2021-02-10, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Någon av dina kollegor i Ebba Busch-sekten påstod så. Han kanske utgör en utbrytarfraktion i sekten? Intrigerna tätnar!
Säljarens friskrivningar finns inte i Köpekontraktet och det enda som framgår är att Anticimex utgör en bilaga till köpekontraktet.
Hur som så skulle det vara mumma att komma över det.
En del av det tänkbara innehållet kan jag delge dig.

Citat:
Vi hade en muntlig överenskommelse om att börja röja sly runt huset, för att möjliggöra en nödvändig dränering för att rädda huset.

Sen står det nog en del om flagnande färg, rötskador, brist på häng- och stuprännor, ytskikt, panel och tak.

En åtgärdsplan graderat tidsmässigt skulle jag tro.

Det brukar vara ganska standard, men i det här fallet skulle jag tro att listan på brister är betydligt längre än i bebodda hus som byter ägare.

Jag för min del skulle möjligen vilja se den men bara för att dra en lättnadens suck över att slippa börja rådda med det huset. Men som nämnts tidigare, läget uppväger förmodligen olägenheten för Ebba Busch eftersom hon har anknytning till byn.
2021-02-10, 10:56
Medlem
fnirps avatar
Kan vi inte alla sluta yra om klaner, sekter och sätta epitet på varandra? Är vi inte alla tänkande människor? Tycker smutskastningen av varandra förstör, mer än det ger.

Och alla nytillkomna läsare kanske borde läsa senaste veckornas alla inlägg, innan ni ställer samma frågor som har ställts många många gånger förut. Blir väldigt tjatig tråd, bara för att vissa vill ha allt serverat på silverfat.

Jag är intresserad av sanningen bakom den här affären. Inte att skapa vi och dom, eller kasta skit.

Det är min fem öre iallafall.
2021-02-10, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Jag säger inte att du har fel men den version du har bygger på killgissningar, trådsanningar och grävningar i nivå med vilken skandalblaska som helst. Men det är också grävningar som enkom görs för att smutskasta personerna bakom Esbjörn. Hade det varit en mer balanserad nykter debatt så hade det varit mer klädsamt.
Vad är en killgissning? Skiljer den sig från tjejgissningar på något avsevärt sätt? Att läsa människors offentliga Facebookinlägg är knappast något större grävjobb, dessa är motsvarigheten till att stå på torget och ropa ut sina tankar och funderingar. De är väl tänkta att läsas eftersom de skrivs på sociala medier? Om de sen leder till att skribenten stället sig själv i dålig dager så får det nog anses som självförvållat.

Jag tycker inte att något av det som sker i Esbjörns närmaste omgivning framstår särskilt nyktert, det är snarare så att hans person och liv har blivit kidnappat, och ett gäng människor agerar i hans namn och med hans pengar utan att han verkar ha särskilt mycket inflytande eller fördelar av detta.
2021-02-10, 11:05
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
vad är ångerrätten då?

Här har du lite mer att läsa om konsumentens ångerrätt.

https://lagen.nu/2005:59
2021-02-10, 11:14
Medlem
Lejon-xs avatar
Monika Pernoth Lullmaa's ansökan om god man!

Det ser onekligen ut som Monika försöker, få själv föra Esbjörns talan I tingsrätten om fastighetsköpet. Hennes fullmakt räcker inte till, för detta. Fullmakten måste ha med i skrift att den gäller för talan hos myndigheter. Esbjörn är nog så klar i huvudet, att han inte skulle skrivit på en sådan fullmakt.

Genom att få " bevaka Esbjörns rätt" som god man ger det henne denna möjlighet att föra Esbjörns talan I tingsrätten.

Vore jobbigt om Esbjörn fick yttra sig, med sina egna ord, hur denna fastighetsaffär gått till. Han kanske redan har berättat detta i polisförhöret angående trädavverkningen.

Jag är inte expert på fullmakter och dess rättsverkan. Däremot kan jag se upplägget som dessa två damer gör, med hjälp av juristen Binninge. Hade han varit advokat, kunde han inte göra som han gjör.

Det vi nu ser är rena rama klassiska åldringsbrottet mot Esbjörn. Dessa damer kommer att skinna honom in på bara skinnet. Pengarna är slut, långt före den dagen han faller ifrån. Matz och övriga brorsbarn kan bara sitta långt upp på läktaren och se sitt eventuella arv försvinna.

Visserligen har Esbjörn sin rätt att välja hur han vill ha det och jag förstår om Majkgård är den som får allt, från honom. Hon tar hand om honom som person. Det här drevet mot Ebba är dock ett kraftigt övertramp.

Denna soppa går att jämföra med Alice Babs.

Av handlingar i ärendet framgår att Alice Babs fick en förvaltare i vintras, mot sin vilja. Orsaken var bland annat att familjen miss*tänkte att det fanns en risk att sångerskan skulle ”luras att ingå avtal som kunde få förödande *ekonomiska konsekvenser med stora skadeståndsanspråk.”
2021-02-10, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nej, det vet jag verkligen inte, det var bland annat därför jag frågade, pucko.

Uppenbarligen vet du inte själv heller och gör som övriga ebba-hatare som inte klarat grundskolan, och bara tramsar.

