Citat:
Ursprungligen postat av
Woozah
Va? Nej, jag förklarade för dig eftersom du verkar vara så hjärndöd att det gör ont.
Fel i din beräkning? Du skrev:
Således:
99,52% behövde inte uppsöka sjukvård
99.94% hamnade inte på IVA
Vilket ju är nonsens. Hela Sveriges befolkning har inte haft corona, därmed kan du omöjligen säga att 99.52% inte behövde uppsöka sjukvård. Du måste jämföra med antalet som faktiskt har haft sjukdomen. Det är ju som att säga att SARS/MERS/osv inte är farligt alls för bara 15 personer har dött i det, även fast dödligheten är extremt hög.
Du verkar bara hjärndöd.
Mmmm.. du har inte slut på argument.. men du kallade mig för "hjärndöd" två gånger.. det verkar tyvärr som du oxå börjar få slut på variation av hån.
Du har kommit tillbaka med noll och intet.
Jag ser oxå att du tillsammans med fler Vaccinivrare har börjat med lite kreativ "klippa klistra" och undanhålla relevant fakta när ni svarar. Här kommer den delen som du valt att inte ta med i ditt svar....
Men vi tar det från börjar för er som kanske inte är så bevandrade med hårda fakta utan föredrar känslomässiga argument istället.
"
Ursprungligen postat av Surtruten
Cirka 10 000 personer under 50 år har vårdats på sjukhus.
Cirka 1 100 personer av dessa har legat på IVA.
Motsvarande för personer under 70 år är cirka 26 000 och cirka 4 000.
Totalt har nästan 50 000 personer vårdats på sjukhus och cirka 6 500 av dessa på IVA.
Antalet på IVA kommer från Intensivvårdsregistret.
Antalet i slutenvård kommer från Socialstyrelsen."
Då kör vi
Sveriges befolkning: 10.380.245 personer
https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/befolkning/befolkningens-sammansattning/befolkningsstatistik/
Totalt antal som uppsökt vård: 50.000 (här är även de som hamnat på IVA inkluderade)
Beräkning: 50.000 / 10.380.450 x 100 =
0.48%
Såldes.. antal personer som INTE uppsökt vård är: 100% - 0.48% =
99.52%
Totalt antal som legat på IVA: 6.500
Beräkning: 6.500 / 10.380.450 x 100 =
0.06%
Såldes.. antal personer som INTE legat på IVA: 100% - 0.06% =
99.94%
jag föreslår att du "de-bunkar" min uträkning om den är felaktig.. vilket den inte är
Eller så kan du konstruktiv bidra till diskussionen med
hur många anser du har blivit smittade av Covid19 (dvs inkl de med milda och inga symptom, Asymptoma) så kan vi även göra en jämförelse mot IFR vilket är det du egentligen frågar efter?