2021-02-11, 22:18
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Nej, Ebba är inte hemlös på något sätt, inte heller bostadslös.
Dock är tydligen hennes fastighetsaffär synnerligen bestriden, då hon har ingen giltig lagfart på fastigheten som diskuteras här.

-"Gå å kamma dig", som vi sa här förr i Göteborg..

Så, var har hon sitt hem?
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tror att hon tillhör kategori 4 i Socialstyrelsens definition.

https://www.boverket.se/sv/samhallsplanering/bostadsmarknad/olika-grupper/hemlosa/

Man behöver inte ha en fastighet för att ha ett hem, men med ett tillfälligt boende räknas man per definition som hemlös.

Tja, låter knepigt.. Läste idag att kyrkan släpper in hemlösa för att det är "så kallt".. Ebba är ju ledare för KDS, då kanske hon kan bo i kyrkan så länge?

Länk, avaktivera javascript så är den läsbar: https://www.dn.se/sverige/stadsmissionen-hemlosa-riskerar-att-frysa-ihjal/
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tror att hon tillhör kategori 4 i Socialstyrelsens definition.

https://www.boverket.se/sv/samhallsplanering/bostadsmarknad/olika-grupper/hemlosa/

Man behöver inte ha en fastighet för att ha ett hem, men med ett tillfälligt boende räknas man per definition som hemlös.

Precis så är det enligt den information som framkommit om hennes boendesituation.
2021-02-11, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du kollar inte ens upp världens enklaste referens, utan anklagar istället mig för hittepå och påstår istället rent trams som någon fakta. Tja, där rök din trovärdighet.

Ebba är per Socialstyrelsens definition hemlös. Så enkelt är det. Sedan kan du TRO vad du vill.

Ser inte problemet, varför kastar du inte definitionen i ansiktet på honom?
Vinna på poäng istället för fånerier?

"Ofrivilligt kontraktlöst boende hos familj/släkt"
Faller faktiskt under hemlöshet. Och Ebba verkar bo med sitt ex idag. Som det ser ut iaf.
https://www.socialstyrelsen.se/globalassets/sharepoint-dokument/artikelkatalog/ovrigt/2017-11-15.pdf
2021-02-11, 22:20
Medlem
trngws avatar
Citat:
Tja, låter knepigt.. Läste idag att kyrkan släpper in hemlösa för att det är "så kallt".. Ebba är ju ledare för KDS, då kanske hon kan bo i kyrkan så länge?

Länk, avaktivera javascript så är den läsbar: https://www.dn.se/sverige/stadsmissionen-hemlosa-riskerar-att-frysa-ihjal/

Jaha, så då kanske du ska gå och kamma dig istället för att tramsa här om saker du har noll koll på.

Kyrkan släpper in inte bara hemlösa, utan alldeles särskilt bostadslösa. Men det har du säkert ingen aning om vad det är, eller skillnaden dem emellan heller.

Seså, gå och kamma dig istället.
2021-02-11, 22:21
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Så, var har hon sitt hem?

Där hon är skriven.
Ponerar du på fullt allvar att hon är hemlös?
-Vänligen utveckla då ditt resonemang. Kan bli spännande att få reda på vad du menar!
2021-02-11, 22:23
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Jaha, så då kanske du ska gå och kamma dig istället för att tramsa här om saker du har noll koll på.

Kyrkan släpper in inte bara hemlösa, utan alldeles särskilt bostadslösa. Men det har du säkert ingen aning om vad det är, eller skillnaden dem emellan heller.

Seså, gå och kamma dig istället.

Tja, och Ebba skulle vara i samma skara som uteliggare/hemlösa menar du?
TRAMS!

Ebba är fan inte i den kategorin. Trots misslyckad fastighetsaffär.
2021-02-11, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Detta är från den 23/12:
Det är fler än en gång för det faller på sin egen orimlighet annars.
men troligen färre än 20, skulle jag ge en avancerad chansning så nio?

1) första besöket var inte EB med utan en väninna frågade Esb om han var intresserad att sälja (vilket han var) annars hade det inte gått vidare.
2 andra kontakten var när hon bjöd på dom bullar som det skrivs mycket om då var EB med
sen följer min chansning
!) andra gången. då dom tittar på huset mm
3) tredje gången då dom har hunnit tänka och smälta intrycket och hon säger kanske " jag vill besiktiga huset och få det värderat, och Esb säger jag vill inte ha en mäklare.
4) besiktning av Anticimex 2 dagar (kanske var han med båda gg) dvs 4 gg då
5) genomgång av köpeavtalets innebörd och vad som skulle ingå i detta.
6) kontroll av detta gemensamt och kanske justering om allt inte stämde.
7) kontraktskrivandets dag
8 ) dagen då dom var där och röjde då var han där.

så 8-9 är det troligen om min beräkning håller eller fler.