LOL - noll argument, ingenting - personangrepp istället.
LOL

så förklara då hur ebba kan sälja fastigheten vidare idag? Kan hon göra det?
Kunde hon göra det dagen efter sitt köpeavtal?
Vad hände hänt om hon inte betalade sen och avtalet bryts?
Senast redigerad av Garre74 2021-02-10 kl. 11:19.
2021-02-10, 11:16
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68

Nu ska vi se här. Det var Esbjörn som gick hem till Ebba. Det var Esbjörn som sålde sin fastighet till Ebba.

Esbjörn har alltså idkat dörrförsäljning.
Följaktligen är det Ebba, inte Esbjörn, som har ångerrätt.

Ebba hade två veckor på sig att ångra sitt köp.
Det gjorde hon inte.

2021-02-10, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68

jag vet vad den är. jag svarade på en annans persons flum-inlägg...
2021-02-10, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nja, anmälan är gjord i Esbjörns namn. Ur polisens perspektiv är det Esbjörn, ingen annan, som gjort anmälan.

Men enligt media är det Binninge som "bistått" Esbjörn att göra anmälan. Det vill säga att i praktiken är det sannolikt Binninge som gjort anmälan i Esbjörns namn. Vi får väl hoppas och anta att Esbjörn var medveten om att anmälan gjordes, att han förstod vad det innebar att göra den, och att han godkänt den.

Det börjar annars bli ganska många övergrepp som Binninge begår mot Esbjörn.

Ja det verkar så när man läser Expressens artikel.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-busch-anmaldes-for-tradskovling-nu-frias-hon/

Men att Binninge är "förvånad" över att Esb har varit på förhör är lite märkligt. Och att han kläcker ur sig att det inte verkar som om Esb har förstått att han varit på ett förhör är ännu märkligare. Esb tycks ju ha tagit sig till SU utan att meddela sina uppvaktande damer. Det talar ju direkt emot påståendet från Binninge. Om kursgårdsdamen eller MPL hade vetat om förhöret skulle ju Binninge sannolikt också ha vetat om det. Det tyder på att Esb smugit iväg på egen hand och mycket väl visste vad han gjorde. Han ville förmodligen inte ha någon av vakthundarna med sig.

Citat:
Esbjörn Bolins ombud Johann Binninge uppger att han inte känt till förhöret med sin klient.
- Jag blir en smula förvånad när du berättade för mig att min huvudman varit på ett förhör, det är först nu som jag förstår att det hållits ett förhör med honom. Det verkar inte som han själv förstått det.
2021-02-10, 11:18
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
LOL

så förklara då hur ebba kan sälja fastigheten vidare idag? Kan hon göra det?

Varför förväntar du dig att jag skall svara på en massa frågor från dig, innan du har besvarat mig?
2021-02-10, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lejon-x

Det ser onekligen ut som Monika försöker, få själv föra Esbjörns talan I tingsrätten om fastighetsköpet. Hennes fullmakt räcker inte till, för detta. Fullmakten måste ha med i skrift att den gäller för talan hos myndigheter. Esbjörn är nog så klar i huvudet, att han inte skulle skrivit på en sådan fullmakt.

Genom att få " bevaka Esbjörns rätt" som god man ger det henne denna möjlighet att föra Esbjörns talan I tingsrätten.

Vore jobbigt om Esbjörn fick yttra sig, med sina egna ord, hur denna fastighetsaffär gått till. Han kanske redan har berättat detta i polisförhöret angående trädavverkningen.

Jag är inte expert på fullmakter och dess rättsverkan. Däremot kan jag se upplägget som dessa två damer gör, med hjälp av juristen Binninge. Hade han varit advokat, kunde han inte göra som han gjör.

Det vi nu ser är rena rama klassiska åldringsbrottet mot Esbjörn. Dessa damer kommer att skinna honom in på bara skinnet. Pengarna är slut, långt före den dagen han faller ifrån. Matz och övriga brorsbarn kan bara sitta långt upp på läktaren och se sitt eventuella arv försvinna.

Visserligen har Esbjörn sin rätt att välja hur han vill ha det och jag förstår om Majkgård är den som får allt, från honom. Hon tar hand om honom som person. Det här drevet mot Ebba är dock ett kraftigt övertramp.

Av handlingar i ärendet framgår att Alice Babs fick en förvaltare i vintras, mot sin vilja. Orsaken var bland annat att familjen miss*tänkte att det fanns en risk att sångerskan skulle ”luras att ingå avtal som kunde få förödande *ekonomiska konsekvenser med stora skadeståndsanspråk.”
Finn fem fel,eller fler..
Johann Binninge är varken jurist eller advokat utan en pedofildömd rättshaverist som satt sin plan i verket tillsammans med två gränslösa swingerstanter .
2021-02-10, 11:26
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lejon-x

Det är Binninge som för Esbjörns talan i domstol, ingen annan. Fullmakten för det finns redan hos tingsrätten.

Binninge har i sitt svaromål omnämnt Esbjörn som vittne. Ingen kan ersätta Esbjörn som vittne, inte ens genom en generalfullmakt.

Så nej, det finns nog inga avsikter från Monika att företräda Esbjörn i tingsrätt. Hon är nog enbart ute efter att företräda Esbjörn så till den grad att hon kan säkra att hans ekonomiska tillgångar i största möjliga mån hamnar hos Maggan och Binninge, och, kan man misstänka, till viss del även i hennes egna fickor, via de två förstnämnda. För mig förefaller det alldeles uppenbart att det uppsåtligen begås brott gentemot Esbjörn i detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in