2021-02-08, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det fetade:
Det får vi nog tro.
För min del anser jag det viktigt att JO:s aggressivitet redan innan rättegång blir fastslagen, så att hennes "vardagliga" våldskapacitet blir konstaterad och därmed kan rätten förstå vad hon är kapabel till.
Sparkar man någon med stålhättade kängor mot huvud/hals, då har man visat på en sällsynt likgiltighet för andras liv och hälsa.
Detta med likgiltighet framkom ju i att hon lämnade sin kusin, brukaren HF, fullständigt oskyddad när hon, JO, lämnade lägenheten.

Jag uppehåller mig vid detta med aggressivitet plus likgiltighet eftersom det är markörer för vad JO är kapabel till.

Att JO är allvarligt personlighetsstörd, det råder det knappast nån tvekan om. Däremot kommer hon inte att hamna under RPV, för mitt i sin mordiskhet, har hon ändå handlat med viss 'rationalitet' om man vågar skriva så..

Spelande plus alkohol plus personlighetsstörning ledde fram till ett mord på en helt oskyldig medmänniska och till stor sorg för en massa människor.
Samhället bör kräva att JO döms till livstid. För min del får hon gärna placeras på en anstalt för män.

Undrar om hon talade sanning när hon sa att hon tankat i sig rödtjut och var onykter under kvällen inför mordnatten? Tänker om den extrema våldsamheten blev en konsekvens av promillehalten? Men hon körde väl också bil till bankomat den natten vilket borde vara vanskligt att göra. Men hon verkade ju bokstavligt talat gå över lik för att få tag i pengar, så det ena utesluter väl inte det andra.

Man undrar ju vad som skedde där i lägenheten och varför han fick sätta livet till. Blev hon ertappad och konfronterad eller släckte hon honom innan hon tog i tu med överföringarna? Känns som att hon kan ha hoppat på honom bakifrån för hon själv hade väl inga skador?

Tyvärr, får vi väl aldrig veta. Hon kommer neka in i döden och skylla allt på den lille påhittade chilenaren och hästsvansmannen. Att döda nån är ju illa nog, men att inte erkänna och ta på sig ansvaret är även det jävligt illa och fegt. Det provocerar mig.

Ja, hon verkar ju livsfarlig för alla som kan tänkas ha nån krona på kontot eller sparbössa i hemmet, så nog förtjänar hon ett långt, långt straff. Liksom dårarna i Vallentuna (dubbelmordet). Och nej, ingen av dom kommer dömas till RPV, vilket är rätt. De är inte sjuka i huvudet på DET sättet. Dom är bara, kort och gott, dumma i huvudet.
Citera
2021-02-08, 13:39
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Det fetade:
Det får vi nog tro.
För min del anser jag det viktigt att JO:s aggressivitet redan innan rättegång blir fastslagen, så att hennes "vardagliga" våldskapacitet blir konstaterad och därmed kan rätten förstå vad hon är kapabel till.
Sparkar man någon med stålhättade kängor mot huvud/hals, då har man visat på en sällsynt likgiltighet för andras liv och hälsa.
Detta med likgiltighet framkom ju i att hon lämnade sin kusin, brukaren HF, fullständigt oskyddad när hon, JO, lämnade lägenheten.

Jag uppehåller mig vid detta med aggressivitet plus likgiltighet eftersom det är markörer för vad JO är kapabel till.

Att JO är allvarligt personlighetsstörd, det råder det knappast nån tvekan om. Däremot kommer hon inte att hamna under RPV, för mitt i sin mordiskhet, har hon ändå handlat med viss 'rationalitet' om man vågar skriva så..

Spelande plus alkohol plus personlighetsstörning ledde fram till ett mord på en helt oskyldig medmänniska och till stor sorg för en massa människor.
Samhället bör kräva att JO döms till livstid. För min del får hon gärna placeras på en anstalt för män.

Vad jag hittills har läst i fupen så är exet den enda som beskrivit J.O som våldsam och aggressiv . Är inte det lite märkligt ? Vad var det som triggade just med henne och E isåfanafall .
Senaste flickvännen verkar ju tycka att J är den mest underbara och finaste som finns .
Citera
2021-02-08, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Undrar om hon talade sanning när hon sa att hon tankat i sig rödtjut och var onykter under kvällen inför mordnatten? Tänker om den extrema våldsamheten blev en konsekvens av promillehalten? Men hon körde väl också bil till bankomat den natten vilket borde vara vanskligt att göra. Men hon verkade ju bokstavligt talat gå över lik för att få tag i pengar, så det ena utesluter väl inte det andra.

