2021-02-10, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jaså, sitter du fortfarande fast och tragglar med din postorderbrödrost? Vadå, har Stig-Helmer ångrat att han sålde en till dig och vägrar skicka någon fast du betalt?
Det är väl inget att gnälla över. Han får väl ångra att han sålt den till dig fast att du betalt om han vill. Eller hur?

haha, nejda pekar bara ut din kunskapsnivå. Trovärdighet.
2021-02-10, 23:50
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Tja, att hon förlorar väljare, då många inom "KDS" är där för att "KDS" är ett kristet parti?
Anser att hon (Ebba) fördärvar sin politiska karriär med detta.

Påminner lite om Mona och Toblerone. Mona sabbade det ju genom att hon sa "statens pengar är mina pengar" eller liknande. Många missade denna finess. Att hon drog fel kort i affären hade nog alla "köpt" och förlåtit. Jag reagerade på att hon sa "statens pengar är mina pengar"...

För att återkoppla till Ebba, så fördärvar hon sannolikt en hel del av sin politiska karriär genom denna affär. Ungefär så är det.

-Synd, för jag gillar henne.
Lite Off Topic, men det handlade inte bara om en Toblerone, det var varor för 53 174 kronor.
Tillkom en massa andra saker, svart dagmamma, bil med körförbud och obetalda räkningar.
Det var <trumvirvel>, Leif Bränström, som avslöjade henne.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Tobleroneaff%C3%A4ren
2021-02-11, 00:00
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Lite Off Topic, men det handlade inte bara om en Toblerone, det var varor för 53 174 kronor.
Tillkom en massa andra saker, svart dagmamma, bil med körförbud och obetalda räkningar.
Det var <trumvirvel>, Leif Bränström, som avslöjade henne.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Tobleroneaff%C3%A4ren

Det var snarare Monas uttalande i Rapport/Aktuellt om att "statens pengar är mina pengar" som fördärvade det för henne. Hörde du inte detta i sändningen?

För att återkoppla till Ebba, liknelsen är synnerligen relevant:
Ebba kör på samma sätt som Mona sina "politiska aktier" i botten med sin fastighetsaffär.
Ebba hanterar sina kort (politiska "kort") lika illa som Mona hanterade statens kontokort.

Ebbas fastighetsaffär kommer rendera i förlorade röster.
2021-02-11, 00:55
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Det var snarare Monas uttalande i Rapport/Aktuellt om att "statens pengar är mina pengar" som fördärvade det för henne. Hörde du inte detta i sändningen?

För att återkoppla till Ebba, liknelsen är synnerligen relevant:
Ebba kör på samma sätt som Mona sina "politiska aktier" i botten med sin fastighetsaffär.
Ebba hanterar sina kort (politiska "kort") lika illa som Mona hanterade statens kontokort.

Ebbas fastighetsaffär kommer rendera i förlorade röster.

Om affären visar sig vara till Hennes fördel dvs att det är en grupp som har satt Esb vilja ur spel och hon får fastigheten samt det kommer fram till allmänheten. Då ser jag det snarare som hon skulle vinna även på den fronten, men tror nog att media hellre håller ner den infon.
2021-02-11, 01:02
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Om affären visar sig vara till Hennes fördel dvs att det är en grupp som har satt Esb vilja ur spel och hon får fastigheten samt det kommer fram till allmänheten. Då ser jag det snarare som hon skulle vinna även på den fronten, men tror nog att media hellre håller ner den infon.

Handlar ju inte om Ebba "har rätt eller inte", handlar om hur väljarnas förtroende/syn på henne förändras/försämras. Min uppfattning är att fastighetsaffären påverkar Ebbas "politiska aktier" negativt. Själv tror jag att Ebba antagligen har gjort rätt i själva fastighetsaffären, men totalfel i ett politiskt sammanhang. Där gjorde hon en felbedömning. Hon borde ha släppt fastighetsaffären.
(Och letat efter ett annat hus, hyfsade inkomster har hon ju fortfarande..)

Säkerligen minst en övernattningslägenhet i STHLM också, på skattebetalarnas bekostnad, så inte hemlös heller.
2021-02-11, 01:15
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Handlar ju inte om Ebba "har rätt eller inte", handlar om hur väljarnas förtroende/syn på henne förändras/försämras. Min uppfattning är att fastighetsaffären påverkar Ebbas "politiska aktier" negativt. Själv tror jag att Ebba antagligen har gjort rätt i själva fastighetsaffären, men totalfel i ett politiskt sammanhang. Där gjorde hon en felbedömning. Hon borde ha släppt fastighetsaffären.

