Citat:
Ursprungligen postat av
skillnad
Så du kunde inte hålla dig mer några ord innan du börjar med Ad hominem. Så sakligt.
Jag bemöter lögnerna nu.
En sak jag ställer mig lite undrande till är. Om du nu håller med om att alternativa valutor inte är knäppt, varför kan du inte bara säga (hålla sig saklig) att det är en bra tanke, istället för att larva sig att allt bara är ett utstuderat "pryramidspel" för att göra Dan rik?
Vilka andra idéer som framförts i Svegot menar du på skulle vara knäppa?
För att lägga in mina egna 50 öre i när det gäller hur Svegot/DfS drivs rent ekonomiskt så vill jag påstå att det drivs på ett både korrekt och öppet sätt. Även om det på ytan ibland kan ses lite "affärsorienterat" ut och allt inte är perfekt, så är Svegot i allra högsta grad nationalistiskt produktivt och har varit ledande med detta i rörelsen från första början.
Svegot är dessutom på långa vägar ensamma om att söka ekonomiskt stöd bland nationalister. Faktum är att alla nationella som angriper Svegot/DfS tigger pengar själva. De (nationella) som sitter ock kallar Dfs/Svegot för en "säljsekt" är rakt av hycklare.
När en persons karaktär är avgörande för ämnet, så kan man absolut argumentera ad hominiem. Hade det handlat om att Söderman var matematiker och argumenterade för sin matematiska sats, så hade det varit något underligt att angripa hans karaktär, men när hela hans tillvaro kretsar kring att predika god karaktär och själv har absolut noll karaktär, då är argumentet befogat. En gravt överviktig person ska inte komma och läxa upp mig om hur man äter rätt, för personen saknar uppenbarligen karaktär nog att sköta sin egen kost.
Som sagt är jag inte emot alternativa valutor, utan tycker bara det blir rent parodiskt att Dan inte ens kan dra igång en valuta (som han säger inte är en valuta) utan att det återigen ska färgas av hans totala girighet och ocker. Man hade kunnat sätta priset på muggen till 100 svegotmynt, eller 200, motsvarande 50-100SEK. Men icke. En mugg får du inte för under femhundralappen. Antingen kan du fylla ett par matkassar på ICA, eller så kan du få en jävla mugg.
Man säljer in en vision om en lösning på situationen i Sverige genom Svenskarnas hus. Bedrövade och naiva svenskar kastar in pengar där i hopp om att kunna göra saken bättre. Dan förvaltar pengarna som en bortskämd, 16-årig brud. Man ska inte köpa essentiella saker för pengarna som kan behövas, utan man spenderar först och främst 37k x2 per månad på heltidslöner för de här två herrarna för vadå? Sen byter man fasader, lägger gräsmatta, köper korvrullningsmaskiner och någon jävla docka för 6 papp. Någonstans här bör vän av ordning höja ett finger. Man lägger 250k(!) på stolar och bord. Var det kamrat Patrik som fick 34k för att inspektera huset. Huset som dessutom är stängt för allmänheten för det mesta och speciellt under covid. Dan lämnar landet när Sverige inte längre passar och sitter nu och gottar sig i Tyskland. Sen hade vi incidenten förra året när medlemmar som eventuellt saknade mat och vatten ombad sig hålla sig borta från huset.
Du ser inga problem här?