2021-02-07, 17:52
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Han skiter i det. Prio 1 är att casha in just nu. Inte en chans att han bryter sitt nuvarande kontrakt för att tjäna 200 000 i månaden (eller vad han nu kan lura AIK på) i Sverige. Och varför skulle han? Det är vad han tjänar i veckan nu i Alaves...

Han kommer sitta ut kontraktet, håva in sina resterande 20-30 miljoner och SEN avrunda med ett par år i allsvenskan.
Jo. Så är det ju. Jag knappast han kommer bli erbjuden lika gerösa kontrakt igen om man säger så.
Citera
2021-02-11, 12:20
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Erik Nivas stora våta biografidröm verkar vara att skriva storstjärnans självbiografi. Jag hoppas den boken aldrig skrivs.
Citera
2021-02-11, 12:57
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Erik Nivas stora våta biografidröm verkar vara att skriva storstjärnans självbiografi. Jag hoppas den boken aldrig skrivs.
Varför hoppas du det? Jag tror att det skulle bli en väldigt intressant bok.

John har levt ett mycket annorlunda liv. Uppväxten i Afrika, hans farsas galna träningsmetoder, stortalang i Man City, kycklinggate, suceén i Nederländerna, de fina starterna i Celtic och Celta för att sedan stagnera. Etc.

Du ger ett väldigt omoget och hätskt intryck i de flesta poster du gör här på flashback så jag gissar att du helt enkelt är avundsjuk på John. Troligtvis för att du själv lever ett väldigt misslyckat och påvert liv?

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2021-02-11, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Varför hoppas du det? Jag tror att det skulle bli en väldigt intressant bok.

John har levt ett mycket annorlunda liv. Uppväxten i Afrika, hans farsas galna träningsmetoder, stortalang i Man City, kycklinggate, suceén i Nederländerna, de fina starterna i Celtic och Celta för att sedan stagnera. Etc.

Du ger ett väldigt omoget och hätskt intryck i de flesta poster du gör här på flashback så jag gissar att du helt enkelt är avundsjuk på John. Troligtvis för att du själv lever ett väldigt misslyckat och påvert liv?

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.

Du glömde hans amerikanske dotter som han skiter i. Vilken förebild för er unga pojkar, hur mår personalen på gruppboendet förresten?
Citera
2021-02-11, 13:19
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Du glömde hans amerikanske dotter som han skiter i. Vilken förebild för er unga pojkar, hur mår personalen på gruppboendet förresten?
Jag tror knappast hans påstådda dotter i USA skulle tas upp i boken men det skulle nog bli en väldigt intressant bok ändå tror jag.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2021-02-11, 14:00
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
En bok som blir ett sommarprat 2.0?

Från Aftonbladet:

Citat:
Med en viskande och stundtals nästan Valiumsläpig röst levererar Guidetti årets hittills mest hypnotiska sommarprat.
Hybrisen når stundtals Napoleon-nivåer när Guidetti pratar om hur statyer av honom ska resas i Holland.
Det återkommande mantrat handlar uteslutande om en sak: hur han en dag ska bli världens bästa fotbollsspelare.

I slutet av programmet avslöjar Guidetti att hans syster ska starta en blomsteraffär den dagen han blir bäst i världen. Sedan ska de skicka blommor till alla som inte trodde på honom.
Efter att ha hört Guidettis debut som sommarpratare inser man att det nog inte lär dröja många år innan de kan börja frankera kuverten.
Citera
2021-02-11, 14:30
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
En bok som blir ett sommarprat 2.0?

Från Aftonbladet:
Ja, det vore ju även det en intressant sak att läsa om i boken. Hur John tänker angående sitt "misslyckande" som han ändå brann väldigt för under sin uppväxt.

Jag gillar inte John speciellt mycket utan tycker han varit smått patetisk emellanåt genom åren men man kan ha två tankar i huvudet. Man behöver inte älska en människa för att den ska ha en intressant historia att berätta.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2021-02-11, 14:58
Medlem
Starbacks avatar
Citat:

Kan du inte komma på bättre efterslängar. Det där är ingen som har hört talas om. Förmodligen kärringskvaller. Vad har du för belägg om henne?
Citera
2021-02-11, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Kan du inte komma på bättre efterslängar. Det där är ingen som har hört talas om. Förmodligen kärringskvaller. Vad har du för belägg om henne?

Eftersläng haha går vi på dagis eller? AEG med personal droppa massa saker men valde att utelämna den mest intressanta saken dvs Johns första dotter, producerad under tiden han hade förhållande med sin nuvarande tjej.
Trevlig läsning
(FB) Skvaller om fotbollstalangen John Guidetti?

Är du en av AEGs assistenter eller vad är de frågan om? Blanda inte in dig i andras schismer tack.
Citera
2021-02-11, 16:00
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Eftersläng haha går vi på dagis eller? AEG med personal droppa massa saker men valde att utelämna den mest intressanta saken dvs Johns första dotter, producerad under tiden han hade förhållande med sin nuvarande tjej.
Trevlig läsning
(FB) Skvaller om fotbollstalangen John Guidetti?

Är du en av AEGs assistenter eller vad är de frågan om? Blanda inte in dig i andras schismer tack.
Men snälla du. Det är ingen schism vi har. Lugna ner dig lite. Jag undrade varför du hoppas att boken inte skrivs och ifrågasatte dina syften med detta.

Att jag utelämnade "dottern" är för att skvaller sällan brukar förekomma i biografier.

Flashback är ett diskussionsforum och här diskuterar användare med varandra och det är väldigt tillåtet att blanda sig i andras diskussioner. Svara inte användaren om du inte vill föra en vidare diskussion helt enkelt.

Nu till ursprungsfrågan. Varför hoppas du att biografin om John Guidetti inte utkommer?

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2021-02-11, 16:05
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:

Folk har längre inte förebilder, och om det fortfarande finns så varför skulle någon ha John som förebild?

Att vilja att en bok inte ska komma ut bara för att någon inte vill läsa den är lite löjligt, ingen tvingar en att läsa den. Men det finns förmodligen fler som skulle vilja läsa då det är en fri vilja man har
Citera
2021-02-11, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Men snälla du. Det är ingen schism vi har. Lugna ner dig lite. Jag undrade varför du hoppas att boken inte skrivs och ifrågasatte dina syften med detta.

Att jag utelämnade "dottern" är för att skvaller sällan brukar förekomma i biografier.

Flashback är ett diskussionsforum och här diskuterar användare med varandra och det är väldigt tillåtet att blanda sig i andras diskussioner. Svara inte användaren om du inte vill föra en vidare diskussion helt enkelt.

Nu till ursprungsfrågan. Varför hoppas du att biografin om John Guidetti inte utkommer?

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.

Tycker John är överskattad och stör mig på honom främst för hans Fake personlighet och hans stora mun trots utebliven leverans. Tar ständigt upp en landslagsplats helt utan anledning.

Sen har jag haft svårt för honom mycket tack vare Stockholmsmedias framtvingade hype och önskan om en 08-Zlatan samt dottergate.

Erkänner att min inställning till John påverkar hela min åsikt angående boken. När du tar upp de saker du gjorde senast så förstår jag att en sådan bok faktiskt hade varit spännande att läsa.

Funderar på om man tagit U21 guldet utan Johns energi och kämparglöd? Jag tvivlar han bidrog starkt till det landslagsguldet. Försökte gilla han efter guldet men sen kom verkligheten ikapp igen.

Så tack AEG med personal jag ändrar uppfattning om biografin, hade nog ändå lånat den om den skulle släppas i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in