Säkerligen minst en övernattningslägenhet i STHLM också, på skattebetalarnas bekostnad, så inte hemlös heller.

Det är ju det jag menar att om nu det framkommer att det finns en grupp som har utnyttjat Esb och det framkommer nu genom denna affären.
Kan ju bli illa för dom som har gjort det rent juridiskt allt från urkundsförfalskning till kidnappning mm
Nu tror inte jag att det har varit så grovt men om så kan det ge en positiv effekt i stället
Typ - Eb avslöjar en liga som systematiskt mjölkar personer med svaga eller obefintliga arvingar.
Men jag kan förstå din tanke där då Exp ej tar hennes parti utan endast lyfter det negativa i affären
Dvs ej objektiva, inget nytt iofs.

Förövrigt så har hon inget hem i övernattningslgh. Eller menar du att hon har barnen där på halvtid? hon bor där? hon är väl just nu fortfarande hemlös?
Senast redigerad av braattha 2021-02-11 kl. 01:17.
2021-02-11, 01:17
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Det är ju det jag menar att om nu det framkommer att det finns en grupp som har utnyttjat Esb och det framkommer nu genom denna affären.
Kan ju bli illa för dom som har gjort det rent juridiskt allt från urkundsförfalskning till kidnappning mm
Nu tror inte jag att det har varit så grovt men om så kan det ge en positiv effekt i stället
Typ - Eb avslöjar en liga som systematiskt mjölkar personer med svaga eller obefintliga arvingar.

Förövrigt så har hon inget hem i övernattningslgh. Eller menar du att hon har barnen där på halvtid? hon bor där? hon är väl just nu fortfarande hemlös?

Förstår vad du menar. Hon är inte hemlös dock. (Dvs. bor på gatan/uteliggare).
I värsta fall kan hon ta in på hotell. Hotellen skriker efter gäster just nu..
2021-02-11, 01:32
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Förstår vad du menar. Hon är inte hemlös dock. (Dvs. bor på gatan/uteliggare).
I värsta fall kan hon ta in på hotell. Hotellen skriker efter gäster just nu..

Du får skilja på hemlös vs bostadslös två olika saker.
Hemlös dvs ej fast boende eller bor tillfälligt hos kompisar föräldrar mm i väntan på fast boende kan oxå vara dåligt andrahanskontrakt eller tredje mm.
Bostadslös har ej någon bostad bor ej hos kompisar utan bor på gatan mm denna situation är det värsta man kan råka ut för i min mening vad det gäller boendeform, men den kan vara frivillig med.
Det värsta med att vara hemlös i hennes situration är att det kan bli problem om man har gemensam vårdnad, anmälan till sos för att barnen ej har ett fast boende hos henne.
jag tror dom kan ha löst detta med att barnen bor fast och dom flyttar in och ut varannan vecka ?
2021-02-11, 02:02
Medlem
nova68s avatar
Citat:

Hur gör vi med de 390.000:- som Esbjörn hållit som gisslan ett halvår?
Det är hennes startplåt till hennes och barnens nya hem, inte kan hon ge handpenning på ett annat hus heller då de 390.000:- hon då behöver, ruvar Esbjörn på som midgårdsormen förlåt Majkgårdsormen.
Hon behöver en fast punkt för sina barn, där familjen, kompisarna, barnomsorgen och skolan finns.
Det är Marielund som är deras trygga punkt och inte en övernattningslägenhet i Stockholm!
Tänk lite nu vilken situation Esbjörn försatt henne i, det är inte så jävla kul ska du veta.
Jaaa haa hon råkar vara partiledare och lite religiös också, vad nu det har med nått att göra?
Det här velandet och att leva i limbo, är lika jävligt för henne och hennes familj ändå.
Barn far illa av att ha det så här, det är fakta inte fiktion.
O allt beror på att någon sett till att dom inte ens kan köpa ett annat hem åt sig!
Esbjörn är 80+ och de 70+ 80+ till och med 90+ som talar om honom, benämner honom som hästskojare, bilskojare, tattare och tjyvgubbe, att han stulit 390.000:- är dom mest förbannade över.
Att: Han ha stuli stintans pengar o två pyren ha hon å.
2021-02-11, 02:20
Medlem
Nakedcats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Lite sammanfattning IGEN för alla nya stjärnor som inte läser tråden först!

