar.

Jag vet att det är några i tråden som kommit in som "ebba-hatare" men "slutat" som Ebba-supporters, efter att de har tagit till sig information i tråden på ett sunt och normalt sett och förstått att bilden de fick i media var ren och skär lögn, och att det mesta snarare är tvärtom. Kudos till er. Ni vet vilka ni är!

Jag stämmer upp i ditt inlägg om man som du säger aldrig läser en enda länk eller bemöda sig att ens försöka
Man kan man lätt sortera bort dom och i dom fall man har tråkigt så kan man droppa ett lätt inlägg så hugger dom som en spottkobra, det är så roligt att se när dom gång på gång gör bort sig och tror att dom är kunniga.

Men dom växer kanske upp dom med.

Förövrigt så hittade jag min fjärrkontroll i kylen då jag skulle ta en macka den bjuder jag på
2021-02-11, 23:33
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ebba Busch rasar i förtroende, tappade 8% i senaste mätningen, det är inte bara förtroendet utan det kanske viktigare balansvärdet som går åt fel håll. Det är otroligt många som ser negativt på Ebba Busch nu, hon ligger i nivå med Jimmie Åkesson och det är en bedrift i sig för en representant från ett etablerat parti.

https://www.expressen.se/nyheter/kristersson-okar-utmanar-lofven-i-fortroendetoppen/

Hon har tappat från 3 till 4 plats i Novus mätningar som jag följt. Det är inte precis något ras. Tvärtom ligger hon trots sin förtroendenedgång senaste halvåret extremt högt för att vara partiledare för ett så pass litet parti, och har gjort under lång tid. Något som även påpekas regelbundet av de politiska kommentatorerna, inte minst Mats Knutson.

Om denna affär har någon som helst inverkan så har den säkert dragit ned initialt, men när sanningen kommer fram lär det bli motsatt effekt, inte minst med alla sympatier hon kommer få vad det lider. Partisympatierna har som sagt redan börjat klättra igen.

Om du vill jämföra med "etablerade" partier så titta på de fyra partiledarna från L, V och MP hur de ligger till ...
Som jag sa, Ebba ligger extremt bra till i jämförelse med övriga småpartier.
2021-02-11, 23:59
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Trevligt språk du för... Låter inte riktigt som "KDS"
Har du varit medlem i KDU? hehe..

Ebbas fastighetsaffär är inget som lockar till varken henne eller partiet väljare, snarare tvärt om.
Även om jag är väldigt förtjust i Ebba på många sätt och vis, så inser de flesta att hennes fastighetsaffär inte gynnar varken partiet eller hennes sak.

Som privatperson, tja:
Go, Ebba, go!

Men som partiledare anser jag att det är skadligt för henne.

Den döda länken, tack! Så jag kan fixa. Glömde du den? LN6 kommer diagnostisera dig som 100% dement, bara så du vet.
Eller var det också bara skitsnack?
2021-02-12, 00:23
Medlem
Citat:
Här ger jag då min version, av hur det skulle kunna ha gått till, med ett i stort sett minimalt antal träffar.
(...)
1.1) En värdering av huset genomförs och Esbjörn får denna på SMS, precis som Ebba. Esbjörn bekräftar att det värde som anges i värderingen är rimligt för honom. Ebba tycker likadant. De kommer överens om att Ebba får besiktiga huset. All denna kommunikation sker per telefon, så de träffas inte.
(..)
.

EN värdering?

Du har tydligen missat att Ebba varit mycket tydlig med att hon lät genomföra TVÅ.

(Finns mer att kommentera om man har lust. Men så kul är det inte att bemöta svamlande och fria fantasier.)
2021-02-12, 00:30
Medlem
Citat:

LOL. Klassiskt.

Ebba sa - "Esbjörn var den som inte ville ha mäklare"
Esbjörn sa - "Ebba tjatade, och tjatade"

Jag ser ovanstående som likvärdiga, inget vet vad som sas eg.
Du tror till 100% på det ena men inte alls på det andra. Varför?
2021-02-12, 00:45
Medlem
Citat:
Du är så korkad att du inte ens kan kolla upp en enkel referens. Trots upprepade uppmaningar.

Ingen har påstått att Ebba är uteliggare. Det är det du som tramsar om.

Som jag skrev, Ebba är per socialstyrelsens definition hemlös. Det har framgått med all önskvärd tydlighet i detta ärendet.

Du har väl inte ens nåt hår på skallen, kan man tänka sig. För då hade du kunnat kamma dig. Men det kan du uppenbarligen inte. (pun intended. no offense, bald people)

Jag kan nog revidera min uppfattning - hennes situation är vald. Är 100% säker att hon skulle kunna hitta en bostad under en period men hon har istället valt att bo med sitt ex.
Strikt menat är hennes bostadssituation alltså ett aktivt val. Och faller inte under socialstyrelsen definition.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in