2021-02-11, 21:13
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Var väl inget personangrepp, däremot svara gärna på vem som verifierat att Ebbas s.k. värdering gjordes när hon säger att den gjordes?

Nej, endast Ebba själv som så säger, varför har hon inte fått ut ett verifikat på när denna "telefonvärdering" gjordes?
Nej, givetvis för att den kanske inte gjordes innan avtalet skrevs!

Dvs att Ebba isf ljuger igen, men ingen blir väl direkt förvånad...
Men vänta nu! Du gnäller ju ständigt på Ebbas värderingar, men samtidigt påstår du dig ha låtit din pensionerade stjärnmäklarpolare Mållgan värdera fastigheten till 5,5 - 6 miljoner

Men varje gång du får frågan om hur din polare gått tillväga när han värderade, om han varit på plats eller om han haft tillgång till Anticimex besiktning, så flyr du med svansen mellan benen och vägrar svara
2021-02-11, 21:15
Medlem
Xius avatar
Citat:
Vem har pratat om avtalets vara eller icke vara i just detta?
Jag menat att om Ebba ljuger och vrider sanningen så kan hon ljugit om vad som helst i denna Agger.

Moral stavas det, Etik ett annat ord!

Avtal har slutits mellan Esb och EB. Skäl för att bryta detta har efter månader inte kunnat visas. Ombud för Esb har drivit process för att riva upp avtal, med hänvisning till AvtL31 dvs att han inte är vid alla sina sinnens fulla bruk.

Vid flertal psykologiska underökningar har ev mentala skäl för att avslå avtalet avslagits (om något har ändrats senaste åren är okänt, detta borde i så fall påverka om utifall andra fastighetsaffärer Esb gjort, och ev denna affär).

Avtalsmässigt ser jag inget fel mellan Esb och EB. Vad kan du se som giltigt skäl till att avtal kan brytas, utöver de flertal psykologiska bedömongarna som gjorts som säger att han är fullt tillförlitlig?

#FreeEsb
#PactaSuntServanda
2021-02-11, 21:18
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Var väl inget personangrepp, däremot svara gärna på vem som verifierat att Ebbas s.k. värdering gjordes när hon säger att den gjordes?

Nej, endast Ebba själv som så säger, varför har hon inte fått ut ett verifikat på när denna "telefonvärdering" gjordes?
Nej, givetvis för att den kanske inte gjordes innan avtalet skrevs!

Dvs att Ebba isf ljuger igen, men ingen blir väl direkt förvånad...

Oavsett så har hon mer på fötterna än din hittepå än så länge har allt som hon sagt varit sant så jag tvivlar ej på detta förens det har motbevisats.
2021-02-11, 21:20
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Aha, detta är ju också Klanens signum här i tråden, plötsligt så är det som skrivs i tidningar sant, men bara när det gagnar Ebba, du är fan patetisk!

Som sagt mer patetiskt än dina falska påstående har ej varit uppe i text här.
2021-02-11, 21:24
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Kommunisten Johann Binninge verkar ha lurat även alternativmedia Nyheter idag
https://nyheteridag.se/orebrokrogarnas-nodrop-mots-med-han-fran-centerpartiets-politiske-sekreterare-vilka-tror-de-att-de-a r/

Skulle inte tro att Nyheter idag uppskattar att luras av en kommunist pedofil som angriper populära KD Ebba

Jag hoppas att NI kan läsa detta och källkolla. Att artiklar även från NI ska vara korrekta och källkollade för att upprätthålla en demokratisk debatt är en självklarhet (allt annat undergräver även deras legitimitet).
"Det låter otroligt att det finns två personer som heter Johan Qviberg men det gör det, och det skiljer tre år mellan dem.

Den ena bor i 33 miljoners villa på Lidingö, den andra som sitter med i Binninges bolag bor i Örebro, så nu lämnar vi detta. (se länk nedan) https://www.hitta.se/s%C3%B6k?vad=johan%20qviberg"
2021-02-11, 21:56
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ebba är per socialstyrelsens definition hemlös.

Sedan kan Ebbahatarna tycka vad de vill om saken i sin fantasivärld.

Tja, nu hittar du nog på..
Jag gillar för övrigt Ebba väldigt mycket, men lämnar detta därhän just nu.

Hon är absolut varken hemlös eller bostadslös i skrivande stund. Möjligen saknar hon lagfart till egen fastighet i nuläget. Som alltså inte är samma sak som "hemlös" eller "bostadslös".
2021-02-11, 21:58
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Här är underskriften på ånger brevet och från avtalet
är det bara jag som tvivlar?
https://imgur.com/a/YSM09dZ

Det är ca två veckor mellan

Ja jävlar. Jag har inte uppmärksammat detta förrän nu.
Men.

