2021-02-06, 21:07
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Vilket jävla snömos!

Svegot gör nog mer på en vecka än vad du och dina trollpolare i tråden någonsin kommer göra.

Svara nu på mina frågor istället för att svamla massa patetiska floskler.

Jag har åtminstone konkreta exempel och argument. Du kommer med "snömos". Känns inte som att den diskussionen kan ge något. Jag noterar att du inte heller vet vad DFS har gjort för Sverige och det svenska folket, så jag känner mig trygg i min analys av AB Bluff & Båg.
Citera
2021-02-06, 21:13
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Jag har åtminstone konkreta exempel och argument. Du kommer med "snömos". Känns inte som att den diskussionen kan ge något. Jag noterar att du inte heller vet vad DFS har gjort för Sverige och det svenska folket, så jag känner mig trygg i min analys av AB Bluff & Båg.
Mer snömos utan ett enda svar på frågorna.

Bättre trollande kan du väl ändå försöka med?
Citera
2021-02-06, 21:17
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Mer snömos utan ett enda svar på frågorna.

Bättre trollande kan du väl ändå försöka med?

Kan du inga fler ord än "snömos"? "Käbbel" kanske?

Själv tycker jag att det du säger är "trams"

Ger du mig några miljoner så kan jag också "försöka uppnå viss lokal framgång"...
Citera
2021-02-06, 21:24
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Kan du inga fler ord än "snömos"? "Käbbel" kanske?

Själv tycker jag att det du säger är "trams"

Ger du mig några miljoner så kan jag också "försöka uppnå viss lokal framgång"...
Fast att som du vägra svara på legitima frågor är bokstavligt talat trams och trollande. Men du är väl för korkad att inse hur illa det ser ut.
Senast redigerad av skillnad 2021-02-06 kl. 21:26.
Citera
2021-02-06, 21:43
Medlem
olasvenssons avatar
Jag talade med Magnus Söderman. Han har köpt en husvagn som han ska bo i.
Citera
2021-02-07, 04:55
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Kväll med Svegot är ett helt fantastiskt bra program, men frågan är om inte Fredagstinget är ännu bättre. Jag är helt enig med Dan Eriksson om att vi måste ställa extremt höga krav på våra nationalistiska företrädare. Sexualliberala judinnor, fula finska relationscoacher, sionistiska tanter med potatisnäsor och kvinnomisshandlande psykopatäckelgubbar får aldrig någonsin tillåtas att bli våra ledare.

https://www.spreaker.com/user/svegot/fredagstinget21

Den stora gyllene upplänningen Marcus "The Golden One" Follin, som var en av deltagarna i gårdagens ting, ska nu börja sälja kaffe. I England har nationalisten Laura Towler sedan en tid tillbaka sålt te. Jag tycker att det är trevligt när folk som man gillar och beundrar säljer olika sorters drycker. Nu kopplar vi bort pappas mycket obehagliga och oförskämda lebbanklagelser och bara njuter av att Radio Svegot och Det fria Sverige är bäst i hela jävla världen!

They said: There's too much caffeine in your bloodstream, and a lack of real spice in your life...

Besvikelsen över att den fina skribenten Guillounism sitter här på Flashback tillsammans med ett gäng antivita svin och hetsar mot DFS/Svegot är enorm, men vi måste försöka att koppla bort det. Mina gudar och ledare heter Dan Eriksson, Magnus Söderman och Björn Björkqvist!

Jag älskar Radio Svegot så himla mycket! ❤️

Har du missat att personer som den gyllene är meningsfrände med fula relationscoacher, deras parti och hela den sfären där sexualliberala judinnor ingår? "Vad hände med vårt kära Sverige?", "Sossarna har sålt oss till muslimerna!". Att rata det packet är inte att ställa extremt höga krav.
Citera
2021-02-07, 08:29
Bannlyst
Citat:
Fast att som du vägra svara på legitima frågor är bokstavligt talat trams och trollande. Men du är väl för korkad att inse hur illa det ser ut.
Är det frågan om varför vi lägger oss i vad andra lägger pengarna på, du menar?