Mannen bor inte i sommarhuset, har aldrig gjort det, ingen har någonsin bott där.
Är hans föräldrars sommarhus.
Han har BR i två olika städer, folkbokförd i den ena men bor ofta hos en dam som driver kursgård, belägen i den by där sommarhuset råkar stå och förfalla.

Tidigare bott på hennes andra kursgård i Dalarna, där han för övrigt öppnade bankkonto.
Han tog ut pantbrev 2011 på sommarhuset för 600.000:- och följde med till Odalgården som inventarie då damen flyttade.

Men det gick inte så bra hålla avtal när andra visade mer pengar och Lüllmaa anlitades som mäklare istället

Damen har tidigare tagit hand om äldre män och sen ärvt alla tillgångar.
Men Esbjörn är inte dement på något sätt, kör bil, ingen god man och egen fri vilja.

Huset används inte och att det skulle vara en släktgård faller, då det enbart är ett övergivet & förfallet sommarhus på en liten tomt.
Huset har ett ej vatten eller avlopp, är oisolerat och elen är inte säker.
Huset är ändå vackert har skyddsvärde och får troligen inte rivas.
Men kan ännu räddas av renovering..

Grannar tycker det stör med den sedan årtionden ovårdade tomten, belamad med bilvrak, tunnor med ökänt innehåll och bråte
Tomten är totalt igenvuxen och delar av entrén rasat samman.

Ebba bodde några hundra meter därifrån, men skilt sig och vill bo kvar i samma område.
Då barnen får lätt att gå mellan mamma och pappa, farföräldrar, morföräldrar, samt behålla både skola och kamrater.

Mannen hör sig för under sommaren om det kan finnas intressenter på sommarhuset, då han skulle börja avveckla sina fastigheter.
Ebba var intressent och skickar ett ombud att kontakta mannen, om att hon vill köpa.

Mannen är villig att sälja och besöker därför Ebba i hennes hem för att förhandla om köpet.
Han träffar Ebba flertalet gånger under dessa veckor fram till köpet 20/8.
Dessa veckor bekostar hon både omfattande Anticimex undersökning (2dar) och värderingar av fastigheten.
Mannen medverkar själv i detta och godkänner att de genomförs innan köp kan ske.
Notars värdering blev 4.2 miljoner -+200.000:-
Ebba erbjöd sen 3.8 milj en rimlig summa med tanke på värderingar samt kostnaden för att totalsanera tomten.
Hon tar över sanerings ansvaret från säljaren och Anticimex har i protokoll även värderat kostnaderna för sanering.

Mannen fick god tid att bestämma sig och kontaktade även andra intressenter, ingen bjöd högre.
Men han ville ha 3.9 milj av Ebba istället för budet 3.8 milj.
Hon accepterade mannens krav 3.9 milj.
En mäklarfirma fick skrivuppdraget att utforma formellt riktigt köpeavtal, genom kontakter med både säljare och köpare har uppgifterna skrivits in i avtalet.

Dagarna innan köpeavtalet skrivs under, förhörs mannen av polis angående en påkörd cyklist ca 10 mån innan.
Mannen erkänner och berättar klart och tydligt om omständigheterna.

Köpeavtalet skrevs under 20/8 i huset, båda parter läste igen avtalet signerade var sida och undertecknande köpeavtalet.
Minst ett åsyna vittne fanns till detta.
Mannen fick enligt avtalet en handpenning på 390.000:- insatt på konto den 25/8.
Mannen gav förtida tillträde för en mest akut röjning 30/8, som han själv bevistade.

Men kring 3/9 och efter röjningen fick damen Margareta Majkgård som brukar ärva vetskap och skulle sätta käppar i hjulen.
Damen besökte mannens bank för att få banken att skicka tillbaka handpenningen, men hon har ingen teckningsrätt på mannens konto och nekas blankt av banken.

