Citat:
Det fetade:
Det får vi nog tro.
För min del anser jag det viktigt att JO:s aggressivitet redan innan rättegång blir fastslagen, så att hennes "vardagliga" våldskapacitet blir konstaterad och därmed kan rätten förstå vad hon är kapabel till.
Sparkar man någon med stålhättade kängor mot huvud/hals, då har man visat på en sällsynt likgiltighet för andras liv och hälsa.
Detta med likgiltighet framkom ju i att hon lämnade sin kusin, brukaren HF, fullständigt oskyddad när hon, JO, lämnade lägenheten.
Jag uppehåller mig vid detta med aggressivitet plus likgiltighet eftersom det är markörer för vad JO är kapabel till.
Att JO är allvarligt personlighetsstörd, det råder det knappast nån tvekan om. Däremot kommer hon inte att hamna under RPV, för mitt i sin mordiskhet, har hon ändå handlat med viss 'rationalitet' om man vågar skriva så..
Spelande plus alkohol plus personlighetsstörning ledde fram till ett mord på en helt oskyldig medmänniska och till stor sorg för en massa människor.
Samhället bör kräva att JO döms till livstid. För min del får hon gärna placeras på en anstalt för män.
Det får vi nog tro.
För min del anser jag det viktigt att JO:s aggressivitet redan innan rättegång blir fastslagen, så att hennes "vardagliga" våldskapacitet blir konstaterad och därmed kan rätten förstå vad hon är kapabel till.
Sparkar man någon med stålhättade kängor mot huvud/hals, då har man visat på en sällsynt likgiltighet för andras liv och hälsa.
Detta med likgiltighet framkom ju i att hon lämnade sin kusin, brukaren HF, fullständigt oskyddad när hon, JO, lämnade lägenheten.
Jag uppehåller mig vid detta med aggressivitet plus likgiltighet eftersom det är markörer för vad JO är kapabel till.
Att JO är allvarligt personlighetsstörd, det råder det knappast nån tvekan om. Däremot kommer hon inte att hamna under RPV, för mitt i sin mordiskhet, har hon ändå handlat med viss 'rationalitet' om man vågar skriva så..
Spelande plus alkohol plus personlighetsstörning ledde fram till ett mord på en helt oskyldig medmänniska och till stor sorg för en massa människor.
Samhället bör kräva att JO döms till livstid. För min del får hon gärna placeras på en anstalt för män.
Undrar om hon talade sanning när hon sa att hon tankat i sig rödtjut och var onykter under kvällen inför mordnatten? Tänker om den extrema våldsamheten blev en konsekvens av promillehalten? Men hon körde väl också bil till bankomat den natten vilket borde vara vanskligt att göra. Men hon verkade ju bokstavligt talat gå över lik för att få tag i pengar, så det ena utesluter väl inte det andra.
Man undrar ju vad som skedde där i lägenheten och varför han fick sätta livet till. Blev hon ertappad och konfronterad eller släckte hon honom innan hon tog i tu med överföringarna? Känns som att hon kan ha hoppat på honom bakifrån för hon själv hade väl inga skador?
Tyvärr, får vi väl aldrig veta. Hon kommer neka in i döden och skylla allt på den lille påhittade chilenaren och hästsvansmannen. Att döda nån är ju illa nog, men att inte erkänna och ta på sig ansvaret är även det jävligt illa och fegt. Det provocerar mig.
Ja, hon verkar ju livsfarlig för alla som kan tänkas ha nån krona på kontot eller sparbössa i hemmet, så nog förtjänar hon ett långt, långt straff. Liksom dårarna i Vallentuna (dubbelmordet). Och nej, ingen av dom kommer dömas till RPV, vilket är rätt. De är inte sjuka i huvudet på DET sättet. Dom är bara, kort och gott, dumma i huvudet.