2021-02-11, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Du beskriver en insats som närmast kan beskrivas som "bygg ett nytt hus inifrån och ut". Det kan troligen göras, men det är inte utan kostnader, ens om stommen är i skick. Frågan är alltså bara om fyra millar (ge och ta 10 %) är ett alltför billigt pris.

Vi pratar om en ung dam som "nyligen" skilt sig o där ex-maken har övertagit ägandet på förra huset. Hon har också en rejäl månadslön så jag tror att hon är beredd på att det kostar. Bara hon får det som hon vill.

Tror inte att hon backar för en slutsumma på 10 miljoner om det blir perfekt att visa upp på sociala medier.

Urfrågorna i tråden är Hur gick det till när Esbjörn skrev på o Hur sattes priset. Inget av det har vi fått svar på.
2021-02-11, 09:39
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Under förutsättning att Esb är vid sina sinnens fulla bruk kan han skriva ett nytt testamente och i detta ange att alla gamla testamenten inte längre gäller. Om han daterar ordentligt och i enlighet med reglerna låter två personer bevittna hans namnteckning blir alla gamla testamenten därmed automatiskt ogiltiga.

Ett nytt testamente som omfattar samma tillgångar som ett gammalt ersätter automatiskt ett tidigare. Men säkrast är att ange i det nya testamentet att alla gamla är ogiltiga.

Jag har skrivit ett antal testamenten under årens lopp eftersom min tillvaro har förändrats. Jag har dock full kontroll eftersom jag inte lämnar ifrån mig vare sig originalet eller några kopior till mina arvingar. Jag har andra lösningar på sådant.

Om kursgårdsmadam har ett originaltestamente i sina gömmor och det visar sig att Esb vid sitt frånfälle vid en senare tidpunkt har testamenterat allt till brorsbarnen eller till hund- och kattpensionatet Voff&Mjau eller något annat som ligger honom varmt om hjärtat skulle hon få ta strid för sitt ogiltiga testamente i så fall.

Ja, Esbjörn är både klok och en lurifax, det han saknar är kurage.
Jag tror han vet mycket väl att alla i hans närhet utnyttjar honom och att han gjort ett nytt testamente där han testamenterar alla sina fastigheter till Ebba, samt alla övriga tillgångar till någon form av välgörenhet.
2021-02-11, 09:43
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Vi pratar om en ung dam som "nyligen" skilt sig o där ex-maken har övertagit ägandet på förra huset. Hon har också en rejäl månadslön så jag tror att hon är beredd på att det kostar. Bara hon får det som hon vill.

Tror inte att hon backar för en slutsumma på 10 miljoner om det blir perfekt att visa upp på sociala medier.

Urfrågorna i tråden är Hur gick det till när Esbjörn skrev på o Hur sattes priset. Inget av det har vi fått svar på.

Vi har fått svar på bägge frågorna.
Priset sattes av Esbjörn själv.
En värdering gjord på Ebbas uppdrag visar att priset som Esbjörn satt är rimligt.
Esbjörn har själv berättat hur det gick till när han skrev på, så han minns mycket väl detta. Det fanns även ett vittne närvarande har Esbjörn berättat.
Senast redigerad av trngw 2021-02-11 kl. 09:48.
2021-02-11, 09:51
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Först säger du priset är för lågt, sedan att det får kosta vad det vill.

Du säger emot dig själv i samma mening ....

Varför har ingen, inte någon, allra minst Esbjörn och Binninge, kunnat prestera minsta lilla belägg för att priset skulle vara fel?

Det har gått ett halvår, en värdering tar en dag.
Binninge gjorde en den 15e januari. Var tog den vägen?
Jag säger inte alls emot mig själv. Det är du som antingen i sammanhanget inte förstår andemeningen med "kosta vad det kosta vill" eller alternativt försöker dig på att fult förvränga vad jag åsyftade och därför ska jag nu klistra in det av mig angivna du gör ett försök att fulcitera, och ja för dig färgsatt förtydligat.
Jaha på så sätt, då förstår jag det här med att fastigheten anses ha gått till ett för lågt pris och att Ebba lagt ner sån möda och offrat allt anseende på att ro det i hamn - kosta vad det kosta vill
Den jag citerade i detta beskrev hur det i stort var omöjligt att kunna köpa en fastighet i detta område och det var just det som fick mig att förstå varför priset ifrågasätts av en del.