Först och främst så hade det varit trevligt med källhänvisningar till detta, det är en del som är helt nytt för mig och det är vilda killgissningar från din sida.

Nedan är precis lika troligt scenario, observera att jag har använt din påhittade tidslinje och inte lagt vikt vid punktens sanningsgrad, punkt #5 i din version är rent hittepå, flera andra är gissningar.

1. Frågan från den gemensamma bekanta behöver ju inte ha varit om han är intresserad att sälja. Frågan kan ju lika gärna ha varit att de hade en bekant som är intresserad av din fastighet, du har säkert sett henne på TV, hon är känd.
2. Ebba Busch bjuder hem Esbjörn, låter han hälsa på barnen, pratar om sin situation, pratar om huset i allmänhet, om att hon bott i Marielund hela sitt liv. Kanske säger Ebba Busch att hon skulle kunnat tänka sig bo i Esbjörns hus, att hon kan fixa iordning det och att de kan fira jul där.
3. Dom tittar på huset tillsammans, Ebba Busch fortsätter att måla upp sin Carl Larsson bild av huset och har Esbjörn som en central del i sitt historieberättande.
4. Ebba Busch erbjuder sig att ta dit en firma som kan kolla på huset, se vad som behöver göras för att då det iordning som det var förut, när Esbjörn var ung.
5. Ebba Busch tar fram ett avtal som hon själv känner är rimligt och ber hennes kompis bror Theo Dietz snabbt ta fram ett avtal på hennes premisser och bara kolla det absolut viktigaste.
6. Ebba Busch förklarar för Esbjörn att hon ska hjälpa han att ta hand om huset och ber om personuppgifter och information kring fastigheten.
7. Ebba Busch träffar Esbjörn och säger att hon har hittat en lösning för huset, hon förklarar för Esbjörn att huset kommer att tas om hand och för att det ska ske så behöver han bara skriva under några papper.
8. Esbjörn kommer till huset och Ebba Busch har börjat att fixa det för att han ska kunna fira jul i ett fungerande föräldrahem/släktgård.

https://www.expressen.se/kultur/frukost-och-familjemys-i-ebbas-svenska-paradis/

Detta är en precis lika trolig version som det du skrev ihop.
2021-02-11, 22:26
Medlem
trngws avatar
Citat:
TRAMS!

Du är så korkad att du inte ens kan kolla upp en enkel referens. Trots upprepade uppmaningar.

Ingen har påstått att Ebba är uteliggare. Det är det du som tramsar om.

Som jag skrev, Ebba är per socialstyrelsens definition hemlös. Det har framgått med all önskvärd tydlighet i detta ärendet.

Du har väl inte ens nåt hår på skallen, kan man tänka sig. För då hade du kunnat kamma dig. Men det kan du uppenbarligen inte. (pun intended. no offense, bald people)
2021-02-11, 22:26
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
hahaha, gudars - detta var sjukt roligt.
Så då måste det vara sant, enligt tidningen. Var dem där alltså - visste jag inte.

Så... eftersom Ebba sagt att hon inte ska genomföra köpet om Esbjörn inte vill.
Det stod också i tidningen. Gäller det också som definitiv sanning?

Om du inte tror på det som står i tidningarna, varifrån får du då din fakta ifrån i det här fallet?

Det är inte många som sitter på förstahandsinformation, men du kanske är en av dom?
2021-02-11, 22:31
Medlem
Citat:
TRAMS!

Rent formellt kan hon vara det.
Precis som 400'000 svenskar lever i materiell och social fattigdom enligt SCB.

Allt är relativt och allt handlar om att skapa fack att stoppa människor i.
Ebba Busch och hennes barn har mest troligt inte sovit en natt i någon gränd i Uppsala.
Det är bara retoriskt flummeri av Ebba Busch-sekten för att visa på Ebba Buschs utsatthet och att hon är ett offer med 139'000SEK i månaden.
2021-02-11, 22:31
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz

Detta är en precis lika trolig version som det du skrev ihop.

Nope, det är väldigt långt ifrån en lika trolig version. Din historia har många drag av rent påhitt och fantasier. Den förra återger i huvudsak saker vi vet har hänt, och har ingen avsikt att påtala att vissa saker har skett på ett visst vis, utan är enbart till för att, givet saker vi vet har hänt, göra en uppskattning om antalet gånger Esbjörn och Ebba träffats.

Den första varianten grundar sig på kända fakta.
Din variant är rena fabler.

Men att du ska förstå skillnaden, det har jag inga illusioner om. Illusionerna är det du och resten av dina kompisar från Fablernas Värld som står för.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in