Damen ringer Sjönära som hade skrivuppdrag på köpeavtal, han är dement och ska inte sälja något jag tar hand om honom.
Denne mäklare kontaktar sin syster som är vän med Ebba, då han inte har Ebbas nummer.
Systern kontaktar henne och berättar att någon utomstående ringt och ska häva köpet!?

Brorsonen som skänkte sina 4/27 till mannen inkallas nu.
(Brorsonen som ärvt 4/27 av fastigheten, men skänkt dom åt Esbjörn, som hans syskon o syskonbarn också gjorde med sina 27e delar)
Kring 5-6/9 ringer brorsonen Matz till Ebba och "hotar" henne med ett drev i media om inte HON avstår från fastigheten, han äger den som gåva i testamente.

Esbjörn själv hörs inte av och handpenningen har han kvar.
Dessutom befinner han sig troligen i Västerås där han ska sälja sin BR och tömmer BR och förråd.

Själva köpebrevet ska undertecknas 16/9 på banken, dock först efter att säljarens belåning av pantbrev på 600.000:- reglerats då fastigheten ska vara skuldfri vid tillträde. Sedan skulle köpet slutbetalas.
Men mannen kom aldrig till banken, reglerade inte sin skuld där fastigheten står som säkerhet, utförde inte sitt åtagande enligt avtalet och gick inte heller att nå.

Ebba skrev samma dag 16/9 ett brev där hon vädjade om att han ska höra av sig, så inte jurister måste ta över.
(Ebba är ändå enligt köpeavtalet juridisk ägare till fastigheten sedan 20/8)
Juristen skrivet ett brev som mannen får 21-22/9 där juristen uppmanar honom till kontakt, annars måste domstol kontaktas.
Även ett råd om att skaffa sig juridisk hjälp för rådgivning om hur det fungerar.

Binninge anländer via damens bekant som även sitter i ROs styrelse med honom.

Ebba är en partiledare, såna ska sättas dit.
Kvällstidningarna löper amok.

9/10 Expressens löpsedel!
Esbjörn 83 ångrade sig redan dagen efter, han hulkar där att det känns som hjärtat ska brista.
Binninge har inte ens rätt ålder åt Expressen.
Ebbas brev från16/9 visas på bild.
Esbjörns ånger brev daterat 3/9 visas upp som bevis och påstås ha skickats som rek.
Inget bevis finns dock att det brevet någonsin avsänts, inget inlämning kvitto eller ens ett spårningsnummer finns.
Även Matz får sin stund i rampljuset om hur Esbjörn chockades av röjningen b.la.
(Där brorsonen ser sitt framtida arv försvinna.
Verkar inte funnits intresse alls för fastigheten tidigare utan enbart vid arv/försäljning.)
Rubrik i Expressen: Esbjörn anmäler Ebba för skövlingen av hans tomt!

Media cirkusen rullar på.

Esbjörn kallas till rättegång 22/2 och åtalas för på körningen av cyklisten då han kört mot rött.
Han avböjer sig advokat eller rättshjälp.

Ebba stämmer Esbjörn.
Binninge hävdar Esbjörn är dement.
Esbjörn folkbokför sig i Uppsala 1/12
Damens bekant visar sig ha generalfullmakt för Esbjörn och lämnat in ansökan om god man, till Uppsala men att den tillsänts Västerås!
I ansökan förordar hon sig som god man åt den för vars räkning hon ansöker.
Något god man förordnande gällande det ekonomiska behövs inte, då hon redan sköter det så bra med sin fullmakt.

Utlåtande från psykolog och inte läkare på 26sid som beställts av damens bekant Monica Pernroth (alias Monika Lûllmaa) via fullmakt, kommer in till tingsrätten flera veckor efter den gjorts.
(Expressen fick den först, "läkarutlåtande" på 39 sidor, bevisat att Esbjörn är dement)
Utlåtande visar att Esbjörn är inte dement!?
Men i 10år haft prognosen, att han kan komma att bli dement.
Men det finns inga medicinska underlag för detta, endast psykolog utredningar.
De två tidigare utredningarna 2010 & uppföljning 2012 gjordes av psykologen Gunilla Schiölde, ingen senare uppföljning behövdes då ingen demens fanns.
Visar sig i Barrys utlåtande från dec 2020 att Esbjörn själv avyttrat BR i Västerås!?

