2021-02-10, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Intressant att du skriver att "problem och skit hopar sig för han".

För Ebba har ju inte gjort någonting sedan i höstas och har inte givit Esbjörn några problem alls. Hon har enbart bett honom fullgöra det avtal de ingått. En enda namnteckning är det Esbjörn behöver prestera.

Alla andra problem och skit som hopar sig för honom kommer helt och hållet från Esbjörn-ligan själv i kombination med Binningemaffian. Som t.ex. den falska polisanmälan som Binninge lämnade in i Esbjörns namn.

Det kan ju också ha varit MPL som gjorde polisanmälan med stöd av generalfullmakten. Binninge verkar ju ha blivit tagen på sängen av att Esb varit på förhör. Borde han inte ha kontaktats av polisen inför ett sådant förhör om det var han som polisanmälde, såsom varande Esbs ombud.

Men polisen kanske överlåter till målsägaren att kontakta sitt ombud, vilket Esb i vart fall inte tycks ha haft lust att göra.
2021-02-10, 10:00
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Det stämmer väl ganska illa med verkligheten.
Esbjörn måste bli omhändertagen av en vän då han inte kan ta hand om sig själv.
(Han är helt enkelt bortskämd)
Det fanns ju värdering som Esbjörn fick.
Det fanns Anticimex besiktning i 2 dagar.
Det fanns friskrivningsklausul.
Det huset är inte mer värt än värderingarna.

Det hemskaste tycker hon dock är, att ingen visste om det.
Varför skulle någon veta om det?

Nej, det finns ingen friskrivningsklausul.
2021-02-10, 10:04
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Det kan ju också ha varit MPL som gjorde polisanmälan med stöd av generalfullmakten. Binninge verkar ju ha blivit tagen på sängen av att Esb varit på förhör. Borde han inte ha kontaktats av polisen inför ett sådant förhör om det var han som polisanmälde, såsom varande Esbs ombud.

Men polisen kanske överlåter till målsägaren att kontakta sitt ombud, vilket Esb i vart fall inte tycks ha haft lust att göra.

Nja, anmälan är gjord i Esbjörns namn. Ur polisens perspektiv är det Esbjörn, ingen annan, som gjort anmälan.

Men enligt media är det Binninge som "bistått" Esbjörn att göra anmälan. Det vill säga att i praktiken är det sannolikt Binninge som gjort anmälan i Esbjörns namn. Vi får väl hoppas och anta att Esbjörn var medveten om att anmälan gjordes, att han förstod vad det innebar att göra den, och att han godkänt den.

Det börjar annars bli ganska många övergrepp som Binninge begår mot Esbjörn.
2021-02-10, 10:22
Medlem
Citat:
Var finns beläggen för dina påståenden?

Det jämförs med brödrostar och datorer och distansavtalslagen och fan och hans moster.

Men var finns beläggen för ditt påstående om fastigheten?

I alla fall inte i länken ovan.

en gång till
"om villkoret inte har uppfyllts, kan säljaren häva köpet"

Äger man fastigheten man ska köpa fullt ut då?
2021-02-10, 10:25
Medlem
Citat:

För Ebba har ju inte gjort någonting sedan i höstas och har inte givit Esbjörn några problem alls. Hon har enbart bett honom fullgöra det avtal de ingått. En enda namnteckning är det Esbjörn behöver prestera.

Alla andra problem och skit som hopar sig för honom kommer helt och hållet från Esbjörn-ligan själv i kombination med Binningemaffian. Som t.ex. den falska polisanmälan som Binninge lämnade in i Esbjörns namn.

Pedofilombudet åker på falsk angivelse
Tillbaks på ruta ett .Gå direkt till fängelset
Det är lite Monopol över pedofilen Binninge och swingerstanten Pernroth Lüllmas plan
Senast redigerad av Analias 2021-02-10 kl. 10:30.
2021-02-10, 10:26
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
en gång till
"om villkoret inte har uppfyllts, kan säljaren häva köpet"

Äger man fastigheten man ska köpa fullt ut då?

Du vet alltså inte själv?
Ska jag nu svara på min fråga till dig för att du inte kan svara och belägga dina påståenden?
Ska jag se detta som en bekräftelse på att du inte har några belägg för dina påståenden?