Man undrar ju vad som skedde där i lägenheten och varför han fick sätta livet till. Blev hon ertappad och konfronterad eller släckte hon honom innan hon tog i tu med överföringarna? Känns som att hon kan ha hoppat på honom bakifrån för hon själv hade väl inga skador?

Tyvärr, får vi väl aldrig veta. Hon kommer neka in i döden och skylla allt på den lille påhittade chilenaren och hästsvansmannen. Att döda nån är ju illa nog, men att inte erkänna och ta på sig ansvaret är även det jävligt illa och fegt. Det provocerar mig.

Ja, hon verkar ju livsfarlig för alla som kan tänkas ha nån krona på kontot eller sparbössa i hemmet, så nog förtjänar hon ett långt, långt straff. Liksom dårarna i Vallentuna (dubbelmordet). Och nej, ingen av dom kommer dömas till RPV, vilket är rätt. De är inte sjuka i huvudet på DET sättet. Dom är bara, kort och gott, dumma i huvudet.
Det du skriver, det där fetade, provocerar även mig nåt oerhört! Det går att ur ett mänskligt perspektiv på sätt och vis förstå henne (vem vill se sig som mördare?), men den där empatilösa hållningen hon uppvisar genom att inte erkänna sina olika brott, varken stölden av kassaskrinet eller mordet, det är djupt kränkande mot brottsoffren och deras anhöriga!

Hennes försvarare är inte vem som helst. Har inte sett att man tittat närmare på honom i denna tråd. Han arbetade tidigare som åkl och var den som satte Marin* Johanss*ns mördare bakom lås och bom.
Fredrik Svensson liknar i vissa delar JO: Båda nekar till mord trots övertygande bevisning och båda har ett standard-"svar" när de tillfrågas av utredare, nämligen:
"Ingen aning.."
Citera
2021-02-08, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Vad jag hittills har läst i fupen så är exet den enda som beskrivit J.O som våldsam och aggressiv . Är inte det lite märkligt ? Vad var det som triggade just med henne och E isåfanafall .
Senaste flickvännen verkar ju tycka att J är den mest underbara och finaste som finns .
Det är inte bara lite märkligt. Det är mycket märkligt!

Det är just därför lilla jag anser det vara viktigt att förra flickvännen plus dotter hörs innan rättegången, alternativt att de kallas att vittna och berätta om sina upplevelser.

Vi vet redan att JO kan uppvisa minst två olika sidor, den hjälpsamna (nästan omtänksamma) JO, medan i andra sammanhang är hon "ett hår av hin", en Mr Hyde enl Stevensons berättelse om Dr Jekyll som experimenterade med sig själv som insats..

Detta mål är i mina ögon minst lika intressant som Johanna Möllers. Skall bli mycket intressant att se hur msm väljer att försöka förbigå komnande rättegång eller bara lämna enstaka rapporter rörande processen.
Citera
2021-02-08, 14:43
Medlem
Citat:
Det är inte bara lite märkligt. Det är mycket märkligt!

Det är just därför lilla jag anser det vara viktigt att förra flickvännen plus dotter hörs innan rättegången, alternativt att de kallas att vittna och berätta om sina upplevelser.

Vi vet redan att JO kan uppvisa minst två olika sidor, den hjälpsamna (nästan omtänksamma) JO, medan i andra sammanhang är hon "ett hår av hin", en Mr Hyde enl Stevensons berättelse om Dr Jekyll som experimenterade med sig själv som insats..

Detta mål är i mina ögon minst lika intressant som Johanna Möllers. Skall bli mycket intressant att se hur msm väljer att försöka förbigå komnande rättegång eller bara lämna enstaka rapporter rörande processen.

Verkligheten ska gömmas oavsett medel vad gäller politiker och media.
Citera
2021-02-08, 16:44
Medlem
Citat:

Bodde hon i hop med den senare flickvännen?
Tänker att det kan spela in.
Lättare att "uppföra sig" på halvtid vs heltid under ett och samma tak?

