2021-02-09, 18:34
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Genom en bekant som frågade om han var intresserad av att sälja, han tackade ja och gick till EB för att diskutera, efter Anticimex och två värderingar samt ca 10-12 dagar var avtalet framtaget enligt bådas önskemål.
Detta var den 20: aug och den dag som EB blev juridisk ägare till fastigheten när dom signerade avtalet och det fans även ett vittne där.
Detta har Esb sagt i intervjun i Expr.
Ok, så det var alltså Ebba som tog initiativet. Det stod inget om något saneringsbehov i avtalet bara nåt om en inteckning som köparen skulle överta och väl ingick i köpesumman. Såvitt jag såg fanns det inga märkligheter i avtalet och det är alltså gubbens ånger som fått Ebba att avvakta och inte bara ta dit låssmed å flytta in med polishjälp. Då är det väl så då att stämningen avser att få tillbaka handpenningen och bli ersatt för utgifter och få ett skäligt skadestånd?
2021-02-09, 18:36
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Bra fråga, media verkar ju bara vara att glömma, åtminstone Expressen, fy satan vilka lögner och undanhållande av fakta den skittidningen har sysslat med, finns det ingen ansvarig utgivare på skitblaskan längre?

Men Ebba Buschs ombud lär ju ha fått veta nu hur allt hänger ihop och kan åtminstone agera så att fastigheten räddas ur gamarnas näbbar och klor, pengarna som E*björn får kan hon tyvärr inte rädda åt honom, de lär försvinna fortare än man hinner säga Borgholm.

Ja, så är det väl.

Men ur Ebbas perspektiv spelar denna soppa ingen större roll. Hon har ett avtal och det enda hon egentligen behöver visa, än så länge, är att den diagnos Esbjörn fått inte innebär att han inte förstått vad han gjort.

Den som borde agera för att stoppa denna soppa är ju Matz. Man han ligger väl hemma i sängen och gråter över spilld mjölk, istället för att jaga hem den grädde som ännu finns kvar. Men han verkade ju aldrig ha särskilt många hjärnceller.
2021-02-09, 18:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Sveriges Rikes Lag är källan. Hur puckad kan du bli egentligen?

Lilla gumman, jag bad om formuleringar, hittar du inte ens det så kan du lägga ned allt vad juridik heter.
2021-02-09, 18:41
Medlem
trngws avatar
Vilka websidor var det som visade att Maggan och Monkan känner varandra sedan tidigare?
2021-02-09, 18:43
Medlem
Vad vet vi om bakgrunden?

Blev Esbjörn förhäxad av den unga vackra EBT

Bakgrunden till ångern är förstås att Matz är lovad fastigheten o har blivit urförbannad
o känner sig lurad o pressar Esbjörn.

Hur har man kommit i kontakt med Johann Binnekemask - har han försökt med Ambulance Chasing
eller finns det koppling på Majkgård som till o från behöver obskyra jurister - eller är det Matz/Esbjörn som hittat J B
2021-02-09, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Ja, om du har utformat säljavtalet på rätt sätt (det brukar mäklare se noga till).

Detta är ett verkligt problem. Botemedlet brukar vara att försälljningsavtalet villkoras på ett sådant sätt att köpebrev utfärdas vid tillträdesdatum och i samband med att full betalning sker. I den här affären var tanken att så skulle ske på banken, annars ofta på mäklarkontoret.

Skälet är att om man enbart avtalar om tillträdesdag och "nöjer sig" med att handpenningen betalas kan man få förtvivlat svårt att få full betalning, vare sig man köper en lägenhet eller en fastighet. När det gäller fastighet tillkommer den lilla krumeluren att den nye ägaren kan få lagfart på en fastighet som enbart betalats med handpenning om inte ett köpebrev krävs.

De här stegen (avtal om köp enligt JB (1) och ett enligt JB korrekt utformat köpebrev i samband med betalning (2) är till för att skydda säljaren. I det här fallet har säljaren tydligen fått för sig att det går att ångra försäljningen och agerar därefter.

