2021-02-09, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Så även du min Brutus inser att inget olagligt förekommit och att Ebba då äger fastigheten.
Att Esbjörn i så fall handlat olagligt och därmed helt riktigt stämts för detta.

Så vad... allt handlar om det måste varit olagligt? Nehe.

Och konstig slutsats, varför ska Esbjörn gjort något olagligt?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Att kalla det här för mediadrev känns lite väl att ta i va. Mediadrev var det som Littorin och Juholt fick utstå. Media är med all rätt ganska försiktiga här, det skrivs om det men det är mest när något nytt tillkommer.
Intressant att du nämner just Littorin.
Han har ju fått sin beskärda del pga vänskapen med just Johann Binninge.
Vad var det nu .. 2,7 miljoner han och kompanjonen stämdes på efter dåliga tips från Johann Binninge
Vi snackar en sjuk hjärna som skapat mediadrev mot alla i Sverige oavsett klass eller partitillhörighet.

https://www.expressen.se/kvallsposten/ex-minister-gar-med-pa-miljonkrav/
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Det du beskriver är kontentan av den "fria uppfostran" som florerade för ca 40 år sen.
Ingen har blivit skadad av en tillsägelse eller för den delen en skarp sådan heller.
Misshandel och psykiska inlägg ska naturligtvis ej uppmuntras eller vara en del av detta men helt klart så finns det många som är bäst på allt om dom får säga det själva.
En enkel sak att kolla är har personen gjort lumpen eller bor dom hemma hos mamma än??
Där finns många ledtrådar på den sortens personligheter.
Det är för lite jävlar anammar i folk i dag tycker jag.

Det är för lite jävlar anammar i folk i dag tycker jag.

Många är avundsjuka på någon som har hittat ett hus som dom vill bo i då skriker alla andra hon kommer göra ett klipp och tjäna stora pengar, men om du tycker det så är det bara att börja läsa om från början igen på mitt inlägg
Är tämligen säker på att ingen utomstående hade höjt ett ögonbryn för Ebbas hus o tomtköp om det inte hade varit så att gubben hon skojade till sig tomten av direkt ångrade sig när han kom till insikt om att han hade kört över sin brorson.
Jag som fetat
2021-02-09, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Du talar om normalt... Men du är ung - jävligt ung - det märks. Ja det är kanske normalt för många idag att bland in en mäklare. Men äldre människor har gjort affärer förr, utan att bland in en massa utomstående. Esbjörn tillhör den genration då man faktist kunde både köpa och sälja fastigheter utan mäklare och där ett handslag ofta var tillräckligt. Visst juridiken är idag mer krävande och därför anlitades en mäklare för att få den biten korrekt, men i övrigt finns inga konstigheter. Alla vill inte lägga ut saker på öppna marknaden och det finns inte heller något krav på det.
Normalt är inte det DU anser vara normalt - välden är större än du är. Mycket större.
När det passar ska vi här ta hänsyn till Esbjörns ålder och tänkt därigenom. När jag tog upp det förut så gick ju Ebba Busch-sekten hårt åt mig. Speciellt i retoriken som fördes med att Esbjörn mycket väl skulle leva slutet av sitt liv med guldkantad tillvaro, helt plötsligt skulle han bo på hotell och dricka dyra viner hette det.

Normalt är det som statistiken säger är normalt, denna affär är idag inte att ses som normal oavsett vad du eller jag tycker, det är helt objektivt.
2021-02-09, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
nej, men vi tar hennes ord som sanning att Esbjörn var den som inte ville ha mäklare, vi tar hennes ord om sanering som sanning osv.

Jag ser det iallafall som osannolikt att det kommer kosta 300 000kr att sanera efter vad vi vet är några bilar parkerade i trädgården...

Esbjörn har inte sagt att han inte vill ha mäklare.

Ebba har sagt att Esbjörn inte ville ha en dyr mäklare.

Ebba-klanen har kört m det förra ganska länge nu o gör sina egna tolkningar. Det är därför de hamnar så snett i sina resonemang.

