2021-02-10, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Nä, mem får gärna skära sig på samma vis med Örebro så att Glenn Gustavsson ansluter till växjö redan innan slutspelet.
Dream on det hjälper inte växsjö åker ut fyra rakat kvarten mot Lule
Citera
2021-02-10, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Dream on det hjälper inte växsjö åker ut fyra rakat kvarten mot Lule

Kanske det. För att sedan förlora semin. Du menar bottenlaget Luleå. Eller hur var det bulan uttrycke det?
Senast redigerad av MitchRapp 2021-02-10 kl. 19:07.
Citera
2021-02-10, 20:50
Medlem
Trots pandemi så spelar Sverige en massor utav tuneringar, och trots SHLs mest intensiva spelschema från efter jul fram till detta uppehåll så valde man att plocka med Ljungh från oss. Föga oväntat fick han en tackling under en träning med Sverige idag på förmiddagen och åkt på en axelskada. Enligt rapporter till Corren så kan det vara så pass illa att det är slutspelat för säsongen.
Som inte det var nog kom det även uppgifter om att Törnqvist fått bakslag och kommer inte alls vara tillbaka till efter uppehållet, utan det kommer dröja ytterligare ett antal veckor innan han är tillbaka. Det går bra nu.

Får väl se om man agerar och plockar in någon eventuell ersättare till Ljungh om det nu är så illa dom befarat.
Citera
2021-02-10, 21:18
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Trots pandemi så spelar Sverige en massor utav tuneringar, och trots SHLs mest intensiva spelschema från efter jul fram till detta uppehåll så valde man att plocka med Ljungh från oss. Föga oväntat fick han en tackling under en träning med Sverige idag på förmiddagen och åkt på en axelskada. Enligt rapporter till Corren så kan det vara så pass illa att det är slutspelat för säsongen.
Som inte det var nog kom det även uppgifter om att Törnqvist fått bakslag och kommer inte alls vara tillbaka till efter uppehållet, utan det kommer dröja ytterligare ett antal veckor innan han är tillbaka. Det går bra nu.

Får väl se om man agerar och plockar in någon eventuell ersättare till Ljungh om det nu är så illa dom befarat.
Hur ser det ut med ekonomin för er del? Ljungh är väl en rätt bra spelare vad jag förstått och inte jättelätt att ersätta?

Tar man sig råd och ersätter med ett starkt namn, någon utfyllnadsspelare, eller fyller man ut med en junior?

Vad tror du?
Citera
2021-02-10, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Hur ser det ut med ekonomin för er del? Ljungh är väl en rätt bra spelare vad jag förstått och inte jättelätt att ersätta?

Tar man sig råd och ersätter med ett starkt namn, någon utfyllnadsspelare, eller fyller man ut med en junior?

Vad tror du?
Vet inte vad jag ska tro, har ju pratats om ersättare till Little sedan han åkte på sin skada. Nu är han tillbaka och någon ersättare dök aldrig upp, om det var det ekonomiska eller brist på alternativ låter jag vara osagt.
Enda junioren som känts redo att kunna ta en centerroll, och skicka upp övriga ett snäpp i hiarkin, är Costmar. Men även han har ju dragit på sig en axelskada och förväntas vara borta säsongen ut.
Citera
2021-02-10, 23:39
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Vet inte vad jag ska tro, har ju pratats om ersättare till Little sedan han åkte på sin skada. Nu är han tillbaka och någon ersättare dök aldrig upp, om det var det ekonomiska eller brist på alternativ låter jag vara osagt.
Enda junioren som känts redo att kunna ta en centerroll, och skicka upp övriga ett snäpp i hiarkin, är Costmar. Men även han har ju dragit på sig en axelskada och förväntas vara borta säsongen ut.
Okej, tråkigt med Costmar. Hade ju varit kul för honom och även ligan om han fick chansen.
Tack för din input
Citera
2021-02-11, 08:23
Medlem
Dirty.s avatar
Vad är lagen ute efter så här inför deadline?

Luleå är som bekant ute efter en ersättare till Ilomäki i första hand. Lyssnade på en pod med Skuggan och det lät väldigt mellanmjölkigt om jag ska vara ärlig, mycket snack om finska ligan och KHL uteslöts nästan helt lät det som. Juuso Ikonen var ett av namnen som dök upp (Inte direkt från Skuggan som undvek nämna några namn). Bulan ska tydligen gilla Ikonen, men han känns jävligt meh om du EP scoutar lite.

Tycker nästan vi kan skita i det om vi inte lyckas hitta någon riktig spetsvärvning. Tycker vår bredd duger.
Citera
2021-02-11, 08:50
Medlem
Förra landslagssamlingen fick växjö holmberg skadad på första träningen. Surt! Nu är hela 7 växjöspelare på landslag. Bara att hoppas samtliga lags spelare kommer hem hela!
Tråkigt och synd för Lhc. Hoppas det går bra för ljung och är tillbaka snart.

Speciellt nu när det kan komma skador precis innan stoppet för värvningar.
Senast redigerad av MitchRapp 2021-02-11 kl. 08:53.
Citera
2021-02-11, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Vad är lagen ute efter så här inför deadline?

Luleå är som bekant ute efter en ersättare till Ilomäki i första hand. Lyssnade på en pod med Skuggan och det lät väldigt mellanmjölkigt om jag ska vara ärlig, mycket snack om finska ligan och KHL uteslöts nästan helt lät det som. Juuso Ikonen var ett av namnen som dök upp (Inte direkt från Skuggan som undvek nämna några namn). Bulan ska tydligen gilla Ikonen, men han känns jävligt meh om du EP scoutar lite.

Tycker nästan vi kan skita i det om vi inte lyckas hitta någon riktig spetsvärvning. Tycker vår bredd duger.

Det är enkom en målskytt som bör värvas om vi ska ha chans på guldet. Ser inte vad vi ska med en breddspelare som Ikonen till. Då kan vi lika gärna spela in en junis inför nästa säsong.
Citera
2021-02-11, 18:23
Medlem
Är storklubben Växjö på Everberg igen?
Citera
2021-02-11, 18:47
Medlem
perry2s avatar
Ryfors skadad med Tre Kronor
Citera
2021-02-11, 18:50
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Ryfors skadad med Tre Kronor

Varför spelar man ens en piss turnering en säsong som denna finns inget positivt med att göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in