Edit: Minns inte om hon bodde ihop med det exet som hon sparkade.
Senast redigerad av uncommon-name 2021-02-08 kl. 16:46.
Citera
2021-02-08, 16:53
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Bodde hon i hop med den senare flickvännen?
Tänker att det kan spela in.
Lättare att "uppföra sig" på halvtid vs heltid under ett och samma tak?

Edit: Minns inte om hon bodde ihop med det exet som hon sparkade.

Nej , hon ville flytta ihop och gifta sig med nya .. men det tog slut för att hon var för intensiv , flyttade mer eller mindre in .

Vet inte heller om hon bodde ihop med det exet ?
Hon verkar dock varit , eller är fortfarande gift med någon .
Citera
2021-02-08, 18:21
Medlem
Citat:
Nej , hon ville flytta ihop och gifta sig med nya .. men det tog slut för att hon var för intensiv , flyttade mer eller mindre in .

Vet inte heller om hon bodde ihop med det exet ?
Hon verkar dock varit , eller är fortfarande gift med någon .

Okej, nu får vi se om jag får detta rätt med alla ex:

- Ett ex som JO har levt ihop med gjorde det under två år.
Det tog slut 2018 (?). Mycket pga att JO hade svårt spelberoende.

- Det senare exet som hon hade en pågående relation med har känt henne i nära 20 år.
Eller nån typ av relation i alla fall. Men de levde inte i hop.
Hon vittnar också om att JO inte är våldsbenägen.

- Hon dejtade nån som hette S och enligt en vän till JO så var relationen svajig pga svartsjuka.

- Hittar inte något förhör med kvinnan hon var gift med för 20 år sedan, men det var för övrigt genom henne som JO och hennes nuvarande flickvän lärde känna varandra.

- Det misshandlade exet levde hon ihop med i sju år och de träffade varandra för 13 år sedan.
Sex år sedan de gick i från varandra. Exet heter J.E (Aktbilaga.80 s. 364)
Hon hade dåligt spritsinne och utåt sett var JO "världens snällaste", men när hon drack slog det runt helt. Hon var väldigt svartsjuk. Polisen kom hem till dom ett flertal ggr och pratade med JO så hon lugnade ner sig. Det var tydligen inte bara henne hon kastade sprit på - även hennes dotter fick sprit kastat på sig.

FL: Nåt att tillägga?
JE: "Nej, inget som jag kan komma på. Men hon är ju inte frisk, för utåt
sett snäll och alla tycker om henne, men att leva med henne bakom stängda dörrar
då är hon fan ett monster. Det är som hon blir en annan människa."
"Hon har psykopatiska drag"

Tydligen har hon kontakt med exet's dotter som hon lånat pengar av.
Hittar dock inget förhör med henne.

- JO's mamma tycker sig aldrig ha sett våldsamma sidor hos JO.
Det har JO's pappa heller aldrig sett, men däremot är hon väldigt intensiv i allt hon gör.
(Det kanske man skulle kunna tolka som att hon upplever känslor väldigt intensivt också, vilket
medför att hon saknar spärrar? I alla fall i kärleksrelationer i kombo med alkohol och svartsjuka?)

Konstigt att hennes bror (wilmas styvpappa) inte är förhörd, för enligt deras pappa så var det han och Linda som hade kommit fram till att det var JO som begått mordet. Nån kompis till JO hade ju även ringt till hennes bror då JO var skyldig henne pengar (pappans info)
Har man lämnat brorsan utanför utredningen pga Wilma? Eller finns han kanske i slasken?
Jag hittar inte huvudprotokollet.

EDIT: Avsikten är inte att dra in Wilmas styvpappa i det hela. Jag är mer intresserad av att höra beskrivningar om hur JO är som person. Känns centralt: Varför dödade hon kollegan?
Citera
2021-02-08, 20:22
Medlem
JO kallade J*han för lat. Där ger jag henne rätt. Att han tar attarax och halvt proppar igen öronen med proppar är ju rent av vansinnigt och det borde han inte få komma undan med. Bara för att han hade sovande jour, så innebar det inte att han hade rätt att sova någon Törnrosa-sömn. Något han uppenbarligen gjorde eftersom han inte hörde när hans kollega mördades i lägenheten. Han sa ju själv att han hade svårt att somna eftersom det är så lyhört i lägenheten och hör allt som låter. Det rådde attaraxen och öronpropparna bot på. Helt otroligt ansvarslöst. Antar att han lärt sig en läxa och att riktlinjerna för hur en personlig assistent ska sköta sig blir övertydliga när den anställs. Helst innan.
En önskan vore ju att yrket i sig skulle stiga i status och lön för att sålla ut olämpliga jobbsökande och att arbetsgivare inte var tvungna att tumma på kompetensen. Det här är ju ett tydligt exempel där egentligen TVÅ av kvinnans assistenter utsätter henne för direkt livsfara:
Den ena kommer dit och har ihjäl den assistenten som har vak.
Den andra har tagit lugnande tabletter och pluggat igen öronen och hör ingenting.
Så hur länge har kvinnan, som är i behov av TVÅ assistenter dygnet runt, varit HELT utan vak fram till att avlösaren dyker upp?

