2021-02-11, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Du är för rolig. Den triangeln är ju nästan tre gånger Danmarks yta till storleken.
De 8 miljoner invånarna i den här triangeln har samma tidsavstånd till varandra som hela Danmark.
Citera
2021-02-11, 11:50
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Kanada har ju 20.000 döda. Varför inte fråga deras 10.000 extra dödas anhöriga?

Det bor 4ggr mer personer i Kanada, så färre döda jämfört.

Samtidigt, anser du att Sverige har gjort allt för att hindra smittspridning när man varit "modig" och valt en strategi som går emot alla andra länder i EU.
Citera
2021-02-11, 11:53
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Danmark är inte alls "mycket mer tätbefolkat" än Sverige. Danmark äger mindre mark, det är allt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_the_Nordic_countries#Demographics

Country Population Density (per km²)
Denmark 5,771,672 133.9
Sweden 10,129,869 22.5
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Danmark:
42 931 km²

Sverige:
528 860,7 km²

Jag vet inte var det gick fel och på vilken sida du hittade din information, men du måste även titta på kartan...
Vilka delar av Sverige kan räknas bort om Grönland räknas bort från Danmark?
Citera
Medlem
Citat:
Om man gör som aw och räknar bort all tom yta mellan tätorterna så är alla länder lika tätbefolkade ja. Normalbegåvade förstår varför detta blir fel.

Ja aw kanske har svårt att förklara tydligt för autister som du.

Hans poäng är att platser som 99% av Grönland eller den svenska fjällkedjan knappast bidrar till virusets spridning med sin täta befolkning.

Personligen skiter jag fullkomligt i hur tätbefolkat det ena eller det andra landet är. Den är din brist på intelligens som provocerar mig.
Citera
2021-02-11, 11:54
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
De 8 miljoner invånarna i den här triangeln har samma tidsavstånd till varandra som hela Danmark.
Men ge dig nu, det blir bara pinsamt. Norrbotten har mer smitta än Danmark, hur korta tidsavstånd har dom där?
Citera
2021-02-11, 11:54
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Ja aw kanske har svårt att förklara tydligt för autister som du.

Hans poäng är att platser som 99% av Grönland eller den svenska fjällkedjan knappast bidrar till virusets spridning med sin täta befolkning.

Personligen skiter jag fullkomligt i hur tätbefolkat det ena eller det andra landet är. Den är din brist på intelligens som provocerar mig.
Nej Grönland har ju noll döda. Norrbotten har 210. Vad beror det på tror du?
Citera
2021-02-11, 11:58
Medlem
Citat:
Men ge dig nu, det blir bara pinsamt. Norrbotten har mer smitta än Danmark, hur korta tidsavstånd har dom där?
Norrbotten har fri rörelse till södra Sverige, varifrån de hämtar smitta.
Citera
2021-02-11, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Vilka delar av Sverige kan räknas bort om Grönland räknas bort från Danmark?

Jag har inte varit aktiv på sidan på ett tag. Så jag hade ingen aning om att det pågick en kukmätning om ämnet.

Jag har svårt att ta siffrorna på allvar om man räknar med Grönland.. ett land där 80 procent av markytan är täckt av ca 1500m tjock is..

Jag låter er fortsätta med diskussionen bäst ni vill och koncentrerar mig i frågorna som intresserar mig i denna C19-fråga.
Citera
2021-02-11, 12:04
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Norrbotten har fri rörelse till södra Sverige, varifrån de hämtar smitta.
Alla länder har haft fri rörelse till Sverige fram tills nyligen. Tror du seriöst att folkrörelsen mellan södra Sverige och norrbotten är större än mellan t.ex. Danmark och Skåne?

Det är tragikomiskt hur du försöker vända och vrida på allt trots att du vet hur korkat det låter.
Citera
2021-02-11, 12:09
Medlem
Kalsarikannis avatar
Region Halland ger upp.

Det ser inte ut att vara möjligt att vaccinera alla vuxna i länet före juli månad.

Hur ser det ut i andra regioner?
Citera
2021-02-11, 12:10
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Danmark är inte alls "mycket mer tätbefolkat" än Sverige. Danmark äger mindre mark, det är allt.
Du tjockar vidare med din hittipå-geografi. Ritar trianglar och drar radier för klämma in så många svenskar som möjligt passar din körbärsplockning för dagen .

Tätbefolkning i en nation (typiskt område för var en regim styr avseende respons på pandemin eller som du föredrar en laissez-faire-respons) är ett objektivt mått.

Urabaniseringsgrad medelst trianglar, cirklar och huvudfotingar är godtyckliga mått.

Någon gång ska du väl begripa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in