Binninge hävdar högljutt i media att fastighetens marknadsvärde är 5.7 milj det har han värderat, Ebba köpte för bara 3.9 milj.
Ingen ny värdering har dock inkommit.
Binninge meddelar nu tingsrätten att den värdering sker först 25/1.
Endast SVT besöker dock fastigheten 25/1 och filmar + gör en intervju med Binninge på platsen, sen intervjuar grannar och slutligen intervjuar även Ebba.
Ingen värderingsman synes ännu till.
Binnige på förfrågan om hur Esbjörns avyttrade av BR gått till, det kan jag inte stå till tjänst med då Esbjörn är i sin fulla rätt att själv sälja sin bostad.
Binninge förespeglar nu tingsrätten att god man finns, men si det ligger nu på lit de parade i Västerås o hur det blir me de vet ingen ännu, då Esbjörn bor i Uppsala inte Västerås.
Esbjörns anmälan (Binninges) om att Ebba röjt på tomten läggs ned efter förhör med Esbjörn: Jo, han hade lovat henne röja innan tillträdet 16/9, blev kanske lite mycket röjt bara.
Troligen även tillstått att han själv varit dit under själva röjningsarbetet.
Binnige tappar hakan när han får veta att Esbjörn förhörts och säger, han kan inte ha förstått att det var ett förhör!
Mycket kompis mäklare och kompis journalister t.o.m vissa gifta med varandra i kursgårdsdamens bekantskapskrets, är även inblandade i härvan.
Mycket jäv och svåger politik i detta och då inte från Ebbas sida
Fortsättning följer.......

Jag ser inte något fel i vare sig förhandling, värdering, undersökning, handpenning eller köpeavtalet.
Avtalet är skrivet med hjälp av mäklar firmans papper men utan deras medhjälp då den äldre mannen inte vill betala arvode.

Mannen är nog hårt ansatt av damen han bott och ätit "gratis" hos under hela processen, men brorsonen hörs det inte något av längre.
Mannen kunde fått sin guldkant på tillvaron med de pengarna, det är ju hans pengar.
Mannen hade ändå inget reellt intresse att göra iordning sina föräldrars sommarhus och städa tomten, inte brytt sig helt enkelt och det syns.

Media anklagar Ebba för att ha suttit bredvid mannen i coronatider, men media gjorde sammalunda, men var fler och ännu närmare.
Media anklagar Ebba för att festa på Stureplan i coronatider, det var en privat middag med bekanta på bokad resturang och dessutom efter husköpet!

Puhhh! Det blev mycket o en del glömt kanske.

Nej, inte KDare och tycker inte om skenhelig religiositet
Och för er som vill ha en kortare sammanfattning av vad den här historien egentligen handlar om och domstolen således ska ta ställning till.

-Hon tjatade och tjatade. Jag kände mig pressad.

Esbjörn 81 år.
2021-02-11, 02:37
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakedcat
Och för er som vill ha en kortare sammanfattning av vad den här historien egentligen handlar om och domstolen således ska ta ställning till.

-Hon tjatade och tjatade. Jag kände mig pressad.

Esbjörn 81 år.

Nej det ska dom inte alls ta ställning till, det har inte med saken att göra.
Dom ska först ts ställning till om köpevtalet är korrekt och om det är ett bindande avtal.
De var det och Ebba kan stämma Esbjörn.
Binnige har inte heller invänt mot köpeavtalet.
Binnige vill istället häva avtalet hänvisande till 31 paragrafen i avtalslagen.
Domstolen ska ta ställning till är om Esbjörn är senil, om Esbjörn sålt åt hel-vete för billigt och att Ebba visste om det.
Dom tre sakerna måste Binninge bevisa och endast de bevis han lämnar in ska bedömas.
Inget annat än bevisningen från honom.
Ebba har redan rätt med inlämnat köpeavtal.
2021-02-11, 02:47
Medlem
Citat:
Seriöst

Johann Binninges pedofilgäng har alltså fått för sig att partiprognosen går upp och ner efter hans lilla pinne
Kyl ner hela jävla aggregatet Binninge
Du tror du betyder något du inte gör.
Och ditt sjuka spel är nonsens

Såg ni inte nya dammsugarbilden med Ebba?
Nu sopar hon rent hus
Huka er gubbar för nu är Ebba på ingång
Inte backar varken hon eller KD för ett gäng pedofiler

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in