Dina frågor som du försöker få att se ut som retoriska får du ställa till vederbörande.
2021-02-11, 09:51
Medlem
Citat:
Vi har för svar på bägge frågorna.
Priset sattes av Esbjörn själv.
En värdering gjord på Ebbas uppdrag visar att priset som Esbjörn satt är rimligt.
Esbjörn har själv berättat hur det gick till när han skrev på, så han minns mycket väl detta. Det fanns även ett vittne närvarande har Esbjörn berättat.

Ja, han sa att hon tjatade.

En värdering - det finns 3 mäklare (enligt Ebba) inblandade o den enda vi vet är Notars som blev skriftlig långt senare än värderingsdatum.

Sjönäras Dietz förvann som en skållad iller o vill inte kommentera hur det gick till.

Mäklare X vet vi inget om än.

Detta menar du är ett tillvägagångsätt som är rimligt när en köpare får en fastighet värderad.
2021-02-11, 10:20
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Hur många möten sa du att det var? Och vilka belägg har du för det påståendet?
Har inte en aning om hur många möten den här användaren (Fnirp?) som jag citerade anser det var. Han skrev bara att det var många eller möjligtvis använde han uttrycket "alla".
Citat:
Om nu Esbjörn inte ville sälja, varför sa han då att han ville det när deras gemensamma bekanta frågade, och varför gick Esbjörn till Ebba för att diskutera en försäljning, om han nu inte ville sälja?
Jag kan varken läsa Esbjörns eller Ebbas tankar.....å det vet du nog. Å det här hoppas jag ska vara sista gången jag besvarar dina "frågor" av denna karaktär!

Citat:
Varför grät han då inte när han var där och hälsade på under tiden röjningen pågick två veckor efter försäljningen och varför har han sagt i polisförhör att han gett Ebba lov att röja på tomten, och varför gav han Ebba lov att röja på tomten om han inte ens visste att han sålt den?
ja just så ja - här upprepas mönstret du har många "frågor" du försök nu hitta svar på dem och gör sen ett inlägg!
2021-02-11, 10:20
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Ja, han sa att hon tjatade.

En värdering - det finns 3 mäklare (enligt Ebba) inblandade o den enda vi vet är Notars som blev skriftlig långt senare än värderingsdatum.

Sjönäras Dietz förvann som en skållad iller o vill inte kommentera hur det gick till.

Mäklare X vet vi inget om än.

Detta menar du är ett tillvägagångsätt som är rimligt när en köpare får en fastighet värderad.

Jag konstaterar att du medger att det redan fanns svar på det du ifrågasatte.

Jag har bara sett att Ebba nämnt en mäklare. Därtill vet vi att Sjönära haft skrivuppdraget.
Kan du länka där Ebba enligt dig nämner en tredje mäklare?

Sjönära har inte försvunnit någonstans och har inte avsagt sig något av det ansvar denne har i sitt skrivuppdrag.
Något mäklaransvar har aldrig förelegat och följaktligen heller aldrig ens kunnat avsägas. Men det är visst lite för komplext för dig att förstå.

Sjönära har inget med värderingen att göra.
Av det som framkommit om värderingarna finns inget som tyder på några oegentligheter.
Tillvägagångssättet att kontakta en av Uppsalas mest välmeriterade mäklarbyråer och låta dem göra en värdering förefaller inte bara som ett rimligt sätt att göra en värdering, utan som ett mycket bra sätt att göra det på.
2021-02-11, 10:26
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Har inte en aning om hur många möten den här användaren (Fnirp?) som jag citerade anser det var.

Detta är DINA ord. Ingen annans.

Citat:
De många mötena vittnar ju om att så har varit fallet.

Du påstår att det varit "många möten" och du påstår att det bevisar "tjat".

Hur många möten var det?
Hur många möten behövs för att bevisa tjat?
2021-02-11, 10:26
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Jaha på så sätt, då förstår jag det här med att fastigheten anses ha gått till ett för lågt pris och att Ebba lagt ner sån möda och offrat allt anseende på att ro det i hamn - kosta vad det kosta vill

Säkerligen hade han svårt att värja sig för hennes charm. Hon tjatade o tjatade! De många mötena vittnar ju om att så har varit fallet.