I övrigt är jag förundrad över hur INGEN verkar ha sett eller hört nånting i aktuella områden. De sover gott om nätterna i Trollhättan?
Senast redigerad av uncommon-name 2021-02-08 kl. 20:51.
Citera
2021-02-08, 20:42
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
JO kallade J*han för lat. Där ger jag henne rätt. Att han tar attarax och halvt proppar igen öronen med proppar är ju rent av vansinnigt och det borde han inte få komma undan med. Bara för att han hade sovande jour, så innebar det inte att han hade rätt att sova någon Törnrosa-sömn. Något han uppenbarligen gjorde eftersom han inte hörde när hans kollega mördades i lägenheten. Han sa ju själv att han inte hade svårt att somna eftersom det är så lyhört i lägenheten och hör allt som låter. Det rådde attaraxen och öronpropparna bot på. Helt otroligt ansvarslöst. Antar att han lärt sig en läxa och att riktlinjerna för hur en personlig assistent ska sköta sig blir övertydliga när den anställs. Helst innan.
En önskan vore ju att yrket i sig skulle stiga i status och lön för att sålla ut olämpliga jobbsökande och att arbetsgivare inte var tvungna att tumma på kompetensen. Det här är ju ett tydligt exempel där egentligen TVÅ av kvinnans assistenter utsätter henne för direkt livsfara:
Den andra har tagit lugnande tabletter och pluggat igen öronen och hör ingenting.
Så hur länge har kvinnan, som är i behov av TVÅ assistenter dygnet runt, varit HELT utan vak fram till att avlösaren dyker upp?

I övrigt är jag förundrad över hur INGEN verkar ha sett eller hört nånting i aktuella områden. De sover gott om nätterna i Trollhättan?

Utöver Ataraxen hade han ju två omika bensodiazepiner i blodet.
Tror inte det var Stesolid utan andra med mycket kortare halveringstid. Så Johan knaprar ju uppenbarligen en del olika ångestdämpande piller. Hoppas verkligen att assistansbolaget är medvetna om detta missbruk.
Citera
2021-02-08, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Tror inte det var Stesolid utan andra med mycket kortare halveringstid. Så Johan knaprar ju uppenbarligen en del olika ångestdämpande piller. Hoppas verkligen att assistansbolaget är medvetna om detta missbruk.

Ja, just det! Det glömde jag. Skulle kolla upp vad för skit som han mer hade tagit utifrån blodproven, men glömde bort det.

Jo, dom är nog varse. Blev han inte uppsagd? Hoppas bara att framtida arbetsgivare har koll på detta om han tänker sig ha fler jobb där människors väl och ve står på spel. Fatta mig rätt..
Citera
2021-02-08, 22:55
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
JO kallade J*han för lat. Där ger jag henne rätt. Att han tar attarax och halvt proppar igen öronen med proppar är ju rent av vansinnigt och det borde han inte få komma undan med. Bara för att han hade sovande jour, så innebar det inte att han hade rätt att sova någon Törnrosa-sömn. Något han uppenbarligen gjorde eftersom han inte hörde när hans kollega mördades i lägenheten. Han sa ju själv att han hade svårt att somna eftersom det är så lyhört i lägenheten och hör allt som låter. Det rådde attaraxen och öronpropparna bot på. Helt otroligt ansvarslöst. Antar att han lärt sig en läxa och att riktlinjerna för hur en personlig assistent ska sköta sig blir övertydliga när den anställs. Helst innan.

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Utöver diverse piller och dubbla öronproppar pinkade han i en termos för han inte orkade gå upp... Vem gör så? Vågade han inte gå upp eftersom han hörde nåt utanför? varför reagerade inte hunden som nämns som 'vaktig', tystades han?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in