För min del är det för att jag ser mig själv som nationalist (om än till ett äkta svenskt Sverige och inte staten per se) och därför tycker jag det är fullkomligt vidrigt när charlataner som utger sig för att själva vara nationalister bedrar nationalister på pengar.

Om din mor blev blåst på pengar som hon "frivilligt" la på något pyramidspel, skulle du då inte själv känna ett ansvar och lägga dig i?

Är du verkligen så blind, att du inte ser vad det är som händer här?
Citera
2021-02-07, 08:39
Medlem
MrRainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
Är det frågan om varför vi lägger oss i vad andra lägger pengarna på, du menar?

För min del är det för att jag ser mig själv som nationalist (om än till ett äkta svenskt Sverige och inte staten per se) och därför tycker jag det är fullkomligt vidrigt när charlataner som utger sig för att själva vara nationalister bedrar nationalister på pengar.

Om din mor blev blåst på pengar som hon "frivilligt" la på något pyramidspel, skulle du då inte själv känna ett ansvar och lägga dig i?

Är du verkligen så blind, att du inte ser vad det är som händer här?

Personer som har "vaknat" till en fråga t.ex Judefårgan, invandringen eller rent av blivit frälsta och gått med i någon kyrka, har ibland svårt att se korruptionen i de egna leden. De blir lite av vad man kan kalla andligt närsynta. När man dessutom förolämpar en person som är medlem i en grupp förstärks känslan av att det finns ett yttre hot som attackerar sanningen. Varpå personen paradoxalt nog drar sig ännu djupare in i vad han anser sig vara den absoluta och enda vägen. Det är viktigt att vi inte hoppar på medlemmarna allt för hårt utan fokuserar på sektledarna. Som du sa i exemplet om din egen mor. Det är ju inte morsan vi vill klämma åt utan charlatanerna.
Citera
2021-02-07, 09:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrRaines
Personer som har "vaknat" till en fråga t.ex Judefårgan, invandringen eller rent av blivit frälsta och gått med i någon kyrka, har ibland svårt att se korruptionen i de egna leden. De blir lite av vad man kan kalla andligt närsynta. När man dessutom förolämpar en person som är medlem i en grupp förstärks känslan av att det finns ett yttre hot som attackerar sanningen. Varpå personen paradoxalt nog drar sig ännu djupare in i vad han anser sig vara den absoluta och enda vägen. Det är viktigt att vi inte hoppar på medlemmarna allt för hårt utan fokuserar på sektledarna. Som du sa i exemplet om din egen mor. Det är ju inte morsan vi vill klämma åt utan charlatanerna.
Hur historiskt korrekt det är, vet jag inte men som Martin Luther lär ha sagt: Hier stehe ich, und kann nicht anders (Här står jag och kan inte annat). Det är en social skyldighet att lägga sig i.
Citera
2021-02-07, 10:01
Medlem
MrRainess avatar
Citat:
Hur historiskt korrekt det är, vet jag inte men som Martin Luther lär ha sagt: Hier stehe ich, und kann nicht anders (Här står jag och kan inte annat). Det är en social skyldighet att lägga sig i.

Helt enig! Men även Luther gav sig främst på det katolska systemet med påven i spetsen (och såklart judarna). När man bemöter sektmedlemmar är det viktigt att göra det med en viss ödmjukhet. Men däremot ska man attackera dess företrädare hårt och skoningslöst. Sen ska man heller aldrig ta när någon kommer med fula förolämpningar. Men försök vara den vuxne i rummet och inte sjunka till deras nivå. Jag tror man vinner bra och långsiktiga poänger i bemötandet. (Fan vaknade med en känsla av filantropi idag tror jag bestämt)
Citera
2021-02-07, 10:34
Bannlyst
Citat:
Helt enig! Men även Luther gav sig främst på det katolska systemet med påven i spetsen (och såklart judarna). När man bemöter sektmedlemmar är det viktigt att göra det med en viss ödmjukhet. Men däremot ska man attackera dess företrädare hårt och skoningslöst. Sen ska man heller aldrig ta när någon kommer med fula förolämpningar. Men försök vara den vuxne i rummet och inte sjunka till deras nivå. Jag tror man vinner bra och långsiktiga poänger i bemötandet. (Fan vaknade med en känsla av filantropi idag tror jag bestämt)
Jag lyckas aldrig komma ihåg vad fenomenet heter... Investors fallacy, eller något åt det hållet. Henrik Jönsson nämnde någon försvenskad version i något av hans senaste lördagsprogram. Ju hårdare man kritiserar någon för deras val, desto hårdare investerade blir de i dem. Inom ekonomi handlar det mer om att man hoppas på att en investering som är på väg ner ska vända förr eller senare, vilket passar fint på Svenskarnas hus. Har jag tagit 30 papp av mina besparingar och lagt på Dans sommarstuga, så vill jag ju väldigt gärna tro att det faktiskt ska bli något större av det.