Men många jag känner gör banköverföring eller annan postbetalning på tillträdesdatumet, lägenheten som jag hyr ut betalade pappa först 15% och sedan resten via banköverföring samma dag.
Jag är mest rädd för folk kan skriva på försäljning och sen ändra sig som Esbjörn.
2021-02-09, 18:48
Medlem
Citat:
Ja ett riktigt lågvattenmärke. Hade inte skrivit ett ord till om denna soppa om jag hade jobbat där för nu är det riktigt illa.
Hm undrar när uppdateringen kommer på detta där?
Gissar på att Brännström ryker igen..
2021-02-09, 18:50
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ok, så det var alltså Ebba som tog initiativet. Det stod inget om något saneringsbehov i avtalet bara nåt om en inteckning som köparen skulle överta och väl ingick i köpesumman. Såvitt jag såg fanns det inga märkligheter i avtalet och det är alltså gubbens ånger som fått Ebba att avvakta och inte bara ta dit låssmed å flytta in med polishjälp. Då är det väl så då att stämningen avser att få tillbaka handpenningen och bli ersatt för utgifter och få ett skäligt skadestånd?

Ja så är det han vill inte backa i affären utan bar få den hävd utan ekonomiska kostnader , eller det är nog ej hans vilja utan M-gård med mfl.
EB har redan nyckel till huset.
2021-02-09, 18:50
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Lilla gumman, jag bad om formuleringar, hittar du inte ens det så kan du lägga ned allt vad juridik heter.

"Lilla gumman" var det det bästa du kunde åstadkomma?

Du bad om källan till en lagparagraf, och det är Sveriges Rikes Lag.

Men visst, att du skulle förstå något sådant, är att förvänta sig för mycket, det har vi insett. Pucko.
2021-02-09, 18:53
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Vilka websidor var det som visade att Maggan och Monkan känner varandra sedan tidigare?

https://docplayer.se/33792527-Rallykarlek-vinter-redo-pa-sista-farden-sa-blir-du-han-tar-med-dig-att-rora-sig-fritt-ar-en -mansklig-rattighet-darfor-instiftar-vi-bilens-dag.html
2021-02-09, 18:54
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Visserligen, men har faktiskt blivit av med flera bilar i Stockholmstrakten där kommunen sa
"lugnt vi ordnar det" när jag sa att jag inte bodde i närheten och inte hade papper...

Så nånstans måste det finnas ett lagutrymme som ger ok att ta över bilen på annat sätt än påskrivna papper.

haha, kom på en sak - trodde en gång att min bil blivit stulen. Den hade fått motorhaveri så fick lämna den i vägkanten. Tillbaka nästa dag då var den borta. Polisanmälde.
Tiden gick.

Sedan kolla jag på transportstyrelsen en gång, och då var bilen inte kvar som listad på mig.
Vägverket hade tagit över den(!) Trots att bilen var rapporterad som stulen av mig.

Vägverket och kommuner kan låta avregistrera och skrota fordon, olagligen eller trafikfarligt uppställda på deras fastigheter, på fordonsägarens bekostnad.
Först förs den till uppställningsplats och ca 6 mån har då fordonets ägare tid på sig att höra av sig, sen skrotas fordonet av myndigheten.
Det åligger ägaren att hålla reda på fordonet och det är förbjudet lämna fordon i vägkanten.
Man rullar den från vägkanten, sätter på varningsblinkers, ställer upp varningstriangel och ringer bärgare!
Inte ringer kompis och åker hem, sen kommer tillbaka först nästa dag.
Att du varken har körkort eller kunskap om vad det kostar att bli av med en bil man inte äger, fick nu sin förklaring.
Du har inte ens öppnat breven från fogden med räkningarna va, på hur mycket du som fordonsägare är skyldig för "gratis" skrotningar.
2021-02-09, 19:01
Avslutad
Citat:
Ja så är det han vill inte backa i affären utan bar få den hävd utan ekonomiska kostnader , eller det är nog ej hans vilja utan M-gård med mfl.
EB har redan nyckel till huset.

Esbjörns enda önskan är att "bedragerskan" Ebba Busch står för sitt ord och backar ur affären, Ebba skulle lika snabbt som hon gjorde det ha dessa pengar tillbaka.

Men eftersom inte hennes intention någonsin varit att backa ur affären så var det uttalandet bara ännu ett drag i en extremt smutsig affär av Ebba, hon går hon över lik om hon så skulle behöva.

Tur är väl att folk runt om i stugorna, menar då dessa äldre människor vilka röstat Kds, sedan Kd i hela sina liv får se vem denna kvinna Ebba Busch egentligen är, dvs fullständigt utan etik, moral och empati för äldre människor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in