Rätt tolkning kan vara att Esbjörn ville ha en mäklare, men en billig/prisvärd sådan.
2021-02-09, 13:33
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Inte alls roligt utan istället ordentligt tragiskt. Jag har fått uppfattningen att det inte finns ett dugg elakt i gubben, utan han är en gammal skröplig man i det närmaste utan egen vilja som på sina sista dagar haft en jävla otur att ha råkat ut för någon som vill(e) åt hans tomt och som passat på att ta för sig å det skamligaste

EDIT: Jag som fetat

Ja att både kursgårds damen och brorsonen tagit för sig av det skamligaste på hans ålders höst är riktigt skamligt.
Varför får han inte sälja sina föräldrars sommarhus när någon nu vill köpa o betalat ett skäligt pris?
2021-02-09, 13:35
Medlem
Otroligt märkligt att ingen besvarar min fråga som jag ställt flera gånger i tråden.

Varför är §2 och §18 i köpekontraktet inte utagerat här, här har Theo Dietz gjort bort sig totalt. Han skulle ha tagit handpenningen till mäklarfirmans klientmedelskonto.
Det står dessutom att avtalet är villkorat, vilket villkor framgår inte.
Det borde framgå under bilagor eftersom att det står att det ska träffas separat.
2021-02-09, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
När det passar ska vi här ta hänsyn till Esbjörns ålder och tänkt därigenom. När jag tog upp det förut så gick ju Ebba Busch-sekten hårt åt mig. Speciellt i retoriken som fördes med att Esbjörn mycket väl skulle leva slutet av sitt liv med guldkantad tillvaro, helt plötsligt skulle han bo på hotell och dricka dyra viner hette det.

Normalt är det som statistiken säger är normalt, denna affär är idag inte att ses som normal oavsett vad du eller jag tycker, det är helt objektivt.
Vad du inte fattar är att det är en GENRATIONSFRÅGA- inte en KOGNITIONSFRÅGA.
Du tror alla över 55 är dementa idioter och vill spärra in dem på hispan men förvaltare och tvångsomhänderta deras egendom.
Jag däremot - VET att folk kan vara klara i knoppen fast de är 100 år.
Däremot kan saker som för dig och alla andra ynglingar framstår som "helt tokiga" bottna i att samhället ändras över tid förändras och att yngre idag gör saker på ett annat sätt. Men man är inte idiot för att man inte anlitade mäklare - lika lite som du är en idiot för att du inte vet vad en årder är och hur den används.
2021-02-09, 13:38
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Rätt tolkning kan vara att Esbjörn ville ha en mäklare, men en billig/prisvärd sådan.

Varför skaffade han sig inte det då?
2021-02-09, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Lagfarten har absolut ingenting med det att göra.

Faktum är att det var på sin egen tomt som Ebba röjde. Ty, hon blev i laglig, civilrättslig, mening ägare till fastigheten den 20e augusti.

Esbjörn skulle fortsätta disponera den till den 16e september men gav Ebba ok att gå in på sin egen tomt och röja bland sina egna träd.

Sådan är lagen.
Varför ljuger du helt öppet?
§6 i köpekontraktet gör gällande "Parterna är överens om att äganderätten till fastigheten övergår på köparen på tillträdesdagen"
Tillträdesdag regleras på första sidan och är 2020-09-16, före det datumet ägde Esbjörn alltså fastigheten.
2021-02-09, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Du gick den olagliga vägen, eller skrothandlaren gjorde rättare sagt.
Det blir inte fallet vad gäller dessa skrotbilar.
Att på lagligt sätt bli av med ett fordon på din tomt kostar just 5.000:- till 10.000:-

Hittepå-siffror att det skulle kosta 5.000 - 10.000 för att bli av med en skrotbil.

Max 500 sek per bil om de hämtar. Lämnar du dem själv tar de emot dem gratis även om de är ute ur registret. Bara att trycka direkt.
2021-02-09, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Varför skaffade han sig inte det då?

Frågan är varför Ebba säger att Esbjörn inte ville ha mäklare o anlitar sin kompisbrormäklare som sedan gör allt för att inte blandas in i lurifaxaffären.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in