Du har rätt, det är inte samma person som skrivit Esbjörns namnteckning på köpeavtalet, samt på ångerbrevet.

Det är definitivt inte Esbjörn som skrivit ångerbrevet och det är samma person som skrivit ångerbrevet, som har undertecknat det.

Detta syns tydligt på handstilen, i Esbjörns namnteckning avslöjas förfalskningen tydligt i bokstaden b den är skriven med två helt olika tekniker på avtalet respektive brevet.

Även bokstäverna d, k och n syns tydliga skillnader i skrivtekning mellan avtal och brev.

Esbjörn har varken skrivit eller undertecknat brevet.
2021-02-11, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Det stod i tidningen i senaste intervjun med EB
Det är ju mer fakta än LN6 hittepå värdering som saknar källa sen i september och ännu skriker han att det är sant
Förövrigt så var dom överens om priset som Esb satte själv.

hahaha, gudars - detta var sjukt roligt.
Så då måste det vara sant, enligt tidningen. Var dem där alltså - visste jag inte.

Så... eftersom Ebba sagt att hon inte ska genomföra köpet om Esbjörn inte vill.
Det stod också i tidningen. Gäller det också som definitiv sanning?
2021-02-11, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder

Hon är absolut varken hemlös eller bostadslös i skrivande stund. Möjligen saknar hon lagfart till egen fastighet i nuläget. Som alltså inte är samma sak som "hemlös" eller "bostadslös".
Jag tror att hon tillhör kategori 4 i Socialstyrelsens definition.

https://www.boverket.se/sv/samhallsplanering/bostadsmarknad/olika-grupper/hemlosa/

Man behöver inte ha en fastighet för att ha ett hem, men med ett tillfälligt boende räknas man per definition som hemlös.
2021-02-11, 22:09
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder

Du kollar inte ens upp världens enklaste referens, utan anklagar istället mig för hittepå och påstår istället rent trams som någon fakta. Tja, där rök din trovärdighet.

Ebba är per Socialstyrelsens definition hemlös. Så enkelt är det. Sedan kan du TRO vad du vill.
2021-02-11, 22:13
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du kollar inte ens upp världens enklaste referens, utan anklagar istället mig för hittepå och påstår istället rent trams som någon fakta. Tja, där rök din trovärdighet.

Ebba är per Socialstyrelsens definition hemlös. Så enkelt är det. Sedan kan du TRO vad du vill.

Nej, Ebba är inte hemlös på något sätt, inte heller bostadslös.
Dock är tydligen hennes fastighetsaffär synnerligen bestriden, då hon har ingen giltig lagfart på fastigheten som diskuteras här.

-"Gå å kamma dig", som vi sa här förr i Göteborg..
2021-02-11, 22:17
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
hahaha, gudars - detta var sjukt roligt.
Så då måste det vara sant, enligt tidningen. Var dem där alltså - visste jag inte.

Så... eftersom Ebba sagt att hon inte ska genomföra köpet om Esbjörn inte vill.
Det stod också i tidningen. Gäller det också som definitiv sanning?

Du har som vanligt ingen koll alls.
Ja visst, klart det gäller, eller gällde. Ebba bjöd in Esbjörn till ett möte för att prata om saken och göra upp om hur de skulle gå vidare. För du kanske inte har fattat det men Ebba och Esbjörn hade inte, har fortfarande inte så vitt vi vet, pratat med varandra sedan röjningen på tomten.

Men Esbjörn, inte Ebba, sket i att komma på mötet. Istället berättade Esbjörn, inte Ebba, att han stängde dörren för Ebba. Handpenningen på 390 000 kr behöll han.

Så Ebba ligger ute med totalt närmare en halv mille för denna affären. Har en säljare som inte kommer på möten, inte svarar på telefon, hänger ut henne i media med massa lögner, och har lagt rabarber på hela handpenningen. Han påstår först att han ångrat sig, sedan att Ebba lurat honom, sedan att han glömt bort avtalet, sedan att han var dement, sedan att priset var fel. Allt har visat sig vara lögn. Så hans beteende är rent kriminellt. Han agerar precis som en påkommen kriminell som hela tiden ändrar sin oskuldsförklaring för varje gång den den senaste versionen blir bevisad som lögn.

Och du tycker att hon skall skicka tillbaka brödrosten. En dement med tomtar på loftet har ju mer i skallen än du.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in