Värderingarna och inspektionerna ingick väl i Ebbas strategi - säkerligen förespeglade hon åldringen att det var för att allt skulle gå rätt till så ingen skulle bli lurad och antagligen var det nog helt gratis för den gamle mannen.

Glad när det röjdes?
Jo jöss, han började ju gråta när han såg omfattningen av det hela och han redan innan bittert hade ångrat sig.
Ebba var nog inte lika enträgen att bjussa på kaffe när hon väl fått hans darrande hand att skriva under på platsen där hon avvägt sofistikerat pekat med sitt nagellackade högra pekfinger. Drabbades han inte rent av av panikångest när han fick syn på demonen Ebba, dagen då hon åter var nödgad att ta sig an sitt offer?!
Åldringsbedrägeri - hört talas om begreppet?

De många mötena med dagar emellan, vittnar inte om tjat och påtryckningar. Det säger bara att de träffats flera gånger och att däremellan har det funnits egentid att reflektera över vad man själv vill. Få möten under kort tid hade däremot indikerat ett forcerat tempo.

Värderingar och inspektioner av pålitliga tredje parter, gör att den biten går rätt till. Har svårt att se att det bara är skenbart. Hur faktat sedan används, är en annan fråga.

Röjningen var han med på och enligt vittnen var han glad och skämtade. Varför påstod han att han inte visste om röjningen och varför fällde han tårar över något han visste och hade godkänt? Antingen är han inte lämpad att göra affärer längre, eller så var det ljug och skådespeleri.

Så nu är Ebba en demon också? Ta inte i så du spricker. Rekommenderar att du slutar titta på Buffy Vampyrjägaren, om det är så att du tror på demoner.
2021-02-11, 10:30
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jag kan varken läsa Esbjörns eller Ebbas tankar.....å det vet du nog. Å det här hoppas jag ska vara sista gången jag besvarar dina "frågor" av denna karaktär!

Jösses. Det är ju din tankeläsning av Esbjörn som du själv ger uttryck för som jag ifrågasätter!

Skriv inte en massa påhitt om inte du kan ta att få frågor om det.
2021-02-11, 10:30
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Detta är DINA ord. Ingen annans.

Du påstår att det varit "många möten" och du påstår att det bevisar "tjat".

Hur många möten var det?
Hur många möten behövs för att bevisa tjat?
Gud är god - se nu det fnirp ovan skriver och få dina svar.
2021-02-11, 10:31
Medlem
Ebba och sin tidigare make har separerat.
Alla vuxna som varit i liknande situation vet att det tar ett tag innan man har kommit på plats i två nya bostäder. Per definition har man då i en övergångsfas inget hem dvs hemlös. Vilket är väldigt tufft! Speciellt med två små barn ,ett arbete att sköta och en pandemi att skydda sig ifrån. Det har försvårats för Ebba pga rådande attacker från Johann Binninge och Monika Pernroth Lüllmaa:s noga planerade attack mot en högpresterande samhällsviktig partiledare.

Johann Binninge kan allt om detta då han själv är skriven på sin mamma Sivan:s adress istället för sin egen. Detta troligtvis för att undvika att Kronkalle kommer och beslagtar hans fina årgångsviner,100” Tv och enorma Landmangrill på balkongen.
Undrar om 85 åriga mamsen också är omyndigförklarad?

Lite märkligt dock att trycka in största megagrillen på en liten balkong på tredje våningen

https://www.ratsit.se/19630924-Carl_Olow_Johann_Binninge_Orebro/42YAgTjtKDUw23ye-CTeHmzoozP86a7e56X6PNs2CzI

https://www.ratsit.se/19350930-Siv_Ulla_Britt_Binninge_Orebro/DrscZezD_tlk4eB6vbtYOX55GJSLYxL_LN4LkOBzWoA

Kompisen Advokat Hurtig bidrar till medhjälp att hålla kronkalle borta genom att inhysa pedofilkompisen Binninge och fakturera mamma Sivan

Så,nu är det bara att lyfta luren till KFM

Esbjörns pengar vandrar troligtvis samma väg med en liten kort vända runt Monica Pernroth Lüllmaa:s barnhem
Senast redigerad av Analias 2021-02-11 kl. 11:02.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in