Du får lära dig skilja på äpplen och päron.
2021-02-10, 10:31
Medlem
Citat:
Du vet alltså inte själv?
Ska jag nu svara på min fråga till dig för att du inte kan svara och belägga dina påståenden?
Ska jag se detta som en bekräftelse på att du inte har några belägg för dina påståenden?

Du får lära dig skilja på äpplen och päron.

vad jag vet eller inte vet - har du ingen aning om

absolut, ge din syn - det är väl därför vi är på ett forum
2021-02-10, 10:37
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
vad jag vet eller inte vet - har du ingen aning om

absolut, ge din syn - det är väl därför vi är på ett forum

Nej, det vet jag verkligen inte, det var bland annat därför jag frågade, pucko.

Uppenbarligen vet du inte själv heller och gör som övriga ebba-hatare som inte klarat grundskolan, och bara tramsar.
2021-02-10, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Ett besiktningsprotokoll ska väl visa på fastighetens skick och inget annat? Varför skulle säljarens friskrivningar finnas där? Att Anticimex friskriver sig i protokollet är väl normalt.
Någon av dina kollegor i Ebba Busch-sekten påstod så. Han kanske utgör en utbrytarfraktion i sekten? Intrigerna tätnar!
Säljarens friskrivningar finns inte i Köpekontraktet och det enda som framgår är att Anticimex utgör en bilaga till köpekontraktet.
Hur som så skulle det vara mumma att komma över det.
2021-02-10, 10:41
Medlem
Citat:

Som jag skrivit så många gånger förr, jag är mest intresserad av vad som föregått kontraktsskrivningen. Om mer detaljerad fakta framkommer kring det så är jag beredd att döma ordentligt i detta ärende, beroende på vad som kommer fram så är det ganska öppet kring vem av huvudpersonerna som är bov i dramat. Just nu lutar det åt att Ebba Busch inte har agerat reko mot Esbjörn men det kan ändras absolut.
2021-02-10, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det hade varit fantastiskt bra om Pernroth-Lülmaa hade skrivit att Majkgård har Esbjörns testamente i sitt kassaskåp, men riktigt så korkade är de inte.

Varför tror du att det är Pernroth som har erbjudit sig att bli God man till Esbjörn i stället för Majkgård som av godhet och medmänsklighet har skött om honom i så många år?

Om man omnämns i testamente hos sin klient så måste man genast begära befrielse från sitt uppdrag som God man, för det får inte finnas något beroendeförhållande i det uppdraget.

Du måste försöka se det som är uppenbart framför dina ögon.
Jag säger inte att du har fel men den version du har bygger på killgissningar, trådsanningar och grävningar i nivå med vilken skandalblaska som helst. Men det är också grävningar som enkom görs för att smutskasta personerna bakom Esbjörn. Hade det varit en mer balanserad nykter debatt så hade det varit mer klädsamt.
2021-02-10, 10:44
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Enligt köpeavtalet §18 så skulle ju handpenningen betalas in på Sjönäras klientmedelskonto. Hade man fullföljt den delen av avtalet så hade Ebba Busch kunnat få sina pengar därifrån.

Det framgår ju även att Esbjörn har betalat Theo Dietz då Ebba Busch vid kontraktsbrott även skulle ersätta mäklararvodet som Esbjörn erlagt.

Avtalet är ett skämt! Att Theo Dietz har ett jobb att gå till fortfarande är ett skämt, men kvalitén på det skrivuppdraget så borde han få börja om med att vända hamburgare på McDonalds om han ens är kapabel till det.

Det syns att det är framtaget under extremt stressiga omständigheter och jag ser det som omöjligt att Theo Dietz tagit sitt ansvar fullt ut vid skrivuppdraget.

Hmm inskrivningsmyndigheten och tingsrätten har bedömt avtalet som helt godkänt, formellt och fullt riktigt som det ska vara.
Kvalitén på detta standard avtal, som används av nästan alla mäklare är noga utformat.
Är endast ett skrivuppdrag av sjönära.
Det finns även en sak till du upptäckt, fast du inte förstår vad det innebär.
Ebba har sagt att Esbjörn inte ville ha någon dyr mäklare, hon ljög inte och sa att han inte alls ville ha någon mäklare.
Så vem var det som inte kunde kontakta Ebba direkt då Majkgård ringde, systern fick bli bud.
Men Esbjörn hade hans nummer och visavi.
Det framgår nu som den gode Fullblitz säger att Esbjörn erlagt arvodet till sjönära.

Sug nu lite på den karamellen

w(°o°)w

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in