Nu när jag faktiskt tänker på det... Vad skulle vara det bästa som skulle kunna bli av Svenskarnas hus inom realismens ramar?

Vi ponerar att allt är optimalt och allt går åt rätt håll. Vi har bytt fasad, lagt nytt golv, köpt en hi end-projektor, vibrerande kontorsstolar, en jacuzzi... Det finns inte mer saker i huser att kasta pengar på - vad händer nu?

På vilket sätt gynnar det här huset nationella svenskar? Den stora elefanten i rummet är och förblir logistiken. Ingen skulle ha problem att åka och ta en fika i ett Svenskarnas hus, däremot har många problem att åka 15 mil från närmaste tätort för att ta en fika i det här Svenskarnas hus. Även om de skulle chartra bussar varje helg, så skulle inte besöken öka nämnvärt nog för att kostnaden skulle täckas.

Det vore kul om någon investerad person kunde ge en realistisk vision av hur det här huset skulle fungera i den bästa av världar. För att investera åtskilliga miljoner i en byggnad och underhåll för att kompensera för att man inte kan hyra en lokal två gånger om året för att ha en fest, håller inte riktigt.
Citera
2021-02-07, 10:44
Bannlyst
Citat:

Citat:
Jag lyckas aldrig komma ihåg vad fenomenet heter... Investors fallacy, eller något åt det hållet. Henrik Jönsson nämnde någon försvenskad version i något av hans senaste lördagsprogram. Ju hårdare man kritiserar någon för deras val, desto hårdare investerade blir de i dem. Inom ekonomi handlar det mer om att man hoppas på att en investering som är på väg ner ska vända förr eller senare, vilket passar fint på Svenskarnas hus. Har jag tagit 30 papp av mina besparingar och lagt på Dans sommarstuga, så vill jag ju väldigt gärna tro att det faktiskt ska bli något större av det.

Nu när jag faktiskt tänker på det... Vad skulle vara det bästa som skulle kunna bli av Svenskarnas hus inom realismens ramar?

Vi ponerar att allt är optimalt och allt går åt rätt håll. Vi har bytt fasad, lagt nytt golv, köpt en hi end-projektor, vibrerande kontorsstolar, en jacuzzi... Det finns inte mer saker i huser att kasta pengar på - vad händer nu?

På vilket sätt gynnar det här huset nationella svenskar? Den stora elefanten i rummet är och förblir logistiken. Ingen skulle ha problem att åka och ta en fika i ett Svenskarnas hus, däremot har många problem att åka 15 mil från närmaste tätort för att ta en fika i det här Svenskarnas hus. Även om de skulle chartra bussar varje helg, så skulle inte besöken öka nämnvärt nog för att kostnaden skulle täckas.

Det vore kul om någon investerad person kunde ge en realistisk vision av hur det här huset skulle fungera i den bästa av världar. För att investera åtskilliga miljoner i en byggnad och underhåll för att kompensera för att man inte kan hyra en lokal två gånger om året för att ha en fest, håller inte riktigt.
Rätt namn verkar vara "escalation of commitment"

https://en.wikipedia.org/wiki/Escalation_of_commitment
Citat:
Escalation of commitment is a human behavior pattern in which an individual or group facing increasingly negative outcomes from a decision, action, or investment nevertheless continues the behavior instead of altering course. The actor maintains behaviors that are irrational, but align with previous decisions and actions.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in